רכבות יפניות

מצב
הנושא נעול.

fireman

New member
זאת הטעות שלך ושל עוד רבים

באיזור הדרום מספיקות שתי מסילות.
כי אין שם שילוב בין קווים פרבריים לבינעירוניים. ותפסיק להתנפל על כל הודעה שאתה רואה בה קצה קצהו של רמז לקיפוח באר שבע. באר שבע עיר יפה וחשובה.
זאת הטעות שלך ושל עוד רבים
הנגב ואזור הדרום בכלל זועק על קיפוח בתחומים רבים וזו עובדה עובדתית וביניהן גם על פיתוח תשתיות, הדוגמא הכי טובה שאני יכול להביא לך הוא כביש באר שבע דימונה. קטע כביש מחורבן שאורכו 30 ק"מ שגבה מאות קורבנות שהסדרתו והכפלתו תוך כדי יישור עקומות חדות ויצירת גדר הפרדה נמשך כבר 8 שנים!!! ועדיין לא הושלם! מדובר באחד מהכבישים העמוסים ביותר באזור הנגב. אם לפני 8 שנים היה הצורך להפוך את הכביש לכביש בעל 4 נתיבים במקום 2 אני אתן לך לבד לחשוב אם 4 הנתיבים שבמשך 8 שנים לא סיימו לסלול מספיקים לכמות הרכבים שהתווספה מאז ונפח התחבורה שהולך וגדל בכל כבישי הארץ? (אני בהחלט מצפה לתשובה) באזור הדרום אין שילוב בין רכבות בינעירוניות וקווים פרבריים מסיבה אחת: המדינה לא מצאה לנכון להשקיע בהם כי זה באזור הנגב. טעות שרווחת בין רבים מתושבי ישראל היא המרחקים שלכאורה נחשבים לארוכים בין הישובים העיקריים בנגב בגלל חוסר השקעה בתשתיות בכדי לנסוע מאופקים לבאר שבע יש צורך בנסיעה ארוכה למרחק של 22 ק"מ בעוד שהמרחק בקו אוירי בין באר שבע לאופקים הוא פחות מ 7 ק"מ. אל תקפוץ ותטען שיש בעיות טופוגרפיות שמחייבות זאת כי השטח מישורי ואין שום בעיה לסלול כביש ישיר באורך 7 ק"מ שנמצא כבר על מפה שנים רבות. אבל גם כאן המדינה לא מוצאת לנכון להשקיע, אופקים היא עיר נטולת אבטלה ובה נאגר הון כלכלי עצום, אין צורך לקרב אותה לעיר קטנה ועלובה כמו באר שבע שרק יכולה לקלקל את העוצמה שיש באופקים (למי שאולי חשב אחרת, ציניות!) המרחק בין באר שבע לאופקים בקו אוירי הוא 7 ק"מ המרחק בין באר שבע לדימונה בקו אוירי 26 ק"מ המרחק בין באר שבע לירוחם בקו אוירי הוא 24 ק"מ המרחק בין אופקים לנתיבות הוא 11 ק"מ המרחק בין באר שבע ללהבים הוא 5 ק"מ המרחק בין באר שבע לעומר 1 ק"מ (בקושי) אם כל אלו לא יכולים לחבור לרשת של רכבות פרברים עם העיר באר שבע אז אני לא יודע מה להגיד לך וזו הסיבה שאני זועם על הודעות יהירות ואגואיסטיות כאלו. אני בהחלט מצפה לתגובתך
 

איליה.

