איני קטן אמונה , להיפך , אני יותר
ממרוצה מהתקדמות הרכבת בעשור האחרון , אלא שמתוך ניסיון מר של שנים עברו , אני למד כי דברים קורים לאט מדי בארץ ישראל , ולוואי ואתבדה . אני אומר שלאחר שהרכבת תשלים את כול תוכניותיה שכבר מצויות בקנה , ( או מחוץ למגירות ) אפשר יהיה להתחיל בספקולציות לגבי הקו /וים לגליל .
איני קטן אמונה , להיפך , אני יותראני יודע שזה רחוק...
אני כנראה משועמם מדי, ומנסה לתכנן קוים דמיוניים... לגבי טבריה, לא אמרתי שהתחנה תהיה במרכז העיר. גם אם היא תהיה בתוואי של רכבת העמק לצמח, אפשר שהתחנה תהיה בכניסה לעיר, ליד חמי טבריה. אני לא מכיר בדיוק את השטח שם, אבל אני מניח שאם ירצו ימצאו לזה פתרון... אני מודע לזה שיש בעיות טכניות רציניות עם הקוים בגליל בגלל הטופוגרפיה ההררית, ושזה מאד מייקר את הפרויקט... דווקא התואי מכרמיאל דרך מער למגדל נראה לי נוח יחסית... הקו לראש פנה יצטרך לחצות את נחל עמוד, וזה בעיה גדולה... במיוחד שיש שם שמורת טבע... כתבתי במקום אחר שאנחנו בפיגור בגלל שהזנחנו את הרכבת במשך 40 שנה... אני לא חושב שאפשר להשוות את הרכבת שלנו לפני העידן החדש לגרועות שבמדינות העולם השלישי... עולם שלישי אולי כן, אבל לא בין הגרועות... מאז התקדמנו ואנחנו כבר בעולם השני... משאבים... זו תמיד הבעיה... אני לא חושב שהשקעה ברכבת צריכה להיות על חשבון כבישים... אם יש כבישים מיותרים זה בשטחי B ו-C... עוקפי ישובים ערביים למיניהם... אתה נשמע לי קטן אמונה... רכבת לירושלים תהיה תוך מספר שנים בתואי המסילה הקיימת... לי אין ספק בכך... מה יהיה עם הקו המהיר ממודיעין זה כבר ענין אחר... להערכתי זה לא יהיה בעשור הזה...
ממרוצה מהתקדמות הרכבת בעשור האחרון , אלא שמתוך ניסיון מר של שנים עברו , אני למד כי דברים קורים לאט מדי בארץ ישראל , ולוואי ואתבדה . אני אומר שלאחר שהרכבת תשלים את כול תוכניותיה שכבר מצויות בקנה , ( או מחוץ למגירות ) אפשר יהיה להתחיל בספקולציות לגבי הקו /וים לגליל .