רבני צהר מציעים בי"ד חדש לפי ההלכה

רבני צהר מציעים בי"ד חדש לפי ההלכה

הנהלת הפורום. מה עמדתכם בקשר להצעה של רבני צהר על בי"ד חדש לפי ההלכה היהודית?
 
גם אני חושב.

פתח חדש להבנות בין דתיים וחילוניים. כל הכבוד ליוזמים. אני בעד.
 

msch

New member
אני בעד

חשוב מאוד לתת לזרם של רבני צוהר קול יותר חזק
 

EmiA

New member
בכבוד רב . . .

אבל מה זה "בי"ד חדש לפי ההלכה" ? אם הוא לפי ההלכה, אז למה צריכה להיות בעיה בכלל ? אני חושבת שגם לחרדים יש בתי דין פרטיים. לא תמיד הם הולכים לבתי הדין הממלכתיים. אבל יש כאלה רבנים שרוצים -נראה לי -לשנות את ההלכה ! ! מצד אחד: "אמר הרב כי הוא אינו מתנגד לכך שחילוניים רבים יקיימו בריתות, טקסי בר מצווה, נישואין וקבורה במסגרות רפורמיות" ומצד שני: "לא יסכים להגדרתם כיהודים לצורך בחירתם לתפקידים ברבנות" סתירה ממש חשודה ! להסכים לטקסים שלהם וגם לנישואין שלהם אבל לא לרבנות שלהם !מה ההבדל ? מה קרה ? יתפסו לו את הכסא ? ממש מוזר. . . מצד אחד לשנות את ההלכה המקובלת , ומצד שני לא לתת משרות -פוליטיקה במיטבה ! אם רבני צהר הם לא רוצים לשנות את ההלכה , אלא להקים בתי דין פרטיים , למה שתהיה בעיה ? ? "מועמדים רבים למדו בבתי המדרש של מה שמכנים "הכיפות הסרוגות". רובם הגדול הם אכן תלמידי חכמים ויראי שמים, מדקדקים בקלה כחמורה. חלקם אף מכהנים כדיינים בבתי הדין הרבניים. רבים מהדיינים עמם אני משוחח, מעידים על יראתם, למדנותם ועל שמירת ההלכה שבה הם מצטיינים. מחמירים הם בדקדוק ההלכה ובחתירה לאמיתה של תורה, לא פחות מעמיתיהם שלמדו בבתי מדרשות ובישיבות "חרדיות." "מי שהקדיחו את תבשילם, אלו דווקא עסקני המזרחי, ברוח גבית של ארגוני הנשים הרפורמיות, שביקשו למנות דווקא דיינים שסרו מהר מן הדרך... לדידם, מועמדים שיפסקו לפי ההלכה, גם אם הם חובשי כיפות סרוגות, הם דיינים חרדים, ולכן לא ראויים הם להימנות על מערכת המשפט הממלכתית." אבל רק לשים לב מי עשה את על הרעש בעקבות הועדה למינוי דיינים שכנראה בגלל זה רוצים להקים בי"ד פרטי . "יסתכלו להם אותם עסקני המזרחי אל מי חברו (הרפורמים) וממי התנתקו (הרבנים ואנשי ההלכה), שם תהיה תשובתם." הציטוטים מתוך מאמר של איש תקשורת חרדי לכתבה המלאה
 
