רכבת העמק - הרס הפריפריה ופגיעה קשה בטבע

המפכח

New member
רכבת העמק - הרס הפריפריה ופגיעה קשה בטבע

התקווה היחידה שתייתר תנועה של משאיות בכבישים הרלוונטים. למה צריך רכבת ליעדים שגידול האוכלוסייה שלהם קטן אם בכלל. עוד מהלך יחצנ"י של נתניהו החלמאי.
למה לא להרחיב כבישים שדרושים הרחבה? דואגים לתושבי האיזור שיגיעו לחיפה במהירות? איזה חמודים. קודם כל חסכתם משהו כמו 15 דקות, ממש שווה את ההשקעה. ובנוסף הרחבת כבישים ותחבורה ציבורית, אפילו בהפסד עדיפים. תחבורה ציבורית (אוטובוסים) לא משתלם ולא כלכלי? חכו להפסדים מהרכבת שבאה לענות קודם כל על צרכים רגשניים ונוסטלגיים. הלכת עם הלב, נראה מה יהיה..
תתמקדו בטיעון העיקרי שלי - האם זה חכם לסלול רכבת, עם כל הפגיעה וההרס שמתלווה לזה בשביל איזור עם אוכלוסייה דלילה שגדלת בקצב איטי מאוד אם בכלל. אם כבר אז רכבת ליישובים וערים ערביים, שם יש גידול באוכלוסייה.
עוד טעות לרשימת הטעויות.
 

yairp4

Active member
האם זה חכם להרחיב עוד כביש, עם כל הפגיעה

וההרס המתלווים להרחבה כזאת? אנשים נוטים להתייחס להרחבת כביש קיים כאילו אין לזה השפעות סביבתיות רק בגלל שכביכול מדובר על רצועה קיימת, אבל ההשפעה של הרחבת כביש קיים, ובוודאי סלילת כביש חדש, היא הרסנית בהרבה מהקמה של קו רכבת חדש לחלוטין.

הרכבת נקיה יותר, מהירה יותר, זולה יותר לתפעול בסדרי גודל מאשר 500 נסיעות במכוניות פרטיות שידרשו במקום כל רכבת נוסעים וכמובן בטוחה בהרבה. ואתה בעצמך כתבת על הובלת מטענים, שזו ההצדקה העיקרית להקמת הקו (ובוודאי תורמת יותר מכל לצמצום זיהום האוויר והבטיחות לעומת משאיות), במיוחד אם יום אחד בעתיד הרחוק הוא יחובר לירדן. נכון, קווי רכבת נוסעים הם בדרך כלל לא כלכליים, אבל זאת ממילא לא המטרה שלהם, ורכבות המשא הן אלא שאמורות לסבסד את פעילות הנוסעים.
 

easylivin

New member
הרחבת כבישים - הרס הפריפריה ופגיעה קשה בטבע

רכבת העמק - התקווה היחידה שתייתר תנועה של משאיות בכבישים הרלוונטים. למה צריך להרחיב את הכבישים עוד ועוד ולהקים אוטוסטרדות ליעדים מרוחקים, ולעודד בכך את המשך התלות המוחלטת ברכב הפרטי ובהובלה על גבי משאיות? עוד מהלך יחצנ"י של נתניהו וכץ. למה במקום הכבישים לא לזרז את התכנון של מסילות נוספות, שבמדינה מתוקנת היו כבר מוקמות מזמן? דואגים לתושבי האיזור שיגיעו לחיפה במהירות? איזה חמודים. קודם כל אתם ממשיכים להכריח אותם להשתמש ברכב הפרטי, ועל ידי האוטוסטרדה (כביש 6 הצפוני) תורידו משהו כמו 5 דקות מזמן הנסיעה - ממש חיסכון. תחבורה ציבורית, אפילו בהפסד - עדיפה. תחבורה ציבורית (רכבת ואוטובוסים) לא משתלמת ולא כלכלית? חכו לגידול במספר כלי הרכב שזוללים דלק, מפרנסים כהוגן את חברות הביטוח ומרוששים את האזרח הקטן - כי אין לו אלטרנטיבה מהירה וראויה באמת, ובנוסף אחראיים להמשך הקטל בכבישים. הרחבת הכבישים באה לענות קודם כל על הצרכים האגואיסטיים של האוכלוסייה החזקה, ושל הלובי השמן של חברות הביטוח, הדלק וההובלה. הלכת עם הכסף, נראה מה יהיה...
תתמקדו בטיעון העיקרי שלי - האם זה חכם לסלול או להוסיף עוד ועוד נתיבים לכביש, עם כל הפגיעה וההרס שמתלווה לזה ובכל איזור, גם כזה שיש בו אוכלוסייה דלילה שגדלה בקצב איטי מאוד אם בכלל, וגם במרכז הארץ. אם כבר אז לשפץ כבישים מסוכנים, בפריפריה בכלל וביישובים וערים ערביים בפרט, שם הם גרועים באמת. אבל לא חייבים להפוך כל כביש לאוטוסטרדה.
עוד טעות לרשימת הטעויות.
 

