רחלי "כבשת הרש" הטקס בהר הרצל והישראלי המכוער.

rak dan

New member
רחלי "כבשת הרש" הטקס בהר הרצל והישראלי המכוער.


וַיִּשְׁלַח יְהוָה אֶת-נָתָן, אֶל-דָּוִד; וַיָּבא אלָיו, וַיּאמֶר לוֹ שְׁנֵי אֲנָשִׁים הָיוּ בְּעִיר אֶחָת, אֶחָד עָשִׁיר, וְאֶחָד רָאשׁ. לְעָשִׁיר, הָיָה צאן וּבָקָר הַרְבֵּה מְאד. וְלָרָשׁ אֵין-כֹּל, כִּי אִם-כִּבְשָׂה אַחַת קְטַנָּה אֲשֶׁר קָנָה, וַיְחַיֶּהָ, וַתִּגְדַּל עִמּוֹ וְעִם-בָּנָיו יַחְדָּו; מִפִּתּוֹ תאכַל וּמִכֹּסוֹ תִשְׁתֶּה, וּבְחֵיקוֹ תִשְׁכָּב, וַתְּהִי-לוֹ, כְּבַת...
....וַיִּחַר-אַף דָּוִד בָּאִישׁ, מְאד; וַיּאמֶר, אֶל-נָתָן, חַי-יְהוָה, כִּי בֶן-מָוֶת הָאִישׁ הָעשֶׂה זאת, וְאֶת-הַכִּבְשָׂה, יְשַׁלֵּם אַרְבַּעְתָּיִם.

כך סיפר לי בליל אמש ידיד, הלואי ואתבדה והדבר אינו נכון ט.ל.ח. !
רחלי ויצמן כמארגנת בסיוע שלמה ממן, היו אמורים להעלות בהתנדבות !. את המופע של ריקודי העם בטקס יום העצמאות בהר הרצל השנה. רחלי גייסה כ-250 רוקדים מתנדבים ברחבי הארץ והחלה בחזרות למופע. אלא שברב תמימותה וחוסר נסיונה, היא לא חתמה עם המארגנים על מסמך בכתב, והסתפקה במה שהוסכם עמה בעל פה.
משנודע הדבר למלך המולך על ריקודי העם, הוא הפעיל את קשריו הנסתרים והצליח לשכנע את המארגנים להעביר לידיו את האחריות וארגון ההופעה, ולחתום עמו על הסכם בתשלום,

זה שרחלי ויצמן ידועה כנשמה טובה ובחורה תמימה, לא אומר שצריך לנצל הזדמנות לנקנק לה את הצורה. נו טוב מה אפשר כבר לצפות מנסיך "ישראלי מכוער" בהתגלמותו.
 

אליק 31

New member
אכן, תופעה מכוערת בעולם ריקודי העם

אם אכן העובדות נכונות,
הנסיך הזה של ריקודי העם, גרם נזק שעדיין קשה להעריך את הקפו, לעולם ריקודי העם,
ריקודי העם היו בעבר נשמת האומה, החלק הכי יפה שלה
נטול חישובים עסקיים
והנה קם לתחביב הזה מנהיג דגול, אבל בעל חוש מסחרי מפותח
ומאז קיימים כל העת ריבים, התחשבנויות, ותחשיבים מסחריים בענף.
 

25307yosef

New member
לעניות דעתי, הנסיך הזה "שלך" ששמו ג.ב. למד מהמלך הגדול ש.מ.

אם למלך הגדול ש.מ. מותר לעשות ביזנס ולהפוך להיות מכוריאוגרף מוכשר ביותר לקבלן של מופעי "זמר עברי" שאין בינם לריקודי עם כל קשר ואפילו לא קשר מקרי, אז מדוע ולמה לנסיך ג.ד. אסור לעשות עסקים ולנצל את כישוריו העסקיים למטרות רווח (על חשבונם של אחרים)?