איש תקשורת חרדי

שהדבר היחידי שמשנה לו הוא שהכל יהיה חרדי ולא משנה לו כמה יהודים יעזבו את הכל ולא ירצו קשר עם היהדות. את לא מבינה דבר אחד: הסתיימו הימים שכולם ערכו בר מצווה והשאלה היתה איך לערוך בר מצווה. יש ציבור גדול שלא עורך בר מצווה לגמרי. לוקחים את הבן לטיול בחו"ל לחגוג את בר המצווה ומוותרים על בית הכנסת והקריאה בתורה. הרב רוזן אומר שהוא מקבל ילד שערך טקס בר מצווה רפורמי כדי לא לדחות את האנשים שרוצים טקס אחר. מי שרוצה טקס דתי עושה טקס דתי. החרדי דוחה מהדת ומהיהדות את אלה שרוצים להתקרב לדת. אני ערכתי טקס דתי בבר המצווה אבל הייתי האחרון במשפחה שלמד לקרוא בתורה. אחרי כולם החליטו לחגוג את בר המצווה בטיסה לחו"ל ולא ללמוד חודשים איך קוראים בתורה. אם היו מציעים להם טקס רפורמי הם היו מוכנים לקרוא בתורה ללא טעמים. יש לי חברים שטסו לחו"ל כדי לא להתחתן עם רב בגלל שמשכו את ההורים שלהם שנים עם הגט והם התחילו לשנוא את הדת. את לא יודעת כמה אנשים מתנגדים להגדרה "יהודי" וקוראים לעצמם "ישראלים". הרב צודק שאם החרדים ימשיכו בדרך הזאת האנשים יתרחקו מהיהדות לגמרי. בתי הדין הרבנים מעצבנים את החילונים בנוקשות שלהם. בוררות חוסכת סכסוכים. החרדים ימשיכו בינתים לקבל את הכסף והמשרות שלהם מהציבור כי המינוי הרשמי הוא שלהם אבל אם הציבור יצליח להגיע להסכמים בבוררות הוא יפסיק לשנוא את בתי הדין הרבנים. נשים מספרות שלוקח להן 5 שנים להשיג גט ואלה לא העגונות אלא הנשים שבדיונים רגילים. את חושבת שבזמן הזה אין להן גבר שחי איתן כשהן נפרדו מהבעל או שלבעל אין אישה שחיה איתו? כולם יודעים שהדיון ארוך וחלק מהנשים מתחילות עם המאהב לפני תחילת הגירושין כי הן יודעות שהכל פורמלי. כל בתי הדין הרבנים יודעים ואפילו מביאים להם הוכחות כדי להלחם אחד בשני. בינתים נולדים ילדים ולפי החוק בישראל אסור לבדוק של מי הם בבדיקת DNA כי אסור להראות שילד הוא ממזר. אם לא היו ממזרים למה בית המשפט לא מרשה לבדוק? בקשר לבגידות אם את לא מאמינה לי תכנסי לפורום בגידות בתפוז ותראי כמה נשואים ונשואות בוגדים שם וכמה סיפרו שהיו להם ילדים בזמן שהם בגדו. כל זה לא מפריע יותר לדת מהסכם בוררות בין שני יהודים שיאושר מהר והדיינים החרדים ימשיכו לקבל את הכסף עם פחות עבודה? הדיינים יקבלו את המשרות והכסף בכל מקרה כי רבני צהר מציעים בוררות בהסכמה והדיינים נשארים עם המשכורת מהמדינה. הם פוחדים שאם כולם יברחו לא יוסיפו להם עוד דיינים ומה יקרה לכל בני המשפחה שכבר הסתמכו על המשרה הקבועה. הקודמים כבר עם משרה לכל החיים אבל האחים מחכים למשרות הבאות. הדרך היחידה שאנשים יסכימו להיות יהודים היא ברצון ולא בכפיה. החרדים מציעים כפיה. אם הרב רוזן יצליח להקים בתי דין של בוררות הוא יעשה דבר חשוב.
 

masorti

New member
בקשר לטקס הבר מצווה...

אין שום חובה הלכתית שחתן הבר מצווה יקרא בעצמו את הקטע מהתורה, וממילא ברור שאין צורך ללמוד חודשים. מספיק שהעולה לתורה יברך לפני ואחרי הקריאה (שתי שורות בכל פעם) וה"בעל קורא" יקרא את הקטע במקומו. כמובן שמי שרוצה לקרוא את הכול בעצמו ולהתהדר בבקיאותו מתקבל בברכה, אבל זה רשות ולא חובה. אז אלה שאינם רוצים לעלות לתורה בבית כנסת רגיל לא יחפשו להם תירוצים בדמות הקושי ללמוד חודשים את הטקסט עם הטעמים.
 