New member
תגובה

זאת הטעות שלך ושל עוד רבים
הנגב ואזור הדרום בכלל זועק על קיפוח בתחומים רבים וזו עובדה עובדתית וביניהן גם על פיתוח תשתיות, הדוגמא הכי טובה שאני יכול להביא לך הוא כביש באר שבע דימונה. קטע כביש מחורבן שאורכו 30 ק"מ שגבה מאות קורבנות שהסדרתו והכפלתו תוך כדי יישור עקומות חדות ויצירת גדר הפרדה נמשך כבר 8 שנים!!! ועדיין לא הושלם! מדובר באחד מהכבישים העמוסים ביותר באזור הנגב. אם לפני 8 שנים היה הצורך להפוך את הכביש לכביש בעל 4 נתיבים במקום 2 אני אתן לך לבד לחשוב אם 4 הנתיבים שבמשך 8 שנים לא סיימו לסלול מספיקים לכמות הרכבים שהתווספה מאז ונפח התחבורה שהולך וגדל בכל כבישי הארץ? (אני בהחלט מצפה לתשובה) באזור הדרום אין שילוב בין רכבות בינעירוניות וקווים פרבריים מסיבה אחת: המדינה לא מצאה לנכון להשקיע בהם כי זה באזור הנגב. טעות שרווחת בין רבים מתושבי ישראל היא המרחקים שלכאורה נחשבים לארוכים בין הישובים העיקריים בנגב בגלל חוסר השקעה בתשתיות בכדי לנסוע מאופקים לבאר שבע יש צורך בנסיעה ארוכה למרחק של 22 ק"מ בעוד שהמרחק בקו אוירי בין באר שבע לאופקים הוא פחות מ 7 ק"מ. אל תקפוץ ותטען שיש בעיות טופוגרפיות שמחייבות זאת כי השטח מישורי ואין שום בעיה לסלול כביש ישיר באורך 7 ק"מ שנמצא כבר על מפה שנים רבות. אבל גם כאן המדינה לא מוצאת לנכון להשקיע, אופקים היא עיר נטולת אבטלה ובה נאגר הון כלכלי עצום, אין צורך לקרב אותה לעיר קטנה ועלובה כמו באר שבע שרק יכולה לקלקל את העוצמה שיש באופקים (למי שאולי חשב אחרת, ציניות!) המרחק בין באר שבע לאופקים בקו אוירי הוא 7 ק"מ המרחק בין באר שבע לדימונה בקו אוירי 26 ק"מ המרחק בין באר שבע לירוחם בקו אוירי הוא 24 ק"מ המרחק בין אופקים לנתיבות הוא 11 ק"מ המרחק בין באר שבע ללהבים הוא 5 ק"מ המרחק בין באר שבע לעומר 1 ק"מ (בקושי) אם כל אלו לא יכולים לחבור לרשת של רכבות פרברים עם העיר באר שבע אז אני לא יודע מה להגיד לך וזו הסיבה שאני זועם על הודעות יהירות ואגואיסטיות כאלו. אני בהחלט מצפה לתגובתך
תגובה
ראשית, בקשר לכותרת שלך - "זאת הטעות שלך ושל עוד רבים". האם הטעות שלי היא שטענתי שאין קיפוח של הדרום? לא טענתי שיש קיפוח ולא טענתי שאין קיפוח, בכלל לא דיברתי על זה. האם הטעות שלי היא שאין צורך ברכבת פרברית בין לוד לבאר שבע? מיד נגיע לזה. קודם כל תיקון טעות. המרחק בין באר שבע לאופקים הוא ממש לא 7 ק"מ, אלא 11 ק"מ במקרה הטוב. לקחתי את הנקודות הכי קרובות של שתי הערים - המפגש בין עוקף ב"ש לכביש 25, והקצה הדרום-מזרחי של אופקים. קצת לגבי קיפוח. המרחק בין מרכז הוד השרון למרכז הרצליה הוא 5 ק"מ בקו אווירי, 9 ק"מ בכביש. המרחק בין קדימה לכוכב יאיר הוא 8 ק"מ בקו אווירי, 25 ק"מ בכביש. עכשיו בקשר לנושא המקורי. מישהו דיבר בכלל על אופקים או על ירוחם? דיברתי על קו לוד - באר שבע. התחנות היחידות שהגיוני לעשות בקו לוד באר שבע הן: מזכרת בתיה קרית גת רהט כל תחנה אחרת לא תצליח מאותה סיבה שתחנת זכרון יעקב לא הצליחה - מרחק גדול מדי מכל ישוב. הקו שישרת את שלוש התחנות האלה לא בהכרח מצדיק בניה של ארבע מסילות. יכול להיות שכן בעתיד הרחוק, אבל בכל מקרה ארבע מסילות בקטע לוד-קריות הן חשובות יותר. ובקשר לקווים לאופקים, דימונה וכד´ - חובה לקדם אותם. במיוחד שקו דימונה לא מצריך הרבה השקעה באופן יחסי.
 

