רילוקיישן להייטקיסט - כיצד?

KallaGLP

New member
למען האמת, אנחנו לא בדיוק חיפשנו איך להגר לארה"ב.

ליתר דיוק, לא חשבנו על זה בכלל. בעלי קיבל יום אחד במפתיע הצעה מאוד מפתה מחברה אמריקאית שבאמת היה בלתי אפשרי לסרב לה, גם מקצועית וגם כלכלית. יחד עם זאת, רבים מבין חברינו כאן הגיעו בדיוק בדרך הזאת: חיפוש עבודה בחברה אמריקאית או בחברה בישראל שיש לה סניפים בארה"ב ועושה רילוקיישן. כאמור, אחרים כתבו לך נכון: להכין קורות חיים אמריקאיים, לשדרג את הפרופיל בלינקדאין ולחפש לחפש לחפש. ובמקביל להשתתף בהגרלה - לא עולה כסף, ואם לא יועיל, גם לא יזיק. אישית, לא מכירה אף אחד שזכה בגרין קארד, כלומר הסיכוי לזכות קיים אך די נמוך ולכן הייתי ממליצה לפעול בערוצים מקבילים.
 

Boston Guy

New member
אתה "שם בצד" דברים שלא כדאי לשים בצד

זה מזכיר קצת את הבדיחה על הכלב שרודף אחרי מכוניות שנוסעות בכביש... נגיד שהוא יצליח לתפוס אחת. מה הוא יעשה איתה בדיוק?

לפני שאתה נכנס להשקיע זמן ומאמץ בלחפש מעביד שירצה להציע לך "רילוקיישן" - רצוי מאוד לחשוב על כל מה שכתבת שאתה "שם בצד". לעקור את אישתך ואת הילדים מהמקום שהם מכירים (ומהמשפחה המורחבת. ומהחברים. ומהשפה. ואולי מהעבודה והתחום המקצועי של בת הזוג ) זה ממש לא טריוויאלי.
 

הצנובר

New member
לא באמת שמתי בצד

הכוונה היתה שבשאלה אותה פרסמתי התעלמתי מהנק' הללו לטובת התמקדות בנושאים האחרים שציינתי.
הקשיים הללו מוכרים ובהחלט נלקחים בחשבון. ידוע שזה לא פשוט בכלל.
 

ivgy1980

New member
אתה בטוח שתרוויח מהמעבר הזה

או שאתה רוצה את החוויה שבעניין?
 

שימיבר

New member
יכול לפרט קצת מהנסיון שלי

אני עובד בניו-יורק כמפתח (אחת החברות הגדולות בתחומה בעולם). בשנה האחרונה גייסנו למעלה מארבעים מפתחים והייתי מעורב בגיוס של רובם. עברתי על למעלה מ-300 קורות חיים של מפתחים (כולם מקומיים)
משיחות שיש לי עם קולגות בתחום ועם מגייסים (Recruiters) אני יכול לומר שיש לך סיכוי לא רע בכלל להצליח למצוא מעסיק שיסכים להוציא עבורך ויזה בתנאי ש:
- אתה מתמצא בתחומים שנחשבים כרגע חמים - בעיקר אינטרנט, מובייל, ביג דאטה
- אתה טוב, ויש לך קבלות. לא צריך להיות עילוי, אבל לא בינוני

תעבור על האתרים של החברות הגדולות ותשלח קורות חיים. חלק מהחברות מציינות במפורש שהם מוכנות להוציא ויזות. תמיד אפשר לנסות...

אגב מנסיון אישי שלי אחרי שעברתי על הקורות חיים שקיבלתי, אין הבדל משמעותי בין הקורות חיים שמכינים בישראל לבין אלו שכאן (גם בישראל גייסתי עשרות אנשים). אם יש הבדל אחת ששמתי לב אליו, הוא שכאן נוטים לפתוח את הקורות חיים בסגנון שהוא קצת יותר אישי. פסקה או שניים שמספרות עליך, מי אתה ומה אתה מחפשת אבל השאר די דומה (אני יודע שאחרים חושבים אחרת, אבל זה ממה שראיתי)
יכול להיות שבתחומים אחרים (מכירות או פיתוח עסקי) זה שונה

אם תרצה לפרט קצת יותר על עצמך (בעיקר מה תחומי העיסוק והנסיון) אולי אוכל לעזור.
 

שימיבר

New member
עוד דבר חשוב ששכחתי....

מה שמאוד שונה כאן הוא הראיון.
ראיון טיפוסי כאן הוא בד"כ מאוד טכני - הרבה יותר מישראל.
תוודא שאתה שולט היטב בכל תיאוריה הבסיסית של מדעי המחשב ומסוגל לפתור במהירות על לוח בעיות. לא מדובר בבעיות בסגנון - "כמה כדורי גולף נכנסים במכונית" (כבר לא שואלים שאלות כאלו), אלא בעיות שקשורות לעצים, חיפוש, רקורסיה וכו.
יש הרבה חומר באינטרנט, אז תוודא שאתה מוכן היטב. זה תופס אגב גם לראיון הראשוני בטלפון. בהחלט יש מצב שיבקשו ממך להכנס אונליין לאתר ולפתור בעייה מול המראיין.
 

הצנובר

New member
קצת פירוט

המון תודה על התגובה המפורטת.
&nbsp
ביקשת פירוט על עצמי. בקצרה:
[אזהרה: להלן תוכן שייתכן שמתאים יותר לפורום טכני או "עבודה בהייטק" ולא בהכרח לכאן ]
בוגר הנדסת תוכנה בהצטיינות, מוסד טוב. עוסק בפיתוח כל הקריירה: כ-5 שנות ניסיון בעיקר בצד השרת בחברת אנטרפרייז ועוד כ-4 שנים יותר בתחום ה-front-end בעולם האינטרנט.
שולט ברזי המדמ"ח ומאמין שעם קצת התכוננות אני יכול להתמודד עם שאלות מבני נתונים מורכבות למיניהן. מכיר טכנולוגיות, מעודכן במה שקורה בחוץ.
&nbsp
מה שנראה לי שאולי חסר לי, ואשמח לשמוע את דעתך בנושא, זה יותר פעילות "ציבורית" של תרומה לפרוייקטי open source. אני רואה שבהרבה משרות מצויין שזה יתרון (במיוחד למי שמתעסק בעולם ה-javascript/front-end) ואילו הגיטהאב הציבורי שלי ריק למדי (האמת שאני עושה בו המון, אבל לצרכי עבודה ולא משהו שגלוי כלפי חוץ).
למיטב היכרותך - עד כמה זה חשוב?
 

onetwo5

New member
אנסה קצת

גם כמי שמגייס מדי פעם, וקשור לקוד פתוח בחבל טבורי. בד"כ כשאנחנו מבקשים לראות תרומה של קוד פתוח זה משתי סיבות. אחת, זו דרך לבחון את היכולות האמיתיות של המועמד: אפשרות הצצה לקוד שהוא כותב, סיבוכיות של הבעיות שהוא התעסק איתן, רמת שליטה בשפות וכד'. סיבה שנייה היא שזה נותן הצצה ליכולת של המועמד להשתלב בסביבה של קוד פתוח (או בכלל בסביבת פיתוח מבוזרת).
לנו זה ברור מאליו שמפתחים לא בהכרח יכולים להציג את העבודה הקודמת שלהם.
 
למעלה