Ynhockey

New member
תשובה לטיעון העיקרי

"למה צריך רכבת ליעדים שגידול האוכלוסייה שלהם קטן אם בכלל"

כדי להגדיל את גידול האוכלוסייה באותם היעדים.

בין היתר כמובן. פיזור האוכלוסיה היא עדיין מטרה לאומית וניתן לראות ע"פ דוגמאות בנימינה, באר יעקב ועוד שהרכבת יכולה לשמש תמריץ משמעותי לגידול האוכלוסיה במקומות שזה לא היה קורה אחרת.

יש גם סיבות אחרות שאת חלקן ציין אריק.
 
אזור שדליל באוכ' היום

סיכוי מצוין שלא יהיה כבר דליל בעוד 30 שנה, לאחר שהרכבת תגרום לפיתוח מואץ.
 

המפכח

New member
בנימינה ובאר יעקב הם במערב. יש דוגמא מהמזרח?

חוץ מיישובים ערביים כן. יש משהו?
 

eyalmel

New member
הרס הפריפריה?

לא ברור לי למה הרכבת היא הרס הפריפריה, לכל היותר היא לא תשפר כלום.
הלא הבנתי איך אתה טוען שרכבת זה בזבוז משאבים ליישובים עם גידול אפסי ומייד אחר כך מבקש הרחבת כבישים לאותם יישובים?

בתכל'ס, גם התשתית הרכבתית וגם זאת של הכבישים בצפון מזעזעת. הפוטנציאל האמיתי של רכבת העמק הוא אם יחברו אותה למרכז דרך ואדי ערה ואז יוכלו להגיע מעפולה ובית שאן תוך 45 דקות או שעה לתל אביב (מחירי הדיור כבר יעשו את שאר העבודה).
 

stratomaximus

New member
האם אתה במקרה מקורב לאחת מחברות הביטוח?

אחרת אין לי הסבר לטענות חסרות הבסיס שלך...
 

zahipan10

New member
הוא צודק!! תראו איך באר שבע נהרסה!!

כיום אפשר להגיע מתל אביב לבאר שבע בנוחות ובמהירות תוך 55-60 דקות, ואפשר להגיע לבאר שבע גם ב-3:00 בלילה, תראו איזה טעות עשו עכשיו אנחנו לא חייבים לנסוע לתל אביב ברכב פרטי ואנחנו אפילו יכולים לחסוך כסף, אוי זה נורא!! חייבים להציל את תושבי עפולה וכרמיאל מהרכבת הנוראית שתביא אותם במהירות ובנוחות לחיפה!!
 

אבישי ק

New member
תל אביבי יקר, תן לי לענות לך

בעוד אתה יושב בנוחות בכורסא שלך בבניין כל שהוא בתל אביב
ומדמיין את ארץ ישראל הישנה והטובה
כאשר טבעון הייתה עיירה נחמדה
ועפולה הייתה הקצה של כביש הסרגל
וכולם היו מחייכים ומלאי אידיאולוגיה

