רחלי "כבשת הרש" הטקס בהר הרצל והישראלי המכוער.

25307yosef

New member
אין כללי אתיקה, יש רק מוסר וכל אדם יכול לקבוע מה מוסרי בעיני

בעיניו.

ואם הוא ו/או היא אינם חברים בארגון המרקידים, אז גם כללי האתיקה של ארגון המרקידים אינם תקפים לגביהם.

כך שבנסיבות העניין, הדבר היחידי הקובע לענייננו הוא החקיקה הראשית והחקיקה המשנית והסכמי ההתקשרויות בין מרכז ההסברה (האחראי על הטקס מטעם ממשלת ישראל) עם חברת ההפקות ועם הבמאי של הטקס.

אני מעריך שחברת ההפקות והבמאי של הטקס פעלו על פי דין לפני שחתמו על הסכם ההתקשרות עם הספק ג.ב. אני גם מעריך שהספק ג.ב. התייעץ עם עורך דינו לפני שניצל את קשריו הנסתרים למען קידום מטרותיו העסקיות.

לדעתי לא נעשה פה כל מעשה שלא על פי דין ולכן אין מה לעשות. צריך ללמוד מהמעשה התחבולתי הזה לקח לעתיד ולהבא יש לדאוג להסכם התקשרות חתום בטרם מתחילים בעבודה. וזה נכון לגבי כל דבר בחיים ולאו דווקא לעניין הפקות מופעים וטקסים.
 

משהא11

New member
yosef,על פי הידע והעצות שאתה נותן כאן היית אמור להיות מליונר

אישית אני באמת חושב שאתה בעל יכולות.......ואם היית מליונר יש לשער שלא היית מרגיש צורך לכתוב כאן.........
השתמש בבקשה ביכולותיך והסבר אם תוכל, איך זה שמצבך לא מזהיר בלשון המעטה עם כזה כשרון ?
ריקודים שמחים ובריאים
אורי גבעוני
 

25307yosef

New member
המערכת עקומה ומתועבת

ואין עם מי לדבר.

אם המערכת לא היתה עקומה ומתועבת, אז בוודאי שלא הייתי כותב בפורום הזה ובוודאי שלא הייתי מרגיש בצורך לכתוב בפורום הזה והייתי יכול בקלות להיות מיליונר כפי שכתבת.

דוגמה לכך שהמערכת עקומה ומתועבת ניתן לראות בצורה הנלוזה והבזויה כפי שמתנהל פסטיבל כרמיאל מזה שנים תוך אזלת ידם של כל משרדי הממשלה שהיו אמורים לפקח על עיריית כרמיאל ועל התנהלות הפסטיבל ולמעשה לא עושים כלום.
 

משהא11

New member
yosef,אותי מעניין איך? יכולת להיות "בקלות מיליונר" ומה מונע

ואולי טוב שכך..........
"כי אם תהיה מיליונר תצטרך את כל כספך לשלם לרבים בפורום שיתבעו אותך כפיצוי על סבל מתמשך ועוגמת נפש".
ריקודים שמחים
חג עצמאות שמח
אורי גבעוני
 

אליק 31

New member
משהא ידידי, "שומר נפשו ירחק". אני נדהם

מעוצמת הניגוד החריף שבין יכולותיו המצויינות של האיש הזה, השכליות, התבוניות, המדעיות
ובין - מצד שני - הרידידות של עיסוקיו בשטויות הכי טיפשיות שיש.
איך יתכן שאדם כל כך מוכשר בתובנות ובכלים אינטלקטואליים
מבזבז את זמנו היקר על נושאים זניחים, שוליים, מטומטמים, טפשיים -

כמו: מחולות, שלמה ממן...

לאלוהים הקטן ( אצלי הוא די קטן ) פתרונים
 

25307yosef

New member
לך זה נראה שטויות הכי טפשיות שיש

ולך זה נראה כדבר זניח שולי ומטומטם.

אבל מה בדיוק אתה מבין בתחום המחול העממי בישראל?

האם עצם העובדה שאתה יודע לרקוד היטב את כל הריקודים בכל ההרקדות שאתה הולך אליהן (ואני בכלל לא אומר את זה), הופך אותך למומחה גדול למחול העממי בישראל?

האם בכלל ניסית אי פעם לחקור את המחול העממי בישראל?

האם בכלל ניסית אי פעם להתעניין או לקבל מידע על המחול העממי בישראל?

אני בטוח שאם היה לך שמץ של מושג בתחום המחול העממי בישראל (לא הרקדות!!!) והיית מנסה לחקור את התחום ולקבל מידע על המחול העממי בישראל, היית רואה שמדובר בתחום מרתק ביותר הפועל לרוב במחשכים ובאפלה מוחלטת שרב הנסתר על הגלוי בו אם בכלל יש משהו גלוי בו.

אם רק היית מנסה לחקור את המחול העממי בישראל, לא היית אומר שמדובר בשטויות הכי טפשיות שיש ולא היית אומר שמדובר בדבר זניח שולי ומטומטם.

