רחובות מסחריים

טיימר

New member
העיר והמע"ר

בכל השיעורים של גיאוגרפיה בתיכון מלמדים רק על 3 סוגים של מע"ר , האם קיימים עוד דגמים של מע"ר או שזה רק ה- 3 האלה ?
 

טיימר

New member
נכון אווה והמתכננים היו זרים !

כלומר היתכוונתי לומר שהמתכננים היו בריטים , כמו למשל פרופ' גדס שתיכנן את תל-אביב .
 

טיימר

New member
אתה צודק

באמת פעם היו רחובות שהיו מלאים חיי חברה ואנשים והיו עם שפע של פעילויות רחוב כמו פסטיבלים ומיצעדים ועדלידע ,אנשים היו רוקדים ברחובות פעם . וגם היו רחובות עם כל מיני חנויות מפוארות ונוצצות " כל הדברים האלה נעלמו !!!!!!!!!!!! " פעם רחוב דיזינגוף היה מלא שיחמה ואנשים היו מבלים שמה עד השעות הקטנות של הלילה , אני זוכר שהייתי ילד בשנות ה-80' אז כל החנויות היו פתוחות שמה 24 שעות ביממה . וגם רחוב בן-יהודה היה מלא חנויות של צילום וכל מה שקשור לחתונות . היום הכל נעלם , הכל נהיה קיוסקים זבל
 

טיימר

New member
בסדר אבל לא בונים כאלה רחובות יותר

זה נכון שמנסים להחיות רחובות כאלה שכבר קיימים , אבל היתכוונתי יותר לעובדה שכבר לא מתכננים כאלה רחובות וגם לא בונים כאלה רחובות באזורי מגורים . היום בונים את זה רק באזורי תעשייה , איפה שיש רעש וליכלוך . אבל לא איפה שגרים אנשים .
 

ש מים

New member
סוף עידן הקניונים

כרגיל, אנחנו מפגרים אחרי ארה"ב (וגם מעתיקים את הכל ממנה...): בארה"ב הבינו כבר לפני כמה שנים טובות שתופעת "הקיניון" (מן המילה "קניון") הנה תופעה הרסנית (בשל כל התופעות הידועות לנו) ואכן, שם קשה מאוד להקים היום קניונים, בין היתר בשל חוקי מדינה בנושא זה (לפחות בחלק מן המדינות). אצלנו עדיין רווחת התופעה של "השוק מבין ויודע טוב יותר מן המתכננים מה טוב עבורו". יחד עם זאת, השפל הכלכלי (הלו, ביבי: כן, אמרתי שפל כלכלי) מכתיב את התופעה כיום, כך שחדירת התובנות והאופנות החדשות (מארה"ב, מאירופה) בנושא זה מספיקות לחלחל לתודעת מוסדות התכנון והרשויות המוניציפאליות בארץ.
 

ש מים

New member
תופעת הקניונים

יש היום חוקרים רבים המתמחים בנושא. הבאתי כאן קישור אל אחת מהן - ירדנה שאול (מכללת הגליל המערבי ואונ' חיפה). לאחרונה הוקמה עמותה חדשה ("עמותת מרחב") המאגדת אדריכלים, מתכננים ואנשים נוספים שאיכפת להם, ששמה לה למטרה "להחזיר את החיים על העיר" (ואני מוסיף: "להחזיר את השפיות לחיים"). מצ"ב קישור גם למעט חומר עליהם.
 
תודה לך!

מתביישת, אבל לא... זאות אומרת, שמעתי, אבל לא חפשתי קשר... הראש שלי בבודפשט, כרגע...אם אפשר לקבל קשר אליהם, מודה לך...
 

טיימר

New member
מעניין מאוד ! ../images/Emo13.gif

אוליי סוף סוף יבינו המתכנננים שכל הקניונים האלה ביחד עם המרכזים המסחריים הם מייבשים לגמרי את הפעילות בעיר וגורמים גם ליובש תרבותי של החיים בעיר ( אנשים כבר לא מטיילים בהרבה מקומות אלא רק במקום אחד מסויים וספציפי ) .
 

טיימר

New member
אך ... ../images/Emo140.gif תודה לאל ! ../images/Emo24.gif

סוף סוף תשובה נורמלית של מישהי רצינית ומומחית שמבינה בתחום !
 

טיימר

New member
שאלה לאווה המומחית והנורמלית כאן !

אווה שלום . רציתי לדעת האם באירופה ובכלל בארצות אחרות יש היום תופעה של חזרה לרחוב המסחרי ? , כי קראתי בעיתון 7 ימים שלמשל בהולנד מנסים לחזור היום לתכנן רחובות כאלה אחריי שהם היתאכזבו מהקניונים שיוצרים תופעה של ריכוז המסחר במקום אחד במקום הפיזור שלו על ידי רחובות פתוחים וזה גם גורם ליצירה של רחובות של מגורים בלבד ושיעמום ארכיטקטוני . מה דעתך בעניין הזה ? . אני חושב שאפשר למשל ליזום שיטה שלפייה יהיו רחובות אך ורק למסחר ולמשרדים ואחרויי הרחובות האלה אפשר יהיה לבנות שכונות למגורים בלבד ועל ידי כך אפשר יהיה לפתח את המסחר והבילויים בתוך העיר .
 
הנושאה גדול ועשיר בדגמאות שונות...

חכמים ביותר היו הבריטים... יש להם חוש ליצר, לחשוב בקנה מידה אנושית... בלונדון ישנם מרכזי קניות, אבל ממש לא בסגנון האמריקאי, כך שבלונדון הרחוב נשאר רחוב מעניין...לא רוצה לצאת מזה ב"זול" - אחפש קצת חומר באנגלית, כי בהחלט מעניין מאוד... יש תפקיד לתכנון, אבל ממש לא בצורה, שמקובל לחשוב על זה... כרגע בזה עסוקה עיקר בקשר בבודפשט, במאת צריכה קצת לכתוב על זה בעברית... אחזור לזה ומודה על המחמאות....מזמן לא כתבו עלי, שאני נורמאלית...
 

טיימר

New member
על לא דבר ../images/Emo13.gif

מעניין אותי לדעת אם קניון בתוך רחוב מסחרי יכול לעזור לרחוב המסחרי או להיפך , כלומר יכול להזיק לו מבחינה מסחרית .
 

6bcad

New member
באותו ענין?, מאמר של א. זנדברג

http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=539420&contrassID=2&subContrassID=3&sbSubContrassID=0
 

טיימר

New member
זה לא דבר חדש לסגור רחוב עם שערים

גם לפניי 100 שנה היו קבלנים שהיו סוגרים רחובות כדיי לשמור על אופי מסויים . כמו למשל סמטה פלונית בתל-אביב . ואם ינסו לסגור רחובות באופן הרמטי לציבור אז זה יהיה אסון לחופש התנועה .
 

טיימר

New member
לא נכון

באוסטרליה מצאו פיתרון לבעייה . וזה שכמעט כל האנשים גרים קרוב למקום העבודה ככה שאין הרבה זיהום אויר וגם אין כמעט פקקים . אבל איך את מצפה ממדינת עולם שלישי כמו ישראל , שלא חושבת צעד אחד קדימה שיימצא איזה פיתרון לבעייה . " כאן בארץ רק לכסף
מותר לדבר "
 
למעלה