המציאות השתנתה
טבעון הופכת לעיר עשירים ענקית
ועפולה גדלה בקצב מסחרר
מדינת ישראל איבדה אחיזה בצפון והחוקים שמחוקקים בתל אביב לא תקפים שם
העוני באיזור הצפון עומד על 50% בערך
כמות היהודים מול שאר האוכלוסיות עומד על 40% יהודים והמספרם צונח.
אני רק יכול לראות את כל אלו שעזבו ומתפארים בזה בטלויזיה איך הם היום גרים בתל אביב
והם לא היו חוזרים בחיים לצפון

ואז באו עם תוכנית להציל את האיזור
לא מעניין אותי(ואת תושבי הצפון) אם זה ימין או שמאל.
משקיעים ברכבת, בונים כבישים, מעיפים את אגד שמיררו את חיינו(צר לי אבל הם באמת מיררו את חיינו)
מחדשים תשתיות ופותחים את האיזור לעולם מתקדם יותר.

אז תמשיך לשבת בכורסא ולדמיין את ארץ ישראל הקטנה והטובה
ויום יבוא ותרצה לבקר בה ופוף!!!! היא כבר לא תהיה......
 
זה קטע שענית לו...

גם כבר ענו לו מספיק אנשים, גם כבר הוכיחו שהוא סתם טרול, גם נטפלת על זה שהוא תל אביבי למרות שבפרופיל שלו כתוב שהוא מצפון הארץ, וגם כתבת שטויות במיץ עגבניות...

בקיצור, שתהייה לך שנה של בריאות... :)
 
הדואליות של ה"ירוקים"

אי אפשר מצד אחד ל"זעוק" לפיתוח הרכבת, כפתרון לזיהום הסביבתי ומהשני לצעוק שהרכבת הורסת.
השקעה ברכבת היא השקעה חיובית ולטווח הארוך.
לצערי זה איננו נחלת הרכבת בלבד. ראה נושא הגז - משוועים להשתמש בגז כבמקור אנרגיה - אבל מתנגדים לאפשר בסוסם של מתקנים על הקרקע
וכו, וכו, וכו, - קצרה היריעה.
אני כותב זאת מתוך הפעילות והכמיהה, שנחיה בעולם נקי יותר וטוב יותר
 
ביום חמישי האחרון שנסעתי מ בית שאן לעפולה

לאורך כל הכביש 71 אז כל הדרך ראיתי טרקטורים ואנשים עובדים בשטח אני כבר מחכה בקוצר רוח לרכבת פה בצפון העיר בית שאן
 
לא יודע אם אפשר לכמת מה יותר בזבוז..

למשל בירושלים גילו לאחרונה ששדרוג מסילה קטן באזור לוד וויתור על עצירות בבית שמש ולוד מאפשרות לרכבת מתל אביב לירושלים שהגיעה למלחה לקצר משיא איטיות של 92 דקות לשיא יחסי של 65 דקות נסיעה מה שמעורר שאלות על למה תכננו קו חדש ויקר שכולל גשרים ומנהרות במקום לשדרג עוד קצת את הישן ולהוציא אקספרס מתל אביב במקום מאסף.
מי יכול להחליט אם עדיף להרחיב וליישר כבישים ואז למשל לסמן נתיב לתחבורה ציבורית בלבד או לסלול רכבת שמתגלה כבזבוז לפחות באופן זמני כמו שקורה בקטע בין דימונה לבאר שבע. מי יחליט אם בזבוז זה לתכנן את רכבת העמק מחיפה לבית שאן או הנתיב הנוסף שיגיע מעכו לכרמיאל ובהמשך עד קריית שמונה ואולי בזבוז זה קו רכבת לאילת שבשונה מהצפון אין ממש יישובים עירוניים של עשרות אלפי תושבים שיצדיקו קו רכבת (ובמיוחד שמתוכננים מסילות לרכבת מהירה, רכבת מאסף דרך יישובי הערבה ורכבת מטען שחלקים מהם בעצם מסילות נפרדות). ואגב תכננו קו שאמור לחבר בין לוד וראש העין ליישובים הערבים ליד השרון עד לחיבור בצפון ליד המשולש לקו של רכבת העמק. בסופו של דבר צריך לפתח במקביל כל תשתית תחבורה וזה גם אומר עוד סוגי רכבות קלות חוץ מאוטובסים, תחנות מרכזיות חדשות, נתיבים מהירים, רכבות וכולי
 
למעלה