רוצים לאמץ ילד? לא במדינת ישראל

DJNYC

New member
חנה

נראה לי שאת רואה את הנושא מכיוון אחד בלבד, שבו גוף האישה מנוצל למטרת אחר.אבל זה לא בדיוק נכון. דבר ראשון את חייבת לזכור שהאישה בוחרת לעשות את זה, ויש לזה משקל מאוד רציני שאי אפשר להתעלם ממנו; בנוסף לזה ישנם מקרים שאם פונדקאית לא יכולה לגדל ילד (מסיבות כאלו או אחרות) ובוחרת להביא ילד לעולם שלא היא תגדל. עצם השימוש שלך במילה ABUSE הוא לא נכון, מפני שאין כאן ניצול למטרות רעות למרות השחיקה הפיסית, הנפשית והאמוציונאלית. לא הכל אפור כל כך, ויש מקרים קיצוניים לכל כיוון. חלק ממעגל החיים הזה הוא לפעמים הקרבות, ואנחנו בוחרים אם לעשות אותן או לא. עוד נקודה היא הדוגמאות שהעלית שלא משקפות ולא בקצת את המקרה של אם פונדקאית. את מדבר על קטינים ויחסי מין, ואת שוכחת שעצם ההגדרה של קטין היא נושא קבלת האחריות למעשיו, ולכן אין בכלל אפשרות להשוות בין החלטה בין 2-3 אנשים מבוגרים לבין החלטה של קטין. ממה שאת כותבת, אין במציאות שלך מצב בו אישה תבחר לתת ´נתינה עם מחיר כ"כ כבד´. ונקודה אחרונה לסיום. אני כן חושב שזה תהליך מאוד מורכב לכל המשתתפים בו, ואני חושב שצריך לבחון אותו (בעזרת פסיכולוגים ויועצים) ולהיווכח שכל המשתתפים בו מבינים את הצעד אליו הם ניגשים. מעבר ל´עיסקה´ יש כאן ציון דרך לאישה, לזוג ולילד וחשוב להבין איפה כל אחד נמצא כשבאים לעשות ´הסכם חיים´ שכזה.
 
לא לזה התכוונתי

לגבי המשפט האחרון שלך "והעובדה שגבר הומוסקסואל שיכול ליצור תא משפחתי אלטרנטיבי עם לסבית, סטרייטית או ע"י אימוץ, בוחר באביוז המוסרי-אנושי הזה כפתרון אינה נזקפת לטובתם." השתמע מדבריך כאילו שאם אותו הומו בחר להיות הורה דרך פונדקאות, אז העובדה אינה נזקפת לטובת ההומואים. מהיכרותי אותך אני מניח שלא לזה התכוונת, אני מניח שהתכוונת לומר שהיא אינה נזקפת לטובתו של אותו אדם. אני חושב שכדאי שזה יובהר. ולעניין השני - ללא שום קשר לנושא הפונדקאות, אני חושב שיש הבדל מהותי בין "דעה צלולה" של קטין שעדיין לא בשל לקבל החלטות שיהיו אח"כ בלתי הפיכות, לבין בגיר. הדעה הצלולה של שניהם אין לה את אותו משקל, ולכן החוק הגדיר בצדק רב את המונח "קטין", ולכן החוק גם אוסר על בגיר לקיים יחסי מין עם קטין אפילו אם זה "בדעה צלולה" של הקטין.
 

DJNYC

New member
אמיר - תיקון קטן

בחוק יש את גיל ההסכמה שהוא 16 (אם אני זוכר נכון) וזה אומר שגם לקטין מותר לקיים יחסי מין.
 
חנה, מקוממת אותי ההשוואה שעשית

בין אישה לבין קטין. קטין הוא לא שווה ערך למבוגר, לא רק מבחינת זכויות וחובות, אלא בעיקר (ומכאן יוצא עניין הזכויות והחובות) מבחינת ניסיון ושיקול דעת. מה שאת אומרת עכשיו גורם לזה להשמע כאילו נשים לא יכולות להחליט בשביל עצמן. כאילו גם הן כמו ילדים, וצריכות ש"מבוגרים" יחליטו בשבילם. זה נשמע ממש שוביניסטי.
 
מה שהתכוונתי להעביר ולהבהיר הוא

שהטמעה היא הטמעה היא הטמעה ולא ניתן לעשות שימוש בגוף של מישהו אחר תוך הסתמכות על כך שהוא או היא "רצו", "התנדבו", "הראו מיומנות / הנאה / בקיאות / רצון". נשים הן - מה לעשות - מותנות בהרבה מדי מקרים (כולנו ברמות כאלה ואחרות) לנתינה ללא גבולות והעובדה לכן שאישה "רוצה" מקבילה באותה מידה גם לזו ש"רוצה" לא לצאת לעבוד כי בעלה רוצה, לזו שנישאת ב"רצון" למישהו שאביה בחר, לזו שמקיימת יחסי מין עם בעלה כשלא בא לה כי היא "רוצה לעשות לו טוב" וכולי. וכן - עד להשוואה לקטינים וקטינות. יש כאן הסכמה ממניעים סובייקטיביים לא מודעים. את לא תדקרי מישהו בסכין כי הוא נהנה מכאב ודם (אלא אם כן את ממש נהנית להכאיב
), לא ? אני חושבת שההסכמה אינה רלוונטית וברוב המאוד מכריע של מקרי הפונדקאות מתקיים אביוז כלפי האישה הנושאת את העובר.
 
למעלה