חבל שהם לא ידעו

התרוץ האמיתי היה שהם לא רצו ללמוד חודשים איך קוראים. הרב החרדי לא אמר לאח הבכור את האמת והאח הצעיר ראה כמה האח הבכור למד וסירב. אם הוא היה יודע היה עולה לתורה. כמה שורות וכמה סוכריות מעזרת הנשים לא היו בעיה. הטיול לחו"ל היה בלי קשר. הוא היה מקבל אותו. האח הצעיר לא רצה ללמוד.
 

arriy80

New member
"הרב החרדי לא אמר" - זו עובדה? או השערה?

לא חושב שיש רב שיחייב נער בר מצוה ללמוד ולקרוא בתורה. גם לא נראה לי שזה מה שמפריע ליהודים הרחוקים משמירת מצוות, לעלות לתורה דוקא בבית כנסת אורטודוקסי. נראה לי שמה שמפריע להם זה ההגבלות הנדרשות מהתנהגות בתוך בית הכנסת. הפרדה מלאה בין נשים לגברים, שמירה על כבוד המקום, איסור על צילום הארוע בשבת. וכדומה. כנראה שיש כאלו שקוראים למבנה שלהם "בית כנסת" - (ולא נוהגים בו כפי שחוקי היהדות מחייבים - ומאפשרים את כל הדברים שבית כנסת אמיתי לא מאפשר. רק חבל שיש כאלו שמאמינים לתרמית הזו. נתאר לעצמינו רשת מועדונים יוקרתית הנקראת בשם מסויים. יום אחד יקום מישהו ויקרא למועדון שלו בשם זהה לשמה של הרשת היוקרתית ויספק דגימות מעוותות מהדברים המסופקים בידי הרשת. אם הרשת מכבדת את עצמה, ותהיה לה האפשרות לכך, היא ודאי תתבע אותו על זיוף, הונאה, והסגת גבול.
 