כך בדיוק עובד כיום עולם העסקים וריקודי העם כיום הם חלק בלתי נפרד מעולם העסקים. פעם אכן ריקודי העם היו נשמת האומה והחלק הכי יפה שלה והיו נטולי חישובים עסקיים. אבל עם כל הכאב שבדבר, מאז שהחל פסטיבל כרמיאל בשנת 1988 החל הביזנס הגדול שהלך וגדל עוד יותר מאז סגירתו של המדור ההסתדרותי לריקודי עם. כיום אין כל יד מכוונת והתחום מתנהל בכאוס מוחלט. לכן אין להתפלא שריקודי העם כיום הם למעשה לא יותר מאשר ביזנס ועוד שיטה לעשות כסף.

כתבת על הנסיך "שלך" שהוא גרם נזק שעדיין קשה להעריך את הקפו לעולם ריקודי העם. את אותו הדבר יכול אני גם להגיד על המלך הגדול ש.מ. שהוא גרם נזק בלתי הפיך למחול הישראלי שעדיין קשה להעריך את הקפו.

אז למה למלך ש.מ. מותר לעשות עסקים ואילו לנסיך ג.ד. אסור לעשות עסקים?

מדוע ולמה לכוריאוגרף הישראלי שהיה היועץ האמנותי של אולם אולימפייה בפריז מותר היה לעשות עסקים שפגעו והרסו את המחול הישראלי ואילו לנסיך "שלך" ג.ב. אסור?

כל עוד אין כל יד מכוונת והתחום מתנהל בכאוס מוחלט, אז כך ימשיך להיות ואולי אף גרוע יותר...

אני קורא בזאת להחרים לחלוטין את פסטיבל כרמיאל ויחד עם זאת להקים ארגון מקצועי אשר יאגד את כל העוסקים בתחום המחול העממי בישראל ויפעל על מנת להסדיר את התחום ולשבור לחלוטין את המונופול הדורסני המושחת שהקים ראש עיריית כרמיאל, מונופול דורסני שהוקם תוך כדי ניצול נסיבות היסטוריות.
 
הנסיך הזה...


עצוב לי לקרא את מה שכותבים פה! הנסיך הזה מבחינתי עשה מהפך בתחום ריקודי העם-ולטובה! היחידי שגורם לחבר'ה צעירים בגילם להגיע לרחבות, היחידי שתורם למודעות גדולה בקרב אוכלוסייה שמתגוררת בחו''ל, מביא אותם לארץ, מארח אותם בהרקדות שלו, רוקד איתם, נותן להם תחושה של בית, מעודד עלייה דרך הרגליים, היחידי שמאפשר לזמרים שאינם מוכרים להשמיע שירים שהינם ריקודי נכס צאן ברזל, ונותן להם במה, היחידי שמכבד זמר כמו דקלון ברמות שאין לתאר ומחבר לו ריקוד לשיר עם זמר צעיר ומוכשר, ובינינו-היחידי שממלא אולמות! כן כן. אני לא מתביישת לומר-את האנרגיות בהרקדות של אותו נסיך (ותתפלאו-הוא האדם הכי צנוע באופיו. לגמרי. ) לא תמצאו בש-ו-ם הרקדה. תגידו מה שתגידו-ותמיד יהיו אלה אותם אנשים שלא מגיעים אפילו פעם אחת להרקדות שלו כדי לראות במו עיניהם את אופי ההרקדה! אין עליו!!!!!
 

משהא11

New member
ויזה יקרה, אני משיב לך כי את חברה, כי מה שכתבת - אמת אולם..