fireman

New member
המרחק בין באר שבע לאופקים

תגובה
ראשית, בקשר לכותרת שלך - "זאת הטעות שלך ושל עוד רבים". האם הטעות שלי היא שטענתי שאין קיפוח של הדרום? לא טענתי שיש קיפוח ולא טענתי שאין קיפוח, בכלל לא דיברתי על זה. האם הטעות שלי היא שאין צורך ברכבת פרברית בין לוד לבאר שבע? מיד נגיע לזה. קודם כל תיקון טעות. המרחק בין באר שבע לאופקים הוא ממש לא 7 ק"מ, אלא 11 ק"מ במקרה הטוב. לקחתי את הנקודות הכי קרובות של שתי הערים - המפגש בין עוקף ב"ש לכביש 25, והקצה הדרום-מזרחי של אופקים. קצת לגבי קיפוח. המרחק בין מרכז הוד השרון למרכז הרצליה הוא 5 ק"מ בקו אווירי, 9 ק"מ בכביש. המרחק בין קדימה לכוכב יאיר הוא 8 ק"מ בקו אווירי, 25 ק"מ בכביש. עכשיו בקשר לנושא המקורי. מישהו דיבר בכלל על אופקים או על ירוחם? דיברתי על קו לוד - באר שבע. התחנות היחידות שהגיוני לעשות בקו לוד באר שבע הן: מזכרת בתיה קרית גת רהט כל תחנה אחרת לא תצליח מאותה סיבה שתחנת זכרון יעקב לא הצליחה - מרחק גדול מדי מכל ישוב. הקו שישרת את שלוש התחנות האלה לא בהכרח מצדיק בניה של ארבע מסילות. יכול להיות שכן בעתיד הרחוק, אבל בכל מקרה ארבע מסילות בקטע לוד-קריות הן חשובות יותר. ובקשר לקווים לאופקים, דימונה וכד´ - חובה לקדם אותם. במיוחד שקו דימונה לא מצריך הרבה השקעה באופן יחסי.
המרחק בין באר שבע לאופקים
בקו אוירי הוא 7 ק"מ בדיוק וזה אורך הכביש המתוכנן שאמור לחבר בין באר שבע לאופקים בדרך הקצרה ביותר תאמין לי שיש לי מקורות טובים מאוד בכדי לתת לך את הנתון הכי מדוייק שיש ועוד תוספת.... קו באר שבע תל אביב הוא אחד הקווים העמוסים ביותר של רכבת ישראל שסובל מבעיה של זמן מסילה בטוחני שרכבות מבאר שבע לכיוון מרכז ולהיפך יהיו עמוסות לעיפה גם אם תשלש את כמות הרכבות ביום, אני כותב לך את זה בתור אחד שנוסע כל כך הרבה ברכבת בקו לבאר שבע הבעיה של הקו הזה היא לא שאין נוסעים אלא שאין מסילות, אני מבטיח לך שאם באר שבע תחובר לאופקים ולדימונה ברכבות, לא בהכרח רכבות פרברים אלא רכבות שיחברו בין באר שבע לאופקים נטו ובין דימונה לבאר שבע ומבאר שבע ייצאו רכבות לכיוון מרכז כמות המשתמשים בקו אף תעלה עוד יותר כי לנסוע מאופקים לתל אביב באוטובוס זה מבצע לוגסטי מורכב. קו הרכבת מבאר שבע ללוד יכול להיות כל כך עמוס ברגע שתאפשר לכמה שיותר אנשים נגישות אליו ז"א אם תהפוך את באר שבע לצומת המסילות המרכזית של הדרום בדומה ללוד וחיפה שאליה יתנקזו מסילות מדימונה וירוחם ומנתיבות ואופקים ואף רכבת מעומר (עניין של 500 מטר מסילה וגשר אחד) הקו העיקרי ז"א מבאר שבע לכיוון מרכז ידרוש אפילו שילוש של המסילה ובעתיד הלא רחוק אף הוספת מסילה רביעית, רק תתן ליותר אנשים בנגב נגישות לרכבת ותראה כיצד הקו מבאר שבע ואליה הופך לקו שהוא לא בין העמוסים ביותר אלא העמוס ביותר אבל ברגעים אלו נחזור למציאות, זו פנטזיה, ושוב בגלל קיפוח של אזור הדרום גם בתחום התשתיות ומעבר לכך המצוקה של רכבת ישראל בכמות הציוד הנייד
 

איליה.