כשדבר מתנהל בצורה מחתרתית במחשכים ובאפלה מוחלטת ועם הרבה מאוד תככים, ההתעניינות בו מרתקת ומסקרנת ביותר. גם בגלל ההתעניינות הספציפית במחול העממי המבוסס על מסכתות החג בתנועה הקיבוצית, אבל בעיקר בגלל אותו הרס תרבות המתבצע בזדון ובצורה עקבית ושיטתית, הרס שבאמצעותו הורסים ומחריבים בשנים האחרונות את אותו מחול עממי המבוסס על מסכתות החג, ועוברים למעין מחול מודרני ללא כל זהות ושייכות לישראליות, ללא כל אלמנט פולקלוריסטי שנראה כי אבד ונכחד לחלוטין, ללא כל זכר לעבר וללא כל עתיד.

אותו הרס תרבות המתבצע מזה שנים בזדון בצורה עקבית ושיטתית שבאמצעותו מכחידים את המחול העממי המבוסס על מסכתות החג, מתבצע למעשה מזה שנים בפסטיבל המחול בכרמיאל שהוכר על ידי משרד התרבות כפסטיבל מחול לאומי. משרד התרבות למעשה תומך באותה הכחדה של המחול העממי המבוסס על מסכתות החג בתנועה הקיבוצית ומזרים לפסטיבל כרמיאל מדי שנה כספים רבים לצורך ביצוע ההרס והחורבן הזה. יתירה מכך, הנהלת פסטיבל המחול בכרמיאל מתנהלת במחשכים ובאפלה מוחלטת והכל בה סודי ביותר וממודר ביותר ולמעשה אין לפסטיבל כל תיעוד רשמי בשום מקום שניתן להעלות על הדעת. מאז סגירתו של המדור ההסתדרותי לריקודי עם, הספריה למחול בבית אריאלה לא מקבלת שום חומר על פסטיבל כרמיאל. כל ניסיון לפנות לעיריית כרמיאל ו/או הנהלת הפסטיבל על מנת לקבל חומר בעל ערך מחקרי היסטורי לצורך תיעוד, נתקל בסרוב למסור את המידע המבוקש. במענה לפניית משרד הפנים לעיריית כרמיאל בעניין זה, טענה העירייה שאין כל חובה בחוק לתעד את הפסטיבל ואין כל חובה בחוק למסור מידע על הפסטיבל, בין אם מדובר במידע אמנותי ובין אם מדובר בכל מידע אחר על הפסטיבל. יתירה מכך, בעיריית כרמיאל אף השתמשו לצרכיהם בפרשנותם לחוק חופש המידע (להלן החוק) במענה לפניית משרד הפנים, על מנת להדוף בעתיד כל בקשה לקבלת מידע בטענה שעמותה עירונית איננה מוגדרת בחוק כרשות ציבורית ולכן אין כל חובה בחוק למסור את המידע המבוקש וגם אם הוגשה כדין בקשה לקבלת מידע.

בקיצור, נושא מרתק ביותר שרב הנסתר בו על הגלוי. ובנסיבות העניין של העדר השקיפות והסרוב לתעד ולמסור כל מידע על הפסטיבל, סביר להניח שיש שם שחיתות רחבת היקף וסביר גם להניח שמקורה האמנותי של השחיתות הזו הוא דווקא במשרד החינוך והתרבות (כיום משרד התרבות והספורט) בשנותיו הראשונות של הפסטיבל ובעיריית כרמיאל רק נהנים מהכסף שהפסטיבל הזה מקנה להם.

בעניין משרד התרבות, אני מתכוון בקרוב לכתוב פוסט ספציפי בעניין זה לאחר שאני אקבל מענה מהמשרד בעקבות בקשתי לקבלת מידע מהמשרד שהוגשה כדין בהתאם לחוק.

כשאין שקיפות, אז יש שחיתות !!!
 

25307yosef

New member
כאמור בהודעתי הקודמת, המערכת עקומה ומתועבת.

ולכן לאנשים מיוחדים שכמוני שהם אנשים רגישים ביותר לכל דבר, יש בעיה להשתלב בתוך מערכת עקומה ומתועבת שכזו המבוססת ברובה על אי צדק, על קבלת פשרות ללא סוף, ועל קבלת מוסכמות חברתיות.

וכידוע לך היטב, על מנת להיות מליונר צריך להשתלב היטב בתוך אותה מערכת עקומה ומתועבת המבוססת ברובה על אי צדק. על מנת להשתלב בתוך אותה מערכת עקומה ומתועבת, צריך לקבל בחיים אין סוף פשרות שלא מביאות כל תועלת למקבל הפשרה ולמעשה להיות אדם קונפורמיסט המקבל כל מוסכמה חברתית.

אני כאדם רגיש ביותר, לא מסוגל לקבל פשרות ולא מסוגל לקבל מוסכמות חברתיות, אלא אם כן אותן פשרות ומוסכמות חברתיות מספקות לי תועלת אישית חומרית או רגשית.