מוצרים יוקרתיים וזכויות

הראשון שאל מה צריך לעשות ולמד הכל מתוך רצון. הצעירים כבר למדו בבית הספר בצורה אחרת ולא רצו ללמוד כמה חודשים אצל רב. הרב לא הכריח ללמוד אבל הצעירים כבר לא הגיעו אליו כי לא ידעו שיש אפשרות ללמוד רק שתי שורות ולעלות לתורה. השיקול של רשת "יוקרתית" הוא רק להרויח כסף. אין לה שיקול אחר. אם אנחנו מסכימים שהשיקול של בעלי הרשת היוקרתית הוא רק להרויח כסף הכל הופך יותר פשוט לניתוח וזה היה הניתוח של רבני צהר. לפני הכל היא צריכה שיכריזו שיש לה בעלות ומדובר באותו מוצר. במקרה הזה גם רבני צהר הסכימו על יהדות אורטודוקסית אבל בגלל שהבינו שכל הבעיה היא לקבל כסף הסכימו שהרבנים שלא מעניין אותם אם הציבור מרוצה או לא ימשיכו לקבל משכורות גבוהות ופרנסה מהמדינה. הרבנים רק הציעו שיוכלו להגיע לבתי דין ורבנים ידידותיים שהציבור אוהב אותם וכל אחד יוכל לבחור רב אורתודוקסי שהוא רוצה שיעזור להם להגיע להסכם. מותר גם ביהדות האורתודוקסית להגיע להסכם על גרושין. בעלי המוצר היוקרתי ישארו עם הכספים שהם מקבלים מהמדינה והרבנים המתנדבים יקבלו כסף מתוך בחירה של האנשים. אם המוצר של הרשת השניה הוא שונה ובעלי המוצר "היוקרתי" דואגים שלא יבואו לרשת השניה אבל בגלל שהם משניאים את עצמם על האנשים שרוצים גט האנשים ממילא לא יבואו לרשת היוקרתית הם יכולים כמה זמן לקבל הרבה כסף על השם "יוקרתי" בלי לקוחות. הטענה היא שאנשים לא הולכים לא לרשת השניה ולא לרשת עם המוצר "היוקרתי" וזורקים את כל המוצר. האנשים אומרים שהמוצר לא "יוקרתי" והוא לא נחוץ להם. רבני צהר ניסו לשפר את המוצר בלי לשנות את התכונות שלו. לצעירים לא היה משנה אם יש הפרדה בין נשים וגברים כשהם באו לשעתיים לבית הכנסת והנשים היו צריכות לזרוק עליהם סוכריות. הם לא רצו לצלם ויכלו לצלם בחוץ וכל הטקס לא היה חשוב מספיק שיחשבו על צילום. הצעירים לא רצו ללמוד כמה חודשים בגלל שעתיים בבית הכנסת. בעל המוצר "היוקרתי" לא אמר שיש אפשרות לקנות מוצר פחות "יוקרתי" בלי קריאה בתורה כי באמת לא היו משלמים לו על הרבה שיעורים במשך חודשיים. בחישוב שאת מספרת הוא צדק. על הבן הבכור עם 30 שיעורים בתשלום הוא הרויח הרבה יותר ממה שהיה מרויח על 3 בנים שהיו באים לשעה אחת והיו משלמים על 3 שעות. בחישובים שאת מראה על מוצרים יוקרתיים תביעות וכסף הוא צדק. הוא הרויח יותר כסף אבל הפסיד שני לקוחות לתמיד. הלקוח השלישי גם לא שלו כי הוא מושפע מהאחים שלו ורואה שהשיקול הוא רק כסף כי מדברים על מוצרים "יוקרתיים" וזכויות על מוצרים כאילו הכל כסף. ההשוואה הזאת של המוצר היוקרתי היא הדבר הרע ביותר לדת שאפשר לומר. כשבעלי המוצר "היוקרתי" טוענים שהוא יוקרתי הלקוחות שואלים מה עושה אותו "יוקרתי" ואם בטוח שבעלי הזכויות, החרדים, הם בעלי הזכויות האמיתיים. אם הם יחליטו שהחרדים לקחו את המוצר וכל מה שהם דואגים הוא שישלמו להם כסף על הזכויות ושם המוצר הם יחליטו שהם לא רוצים את המוצר. אין בעיה לומר שהכל כמו מוצר "יוקרתי" ואלה שלקחו את הזכויות רוצים להרויח כסף והלקוחות שיברחו לא משנים להם. המדינה תשלם להם כסף ומשכורות אבל תיתן לציבור אפשרות לבחור מה שהוא רוצה ולשלם מכיסו הפרטי וכולם יהיו מרוצים. כרגע מכריחים את הציבור לצרוך את המוצר "היוקרתי" של גט רק אצל החרדים, הנשים מחכות בממוצע 5 שנים ובינתיים לאישה יש מאהב ולבעל יש מאהבת. אם נולד ילד אסור לבדוק של מי הוא וכולם ממשיכים לריב. הכל "יוקרתי" מאוד והכסף והמשכורות זורמים לאלה שהכריזו על עצמם כבעלי המוצר "היוקרתי" אבל הציבור נחנק עם המוצר "היוקרתי" שמגיע בכפיה. רבני צהר מציעים לשנות ולא מספרים שהם "בעלים" של "מוצר יוקרתי".אולי הם לא שמעו קולות מלמעלה שאמרו להם שזכותם לקבל כספים על המוצר "היוקרתי". הם מרגישים את עצמם משרתי ציבור שצריך לרצות את הציבור עם מוצר שהם צריכים לשווק לו ברצון. כל הדברים שלכם על תביעות וזכויות ומוצרים יוצאים מהנחה שהכריזו על בעלות וכעת רק צריך לקטוף את הכסף. אם דת היא כמו מוצר שצריך לקטוף ממנו כסף הרשת השניה עושה רושם יותר טוב. חבל. אני לא חשבתי על הדת האורתודוקסית ועל אלה שמציעים אותה בצורה הזאת. את לא יודעת כמה ההשוואה הזאת ממאיסה את הדת והופכת את אלה שמשווים כמו אנשים רודפי בצע שרוצים רק כסף. היא לא פחות גרועה מההשוואה של הדת לפרוזק ולאשליה שהציעה השניה כדי להציע את הדת. דת ואמונה צריך לשווק כדי שירצו אותה. בלי רצון אין לקוחות. הלקוחות לא נולדים היום עם החובה ל"קנות" את המוצר הזה או המוצר השני. בתי הספר הוציאו את הרצון הזה מכל הצעירם וסיפרו להם שיש להם אפשרויות בחירה. אמרתם שקודם רק האשכנזים הפסיקו לצרוך את המוצר "היוקרתי". היום כל העם וכל הצעירים חושבים על "המוצר". שווקו את המוצר "היוקרתי" שלכם ללקוחות.
 

