רוצה לטוס לחלל...כרטיסים נמכרים בישראל...

ב ן ח ו ר י ן

Member
מנהל
רוצה לטוס לחלל...כרטיסים נמכרים בישראל...

הטיסה המסחרית הראשונה של חברת וירג'ין גלקטיק, ששמה אנטרפייז עברה את ניסוי מבחן הכניסה לאטמוספירה. נעשה בניסוי זה שימוש בטכניקת הנוצה (טכניקה שבה שילוב המבנה הקל של החללית עם זווית כניסה של 65 מעלות מונע את החיכוך באטמוספירה ואז את החימום של החללית (מה שגרם להתפוצצות המעבורת קולומביה בעקבות התמוטטות חלק מהמגן התרמי שלה). החברה מוכרת כרטיסים לטיסה לחלל גם בישראל לטיסות שיערכו בשנה הבאה.
 

sivan120

New member
מגניב...לחשוב שבעוד כמה עשרות שנים...

נוכל לטוס למאדים, לירח, לצדק- אל מושבות שנמצאות שם לנופשים. מעניין אם כשזה יקרה אנחנו נהיה כאן באיזור...
 

sivan120

New member
כן, למה לא???

כל כוכבי מערכת השמש, אם אתה יכול לשים מושבת חלל סגורה היטב (כמו שתצטרך לשים בכל כוכב לכת- לא משנה אם הוא מוצק או גזי). בטח אפשר יהיה למצק את צדק או אחד מירחיו ולטוס לשם.
 

sivan120

New member
כמו שאפשר למצק מן, צקמן...סתם...

יכול להיות שיהפכו את החלק העליון הגזי למוצק בצורה כימית, יכול להיות שיבנו תחנת חלל ליד צדק (כמו תחנת החלל הבינלאומית, המחליפה של תחנת מיר)- נראה לי שדווקא זה יהיה האתגר הקטן שלהם.
 

צקמן

New member
תחנת חלל הגיוני

אבל למצק את צדק? הוא עשוי רובו מימן והליום. אלו הופכים לנוזל בטמפרטורות קיצוניות מאוד. למוצק לא נראה לי שאפשר להגיע עם החומרים האלה.
 

sivan120

New member
יכול להיות שנתת את התשובה...

אם יש שם מימן, פשוט תוסיף לשם חמצן ואז אתה יוצר מים שבטמפרטורות הקרות בצדק (כ-110 קלווין שזה בסביבות מינוס 150 מעלות צלזיוס), המים יקפאו לקרח חזק. פשוט צריך תוסף שימצק את כוכב הלכת הזה ואת שאר הכוכבים הגזיים אחריו. אל תשכח גם את הירחים של צדק...(63 במספרם).
 

צקמן

New member
...

מי אמר שמימן + חמצן = מים בכל מקרה לא משנה מה? ואם כן, אז החיים בצדק יהיו אפופי הליום. ולא לשכוח, כי אי אפשר ליצור חמצן מאפס. בשביל לייבא חמצן לצדק את תצטרכי לגרוע מכוכב לכת אחר. אם תקחי חמצן מכדור הארץ את תוציאי ממנו חומר. זה צעד מאודדדדדדדדד דרסטי.
 

sivan120

New member
אז אתה יכול לייצא מים...

אתה יודע, כמו שסין מייצאת לישראל דברים שאין לישראל והפוך- כך כדור הארץ יכול לייצא לצדק מים (H_2O) ואז המים יקפאו שם. אפשר לייצא כמות לא גבוהה וליישב בהתחלה כמה קילומטרים. תשמע, בשלב מסוים האדם יצטרך לעבור למקומות האלו כאשר השמש תגדל ותשרוף כל מה שסביבה (היא תבלע את חמה ואת מאדים בטוח ולאחר מכן סיכוי טוב שגם את כדור הארץ) ואז מה שישאר זה הכדוריים הגזיים, כשהכי קרוב הוא צדק. אם האדם לא ידע לעשות זאת, הוא ייכחד (אם זה לא יקרה כמובן הרבה לפני...).
 

צקמן

New member
גם מים, כמו חמצן, זה חומר

העברת חומר מכוכב לכוכב זה משהו לא טבעי. תהית פעם למה לא מטיסים את הררי הזבל שאנחנו מייצרים לחלל? כי זה יקר וכי זה יוציא חומר מכדור הארץ(החומר יקר עוד יותר. לא מבחינה כספית). אם הזבל כל כך יקר, תארי מה החשיבות של מים.
 

sivan120

New member
הכל עניין של תחבורה...

