תשובות לרופא
שלום רב,
הרבה שאלות...
מקווה שאצליח לענות עליהם...
1.כן,עדיין צריך לנהל את הנהלת החשבונות בצורה פיזית ולשמור קבלות של דלק,מוניות וכו'.
2. מה הם הוצאות מוכרות?תוכל לקרוא בבלוג הבא-
http://arie-rotem.blogspot.co.il/2015/08/blog-post_5.html
3. עצמאי מגיש כל שנה דוח שנתי.בדוח השנתי משקללים גם הכנסות כעצמאי וגם כשכיר כך שבהגשת הדוח השנתי של עצמאי מתבצע תאום מס כל שנה.
4. ניתן לסווג עצמאי בביטוח לאומי כלא עונה להגדרה כך שלא ישלם ביטוח לאומי אם הכנסתו החודשית כעצמאי נמוכה מ -4,500 לחודש ועובד פחות מ-12 שעות שבועיות. במקרה זה לא משלם כעצמאי אך גם לא מבוטח.רצוי לקבל ייעוץ פרטני לפני שבוחרים באופציה זאת.
5.קצת שיווק עצמי...
עלויות רו"ח הם אכן זניחות כ- 100 ש"ח+מע"מ לעוסק פטור לחודש וכ-250 +מע"מ לעוסק מורשה כולל דוח שנתי.לדעתי בהחלט כדאי להסתייע בשירותי רו"ח שמורידים לכם כאב ראש,חוסכים לכם זמן ומהווים הוצאה מוכרת.
שנה אזרחית פוריה ומשגשגת לכולם!!!
אריה רותם-רואה חשבון