arriy80

New member
למה סחפת את דבריי להקשר הכסף?

מבחינתי - פוליטיקה בדר"כ מדיפה ריח מסריח. אם משתמשים בה בכדי לספק משרות ולהרויח כסף, היא באמת מסריחה, אך לפעמים צריך להשתמש בה בכדי לשמור על דברים חשובים, מאלו שרוצים לשנות אותם. דרך החשיבה שלך היא, שהרבנים האורטודוקסים מתעקשים על שמירת המסורת המקוריית רק בכדי להרויח כסף ומשרות. לדעתי היא נובעת מהדה-לגיטימציה שמקבל כל ענין דתי ע"י התקשורת במדינה היהודית שלנו. היהדות מצפה שכל יהודי יכיר ביהדותו, בחובה ובזכות הנובעות ממנה, ויקיים את המוטל עליו. היהדות לא תתפשר על חוקיה רק בגלל שיש כאלו שרק בדרך זו יצטרפו אליה. אמנם הסברת דרך היהדות תתקבל יותר ע"י הסברה בדרכי נועם, אך להגיש "מצווה" מעוצבת לפי רצון העם - זו אינה יהדות! ולגבי טענת המקוריות: מי שרוצה לבדוק האם באמת הדתיים/החרדים מחזיקים ביהדות המקורית, מוזמן לערוך בדיקה כזו. אך הקביעה מראש שכל מטרת הרבנים היא להרוויח כסף ומשרות, היא קביעה מבזה ומשפילה הנובעת מתוך חוסר ידע ובמקרה היותר גרוע - מתוך בורות מרושעות (ואני לא מתכוון למישהו מכאן באופן אישי, אלא ליחס הכללי לעניני דת במדינה). כתבת: <כל הדברים שלכם על תביעות וזכויות ומוצרים יוצאים מהנחה שהכריזו על בעלות וכעת רק צריך לקטוף את הכסף> הדתיים/החרדים שהולכים בדרך - שלפי טענתם - מקורית, מקיימים את חובתם אליה גם בתחומים שאי אפשר לטעון שהם מרויחים מהם כסף ומשרות. הם לומדים תורה (לרוב - מתוך הדחק), מפני שכך הדרך מצווה אותם. הם מגבילים את תאוותיהם - מפני שהדרך מורה להם. הם שומרים על כבוד המתים (אנשי זק"א המפורסמים לשבח, או אנשי "אתרא קדישא" המפורסמים פחות לשבח הפועלים מאותו מניע) - מפני שכך הדרך מצווה אותם. הם יקימו אגודות חסד בכל תחום, החל מהשאלת מוצצים ועד לסיוע והכוונה רפואית, לא רק בגלל שזה "הומאני" אלא בעיקר בגלל שכך הדרך הזו מצווה אותם. אז הדרך המקורית הזו מטרתה לגרוף כסף ? ? ?
 