לפני 500 שנה לא היה לאנשים שמץ של מושג שיהיו רכבות, מכוניות, מטוסים, מעבורות חלל. אני מאמינה שבדיוק כמו שלנו אין כלים לחשוב מה יהיה, כך קרה גם איתם. אולי תחום האנטי חומר יפתור את הבעיה?
 

צקמן

New member
מה?!?!??!

מה קשור? אסור להוציא חומר מכדור הארץ. הפיכת מימן וחמצן שיגיע(שאסור לו להגיע) מכדור הארץ למים דורשת לחץ אדיר ולא רק טמפרטורה נמוכה. חיים על צדק בלתי אפשריים - כוח הכבידה שלו עצום והוא גזי מימן-הליום. אי אפשר למצק אותו. זה כמו שתגידי "בואו נכבה תשמש ונחיה שם". אשמח לדעת על מה את מבססת את הטענות שלך שניתן למצק את צדק.
 

sivan120

New member
מה הכוונה אסור??? לא הגזמת קצת...

כשמעבורת יוצאת מכדור הארץ- לא מוצאים ממנו חומר? בכל כוכב יהיה צורך להתאים אותו לחיים לבני האדם- אני מאמינה שזה יהיה אפשרי למרות כל המכשולים. אולי המעבר יהיה למגורים בתחנת חלל ליד צדק...
 

צקמן

New member
נמנמ

כל החומרים שמשמשים לבעירה חוזרים לכדור הארץ שכן רוב הבעירה מתרחשת בתוך האטמוספירה. טילי הצד והמיכל הראשי נשרפים באטמוספירה אחרי שמתנתקים מהמעבורת והחומר חוזר לכדור הארץ. הדבר היחיד שיוצא זה החומרים לבניית תחנת החלל. צדק הוא כוכב לכת עצום, ומיצוקו, אם בכלל אפשרי, ידרוש חומר שיכלה עד עפר את כדור הארץ. תחנת חלל ליד צדק זה בסדר. אבל על צדק?! לצערי, עדיין לא ענית על השאלה על מה את מבססת את הטענות שלך שניתן למצק ענקי גזים.
 

sivan120

New member
לא דיברתי על להוציא את כל כדור הארץ...

בשביל לחיות על צדק אפשר למצק 2 קילומטרים שלו ולא צריך הרבה חומר לזה. זה גם לא חייב לבוא מכדור הארץ. כשכימאים מנסים למצק גז הם לא מצליחים??? זה לא כל כך קשה...
 

צקמן

New member
השאלה איזה גז הם מנסים למצק

יש דבר כזה שנקרא האפס המוחלט. יש גזים שרק הופכים לנוזליים סמוך לטמפרטורה הזאת. וב2 קילומטר אי אפשר לעשות כלום. קיצ. מושבה על צדק זה לא ייתכן במחינה מדעית ראלית ואתית.
 

IdoShkedi

New member
למה את מתעקשת על דבר שהבהירו לך שאינו אפשרי?

אנחנו עדיין לא קרובים ליכולת "לביית" את מאדים, נגה או אפילו הירח, שהתנאים הנוכחיים בהם לא מאפשרים חיי אדם (קרינה, חמצן, כבידה, טמפרטורה...). אז את מדברת על הפיכה של ענק-גז לכפר נופש? למה להתעכב על הנקודה הזו בכלל, חסרות פלאנטות שיותר קל לשים בהן אנשים? אני לא אומר שזה לא יהיה אפשרי בעתיד הרחוק, אי אפשר לדעת מה יקרה עוד מאות או אלפי שנים, אבל עוד כמה עשרות שנים? נסחפת.
 

sivan120

New member
כן, אני מתעקשת ואתה תראה שזה יקרה...

אני לא מדברת על עשרות שנים אלא כמה מאות ואלפי שנים. אפשר להקים מעיין מבנה גדול שמגן מכל מה שהזכרת. אני מנסה להרחיב את גבולות הדמיון ואתה סוגר אותו ומראים איך אי אפשר...אתה פסימי כל כך גם בחיים?
 
למעלה