לא כל האמת !!!
בשעורי "ציונות" (כן היה פעם מקצוע כזה בבית הספר), לימדו אותנו את תורת מרקס ואנגלס שנשענה על המשפט המפורסם
"המטרה מקדשת את האמצעים".
כתבות רבות מילאו ללא ספור שורות ודפים, כאן ובכל מקום אפשרי, בייחס ל - "הנסיך הזה". לא קראתי כתבה שאינה מציינת את כשרונו, יכולותיו וכל הקשור בעשיה שלו לתרבות ריקודי העם מכל זווית אפשרית.
כתבת כאן וציינת רשימה יפה של עשיה מבורכת שאכן "הנסיך הזה" מוביל.
אמהמה ???
שתי נקודות חשובות ביותר גורם לרבים ל"עשותך עצובה".
המטרה והדרך.
לגבי המטרה יש חילוקי דעות לגיטימיים שבמרכזם השאלה האם ריקודי העם שאמורים לדעת רבים לשמר הוואי ומסורת
של עם צריכים לעבור מהפך ? להיות במה לזמרים ? להיות מפעל תעשייתי ליצירות בלתי מבוקרות ובלתי נשלטות. האם
המטרות האלה צריכות לפצל למחנות את המרקידים והיוצרים וליצור שנאה ומחנאות במקום אחדות ושיתוף. ?
לגבי הדרך - ועל כך נכתב כאן ורבים לפניו, מקדשת את האמצעים ? האם הכל מותר "לנסיך הזה". אין גבולות.
בגלל מודעות לדרך שעלתה בשנים האחרונות נענשים היום במדינה שלנו רבים שעשו יומם וליל עבור העם והמדינה במשך שנים רבות דברים מדהימים אבל מגבלת הכוח הובילה בדרכם אמצעים פסולים שהיום הם משלמים עליהם.
איני מאשים בדבר איש אולם נושאי הכתבות רובם לעניין זה.
ריקודים שמחים ובריאים
אורי גבעוני
 

25307yosef

New member
למיטב ידיעתי יואב אשריאל הוא זה שהחל את המהפיכה.

ושוב, למיטב ידיעתי.

מאחר ואין כל תיעוד מסודר ונגיש לריקודי העם (ובעניין זה הכוונה שלי היא כמובן להשתלמויות לריקודי עם ולמפיקי ההשתלמויות), אז אני בוחר להשתמש באותו מידע הידוע לי וזכור לי היטב מהימים הטובים ההם של ראשית שנות ה-80. וכאמור, למיטב ידיעתי יואב אשריאל הוא זה שהחל להניע את הגלגלים שלא ניתן היה אפשר עוד לעצור אותם.

למיטב ידיעתי בשנות ה-70 יואב אשריאל החל להפוך את הפצת "ריקודי העם" (שימו לב למרכאות) לעסק מסחרי לכל דבר ועניין. שנות ה-70 היו השנים שבהן דעכה ההגמוניה השלטת של מפלגות הפועלים, דבר שגרם מאוחר יותר לדעיכתו המתמדת ומאוחר יותר לסגירתו של המדור ההסתדרותי לריקודי עם שהיה הגוף היחידי מאז ומעולם שהסדיר את תחום ריקודי העם והיה הגוף היחידי מאז ומעולם שניתן היה אפשר לקבל ממנו ו/או לרכוש ממנו מידע על ריקודי העם.

לאחר הצלחתו המטאורית של יואב אשריאל במהפיכה שחולל בהפצתם וב"יצירתם" של "ריקודי העם", טבעי היה הדבר שיזמים צעירים ממנו יגלו את הפוטנציאל העסקי הטמון בדבר ויקימו עסקים מתחרים העוסקים בהפצה וב"יצירה" של "ריקודי עם".

לאחר שכל בעלי העסקים הצליחו במהפיכה שחוללו בהפצה וב"יצירה" של "ריקודי עם", טבעי היה הדבר שכ-10 שנים לאחר מכן (בשנות ה-90) יצטרף אליהם איש עסקים צעיר וכריזמטי ביותר שיציע רעיונות חדשים ומהפכניים ביותר. וכל השאר היסטווריה...

אז בטרם אתם מותחים ביקורת על התנהלותו של גדי ביטון, כדאי שתעשו קצת שיעורי בית בהיסטוריה ואז תגלו שגדי ביטון למעשה המשיך את מה שהתחיל יואב אשריאל רק שבצורה קצת שונה שהתאימה את עצמה לרוח הזמן ולשינויים הטכנולוגיים של השנים האחרונות וגם למה שקורה בעיר כרמיאל (במה לזמרים).

את המפעל התעשייתי הזה החל כאמור למיטב ידיעתי יואב אשריאל בשנות ה-70.
 