כי אתה נתת דוגמא על זכויות ומוצר יוקרתי

אתה נתת דוגמאות על זכויות ותביעות ומוצרים יוקרתיים בלי לדעת מה כתוב בחוק. בתביעה על פטנט מקורי אחרי פחות מ 30 שנים מותר להעתיק ולשנות ואחרי 100 שנים צריך לעזור להעתיק. המבוא לחוק אומר שאנשים מיצרים פטנט כי הם רודפי בצע וצריכים כסף עבור מה שהם ממציאים אחרת לא ייצרו את הפטנט גם אם הוא תרופה שתציל חיים של מיליונים. כדי שגם האנושות תקבל תועלת ולא רק הכסף יזרום לכיסים של אלה שהמציאו מבטלים את הפטנט כעבור 100 שנים והוא מותר לכולם. האנשים שהמציאו מקבלים את הכסף שהם רצו ואחרי 100 שנים חושבים שהם קיבלו מספיק כסף ויכולים לחשוב על כולם. בגלל הסיבה הזאת אתה משלם הרבה מאוד כסף על תרופות שמיצרים בשקלים בודדים. כדי להעשיר את מי שמצא אותן. אומרים שאנשים לא ימציאו תרופות בלי שיקבלו בוכטות של כסף ולא משנה להם להציל חולים. אתה רוצה להיות דומה באמונה שלך לרצון הזה שנמצא ביסוד של כל החוקים שציטטת? אל תתפלא אם נקבל את מה שאמרת. נתת דוגמאות על חוקים שהמבוא שלהם אומר שכל האנשים רודפי בצע ואם לא ישלמו להם הרבה כסף הם לא יעשו לטובת אחרים כלום ואתה מתלונן? במקרה הזה הדוגמא שלך מתאימה כי הרבנים החרדים לא מסכימים שרבנים אחרים יפתחו בתי דין לבוררות בהתאם ליהדות האורתודוקסית בזמן שהם מקבלים כספים ומשרות מהשלטון ואין להם בעיה של הרפורמים. הרב שלימד אותנו ואת האחרים לא סיפר שיש דרך אחרת ללמוד שיעור אחד ולעלות לתורה כי רצה שישלמו לו ל 30 שיעורים. תמשיך עם הדוגמאות על פטנטים וזכויות יוצרים של מוצר מקורי ויבינו ממך שכל הדתיים רודפי בצע. במוצרים עם זכויות יוצרים ומותגים יוקרתיים האופנות חולפות והלקוחות בודקים לפני סיום התקופה של ההגנה אם הם שווים את הכסף שהחוק נותן להם לתקופה מוגבלת. אתם רוצים לדבר עם דוגמאות שהדת היא מוצר יוקרתי עם זכויות או תרופה פסיכיאטרית כמו פרוזק-סבבה. אל תתלוננו אם לוקחים את הדוגמאות שלכם למקום שהן מתחילות ממנו. כל החוקים האלה שתארת מוגבלים בזמן. תקופת ההגנה מזמן עברה. אם רוצים לדבר לעניין מדברים בלי דוגמאות שמראות שכולם רוצים רק כסף.
 

arriy80

New member
הכסף הוא משל כמו כל הדוגמא

לא הוגן לקחת חלק מהמשל ולהפוך אותו למציאות רק בגלל שכך היתה הדוגמא. אתה חושב שחוקי הגנת הפטנטים רלוונטים ליהדות?הרי היהדות לא הומצאה בידי בני האדם, לכן חוקי האדם כלל לא חלים עליה! אני הבאתי את לעניננו: אם תמצא שהרבנים החרדים מונעים משרות רק בגלל שהם פוחדים על הכסא שלהם - זו הפוליטיקה המסריחה שהתכוונתי. וכנראה שכך מוצגת עמדתם בתקשורת. אני מבין, שעמדת החרדים היא שמירה על חוקי היהדות. לפי השקפתם - המסורת שלהם היא היותר מדוייקת, ולכן הם רוצים לאייש את המשרות באנשיהם, כך שמסורת היהדות תשמר כפי שהם קיבלו אותה. לדעתי - זוהי טענה לגיטימית. רק שכעת יש לבדוק האם אכן טענתם נכונה. מי הם אלו שמתעקשים על מסורת היהדות המקורית, ומי הם אלו שמתחשבים בדעות הנושבות מפוליטיקאים למיניהם או מסתם עמך הדורשים לשנות את המסורת.
 

