ריקודים כפולים ! - עץ הזית.

מה קרה -אשמח לשמוע את גירסתך

מדריכה ותיקה או לא - העובדות חשובות. אם את חושבת , שיחסי יואב ושמוליק היו נהדרים , בתקופת "ערב שבת" - יבושם לך. אשמח לשמוע את גירסתך. אני מנסה לכתוב היסטוריה של ריקודי עם, על סמך שיחות אישיות, וכתובים. למען הפרספקטיבה , מה ידוע לך על "ערב שבת". של מי היה הריקוד השני. והאם שמוליק ויתר על הריקוד שלו - לכבוד ריקודו של אבנר. הפרט הזה חשוב לי מאוד. תודה.
 
ל- חבר

אם היית כותב ועונה לא בצורה משתחצנת ויהירה וזה לא משנה מי אתה באמת, אולי הייתי נפגשת איתך בכיף ובוודאות מוסיפה לידענותך (בכל מקרה אני בטוחה שאינה נופלת משלך), אוי להיסטוריה של ריקודי העם אם תכתוב על סמך שיחות אישיות ולא להתבסס על עובדות, הרי אנו יודעים שכל אחד מדבר איך שנוח לו, אתה לא נשמע לי צעיר במיוחד, אבל עוד יש לך עוד מה ללמוד.
 
לא מצאתי בכתיבתו יהירות

גם במשפט "מדריכה ותיקה או לא - " אין צורך לראות יהירות. כדאי באמת להתייחס לגופם של דברים ולנסות להבהיר. חברה אל "תרימו טורים" כל כך מהר, זה לא מוסיף לאיש כלום.
 
לירון ולחבר

אם היה לי ספק שאתם אותו אחד, עכשיו "יצא המרצע מן השק" ולעצם העניין, אחד היוצרים מהטובים שיש לנו הגיע להרקדה של יואב בשפיים ולאחר ההרקדה יואב ראה את הריקוד "ערב שבת", אני נכחתי באולם, למרות שהייתי מיודדת עם יואב הוא ביקש ממני לצאת, לא יצאתי, יואב ומירה קבעו עם אותו יוצר שיגיע להרקדות שלהם ללמד את הריקוד, וביום שישי בשפיים, בלי לומר לו מילה, במרתון, התהפכו היוצרות, מה אגיד לכם על יואב!!, אין מילים!! כרוקדת קבועה של יואב הגעתי למרתון והייתי עדה לויכוחים שהיו בין יואב לאותו יוצר, כששמוליק ואבנר גם היו נוכחים בויכוח. הויכוחים והצעקות היו בכניסה לאולם כך שהמון אנשים נכחו, אני גם זוכרת ששמוליק הרגיע את אותו יוצר. בכוונה לא הזכרתי את שמו של אותו יוצר, בכדי לא לפתוח את הענין מחדש, איך אומרים "על לה פת מת" אני בטוחה שאותו יוצר יוכל להוסיף לכם פרטים, אולי בפורום אם הוא יראה או יגידו לו. לידענים הגדולים (חבר וירון) - איך לא ידעתם? ככה לא בונים היטוריה.
 
למה מה קרה - תגובה

אני מודה לך על האינפורמציה. היא באמת חשובה. כלומר יואב עשה את כל הסמטוכה הזאת. המרתון של יואב - הוכיח, שהפגיעה בשמוליק היתה מכוערת מאוד. גם את רמזת על כך בדבריך - על יואב. אני יודע מחברים , ששמוליק החליט אחרי המעמד המביש הזה, ללמד את יואב לקח - "מאיפה משתין הדג" . אני הספקתי ללמוד משמוליק את ריקודו"ערב שבת ", הרבה לפני המרתון המפורסם של יואב. מדריכים בצפון לימדו , את ריקודו של שמוליק , מתוך מחשבה, שזה הריקוד , אשר ילמד ,בהשתלמות של יואב. בדבריך - לא סתרת את מה שאמרתי במכתבי. חבל שכעסת עלי . נראה לי, שחיזקת את דעתי. שמוליק , עם האגו המפורסם שלו - נפגע מאוד, כשאבנר הפך להיות מבוקש, עם ריקודים יפים. יש מקום לשני היוצרים האלה.בלי לאבד פרופורציה. בידידות , ובלי כעס חבר
 

יבנאי

New member
ל חברשל כולם

מה קרה לך, אתה מתעלם ממה שכתבה לך למה מה קרה, אפילו אני הבנתי שהיה ריקוד של יוצר אחר, לא שמוליק (שהוא חבר טוב שלי ואנחנו בקשר טלפוני מדי פעם), והבנתי שלימדו את הריקוד אצל מירה ויואב, והבטיחו לו שהריקוד יהיה בהשתלמות, אז מי צריך להיפגע יותר? זה שלא קיבלו את הריקוד שלו מלכתחילה, או זה שחטף סטירת לחי? (עם כל הכבוד לשמוליק) בתגובתך התעלמת לחלוטין ממה שכתבה לך למה מה קרה. באמת למה מה קרה (אולי תנסה להיות הוגן) רך מתפלסף כל הזמן, מנסה לסובב את כל הנאמר ולהתאימו לך, אני בטוח שתמצא שוב איזו שהיא תשובה מפולפלת ומסובבת. שיהיה ערב נעים, למה מה קרה ודאי תסכים איתי במה שכתבתי. ד"א - אם לא הבנת פעם ראשונה, אני בטוח שינסו להסביר לך שוב ושוב.
 