אני אתן לך דוגמה אישית מתחום ריקודי העם, אני מאוד מאוד מתחבר לריקודי העם הישראליים, אבל עקב רגישותי הרבה ביותר, אני לא מסוגל ללמוד את הריקוד לא אהבתי די ולמרות שלטענתם של כמה מדריכים לריקודי עם שניסו בעבר ללמד אותי את הריקוד הזה, יש לי תפיסה מהירה ביותר. למה אני לא מסוגל ללמוד ריקוד כל כך פשוט כמו לא אהבתי די??? למה אני כן מסוגל ללמוד בעל פה את כל קצבי הסיביות בריקודיו של שלמה ממן לבמה???

מאחר ולימוד הריקוד לא אהבתי די לא מביא לי כל תועלת רגשית. ואילו לעומת זאת, למידה בעל פה של קצב הסיביות בקבצי המוסיקה של ריקודי שלמה ממן מביאה לי תועלת רגשית רבה ביותר.

אינני יכול לשהות בהרקדה כשמושמעת בה המוסיקה לריקוד 'קוראים לנו ללכת' מתקליטו של דב זעירא ואני מרגיש הרגשת דחייה וגועל. רגשות הדחייה והגועל מהעיבוד המוסיקלי העלוב ביותר מתקליטו של דב זעירא הן כל כך חזקות שאני לא מסוגל לשהות בהרקדה ואני נאלץ לברוח ממנה. אבל אם המרקיד בהרקדה שם את המוסיקה לריקוד 'קוראים לנו ללכת' מתקליט מנגינות 5 של שלמה ממן, אני הופך פתאום לאדם מאושר ביותר שאין מאושר ממנו. כלומר, רגישותי הרבה ביותר בין שני עיבודים מוסיקליים שונים לחלוטין, מאפשרת לי לחוות שני מצבי רגש השונים לחלוטין זה מזה ואף נוגדים לחלוטין זה את זה.

מסתבר שאפשר להטמיע בתוך יצירה מוסיקלית ולמעשה בתוך עיבוד מוסיקלי, אלמנטים רבים ושונים המשפיעים על רגשותיו של האדם. כיום אין לי כל ספק שהגאון המוסיקלי ננסי ברנדס, הטמיע בתוך יצירותיו המוסיקליות אלמנטים רבים המסוגלים להשפיע על רגשותיהם של האנשים. ואכן מדובר ביצירות מוסיקליות (עיבודים מוסיקליים) מיוחדות שנועדו במיוחד להלהיב את האנשים ולעורר את רגשותיהם של אותם אנשים הצופים במופע של להקת מחול עממית שהרקדנים בה הם רקדנים חובבים. אל נשכח שאותה יצירה מוסיקלית של הגאון המוסיקלי ננסי ברנדס, נועדה גם לשמש כתחליף לתזמורת רבת נגנים ונועדה גם להישמע בעיקר על ידי קהל של צופים שאינם אנשי מחול מקצועיים, דבר הדורש הקדשת מאמצים מיוחדים לצורך הטמעת אלמנטים מיוחדים ביצירה המוסיקלית המשפיעים על רגשותיהם של הצופים שרובם כאמור אינם אנשי מקצוע מתחום המחול והמוסיקה.

ואילו אותה יצירה עלובה ביותר המופיעה בתקליטו של דב זעירא, נועדה לשמש כליווי בלבד לצורך הרקדה המונית (לא למופע של להקת מחול!!!), לכן לדעתי אין ביצירה המוסיקלית הזו אלמנטים שנועדו להלהיב ולשמח מישהו (ואני לא מדבר על הרוקדים אלא על הצופים בהרקדה). מה גם שאני בספק רב אם בכלל למוסיקאי אפי נצר היו בימים ההם את הכישורים המוסיקליים שהיו לננסי ברנדס בראשית שנות ה-80.

לפני כ-23 שנים הייתי במופע אותו הנחה המוסיקאי אפי נצר, במופע מחול זה הופיעה להקת מחול בריקוד מחול הכרם (הורה יין) של שלמה ממן בליווי מוסיקלי של הפלייבק מראשית שנות ה-80' אותו עיבד והפיק ננסי ברנדס, ישבתי כמובן בעמדת הפיקוד של ההגברה וראיתי כיצד אפי נצר נשאר פעור פה למשמע היצירה המוסיקלית המדהימה של ננסי ברנדס.

******************************************************************

ובדיוק מאותה הסיבה כפי שהדגמתי לעייל מדוע רגישותי הרבה ביותר מונעת ממני לקבל בחיים פשרות ומוסכמות חברתיות, אני לא יכול להשתלב באותה מערכת עקומה ומתועבת והדבר מונע ממני להיות מליונר.

לסיום, אני מאוד מקווה שהצלחת להבין את מה שכתבתי.
 
למעלה