זה סדר העדיפויות האופטימלי לדעתך, בפועל הסדר שונה,
המסילה המזרחית תיבנה לפני ריבוע מסילת החוף.
לגבי מסילת החוף התכנון הוא ל 250 קמ"ש, לא יודע אם הם מדייקים שם.
http://www.amymetom.co.il/?project=%D7%9E%D7%A1%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%AA-%D7%A8%D7%9B%D7%91%D7%AA-%D7%9C%D7%A8%D7%9B%D7%91%D7%95%D7%AA-%D7%9E%D7%94%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%A7%D7%95-%D7%97%D7%99%D7%A4%D7%94-%D7%AA%D7%90&cat=17
אני אשמח אם תסביר לי דבר אחד, למה שנסיעה מהצפון לדרום ולירושלים או ההיפך
תצריך מעבר בתל אביב?
כמעט שני מיליון תושבים בצפון ומיליון בירושלים לא מצדיקים רכבת ישירה ביניהם
שחייבים לעבור בתל אביב?
ריבוע מסילת החוף נועד לקצר את הזמן בין הצפון (חלק ממנו) לתל אביב, לא בין הצפון לירושלים או לדרום
(אפילו אם זה מה שיקרה בפועל) לזה נועדה המזרחית.
מי שגר בצד המזרחי של הצפון לא הולך לנסוע, לתל אביב או ירושלים, ברכבת דרך חיפה גם אם
תהיה שם רכבת מגלב, מהחלק המזרחי של הצפון יחליפו את האוטובוס ברכבת
רק כשתהיה מסילת עירון, והיא תיבנה אחרי המזרחית כך שזה עוד שיקול.
לגבי הנמל היבשתי, נכון ניתן לבנות אותו במקום אחר,אבל זה לא יקרה, התכניות כבר מוכנות,
הן טובות ולא הולכים לשנות אותן, אז תפסיקו לכתוב לי שאני לא מתייחס למציאות.
זה סדר העדיפויות האופטימלי לדעתך, בפועל הסדר שונה,זה לא עניין של דעה
זה סדר העדיפויות האופטימלי, בהנחת הבסיס שכסף לא גדל על העצים ויש צורך לבצע פרוייקטים לפי הערך המוסף והתרומה שלהם מול ההשקעה בהם.
לגבי המטרות של הפרוייקטים,המטרה של ריבוע מסילת החוף היא להפריד בין השירות המהיר למאסף, מה שיותר מיכפיל את קיבולת המסילה ביחס למצב כיום(כיום הקיבולת נמוכה יותר מהמקסימום האפשרי בגלל שיש שילוב של שירות מהיר ואיטי עליה) ולאפשר שירות מהיר יותר(ע"ע מהירות תכן גבוהה יותר. לא יודע איך הגעת ל230, לפי הידוע לי מהירות התכן של החשמול הוא 200 קמ"ש ולכן הוא המגביל פה). עקב ההגדלה העצומה בקיבולת המסילה(מעבר לכל צורך של השירות העתידי) יוצא שהמטרה של המסילה המזרחית מוכלת כבר בפרוייקט ריבוע קו החוף ולכן אין שום טעם לבצע פרוייקט שהפתרון שהוא מתיימר להביא מוכל(בין היתר) כבר בפרוייקט אחר.
קודם כל הצפון מחובר כבר לי-ם ולדרום בלי קשר למסילה המזרחית, דווקא הגדלת מהירות בקו החוף היא זו שתשפר את החיבור הזה. ולא רק קיצור זמן הנסיעה בין חיפה לתל אביב, אלא של כל אזור הצפון לתל אביב, כולל הישובים על קו החוף וגם קיצור זמן הנסיעה לכל מקום דרומי ומזרחי מתל אביב וההפך.
לגבי זמן ההקמה, זה לא רלוונטי מכיוון שריבוע מסילת החוף הוא השלב הבא אחרי חשמול ומערכת איתות חדשה.
לגבי הנמל היבשתי, אין שום קשר בין היכולת לבנות אותו או בכלל הצורך בו למסילה המזרחית. אפשר להקים אותו(ואולי אפילו אותם) במקומות אחרים.
המסילה המזרחית תיבנה לפני ריבוע מסילת החוף.
לגבי מסילת החוף התכנון הוא ל 250 קמ"ש, לא יודע אם הם מדייקים שם.
http://www.amymetom.co.il/?project=%D7%9E%D7%A1%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%AA-%D7%A8%D7%9B%D7%91%D7%AA-%D7%9C%D7%A8%D7%9B%D7%91%D7%95%D7%AA-%D7%9E%D7%94%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%A7%D7%95-%D7%97%D7%99%D7%A4%D7%94-%D7%AA%D7%90&cat=17
אני אשמח אם תסביר לי דבר אחד, למה שנסיעה מהצפון לדרום ולירושלים או ההיפך
תצריך מעבר בתל אביב?
כמעט שני מיליון תושבים בצפון ומיליון בירושלים לא מצדיקים רכבת ישירה ביניהם
שחייבים לעבור בתל אביב?
ריבוע מסילת החוף נועד לקצר את הזמן בין הצפון (חלק ממנו) לתל אביב, לא בין הצפון לירושלים או לדרום
(אפילו אם זה מה שיקרה בפועל) לזה נועדה המזרחית.
מי שגר בצד המזרחי של הצפון לא הולך לנסוע, לתל אביב או ירושלים, ברכבת דרך חיפה גם אם
תהיה שם רכבת מגלב, מהחלק המזרחי של הצפון יחליפו את האוטובוס ברכבת
רק כשתהיה מסילת עירון, והיא תיבנה אחרי המזרחית כך שזה עוד שיקול.
לגבי הנמל היבשתי, נכון ניתן לבנות אותו במקום אחר,אבל זה לא יקרה, התכניות כבר מוכנות,
הן טובות ולא הולכים לשנות אותן, אז תפסיקו לכתוב לי שאני לא מתייחס למציאות.