משהא11

New member
25307yosef,לא אכנס להסברים ולוויכוחים שיתנו לך למלא את הפורם

אומר לך רק שטוב שכתבת - "למיטב ידיעתי" כי "למיטב ידיעתי" אין בדברים שכתבת אפילו שמץ אלא ההפך הגמור.
בתיאור קצר - התקופה הייתה בלימה ולא האצה, שליטה וסדר ולא הפקרות. חסרונות יש בכל דבר ועניין, אנשים מושלמים
עדיין לא נולדו. (אולי חוץ ממך) ?
אודה לך אם לא תמשיך כאן בעניין זה.
ריקודים שמחים ובריאים
אורי גבעוני.
 

25307yosef

New member
האם בשנות ה-70' (וה-80') היתה בלימה ???

בלימה של מה בדיוק ???

הרי כולנו יודעים שכמות הריקודים שחוברו בשנות ה-70' (וה-80') היתה נמוכה בהשוואה להיום ולא היה אז את האינטרנט שיש לנו כיום, אז את מה בדיוק בלם יואב אשריאל שהחל להפיק בשנות ה-70' השתלמויות פרטיות לצורך הפצתם של "ריקודי עם" חדשים???

ולגבי ה"למיטב ידיעתי",

כוונתי היתה שלמיטב ידיעתי יואב אשריאל היה האדם הראשון שהפיק השתלמויות פרטיות לצורך הפצתם של "ריקודי עם" חדשים והוא עשה זאת למען מטרות רווח בלבד ולא למען מטרות וולונטריות. וכך בדיוק פועל כיום גדי ביטון וכך למעשה פועלים כיום כולם כולל כולם וללא יוצא מן הכלל ולרבות שלמה ממן.

אשמח ללמוד ולדעת שלפני יואב אשריאל היה מישהו אחר שהפיק השתלמויות פרטיות בצורה מסחרית ובמשך שנים ועשה זאת למען מטרות רווח, אבל לא נראה לי שהיה מישהו כזה לפני יואב אשריאל.

ולגבי השימוש האובססיבי שלי במרכאות בכל פעם כשאני כותב "ריקודי עם" בהקשר של יואב אשריאל,

אני עושה זאת מאחר ורבים מהריקודים החדשים (בימים ההם) שהופצו בהשתלמויות של יואב אשריאל אינם ריקודי עם כלל.

הריקודים היחידים שהופצו בהשתלמויות של יואב אשריאל שאפשר לכנותם כריקודי עם הם ריקודי המנגינות של שלמה ממן והם כוללים גם ריקודים כמו פעמי אביב של יואב אשריאל וגם ריקודים כמו אל בורות המים ותכול המטפחת.

ואילו ריקודי המנגינות של שלמה ממן כוללים גם ריקודים כמו: בלדה למעיין, מזמור שבת, סתיו לבן, בשקט כמעט בסוד, שמרי לי על המנגינה, שירי לי כנרת, אותך, מנגינות, שיר זמירות, אני נושא עימי, אהובי שבוי (דעסה / תימני אשקלון צדוק צוברי ננסי ברנדס), ארץ מזמרת, כי אשמרה שבת, ועוד רבים... וזאת מאחר ולכולם נוצר עיבוד מוסיקלי מיוחד שעובד במיוחד לריקודי עם ועובד והופק מכל הלב ושלא למען מטרות רווח, ומי שמבין קצת במוסיקה יכול לחוש זאת ללא כל מאמץ מיוחד.

היום שלמה ממן כבר לא עושה דברים מהלב שלא למען מטרות רווח כפי שהוא עשה בימים הטובים ההם של שנות ה-80' וניתן רק להצר על כך......
 

