רוכבי אופניים , תאונות וכו' .

יש אליפות ישראל הפתוחה השנה

יוזמה מבורכת, מתבקשת של איגוד האופניים הישראלי. ב- 18 ביוני 2011 תתקיים אליפות ישראל הפתוחה באופני כביש.
 

ItsikH

Member
כן, אבל היא הופכת את האליפות הרשמית לארוע "סטרילי" לגמרי. מי יסע לברעם לצפות בתחרות? בפרט שהפתוחה היא בצד השני של המדינה? למה לא על אותו מסלול ובסמיכות?
 

Eyal Hershtik

New member
חמוד אתה ../images/Emo13.gif

אני בן אדם פרטי שכעת עוסק באיגוד אך ורק בפרויקט "אופניים לכולם" שמקים מועדונים ואירועים לילדים ולנוער. אז תירגע בבקשה , כי אני לא חייב לך כלום.
 

itsikovadia

New member
בעיקרון אייל צודק

דבר ראשון: תנחומים למשפחה..הכאב גדול מאוד... אני רוכב כבר 12 שנים בכבישים, ותמיד אני מפנטז על כבישי אופניים ללא מכוניות, אופנועים ואפילו הולכי רגל. אין טעם לנסות ולחנך את הנהג הישראלי, מצד אחד...או את הרוכב מצד שני. יש טעם ולנסות ולהאבק למען מטרה מוצדקת: כבישי אופניים לצד כבישים מהירים. לא שוליים, אלא ממש כבישים נפרדים. ראיתי באחת התגובות שמישהו טען שאין כאלה באף מקום אחר בחו"ל. הוא טועה - בנורבגיה, למשל, יש כבישים לאופניים לצד כבישים מהירים. אולי זה יהיה טוב עבורנו שיאסרו עלינו לרכוב בכבישים מהירים..בעקבות חוק כזה תאלץ הכנסת, סוף-סוף, להתעמת עם הבעיה: יש ציבור גדול של רוכבי כביש בארץ. צריך לפתור להם את הבעיה. ואם מורידים אותם מהכבישים המהירים - צריך לסלול להם כבישים יעודיים לאופניים. אולי הגיע הזמן ללחוץ???? אולי הגיע הזמן שנצא להפגנות???? יכול להיות שחסרים לנו מנהיגים אמיתיים... אולי מישהו ירים את הכפפה. במקרה כזה, אני מאמין שהרבה מאיתנו ישמחו לעזור. חג שמח לכולם
 

uvs9

New member
עניין של סדר עדיפויות

הממשלה מקציבה סכום מסויים עבור נושא התחבורה בישראל. יש לה סדרי עדיפויות שונים משיש לקהילת רוכבי האופניים. למרות שנדמה לנו שאנחנו מרכז העולם. לא ייבנו פה שום כבישי אופניים. את הכסף משקיעים בבניית תשתית בסיסית כמו רכבת, מחלפים ותחזוקה של כבישים קיימים. עכשיו בו נניח שלבנות כמה כבישי אופניים לצד הכבישים הראשיים בישראל יעלה בערך מאה מליון ש"ח ועוד כמה מליונים בכל שנה כדי לתחזק אותם. אין שום סיכוי בעולם שמישהו יקצה לזה תקציב על פני השקעה ברכבות או בכבישים הרגילים. אם רוצים שדבר כזה יקרה צריך להקים מפלגת אופניים שתרוץ לכנסת, תעבור את אחוז החסימה, תשמש לשון מאזנים בהרכבת קואליצה ותכריח את הממשלה לבצע את ההשקעה הדרושה. אני בספק אם יש לנו מספיק מצביעים בשביל זה. מה שבטוח, אם תקום מפלגת אופניים בבחירות הבאות אני אצביע בשבילה.
 

ItsikH

Member
אתה מפספס קצת את הנקודה הכואבת באמת יש פתרונות די זולים ופשוטים, אמנם רחוקים משלמות אבל ללא ספק משנים ללא הכר את התמונה, שגם הוצעו כאן - למשל סימון השוליים עם פסי הרעדה. הסיבה ששום דבר כזה לא נעשה היא הפחד מקבלת אחריות - כי כל עוד לא נעשה דבר, אין כתובת להאשמה, מי שלא עושה - לא טועה. אף פקיד לא מוכן לאשר שום תכנון כזה שהוא פחות ממושלם בטיחותית, כזה שבלתי אפשרי ליישם בתקציב ריאלי.
 

uvs9

New member
הנקודה הכואבת באמת היא

שלאף אחד לא אכפת מאיתנו וגם לא יהיה אכפת מאיתנו. אצלינו במדינה אם אין לך כוח פוליטי אתה שווה ככליפת השום. הגמלאים הקימו מפלגה, עברו את אחוז החסימה וקבלו תקציב. החרדים עושים זאת שנים. אתה רוצה לעלות על סדר העדיפויות אתה צריך להיות בכנסת. ככה זה עובד פה.
 