New member
אתה לא סותר שום דבר ממה שאמרתי.

המרחק בין באר שבע לאופקים
בקו אוירי הוא 7 ק"מ בדיוק וזה אורך הכביש המתוכנן שאמור לחבר בין באר שבע לאופקים בדרך הקצרה ביותר תאמין לי שיש לי מקורות טובים מאוד בכדי לתת לך את הנתון הכי מדוייק שיש ועוד תוספת.... קו באר שבע תל אביב הוא אחד הקווים העמוסים ביותר של רכבת ישראל שסובל מבעיה של זמן מסילה בטוחני שרכבות מבאר שבע לכיוון מרכז ולהיפך יהיו עמוסות לעיפה גם אם תשלש את כמות הרכבות ביום, אני כותב לך את זה בתור אחד שנוסע כל כך הרבה ברכבת בקו לבאר שבע הבעיה של הקו הזה היא לא שאין נוסעים אלא שאין מסילות, אני מבטיח לך שאם באר שבע תחובר לאופקים ולדימונה ברכבות, לא בהכרח רכבות פרברים אלא רכבות שיחברו בין באר שבע לאופקים נטו ובין דימונה לבאר שבע ומבאר שבע ייצאו רכבות לכיוון מרכז כמות המשתמשים בקו אף תעלה עוד יותר כי לנסוע מאופקים לתל אביב באוטובוס זה מבצע לוגסטי מורכב. קו הרכבת מבאר שבע ללוד יכול להיות כל כך עמוס ברגע שתאפשר לכמה שיותר אנשים נגישות אליו ז"א אם תהפוך את באר שבע לצומת המסילות המרכזית של הדרום בדומה ללוד וחיפה שאליה יתנקזו מסילות מדימונה וירוחם ומנתיבות ואופקים ואף רכבת מעומר (עניין של 500 מטר מסילה וגשר אחד) הקו העיקרי ז"א מבאר שבע לכיוון מרכז ידרוש אפילו שילוש של המסילה ובעתיד הלא רחוק אף הוספת מסילה רביעית, רק תתן ליותר אנשים בנגב נגישות לרכבת ותראה כיצד הקו מבאר שבע ואליה הופך לקו שהוא לא בין העמוסים ביותר אלא העמוס ביותר אבל ברגעים אלו נחזור למציאות, זו פנטזיה, ושוב בגלל קיפוח של אזור הדרום גם בתחום התשתיות ומעבר לכך המצוקה של רכבת ישראל בכמות הציוד הנייד
אתה לא סותר שום דבר ממה שאמרתי.
לא אמרתי שלא צריך מסילה כפולה לבאר שבע כדי לאפשר רכבות פעם בחצי שעה, ואם תרצה אפילו פעם ברבע שעה (לא הגיוני לדעתי שיש צורך ביותר משתיים לשעה, אבל ניחא). אנחנו מסכימים כמעט בכל, לכן אני לא יודע למה כתבת הודעה ארוכה כל כך. ולמרות כל העובדות שציינת, עדיין הקטעים לוד - תל אביב ותל אביב - חיפה תמיד (תמיד!) יהיו קטעים עמוסים יותר מהקטע לוד - באר שבע. (אם אתה חולק על כך, אתה אומר בעצם שכל הרכבות מבאר שבע צריכות להסתיים בלוד ולא להגיע לתל אביב ולחיפה.) לגבי המרחק מבאר שבע לאופקים, אני ממליץ בחום שתפתח אטלס. את האטלס של מפה - האטלס הכי מדויק שיש.
 