משהא11

New member
25307yosef,לא אכנס כאן לדיון אין סופי - אתה אוהב מספרים- הנה

היו מספר מרקידים שערכו השתלמויות בין השאר בעיקר מישאל ברזילי ויהודה עמנואל. יואב אשריאל היה זה שדאג
שהריקודים יעברו השתלמויות והמרקידים עצמם יבחרו את אלו שיצולמו ויופצו. בעיות של תחרות ואגו היו גם אז אולם
לפחות על פי מספר הריקודים שפוסמו הייתה בלימה חזקה כשיואב ניצח אז על המלאכה.
מספר הריקודים שצולמו ויצאו במצגות לפי השנים כמעט במדוייק, ואולי שינויים קלים.
1970 = 35
1980 = 56
----------------------------------------------------------------------------------------------
1990 = 160
2000 = 150
2010 = 234
-------------------------------------------------------------------------------------------------
ריקודים שמחים ובריאים
אורי גבעוני
 

25307yosef

New member
ולמרות זאת שים לב שבין 1970 ל-1980 היתה עליה במספר הריקודים.

כשהרקדן הצעיר שלמה ממן החל ליצור מחולות עם לבמה וגם לרחבה, היתה זו כבר תקופה שהיתה בה עליה במספר הריקודים החדשים ולדעתי אף תקופה שהיה בה עידוד ליצור ריקודים חדשים. ואחד מאלה שעודדו יצירת ריקודים חדשים היה יואב אשריאל. ובהקשר זה של יואב אשריאל שים לב לכמות המסחרית באותן השנים של הריקודים החדשים של שמוליק גוב ארי, נראה שהוא פשוט ניסה להתחרות בשנים אלו עם שלמה ממן. שים גם לב לכמות המסחרית באותן השנים של ריקודים חדשים של יואב אשריאל עצמו שהם בכלל לא נראים כמו טעם המן וגם לא כמו ההורות שיצר בשנותיו הראשונות.

כבר בשנות ה-80' היו בעיות של תחרות ואגו ולכן ככל הנראה ניתן לראות שבשנת 1990 המספר עולה ל-160 שזה כמעט פי 3 ממה שהיה בעשור הקודם וכמעט זהה למה שיהיה בעשור הבא.

לאחר מהפכת האינטרנט והיכולת לפרסם ולהפיץ ריקודים חדשים באמצעות רשימות תפוצה באימייל, טבעי הדבר שהמספר יעלה לשיא של כל הזמנים.

היחידי שהצליח לשמור במשך למעלה משני עשורים על רמה אמנותית נאותה של ריקודיו, הוא הכוריאוגרף שלמה ממן יוצא להקת ענבל. כל השאר (כולל יואב אשריאל עצמו) הציגו בעיקר גימיקים.

בהקשר זה ראוי להדגיש ולציין שהכוריאוגרף מושיקו הלוי שגם הוא יוצא להקת ענבל שמר על רמה אמנותית נאותה לעילא ולעילא בכל שנותיו כיוצר מחול. אין ספק שמושיקו הלוי וגם שלמה ממן ספגו השראה אמנותית רבה ביותר מלהקת ענבל ומשרה לוי תנאי ז"ל וניתן לראות זאת באלמנטים הייחודיים שמהם מורכבים הריקודים שלהם, אלמנטים אמנותיים ייחודיים ביותר שלא נוכל לראות אצל יוצאי להקות כרמון ובוודאי שלא אצל בוגרי האולפנים למדריכים לריקודי עם של ההסתדרות (ואגב, שלמה ממן ספג השראה אמנותית גם מלהקת כרמון וגם מהאולפנים של ההסתדרות. לעניות דעתי החיסרון של כרמון שהוא ניסה לשלב את ההורה והפולקלור עם המחול המודרני העכשווי של הימים ההם ואילו שרה לוי תנאי ז"ל היתה נאמנה למחול האתני ולאלמנטים הפולקלוריסטיים). למיטב ידיעתי מושיקו לא הציג את הריקודים שלו בהשתלמויות של יואב אשריאל. אשמח לשמוע שכן וגם לקבל את השנים.
 

EC467

New member
יוסף.אין קשר ללהקת ענבל.שלמה היה תקופה קצרה מאד בענבל ועבר

לכרמון.
היצירה של שלמה התחילה ב-75 ובעידודו של יואב אשריאל שעודד גם אחרים
לחבר להשתלמויות ריקודים,
אבל הריקודים עברו סינונים תחת ידו של יואב.
עד שנת 1975 היה כל חצי שנה השתלמות ואחרי זה הזמן בין כל השתלמות התקצר עד לכל חודשיים.
בהשתלמויות בשנות השבעים הופיעו כ-5 ריקודים חדשים.
לא רק שלמה היה טוב.גם האחרים היו טובים כמוהו ואפילו טובים יותר משלמה.
 

25307yosef

New member
אולי היה בלהקת ענבל תקופה קצרה מאד...

אבל למרות זאת הוא הצליח לקבל השראה אמנותית מלהקת ענבל ומשרה לוי תנאי ז"ל לצורך יצירת הריקודים המיוחדים שלו, ריקודים מיוחדים ביותר שרק הכוריאוגרף מושיקו הלוי הצליח להתקרב לרמתם האמנותית ואולי אף לעבור אותם.

כל מי שראה את ריקודיו של שלמה ממן מראשית שנות ה-80', הופתע מאוד מהרמה האמנותית הגבוהה שלהם ומהאלמנטים הפולקלוריסטיים שמהם מורכבים הריקודים ומהמבנים של הריקודים ומהמורכבות הייחודית שלהם ומההתאמה הייחודית בין הריקודים והאלמנטים שמהם מורכבים הריקודים למוסיקה המקורית שנוצרה במיוחד עבורם. אין היום דברים שכאלה וזר לא יצליח להבין זאת לעולם!!!

גם מושיקו הלוי כאמור ידע ליצור דברים איכותיים ביותר תוך כדי התאמה למוסיקה מקורית שחיבר במיוחד לריקודיו.

לגבי כל האחרים שאינם שלמה ממן ואינם מושיקו הלוי שהציגו ריקודים בהשתלמויות של יואב אשריאל בשנות ה-80, כולם היו קשקוש בלבוש ולא יותר מאשר מפעל לחיתוך שירים עבריים....
 

EC467

New member
נכון יוסף,אבל מה דעתך על אליהו גמליאל? כל הריקודים שלו יפים

 

EC467

New member
יוסף.אין ספק שיואב אשריאל התחיל בהפצה גדולה.כל זה לעשיית כסף

גדול.
הדבר מצא חן גם בעיני מישאל ברזילי ,למד ממנו ועשה כמוהו.
נוצרו שני מחנות ,אחד אשריאל והשני מישאל שאז לא אהבו אחד את השני,
כי היתה התחרות ביניהם מי ימשוך אליו את הרוקדים ולהתעשר.
לדעתי יואב היה מקצוען טוב יותר.
 

25307yosef

New member
אכן כן, יואב אשריאל פעל למען עשיית כסף !!!

יואב אשריאל אכן התחיל בהפצה הגדולה של "ריקודי עם" והוא עשה זאת למען מטרות רווח בלבד. והוא עשה זאת באצטלה של קידום היצירה העברית וקידום יצירתם של "ריקודי עם" ישראליים.

ואכן הדבר מצא חן גם בעיני מישאל ברזילי תלמידו של יואב אשריאל שלמד מהמורה שלו איך עושים כסף באצטלה של קידום התרבות וקידום היצירה העברית והישראלית.

היתרון הגדול של יואב אשריאל על פני תלמידו מישאל ברזילי הוא בכך שיואב הפיץ באופן בלעדי את ריקודיו של שלמה ממן. שלמה ממן הקנה ליואב אשריאל את יוקרתו.

אז מה לכם כי תלינו על כך שגדי ביטון עושה כיום כסף ???

למרות שיואב אשריאל עשה כסף בשנות ה-80', היה דווקא מישהו שבאותם הימים השקיע מליונים ושלא למען מטרות רווח והוא עשה זאת מכל הלב, קוראים לו שלמה ממן. רק חבל שמאז שנת 2000 הוא כבר לא פועל יותר מכל הלב כפי שפעל בשנות ה-80' וכיום הוא סובב סביב עדי אלדר ורינה גרינברג ממלאת מקומו שביחד עם הרל"ש כרמי שלום צוחקים כל הדרך אל הבנק וממנו ונהנים מנסיעות תענוגות לחו"ל על חשבונו של משלם המיסים כאשר יש מישהו שעושה במיוחד עבור נסיעותיהם את העבודה....
 
ויזה יקרה כפולני לפולניה לא נותר לי אלא לשים שתי ידיים

על כתיבתך.
על מה שכתבת.
לשימחתי יצא לי להשתתף בחזרות ,לא החמצתי אף הזדמנות להיות בכל חזרה.
ולהכיר את האיש מהכי קרוב שניתן.לא אפרט אילו דברים טובים מצאתי בגדי.
מה שכן אספר זו האהבה הבילתי מסויגת לעולם הריקוד ולריקודי העם.ואפילו אוסיף
פרשנות משלי ,אם אתם מחשיבים את עצמכם כרוקדי "נוסטלגיה" או מה שאתם קוראים
ריקודי העם של פעם, גדי עולה עליכם גם בזה,אבל פה "הבעיה" העולם הישן לא מוכר יותר.
אין קונים לסחורה הזאת מי שירצה להיתפרנס מזה יעשה כמו גדי.
כמעט חודש עבר מהאירוע הזה ועדיין יש התרגשות להיזכר.
https://www.youtube.com/watch?v=9qXty-Mgu1Y
11 דק של שיכרון חושים אחרי מסע ארוך,אירוע שלא אשכח.
 

25307yosef

New member
ומה דעתך על המלך שלמה ממן ?

וכוונתי לכך שהמלך שלמה ממן מתנגד נחרצות לכל פרסום אפשרי על הריקודים שלו ועל להקות המחול שלו.

גם אם היתה לך ההזדמנות להכיר מהכי קרוב שאפשר את שלמה ממן, היית מספר על האהבה הבלתי מסויגת שלו לעולם הריקוד ולריקודי העם. אבל הבעייה איתו מתחילה בכך שהוא פועל במחתרת ומתנגד נחרצות לכל פרסום אפשרי של החומרים שלו ומופעי להקות המחול שלו והדבר אומר דרשני...

ניתן כיום להשיג מידע על להקות המחול של שלמה ממן רק באמצעות הגשת בקשות לקבלת מידע מכוח חוק חופש המידע ורק מאותם גופים שהחוק חל עליהם במפורש ורק לאחר שליחת מכתב חריף ללשכה המשפטית.

מדוע ולמה שלמה ממן פועל במחשכים ובאפלה מוחלטת??? מה בדיוק יש לו להסתיר שהוא מפחד לפרסם מידע על מופעי הלהקות שלו???

מי שמסתתר מאחורי מסך עשן, אז ככל הנראה יש לו מה להסתיר!!!
 

25307yosef

New member
עוזרו של הבמאי של הטקס פלט בשיחת הטלפון את השם: גדי ביטון

המלך המולך על ריקודי העם הוא דווקא ש.מ. ולא ג.ב. כפי שאתם וודאי בטוחים.

ולכן אני דואג להתעדכן בכל ידיעה חדשותית בכל הקשור למלך האמיתי של ריקודי העם שהוא ש.מ. ועל כל המשתמע מכך. לפני כמה שבועות פרסם כאן בפורום הגולש דודו ספיר שרחלי ויצמן מחפשת רקדנים לטקס הדלקת המשואות. לכן פניתי לכמה מהכוריאוגרפים איתם אני בקשר בשאלה מי מפיק השנה את טקס הדלקת המשואות (את הריקודים כמובן), הם לא ידעו לענות לי אבל לאחר שאמרתי להם על רחלי ויצמן אז ישר הם פלטו מהפה שלהם את השם ש.מ. לכן התקשרתי טלפונית למשרדו של הבמאי של הטקס ובשיחת הטלפון פלט מפיו עוזרו של הבמאי את השם גדי ביטון.

אינני יודע האם יש שמץ של אמת בפליטת הפה הזו אבל מזכירתו של הבמאי הבטיחה לי שביום ראשון לאחר שיסתיים הטקס תועבר אלי התכנייה המלאה עם פירוט הקרדיטים לעושים במלאכה לצורך תיעוד. כך שאני מאוד מקווה שבשבוע הבא נוכל לראות ולדעת את הכל מתוך המסמך הרשמי של חברת ההפקות של הטקס.
 
למעלה