רדיוס הנמכה בפניה

eli3443

New member
רדיוס הנמכה בפניה

האם קיימת ספרות יצרנים או אחרת לגבי רדיוס הפנייה בשעורי הנמכה מינימלים של מטוסי תעופה קלה/lsa בקאט מנוע כפונקציה של מהירות והטייה (או גורמים אחרים)ברוח אפס.
 

eli3443

New member
במילים אחרות

מה זווית ההטייה המטבית בצסנה כדי לקבל בפנייה 360 שעור הנמכה מינימלי ,ללא מנוע מדפים ורוח אם שומרים על מהירות מטבית.
 

Pans Ops

New member
נוסחת חישוב רדיוס

להלן הנוסחה לחישוב רדיוס פניה. שים לב שאם הפניה בהנמכה, כשאתה מחשב את ה TAS תשתמש בגובה הגבוה (לרדיוס המקרה הגרוע ביותר- רדיוס גדול) או הממוצע, או הסופי (רדיוס קטן). הנוסחה , במקרה הזה מתבססת על מהירות אוויר אמיתית, כאמור, וזווית ההטיה, שחק עם הנוסחה לבידוד משתנים:
מהירות אוויר אמיתי בריבוע (קשר כמובן)
חלקי 68625 כפול טאנגנס זווית ההטייה.
&nbsp
V sq
r = --------------------------
68625X bank angle
&nbsp
 

eli3443

New member
שאלה נוספת להשלמה

האם יחס הגלישה ללא מנוע בזווית הטייה של 20 מעלות במהירות 70 קשר (ססנה )יהא שווה ליחס הגלישה ללא כל הטייה , גם כן ללא מנוע ובאותה המהירות של 70 קשר.
 
ניסיון לתשובה

מה הכוונה ב-"זוית מיטבית"? זוית שתיתן את שיעור השקיעה הכי נמוך?
בפניה כוח העילוי שהכנף צריכה לייצר גבוה יותר (כלומר זוית התקפה גבוהה יותר במהירות נתונה) - ולכן גם הגרר המושרה גדול יותר - ותאבד את האנרגיה הפוטנציאלית (גובה) יותר מהר. כך שאינטואיטיבית הייתי אומר - ככל שהזוית גדולה יותר תקבל שיעור גלישה גרוע יותר. נובע מכך שהזוית המיטבית היא: אפס.
 

eli3443

New member
זווית הטייה שבפנייה 360 ללא מנוע השקיעה תהא מינימלית.

 

eli3443

New member
לפי התשובה שלך אני מקווה שבמטוס שלך יש כיסא מפלט

 
טוב, אתן לך תשובה אחרת

כיוון שזה נ"א, זה אומר שיש אילוץ נוסף - לנחות בשלום. אז אם במצב התיאורטי שלך חייבים פניה 360 - התשובה היא שהזוית המיטבית היא הזוית המינימלית שתאפשר לך להשלים את הפנייה כך שתוכל עוד לנחות בשלום. בשביל לחשב את זה, צריך עוד נתונים, כמו הגובה וכו'. וגם תזכור (אם כבר אתה מחפש חישוב תיאורטי מדויק) שאם יש רוח פניה קבועה של 360 מעלות לא מחזירה אותך לאותו מיקום בסיום הפניה.
 

eli3443

New member
המטרה נ"א באזמים

אני מחפש חישוב תאורטי ללא רוח או לחלופין ספרות יצרנים בנושא זה
 

טל ר

New member
תשובה מאוד לא בטוחה

למיטב הבנתי, השקיעה המינימלית תהיה בפניה בהטיה של 45 מעלות (1.4G לערך), במהירות ההזדקרות המתאימה להטיה זו (כלומר כ-19% מעל ההזדקרות באופקית וישרה).
כמובן שלא הייתי טס בהטייה כזו ובמהירות כזו, אבל ככה נראה שהמספרים טוענים (בלי לכלול את הגובה שתאבד כדי להאיץ - כלומר מה המצב היציב שבפניה של 360 מעלות, או כל מספר שהוא של מעלות, יתן את השקיעה המינימלית).

יש לי in the back of my mind משהו שפרופ' דניאלה רווה סיפרה פעם, אבל היא לא הראתה לי את מלוא הפיתוח (ולצערי לא לקחתי שום קורס אצלה). אם אתה באמת חרוץ, אולי כדאי שתפנה אליה.
 

mike300L

New member
אני מדריך, ולשמחתי מזמן לא פוגש חניכים כמוך


 

mike300L

New member
בכל אופן או שהמדריך שלך לא לימד אותך מספיק, מה שאני ממש בספק

או שאתה מאלה שכמה שלא ילמדו לא יבינו.
מהשאלות שלך והעקשנות לקבל תשובה על מה שלא קיים, רואים שאין לך הרבה מושג באווירודינמיקה בסיסית.
אם מסבירים לך שבכל זווית הטיה, בפניה השקיעה תגבר, על ללא הטיה, ואתה מתעקש למצוא את הזווית בה הכי פחות תהיה שקיעה ביחס לטיסה עם כנפיים ישרות, אזי אין לך מושג, ולכן כתבתי לך ״מעלה אחת״ שזו למעשה התשובה הכי קרובה למה שאתה מתעקש להמשיך ולשאול.
הרי באיבוד גובה מיטבי בחירום, אם בגלל אש, או איבוד לחץ, מומלץ להכניס את המטוס להטיה כמה שיותר כדי לאבד גובה מהר, ללא קשר אם יש מנוע עובד או לא, כפי שדורון הסביר לך בהטיה, ככל שהזווית תגדל יעלה הגרר, וכתוצאה מכך תגבר השקיעה, שוב פעם, ככל שזווית ההטיה תגדל יעלה ערך השקיעה, אז מה לדעתך הכי קרוב למינימום שקיעה כמו בטיסה ללא הטיה?????????
עכשיו אם תשאל על פניה של 180 חזרה למסלול אחרי כשל בהמראה, פה זה כבר סיפור אחר של חישוב זמן ורדיוס פניה ביחס לאיבוד הגובה, פה יש תשובה איזו זווית הטיה כדאית בגלל הרצון לצמצם את רדיוס הפניה, ולהשלים את הפניה מגובה נתון...אבל זה לא מה ששאלת למראית עין.
 
למעלה