fireman

New member
לגבי המרחק בין ב"ש לאופקים

אתה לא סותר שום דבר ממה שאמרתי.
לא אמרתי שלא צריך מסילה כפולה לבאר שבע כדי לאפשר רכבות פעם בחצי שעה, ואם תרצה אפילו פעם ברבע שעה (לא הגיוני לדעתי שיש צורך ביותר משתיים לשעה, אבל ניחא). אנחנו מסכימים כמעט בכל, לכן אני לא יודע למה כתבת הודעה ארוכה כל כך. ולמרות כל העובדות שציינת, עדיין הקטעים לוד - תל אביב ותל אביב - חיפה תמיד (תמיד!) יהיו קטעים עמוסים יותר מהקטע לוד - באר שבע. (אם אתה חולק על כך, אתה אומר בעצם שכל הרכבות מבאר שבע צריכות להסתיים בלוד ולא להגיע לתל אביב ולחיפה.) לגבי המרחק מבאר שבע לאופקים, אני ממליץ בחום שתפתח אטלס. את האטלס של מפה - האטלס הכי מדויק שיש.
לגבי המרחק בין ב"ש לאופקים
אתה מתווכח עם קיר ואם אתה כל כך מתעקש אורך הכביש שיסלל הינו 7.32 ק"מ אם וכאשר יוחלט להעביר את התקציב לסלילתו. (אני חושב שהתמ"א קצת יותר מדוייקת מאטלס מפה) אגב, כיום יש כביש שמקיף את הכניסה לבאר שבע מכיוון יד מרדכי מה שמקצר משמעותית את המרחק מאופקים לב"ש בקו אוירי. לגבי עניין הרכבות אם תפעיל יותר רכבות בטוחני שכמות הנוסעים תעלה בצורה כזו שתוכל להתחרות גם בקוים מלוד לת"א ומת"א צפונה כמובן בתנאי שיוקמו כל המסילות כפי שכתבתי בהודעה הקודמת. ועוד דבר מתי יצא לך להיות בבאר שבע ולעמוד על סוגי הרכבות שיוצאות ונכנסות לבאר שבע וכמות האנשים על כל רכבת? אם אינך יודע אז אני אספר לך בקו פועלות כרגע רכבות מסוג IC3 ומערכי דאבל דק מערכי הIC3 מורכבים מ 4 מערכים (לא פחות שיוצאות ונכנסות מלאות ב90% מהיום) ואותו דבר לגבי מערכי הדאבל דק
 

איליה.

New member
לנסוע לבאר שבע ברכבת מזמן לא יצא לי

לגבי המרחק בין ב"ש לאופקים
אתה מתווכח עם קיר ואם אתה כל כך מתעקש אורך הכביש שיסלל הינו 7.32 ק"מ אם וכאשר יוחלט להעביר את התקציב לסלילתו. (אני חושב שהתמ"א קצת יותר מדוייקת מאטלס מפה) אגב, כיום יש כביש שמקיף את הכניסה לבאר שבע מכיוון יד מרדכי מה שמקצר משמעותית את המרחק מאופקים לב"ש בקו אוירי. לגבי עניין הרכבות אם תפעיל יותר רכבות בטוחני שכמות הנוסעים תעלה בצורה כזו שתוכל להתחרות גם בקוים מלוד לת"א ומת"א צפונה כמובן בתנאי שיוקמו כל המסילות כפי שכתבתי בהודעה הקודמת. ועוד דבר מתי יצא לך להיות בבאר שבע ולעמוד על סוגי הרכבות שיוצאות ונכנסות לבאר שבע וכמות האנשים על כל רכבת? אם אינך יודע אז אני אספר לך בקו פועלות כרגע רכבות מסוג IC3 ומערכי דאבל דק מערכי הIC3 מורכבים מ 4 מערכים (לא פחות שיוצאות ונכנסות מלאות ב90% מהיום) ואותו דבר לגבי מערכי הדאבל דק
לנסוע לבאר שבע ברכבת מזמן לא יצא לי
אבל נסעתי לפני שנה וחצי ברכבת לקרית גת ביום ראשון בבוקר (כדי להגיע לבסיס ליד אשקלון), והעומס ברכבת היה כזה שלא יתואר. כשעליתי בחיפה מרכז, בקושי היה מקום לעמוד במעבר בין הקרונות. קיוויתי שאחרי תל אביב זה ישתחרר, אבל זה רק נעשה גרוע יותר. שמעתי סיפורים של אנשים שנסעו באותה שעה בשבוע אחר, ובקושי הצליחו לצאת מהרכבת בקרית גת מרוב העומס שהיה במעבר בין הקרונות - הרכבת המשיכה לנסוע בלעדיהם ועצרה שוב כי נהג הקטר שם לב שיש אנשים שלא נותנים לדלת להיסגר. קו באר שבע זקוק נואשות לתגבור מיידי ולהכפלת המסילה. אז יוצא שאתה שוב לא עונה לעניין, כי בזה אני בכלל לא מתווכח איתך.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה