רכבת העמק - התרגשות, תקוות, חששות, הבעת אמון

כיצד סגירת שדה דב תגרום לכלכלת המדינה לעבור לאזור נתניה

והשרון?
האם סגירת שדה דב תגרום לכך שבתל אביב לא יהיה שדה תעופה ובנתניה או סביבתה כן יהיה?
אם מתייחסים לתעופה, אז תל אביב עדיין נשארת קרובה יותר לנתב"ג מנתניה והשרון.
וגם כיום הנגישות מנתב"ג למרכז תל אביב נוחה יותר מאשר משדה דב, בגלל הרכבת.
גם הנגישות מנתב"ג לרוב חלקי גוש דן טובה יותר מאשר משדה דב.
שדה דב משמש בעיקר לטיסות לאילת וממנה וגם בכך מתחלק עם נתב"ג. אז העברת כל הטיסות מ/ל אילת לנתב"ג זה מה שיגרום לכלכלת המדינה לעבור לאזור נתניה והשרון?
 

Rubim88

New member
בדיוק ההפך..

סגירת השדה היא רווח לתושבים מסביב, רווח לציבור הכללי(עקב תוספת מגורים במיקום אטרקטיבי), רווח לקופת המדינה, וכן גם על הדרך(ולא רק) רווח לקבלנים.
זה שבעזרת השדה ניתן להגיע למרכז ת"א יחסית מהר לא אומר שהוא צריך להמשיך לפעול, כשרכבת ישראל תיישר קו עם העולם המודרני תחנת נתב"ג תהיה 10 דקות ממרכז ת"א(בנוסף לנגישות טובה לערים אחרות בגוש).
אם יש אפשרות לפתח אפשרויות מגורים במרכז - קרוב למקומות תעסוקה, אז למה לפתח מסביב? זה הגיון עקום מאוד שגם יוריד מיעילות מערכת התח"צ(היא עובדת הכי טוב ככל שיחידת שטח השירות קטנה יותר ,ככל שמספר נקודות השירות קטן יותר וככל שצפיפות האוכלוסיה בנקודות גדולה יותר). את שדרוג התח"צ ושיפור המערכת האדמיניסטרטיבית צריך לעשות בכל מקרה לטובת התושבים, זה לא במקום. הטענה שבעקבות סגירת השדה "הכלכלה של המדינה" תעבור לאזור נתניה והשרון מעלה גיחוך.

מה שכן - צריך לעשות זאת רק אחרי שמציעים אלטרנטיבות לפעילות, ואת זה אפשר לעשות כמו שרשמתי בהודעה הקודמת תוך כדי פתרון משולב ליישור קו בתחום התעופה האזרחית בישראל עם הנהוג במדינות מודרניות, פתרון שגם יחזק את המטרופולינים האחרים(כמדומני זה דבר שבעדו אתה גם טוען בפורום) ולאו דווקא על חשבון המרכז.
 

אבישי ק

New member
אני לא מתווכח איתך על זה

עדיין אני חושב ששדה דוב קריטי לאזור המרכז
 

Rubim88

New member
זכותך לחשוב כך

גם אם לא מתחשק להסביר למה ועל סמך מה
 
הוא קריטי לארקיע ולישראייר, לא לאזור המרכז

אזור המרכז יסתדר טוב גם אם כל הטיסות לאילת ימריאו מנתב"ג וכל הטיסות מאילת ינחתו בנתב"ג.
 

Rubim88

New member
הרבה מילים יפות

שלא קשורות למציאות. מעניין כמה מהמהללים את "ההצהרות" היקרות הללו באמת גרו בבית שאן ומכירים אותה.
 

אבישי ק

New member
מה שרשמת לא מובן, אתה בעד או נגד?

התכוונתה שזה טוב או רע רכבת העמק?
ברור שזה טוב אבל נשמח לנקודת מבט שלך על העמק שמתרוקן מהדור הבא והופך ללא יותר מאזור ספר שהעוני בו גדל מיום ליום.
 

Rubim88

New member
אם קראת את הטקסט בשלמותו וגם את ההודעה שלי

אי אפשר לא להבין. זה ממש לא ברור שזה טוב, אבל גם לא הכל רע - צריך להפריד כל מקטע ומקטע, להבין מה התועלת בו ואיזו בעיות הוא מתיימר לפתור(בדגש על אם בכלל), ולבדוק לעומק האם יש תצורה עדיפה יותר לפני שיוצקים את הבטון. אבל זה לא מפתיע שזה לא קורה, הפרופוציות וההכרות עם התחום עדיין לא חלחלו אל הציבור הרחב ולכן הוא עדיין לא יכול להעריך את המציאות(ולבקר את דרך הפיתוח הקלוקלת של מקבלי ההחלטות). הרבה יותר קל להבין את ההגזמה בשיבוץ(תיאורטי) של 747 בטיסה מראש פינה לת"א מאשר רכבת שיוצאת מתחנה הרחק מבית שאן פעם בשעה.
 

