טוב, אז אם לזה כוונת קבל התנצלות, לא היית מובן בנסיון הקודם
קודם כל פתיח חובה! כל מדריך וכך גם אני וגם הספרות המקצועית לא רוצים שתחשוב על פניית 180 מעלות אחרי המראה. מאות אם לא אלפי תאונות עם הרוגים אירעו בגלל נסיון של טייס לחזור למסלול אחרי כשל בהמראה.
לכאורה אחרי צבירת ארבע מאות רגל הביטחון העצמי של מספיק טייסים הביא אותם להאמין שיש ביכולתם לבצע פניה כזו בהצלחה, בדיעבד רובם לא פה להבין שטעו.
הספרות המקצועית ממליצה לנחות קדימה עם פניה של לא יותר משלושים מעלות ימינה או שמאלה מציר מסלול ההמראה, והטיות כנפיים של לא יותר מ 20-30 מעלות בזמן ביצוע הפניה.
דבר נוסף שהייתי ממליץ לכל אחד זה לעלות לגובה בטוח ולנסות במשך שעה ויותר את הפנייה הזו...נניח שקבעת ש 3,000 רגל זה גובה הקרקע, אחרי פניות לבדיקת השטח האווירי, בחר ציר על הקרקע, כביש, פסי רכבת, קו מפריד בין שדות חרושים...וטוס מעליו כאילו היה מסלול ההמראה ממנו המראת, האט למהירות הניתוק, ללא מדפים, ומשם עבור למהירות מיטבית לטיפוס בכח מלא...וחתוך מנוע ב 300 רגל, אח״כ ב 400 וב 500 וכן הלאה, ובכל פעם נסה לעשות 180, או יותר נכון כמעט 270 ועוד 90 חזרה למסלול, שים לב כמה פעמי ומאיזה גובה חדרת עמוק אל תוך ״הקרקע״ בשלושת אלפים רגל.
זכור שבכשל אמיתי יקח לך בין 4 לעשר שניות רק להגיב למצב לפני שבכלל דחפת אף קדימה לשימור מהירות גלישה.
בספרות הלא מקצועית כמו בקישור שלמטה מדברים על זווית הטייה של 45 מעלות בערך, אבל דחיפת האף קדימה כה חשובה, ואז פניות כה מהירות בגובה כל כך נמוך כשהקרקע רצה מתחת לאף, לא ממש יועילו לרוב הטייסים בסיטואציה הזו.
דבר נוסף, כמו שאני מבין אתה טס באז״ם שגם כך לא מגיע בד״כ לגובה של מעל 500 רגל בארץ, מה שבכלל שולל כל אפשרות שאי פעם יהיה לך כשל בהמראה שיותיר גובה מספק לחזרה כזו למסלול.
קרא את כל המאמר פה בקישור כדי להסיק מסקנות לגבי האופציה הזו. שבת שלום!
https://www.flyingmag.com/technique/proficiency/human-factor-big-push-improbable-turn