רוכב אופניים (אופני כביש) נפגע מרכב

rubber duck

New member
יהי זיכרו ברוך

 

ehuddanziger

New member
תאונה בכביש 3

בצער להודיע כי הרוכב אבי קלינגר נפטר היום לאחר שהיה מאושפז חסר הכרה...
 

asherme

New member
חמישה יתומים - נורא !

היום נהרגו 2 נהגים בשול בכביש 4.
נהגת שנעצרה עקב תקלה ונהג מונית שעצר לסייע לה.
חברים, מיום ליום אני מתקרב למסקנה שכבישי ארצנו לא מתאימים לרכיבה בשוליים.
לצערי, לצערינו...
 
נחשון אתה חוזר למודעות רבה בהרבה לאופניים

ובמקביל לעלייה דרמתית לנפגעים בשוליים,בעיקר נהגים/ות ורכבים בשוליים.

אין שבוע שאין תאונת שוליים,פוגעים ברכבים חונים ובנהגים שעוצרים בשוליים בשל תקלות וכו',מקרה אחרון שזכור לי בערב פסח כביש החוף ראובן פדהצור טייס וכתב הארץ נהרג כשעצר רכיבה על אופנוע(תקלה?)ליד חדרה בשוליים,שוטרי תנועה ממליצים היום במקרה תקלה לצאת מהרכב ולהתרחק מהכביש,זו מדיניות שונה מהעבר,לא לתקן פאנצ'ר וכו'.זו מציאות מפחידה ומטרידה.

כמות הקורבנות ונפגעים בשולי הארץ בשנה האחרונה לא נתפסת,היא לא נתפסת עד שעולה החשוד המיידי:הסחה,ובראשו הסמארטפון.ייתכן ועוד מכשור ברכב כמו GPS וכד' כל מכשיר שמוריד את העיינים מהכביש.

גורם נוסף שלא ברור אם התקיים בארוע זה הוא סינוור השמש בזריחה,רכיבה מזרחה בשעות 6.30-7.30 בעונה זו מסנוורת נהגים,גבי לרנר ז"ל נהרג בכביש "שקט" בדיוק בשעות אלו בדיוק בעונה זו לפני שנה.

ע"פ התמונות מזירת התאונה רואים את הפגיעה בגלגל האחורי שמובילה לקריסת הגלגל מה שגורם לפגיעה ולמעוף הרוכב לשמשה.
כואב הלב על אבי קלינגר ז"ל
 

asherme

New member
סטטיסטיקה

בהנחה שלא מדובר בנהגים שפוגעים בכוונה תחילה (כך אני מאמין) - יש לנו הרוכבים בעיה סטטיסטית קשה והיא - "זמן החשיפה לסיכון גבוה".
הסיכון = הימצאות בשוליים בכבישי ישראל (ברגל, ברכב, באופניים).
הזמן = ארוך - שעות רבות בשבוע (רוכבים).
התוצאה - שילוב מסוכן של סיכון גבוה + חשיפת זמן ארוכה = הסתברות סטטיסטית גבוהה לפגיעה.
בטח תגידו: "אז מה חידשת ?"
תשובה: כלום, הפחד פשוט מתחיל לחלחל...
 

nachshon4

New member
אולי נכון ובטוח יותר לרכב בכבישים ללא שוליים?

בדרך כלל אלה כבישים פחות עמוסים, כמו באזור עמיקם, הנהג רואה אותך מרחוק וחיב להתחשב בך בעקיפה. הוא לא יכול להתעלם ממך.
ייתכן שזו הרגשה של פחות בטוח כי אתה רוכב על אותו נתיב כמו הרכב, אבל למעשה יותר בטוח?
 

ItsikH

Member
הסיבה שבכבישים אלו הנהג דואג יותר ל *** שלו עצמו ולכן נזהר יותר. כשאני רוכב בכבישים כאלו אני מקפיד להתרחק משפת הכביש ובכך מאלץ את הנהגים לעקוף אותי כחוק ובזהירות, לרוב הם גם צופרים ומקללים תוך כדי כך, כלומר התחשבות רבה אין כאן.
 

nachshon4

New member
ברור. אני לא מדבר על התחשבות

ולא מצפה לזה במדינת ישראל.
אני מניח שכל התאונות הללו בשוליים לא קורות בגלל נהגים עצבניים, אלא בגלל חוסר ריכוז רשלני. לדעתי זה יקרה פחות ברכיבה שאינה בשוליים. זה כנראה פחות נעים, השאלה אם זה יותר בטוח?
 

ItsikH

Member
אפילו אז אפשרות ראשונה - הוא מבין היטב שבכביש כזה חייו שלו תלויים בעירנותו.
אפשרות שניה - הוא לא, ואז באותה מידת סבירות שייכנס בי, ייכנס בעץ או ברכב בנתיב הנגדי, או יתדרדר לתהום.

ואפילו אז, מהירותו לא תהיה דומה אפילו לזו של הנהג בכביש עתיר שוליים וראות טובה וישר ורב נתיבים בו יסטה לשוליים שם אני הרחק מנתיבו.
 
למעלה