אבישי ק

New member
אני הבנתי שלמסילה יש תפקיד כפול

1. לשמש ממריץ לפיתוח האזור, גם אם הרכבות יצאו בתחלה ריקות המטרה שבעתיד תהיה סיבה לפתח את האזור יותר
יש שם עתודות קרקע פנויות ומוכנות לקליטת עסקים ותושבים חדשים
2. חיבור עתידי עם ירדן
 

Rubim88

New member
תפקיד זה נחמד ויפה

השאלה היא מה היא המציאות, יש הרבה מקומות עם קרקעות פנויות ומוכנות לקליטת עסקים ותושבים - במקומות אטרקטיבים הרבה יותר לתושבים ולעסקים ויש גם גבול לגדילה של כמות התושבים והעסקים. הזוי מי שחושב שאפשר לנצח את דרך ה"טבע" ולהלחם באגלומרציה ע"י תשתית תחבורה חדשה שלא בהכרח מקצרת את זמן הנסיעה מדלת לדלת.
לגבי חיבור לירדן - אם תבדוק כמה משאיות עוברות ביום במעבר הגבול וכמה אחוז מתוכן הגיע מבכלל מנמל חיפה ואז תבצע שווה ערך לכמות רכבות משא הנדרשת ביום תצפה לך הפתעה. בכלל נראה שבארץ חוקי הכלכלה עובדים אחרת משאר העולם ורכבות משא מהוות תחרות למשאיות במרחקים וכמויות קטנים כאלה שאפילו משתלם להקים בזמננו(רק מציין, לפני שמישהו יקפוץ ויביא דוגמא לא רלוונטית מהעולם) תשתית חדשה ויעודית בשבילן
 

אבישי ק

New member
אתה סתם קטנוני, זה לא מה שאני רשמתי

מסילת העמק היא בעלת יעד כפול
1. נוסעים
2. מטענים וכו.. לירדן
ת"א לא הייתה קיימת אם לא היה חזון של מדינה יהודית
אין שום זכות קיום לת"א חוץ מהתפקיד שניתן לה ע"י מדינת ישראל
ללא המדינה העיר הייתה גוועת מהר מאחר ואין בה עוגנים כלכליים שלא קשורים למדינת ישראל
מסילת העמק היא חלק מתכונית שתצא או לא תצא לפועל
התוכנית לפי מיטב הבנתי היא לתת לירדן אזור לשמירת מטענים ליד נמל חיפה ולהסיע את המטענים ישירות לירדן
צריך לדאוג לפיזור אוכלוסייה השאלה איך
אני חושב שאתה צודק ושיפור התשתיות לא יעשה את העבודה
צריך לתת פתרונות לעסקים לאפשר לפתוח גם מחוץ לאזור המרכז
 

amit1270

New member
מה פירוש "לאפשר לפתוח גם מחוץ לאזור המרכז"?

מישהו אוסר לפתוח עסקים מחוץ למרכז?
 
אני בספק אם העמק הוא האזור הכי "נחשל" בפריפריה

נראה לי שלמשל רכבת לקריית שמונה או אפילו צפת יותר ישפיע על הערים הללו מאשר רכבת לעפולה ויקנעם שכבר עכשיו נגישות יותר בכבישים מהירים למרכז (שלא לדבר על האיום הביטחוני שמרחף על גבולות הצפון ויישובי הגבול שרק בגלל זה מגיע להם פרס להיות יותר נגישות). חוץ מזה "תחנת קצה" בבית שאן אמורה למשוך פחות נוסעים מ"תחנת קצה" בטבריה למשל שהיתה משנה למשל את ההתייחסות לעיר כעיירת נופש ומאפשרת לנופשים להגיע ברכבת ולא רק באוטובוסים או רכבים פרטיים (תפיסה שגם משפיעה למשל על תכנון קו רכבת הנוסעים לאילת).
 

galit773

New member
לצד רכבת העמק

ישנם תוכניות "ירוקות" המשתלבות עם השמירה על איכות הסביבה.
לדוגמא: כתבה
 
למעלה