יבנאי - נדבר גלויות ולא נריב

אני יודע על 3 אנשים שחיברו ריקוד " ערב שבת" אלי רונן , שמוליק גוב ארי ואבנר נעים. ואולי עוד אחרים, שאני לא יודע. יואב בתככיו , שיחק עם שלושתם. אלי רונן היה הנפגע העיקרי, כי הוא חטף "סטירת לחי" מיואב , כמו שהוזכר לעיל. כי הובטח לו ללמד את ריקודו במרתון - ויואב , משיקולים אחרים , במהלך טיפוח אבנר נעים, העדיף את אבנר אישית , בלי קשר לטיב הריקוד.. בצד עמד שמוליק גוב ארי - מתחמן ומתכנן תגובה. אני בטוח , במה שאני כותב. עובדא , שמוכיחה את צידקתי , כפי שאתם קוראים כאן בפורום את דברי יום טוב, עלי כהן (מדנמרק) ועוד מדריכים - שהריקוד של שמוליק עוד נרקד בארץ ובעולם. לא שמעתי על אף חוג , שרוקד את ריקודו של אלי רונן. ז"א - שבאמת היה מאבק בין שמוליק לאבנר , על הפצת ריקודם. מי שמכיר את שמוליק - יודע איזו טכניקה יש לו- להפצת ריקודיו. למה אתם חושבים שאני מתפלסף , תתיחסו לענין ולא אלי אישית. למען ההיסטוריה של ריקודי עם חייבים - ללבן נושאים אלה ולא להסתתר מתחת לשולחן ,או לטאטאם מתחת לשטיח. במה אני לא צודק. אנא - הביאו הוכחות ואבקש סליחה אם טעיתי. בלי כעס ובלי השמצות אישיות בידידות חבר
 
לחבר של (שמוליק)

בתגובתך העברת את הנושא למה שאתה רוצה והתעלמת מהנושא המרכזי בהתכתבותינו לגבי אותו יוצר שסיכם עם יואב לגבי הריקוד. לא שווה תגובה נוספת.
 
למה - מה קרה?

מדוע את כועסת ? מי השתחצן פה ? יש שתי דעות , שלמען ההיסטוריה צריך ללבן , בלי כעס ובלי פגישות פנים אל פנים. אני לא צריך לבדוק כמה שער לבן יש לך על הראש, כדי לדעת - אם הריקוד של שמוליק גוב ארי - "עקב שבת" עוד קיים. איפה רוקדים אותו, ואם שמוליק עוד ממשיך ללמד אותו, כמו שהוא עושה עם כל ריקודיו, בארץ ובעולם. הדעה ששמעתי, הריקוד של שמוליק - נדחה על ידי יואב, ואולי - היו עוד ריקודים למנגינה זו שנדחו על ידי יואב. גם זה חשוב, למען ההיסטוריה, ( ולא ההיסטריה ) - וזה גרם לנתק רציני בין יואב לשמוליק. אבנר הפך להיות חביבו של יואב ושמוליק נעלם מההשתלמויות. לכן , הוא ניסה להקים השתלמות פרטית עם גדי ביטון. השאלה - נכון , או לא נכון ? אם לא , נא לנמק בלי כעס ובלי שחצנות.
 
עץ הזית

בחוג שבו אני רוקדת ביום ראשון בבית דני אצל מישאל ברזילי רוקדים את עץ הזית בגירסה של מוטי בן-יעקב גם בכל החוגים הגדולים בהדר יוסף ובגולדה בחולון וכן בהרקדה המרכזית בחוף הים ובשאר החוגים במרכז רוקדים את הגירסה של מוטי בן-יעקב שלדעתי היא הרבה יותר יפה וזורמת
 
ריקודים כפולים - תגובה לכולם

היום כאשר אלי רונן מזכיר ארגון המדריכים מרכז את הנושא, חושבני שכבר כמעט אין ריקודים כפולים. באפן אישי איני רוקדת ריקודים כפולים ואת עץ הזית מזמן הורדתי משום כך. אך לפעמים מה לעשות אם ריקוד מסויים שיצא כפול בכל זאת אהוב עלי? גם אני כמוכם בוחרת את הריקוד שמוצא חן. דוגמה: התמונות שבאלבום - היוצר: דודו ברזילי. איני מוכנה לוותר על ריקוד זה (למרות שיש גירסה נוספת אך הגירסה של דודו היא זו שהתקבלה לבסוף). אני "חולה" על הריקוד ואוהבת מאד לרקוד אותו וכן גם אוהבת את יוצרו!
 

עלי כהן

New member
"ערב שבת" - שתי גירסאות נרקדות

המנגינה היפהפיה של נחצ´ה היימן "ערב שבת" זכתה ל - 2 גירסאות הנרקדות לעיתים בעת ובעונה אחת - זו של שמואליק גוב-ארי וזו של אבנר נעים. שתי הגירסאות מוצלחות, ובמספר קטעים - דומות אפילו.
 
למעלה