ליבליך

New member
אלא בידי מי הומצאה היהדות?

ברור שהיא הומצאה בידי בני האדם. הרי הראשון שהאמין ביהדות היה בן אדם כלשהו (אני מניח שעל כך אין לך ויכוח), ולכן ה"רעיון" של להאמין ביהדות הוא מקורי שלו. בין אם חוקי היהדות הם אלוהיים או אנושיים, ההחלטה להאמין בהם כדת היא החלטה אנושית שמישהו עשה מתישהו בפעם הראשונה, ובכך הפך אותם ל"יהדות". ובקשר לחוקי האדם מול חוקי הדת, בוא נעשה עסק: בעניינים שבין אדם לאדם, נשתמש בחוקי האדם, וכשיהיה לי או לך סכסוך משפטי עם אלוהות כלשהי, נשתמש בחוקים של אותה אלוהות. טוב?
 

arriy80

New member
בידי בורא העולם

הלוגיקה שלך לא מובנת. גם בעולם הקדמון שעבדו לשמש ולירח, היה ברור שיש כח ששולט בעולם. אברהם אבינו היה היחיד באותה התקופה שהבין שגם מעל השמש והירח (או כח אחר) יש כח שליט, ורק רצונו - הוא המחייב את כל היצורים החיים בעולם. זו היתה הבנה ולא אמונה. את ההבנה הזו הוא לימד לבנו, שגם הוא חקר והבין כך, והוא לבניו, שאחר מהם המשיך את מסורת ההעברה הזו, וכך ההבנה והקשר בין אדם לבורא העולם ממשיך אלפי שנים. לאחר יותר מארבע מאות שנה לאחר אברהם אבינו, נגלה יוצר העולם לבניו, ומסר להם את תוכנית העולם ואת הדרך לחיות בו. כולל חוקים הנוגעים לעניני בין אדם לחבירו, כולל חוקים הנוגעים בין האדם לבוראו. אכן על פי השקפת היהדות, גם החוקים של "בין אדם לחבירו" הם בעצם חוקים של בין אדם ליוצרו - מפני שרצונו שנקיים את החוקים האלו.
 

אופירA

New member
מנהל
זה לא הבעיה שלא ידעו

הבעיה שלא רצו. גם כאשר האח הבכור עושה בר-מצווה כהלכה עם דרישות מינימליות, כמו שמתאים לחילוני - זה לא מפריע לחברים שלו או לאחים הקטנים לרצות טיול לחו"ל והתנערות מהמסורת. ילדים רואים מה הולך בסביבה, רואים מה הזיקה של ההורים שלהם לדת, ומחליטים בהתאם. לפעמים לילד יש זיקה מתוך עצמו, והוא מעדיף דווקא בר-מצווה מסורתית. ממקור ראשון אעיד, שכשהבן שלי נהיה בר-מצווה, אמנם הייתי חרדית וחייתי בקהילה החרדית כבר כמה שנים, אבל כמו לכל חילוני, לא היה לי שמץ של מושג מה עושים בבר-מצווה. הילד עצמו וכל המשפחה המורחבת מלבדי, היו חילוניים. שאלנו את הרב של המדרשה, והוא הורה שכדאי לוותר על העלייה לתורה בשבת, ולעלות דווקא ביום חמישי (כדי שכל המשפחות יוכלו להגיע), הילד למד בדיוק 5 פסוקים, בלי שום טעמים ובלגן, קיבל הרבה סוכריות וחוויה טובה, ונהנה מאוד. אם היו רוצים לעשות בר-מצווה מסורתית, היו שואלים רב אחר, ומבררים אם אפשר אחרת אצל החברים והשכנים, כמו ששואלים כמה אנשים ובעלי מקצוע בכל עניין. הסיבה לשנאת הדת היא לדעתי ומניסיוני כחילונית הרבה שנים וכחרדית הרבה שנים - האופנה הרווחת בציבור, בהנהגה ובתקשורת ללעוג לדת ולהציגה באור שלילי. האופנה הזו קיימת במדינת ישראל מאז קומה, ובציבור החילוני מאז התהוותו (תקופת ההשכלה באירופה). זו הסיבה, שהיא פושה בצברים, ולפני קום המדינה היא פשתה אך ורק בציבור האשכנזי החילוני, ולא היתה קיימת אצל עדות המזרח עד הדור הראשון שנולד במדינת ישראל וחונך בה. הרבה לעג וזלזול, הרבה הטעיה ובורות - והחילוני חושב שהבעיה בדת היא הרבנים, המצוות המוזרות שאבד עליהן הכלח וכו' וכו'. לא מכירים - לא יודעים.
 