ItsikH

Member
אני חוזר ומדגיש שהפתרונות הם בהישג יד בעלות סמלית - ורק הפחד מאחריות עוצר את הרשויות מביצוע. הדרך היחידה להניע אותם היא למצוא דרך להטיל עליהם אחריות למצב הקיים. אין צורך בתקציבים משמעותיים לשם כך.
 

Outdoors

New member
עוד מחשבות בעקבות התאונה ודרכי פתרון

גם בעקבות הפוסט במורד העמוד וגם מתוך קריאת לא מעט טוקבקים לידיעות השונות בעקבות התאונה אני סבור כי האויב הגדול ביותר שלנו בנקודת זמן זו הוא הלך הרוח הציבורי. הלך רוח הזה אינו מקבל לא את לשון החוק היבשה לפיה אופניים הם כלי רכב (ולפיכך מקומם על הכביש) וגם לא מעניין אותו שאנחנו בשוליים ורוכבים בבגדים צבעוניים. המרבית המכרעת של הנהגים לא רוצים לחלוק את הכביש עם רוכבי האופניים (אפשר לנהל פוסטים על פוסטים על הסיבות והאם אפשר לשנותם אבל זה ממש לא משנה כרגע). החשש שלי הוא שבסופו של דבר הלך הרוח הזה יתורגם לחקיקה, בעיקר כי אנחנו גוף ללא שום עוצמה או שיניים. הדרך הנכונה להתמודד בסיטואציות שכאלה היא (כפי שלמדנו מ"הישרדות") ליצור בריתות. יכול להיות שעם רוכבי הדו"ג אבל אני חושב שהגורם הראשון עימו צריך להידבר הוא משטרת התנועה. ולא בגלל שהשוטר הוא חברו הטוב ביותר של האזרח, אלא משתי סיבות עיקריות: הראשונה שנוכחות משטרתית מוגברת בכבישים שאנחנו רוכבים בהם, בשעות שאנחנו רוכבים בהן, תוריד מאד, גם אם לא תבטל לחלוטין, את הסיכון. הסיבה השניה והיא פרוזאית ואמיתית גם יחד - מתברר כי רכיבה על אופניים (גם אם אופני שטח) היא תחביב מקובל מאד בקרב הקצונה הבכירה ומפקד משטרת התנועה הוא רוכב שטח נלהב (נדמה על Yeti או Intense) אני מעריך שבתהליך נדרש לפשרות, חלקן כואבות, כך להערכתי יהיה נכון להגדיר כבישים שעליהם אסור יהיה לרכוב כלל, או לפחות בימים מסוימים/שעות מסוימות ומאידך להגביר נוכחות משטרתית ושילוט בולט יותר, באזורי המחיה הרגילים שלנו. אין ספק שחינוך למודעות ושיפור או העמדת תשתיות ייעודיות (ואני מסכים עם הכותב למטה - מופרדות פיזית) הוא הפתרון העדיף. הסיכוי שזה יקרה? לא גדול. עד אז, וכדי למנוע "צונאמי תחיקתי" אני חושש/מעריך שיהיה עלינו להתפשר. והגוף הראשון שהייתי הולך לדבר איתו הוא אלה שזה מקצועם/תפקידם. ענין אחרון וה וא ענין הגוף הצריך להוביל את המאבק: אין ספק בליבי שמי שאמור לרכז את הנושא, לא רק מכח סעיפים תקנונים, כפי שהציג יאיר למעלה, אלא גם מכח הגיון בסיסי, הוא האיגוד. מכיון שניכר שאין הוא מתכוון להרים את הכפפה יש להיערך ולהתארגן אחרת. אני לא יודע אם יב"א הוא המקןם הנכון אבל אני כן יודע שבין רוכבי האופניים והטריאתלטים יש לא מעט בעלי מעמד והשפעה (ולא פחות חשוב - יכולת כלכלית) ומתוך הפול הזה צריך לצאת הארגון שינהיג את המאבק. ומשפט אחרון, קשור ולא קשור: רכבתי היום ברמת הגולן: מדובר בגן עדן לרכיבת אופניים, לא פחות, כבישים נוחים, , לרוב עם שוליים טובים, מז"א מושלם וכמעט אפס תנועה. לצערי גם עם כמעט אפס רוכבים...
 

ItsikH

Member
אם אתה צריך לנהוג שעתיים ברכב בכדי לרכב כמה שעות באותו גן עדן - ואכן זה גן עדן לרוכבים, כמו כביש 10 (ונידח כמוהו) - אתה הופך את ענף האופנים לעוד ספורט איזוטרי זניח לעשירים משועממים.
 

ItsikH

Member
וכשאתה מציע לאסור רכיבה בכבישים מסוימים אני מניח שהכוונה "למעט עובדים זרים" בכדי שאלו יוכלו להתנייע ממקום למקום כי זה אמצעי התחבורה שלהם.
 

