הסברים
לגבי רמת הנגינה, ברור שטריטונים ומשקלים א-סמטרים לא גורמים למוזיקה להיקרא רוק מתקדם, סתם ככה. אבל השילוב של המאפיינים הללו (שמה לעשות - מייצגים חתך מוזיקה די מסויים, בד"כ - מוזיקה מודרנית [פיליפ גלאס, לדוגמא], רוק מתקדם, אקספרמנטלי, ועוד כמה סגנונות) עם המוזיקה של רדיוהד, שהיא מיוחדת ומקורית בפני עצמה, מוסיף לרדיוהד כיוון מתקדם, בעיניי. רוק מתקדם בעיניי, מורכב משני דברים: מורכבות/חדשנות מוזיקלית (לא רק בהחלנה, אלא בכל מה שמוזיקה מתבטאת בה, בזה כלולים למשל הפקה, עיבוד, צליל...) יוצאת דופן (לא בהכרח "הכי חדשני, הכי מורכב" - אלא פשוט שונה), ו´רוק´ - אחרת זה היה מוזיקה מודנית או משהו בסגנון. רדיוהד מסתדרים (לי לפחות, אני מדגיש שוב. זו דעתי בלבד, ברור שאני לא מחליט אותה, ושימות העולם
) מאוד עם ההגדרה הזו, אפילו שאצלהם אין מבנים מוזיקליים מסובכים כל כך, אפילו שאצלהם אין בכל שיר מהלכים הרמוניים מטורללים, והאורך הממוצע של השירים עומד על 4, פחות או יותר, ולא על 10-20. כל אלה לא מונעים מידידינו להיות מתקדמים (בעיני... שוב). רדיוהד לא נשמעים כמו שום להקת פרוג אחרת - אז מה? אולי זה חלק מהפרוגרסיביות שלהם?
. בכל מקרה, זה לא משנה כלום, לא צריך להשמע כמו רוק מתקדם כדי להיות כזה. לגבי ההערה על האפגן וויגס, 3 רבעים הוא המשקל הא-סמטרי היחידי שהאוזן המערבית "הרגילה" מסוגלת לקלוט בקלות. היא פשוט מורגלת לכך מאות שנים, זה הכל. מה גם שההערה הזו די קנטרנית
. לגבי פינק פלויד, הם מתקדמים ועוד איך, בזרם שלהם. הם עושים Space-prog בעוד קינג קרימזון משתייכים לזרם ה Hard-prog. שניהם תחת המטריה המתקדמת, עדיין. אני חושב שהדיון הזה נהיה כבר ממש
טופיק, אז נראה לי שמוצה העניין הזה
.