רוצה לעשות מדיטציה ....ליוגי בר

shoosha1

New member
רוצה לעשות מדיטציה ....ליוגי בר

לפי כשבוע הסבירו בפירוט בפעם הראשונה איך לעשות מדיטציה. חזרתי הביתה וניסיתי להיכנס לזה ולא ממש הצלחתי אולי זה ישמע מצחיק אבל אני לא מבינה איך אמורים להיות מרוכזים בנשימות כל כך הרבה זמן, ולא לחשוב על כך הדברים האחרים שרצים בראש. אז החלטתי אולי לעשות את זה במקום שאני באמת מרגישה רגועה והוא אמבטיה ושוב זה לא ממש הלך.. אני אשמח אם תוכל לפרט לי איך צרכים להיכנס לזה. ואיך אפשר לשהות ככה במשך הרבה זמן???
 

יוגי בר

New member
מדיטציה בשלבים

אז קודם כל אמבטיה (רצוי ריחנית עם קצף)זה אחלה. עכשיו, רגועה או לא זה תמיד בהכרה שלך.(mind).איך מרגישים בזה? לפי הנשימה. כשהנשימה מהירה וחטופה ההכרה לא רגועה וכשהנשימה רגועה ואיטית ההכרה רוגעת גם היא. בדוק..לכן יוגה מדגישה חשיבות מיוחדת ללימוד שליטה וויסות על הנשימה. קוראים לזה: פרניימה. תשלטי על הנשימה- תשלטי על העולם.ככה זה. באורגינאל של היוגה אתה עושה קודם כל שיעור אסנות- תנוחות אחר כך עובר לפרניימה ורק אחר כן כשהגוף וההכרה נכנסים למוד של רגיעה מתרגלים מדיטציה וגם כאן יש רצף מסויים של דברים שצריך לבצע. בקשר לזמנים, זה מאוד אישי. תתחילי ב-10 דקות בהתחלה ולאחר מכן תעלי בזמנים.
 

shoosha1

New member
תודה יוגי בר :)

תודה רבה, אני חייבת לציין שהצורה שבה אתה עונה על שאלות היא מאוד רצינית ומעמיקה. זה ממש מרשים :) לפי מה שהבנתי מדבריך מדיטציה זה לא משהו פשוט שאפשר ככה סתם לעשות, צרכים ממש ללמוד את זה... :))
 

darma

New member
שושה1- דומה למדיטצית ויפאסאנה

שושה היקרה, קודם כל חשוב מאד לעשות קורס מסודר ללמוד טכניקה בצורה מסודרת. וז בקורס את לומדת שבזמן שמתרגלים ריכוז בנשימה, עולים לך מחשבות, כאבים, רגשות, תחושות ועוד. וזה בסדר וטבעי מה שחשוב זה כל הזמן להחזיר את עצמך בעדינות לנשימה ולא להסחף עם המחשבות לעצור מתי שאת יכולה ולחזור לנשימה כל הזמן. לאט לאט אחרי שנים של תרגול יומיומי ורציני הריכוז משתפר ועולה. בויפאסאנה יש גם אלמנט נוסף התבוננות במה שעולה ולקבל כל דבר טוב ורע באיזון. סיפור שדורש קורס כפי שאמרתי. שאלות נוספות תשלחי למייל:[email protected] בהצלחה, וכדאי, דארמה.
 

יוגי בר

New member
ויפאסאנה, טכניקות ומחשבות.....

דארמה תודה. כל מדיטציה וויפאסאנה בכללה. מבוססות עלבוננות. בוננות זה להשקיף על ההכרה ללמוד כיצד היא פועלת ובסופו של דבר לשלוט עליה. ולכן, כל המדיטציות די דומות. והאמת היא כמו שאומרים:אחת. אבל, חשוב מאוד להכיר את כוח המחשבה. זה כוח שחבל על הזמן. זה הכוח שיוצר את כל הכוחות. מכאן מובן שאם הגעת לשליטה על המחשבה. הגעת להכל. איך לשלוט עליהן? יש כמה שיטות. קורס מסודר -חובה. מסכים איתך בכל מילה. אבל למה רק מדיטציה? ושוב מדיטציה זה הטופ של כל יוגה. אז איך אפשר בלי. לגבי מהות הלימוד: היא תמיד יותר רצינית מאשר לימוד מסודר של טכניקה זו או אחרת. שלך יוגי בר
 
למעלה