Outdoors

New member
רמה"ג וכבישים אחרים

איפה להתחיל? עד לפני שנה וחצי נהגתי לצאת מעת לעת מביתי בתל-אביב לעלות על כביש 2, להפליג עימו עד איפה שבא (אפילו עד זכרון) ולחזור לעיתים על 2 ולעיתים על כביש 4. אני לא עושה זאת יותר. לא יודע אם התבגרתי או התחלתי לחשוש יותר, אבל העובדה נותרה בעינה - לא עושה זאת. אני מודה שגם הטיפוס הקלאסי והכיפי לאריאל לא מעורר בי את אותו חשק כבעבר גם כי המשמעות היא לעבור בדיוק ליד אותו קטע הכביש בו רצח טל מור את שניאור חשין לפני כשנה וזה לא עושה לי כיף (בכלל כל הקטע של מעבר מחלפים מרובי נתיבים, מפחיד אותי היום מעט יותר) כך שלמרות שתיאורטית אני יכול לצאת לאימון ישירות מהבית הרי גם לנחשון/לטרון אני נוסע ברכב כמעט 45 דקות (וכמעט אותו פרק זמן לתחנת הדלק של כפר עזה). זה עושה אותי עשיר אזוטרי? אני חושב שלא. וגם אני, שבעד ספורט עממי וזכויות גם למעמד הבינוני הנאנק וההולך ומתפוגג, יודע שאופני הכניסה של השנים האחרונות עולות מעל כפליים (אולי אפילו פי 3?) מאופני הכניסה של לפני לא יותר מ- 4 שנים. וקונים יש בלי עין הרע.. אני לא יכול ו/או יודע לפתור את הבעיות לכולם, ובוודאי לא למפירי חוק. אני מנסה לראות איפה ואיך ניתן יהיה ליצור סביבה שתאפשר לי להמשיך לקיים את פעילות הרכיבה שאצלי היא לא רק תחביב - היא ממש צורך נפשי.
 

YotamKa

New member
אכן בגוש-דן ישנה בעיה לצאת עם האופניים,

לב גוש דן מנותק מכבישי רכיבה נורמליים, לצאת מתל אביב על אופניים לנחשון זה כמו לצאת ממנהטן לעבר הרי הקטסקיל - בלתי נעים בעליל. אם יסגרו כבישים לרכיבת אופניים באופן קטגורי, אני מקווה שהשלטונות במדינת פלסטין המשוחררת לא יאכפו את זה.
 

ItsikH

Member
אופני כניסה היום דווקא זולים למדי זה קהל הלקוחות שהפך לאנין יותר. הקטע בכביש 5 אותו הזכרת אסור לרכיבה ומסוכן. זה היה כך גם לפני קרוב לעשור כשמאיר יפרח נפצע אנושות באותו מקום בדיוק, וזה היה אחד השעורים החשובים ביותר עבורי. אתה עדיין יכול להגיע ברכיבה לעליה לאריאל מבלי להדרש לו - ואפילו מבלי להדרש לקטע הבא עד המחלף של כפר קאסם, כי גם הוא אסור ומסוכן. אין לך שום סיבה סבירה לרכב בכביש 2, הוא ממוחלף ומסוכן כמעט לכל אורכו, גם בקטעיו החוקיים לרכיבה. יש בעיה אמיתית ליוממים שגרים לאורכו, יש פתרונות חלקיים כמו כבישי השירות באזור שפיים-יקום, ודרכים צדדיות ברשפון-כפר שמריהו, אבל באזור גלילות יש בעיה. אני חוזר וטוען שאפילו במצב הקיים אפשר למצוא פתרונות סבירים לבטיחות, ויעשה כל אחד את השיקולים שלו - הסיכון קיים אפילו בקבוצה ואפילו עם רכב ליווי.
 

taoranga

New member
אני חייב לומר שאחרי התאונה האחרונה

וכל מה שאני שומע ברדיו, אני אשכרה מרגיש נרדף. אני משתמש באופנים ככלי רכב בתוך העיר, רוכב לעבודה ובחזרה כל יום. כבר 10 שנים. במקום אחר היו אומרים שאני תורם לאיכות הסביבה ושומר על הבריאות, כאן מסתכלים עלי בשנאה ומנסים לדרוס אותי פעמיים ביום, ביחוד נהגי המוניות שמצד אחד יצפרו וינסו לעקוף אותי בכל צורה אפשרית ומצד שני יעצרו במקום הכי לא הגיוני בשביל נוסע פוטנציאלי. הלגיטימציה והעידוד שהדוברים האלה נותנים לנהגים פושעים, בלי טיפת מחשבה קדימה, זה פשוט נורא. ומעבר לנרדפות, אני מרגיש חסר ישע מול הטמטום הישראלי ההולך וגובר.
 

dburac

New member
מסכים איתך.

אני קורא את התגובות בYNET ואני פשוט נדהם, אין פשוט שום טיפת כבוד כלפי המת, כלפי החי, ובטח כלפי הרוכב. זה פשוט יוצר מצב של ייאוש, התאונה, המחשבה מי הבא בתור, ומצד שני החוסר החלטה מצידנו איך להתארגן ולהשמיע את קולינו.
 
החבר שלי ליאוניד

אומר לי כשמשהו לא עובד כמו צריך פעם אחר פעם, תחשוב על שינוי בקו המחשבה, כל זה במבטא רוסי כבד,אבל בעברית מתוקתקת, איש חכם ליאוניד..
 
למעלה