עניתי תשובה מפורטת למעלה

היא מכוונת גם אליך. צריך לקרב ברצון את המסורת היהודית ולא בכפיה. כל הדיבורים על מוצר "יוקרתי" ועל זכויות של היהדות לא מקרבים את כולם. כפיה מרחיקה ולא מקרבת.
 

אופירA

New member
מנהל
כיבוי שריפות לא פותר בעיה יסודית

הבעיה היסודית היא הדה-לגיטימציה של בני העם ליהדות, מייסודה השורשי של תנועת ההשכלה והכפירה. אם הבעיה הזו תיפתר - לא יהיה צורך בפתרונות לתופעות הלוואי שלה - פתרונות שמייצרים בעיות בפני עצמם, וחוזר חלילה. "פתרונות" של פשרות עם ההלכה, כאשר אינם מעוגנים בבסיס התורה - הם כלי שרת עקיפי של אותו יצרן יסודי של הבעיה (תנועת הכפירה) ומטרותיו (ביטול עיקרי היהדות והחלפת התורה ח"ו).
 
הרבנים של צהר הם אורתודוכסים

הם לא הציעו שום דבר מנוגד לתורה. הם הציעו שבני זוג שרוצים להתגרש יבואו אליהם והם יעזרו להם להגיע להסכם ואז יוכלו להתגרש מהר. הם רבנים אורתודוכסים. מה מנוגד להלכה? צריך למשוך את הנשים שנים בגט ובינתיים יש לאישה מאהב ולגבר מאהבת והתורה מתקיימת יותר טוב?
 

אופירA

New member
מנהל
לא מכירה את רבני צהר

לא מסיקה מדבר אחד על כל הדרך שלהם. צריך לראות את כל התמונה. יש לי הרגשה שהתמונה הכללית היא הבעיה. אני התגרשתי ב-7 דקות, ברבנות. עו"ד טוב יכול לעשות את זה. כל הזוגות שמגיעים להסכם מתגרשים ב-7 דקות ברבנות. הבעיה שלהם שהם לא מגיעים להסכם, וזה גורר אותם שנים גם בבתי המשפט המחוזיים, לא רק בבתי הדין הרבניים. אי אפשר לקרוא לזה בעיה של בתי הדין הרבניים. אפשר לקרוא לזה בעיה של כל מי שמתדיין בבית משפט כלשהו. אבל במדינה שלנו זה אופנה הכרחית לבזות את כל מה שקשור ליהדות, להוציא דברים מהקשרם ולהחדיר למוחות באופן הכי מתוחכם שיש - שנאה לדת. ולכן מצווה וגם חובה להאשים את הדת בכך שיש לאשה מאהב, ולגבר גם. תיכנס לבית חולים - כל המאושפזים כולם חולים בגלל היהדות.
 
למעלה