רכבת מאדום לירוק.

מצב
הנושא נעול.

jp3raptor

Member
ככה גם אני חושב

למה? עקרונית הרעיון של להוציא את
הנמל מחוץ למפרץ אילת לאזור באמצע המדבר שכך או כך לא עושים ולא יעשו איתו כלום, מקום שבו יוכל לגדול ולהתרחב בלי הגבלה ולשחרר רצועת חוף גדולה באילת לפיתוח תיירותי דווקא נשמע די מעניין.
ככה גם אני חושב
העברת הנמל צפונה ומזרחה תאפשר את פיתוח הנמל . ותפתח עוד חופים לתירות
 

raminec

New member
יש תוכנית יותר טובה

ככה גם אני חושב
העברת הנמל צפונה ומזרחה תאפשר את פיתוח הנמל . ותפתח עוד חופים לתירות
יש תוכנית יותר טובה
התוכנית שהועלתה בתמ"א של מפרץ אילת. שלושת הנמלים, הצבאי, האזרחי והמסרחי יאוחדו לנמל אחד. בשטח שיתפנה יוכלו לפתוח חופי רחצה ולמסחר להם את הנשמה.
 
כנראה שנסיון החיים שלך עשיר משלו?

כמה זיבולי שכל
חבל על השמן של הקריאה.... שיקדם את החזון של בן גוריון לספח את רצועת עזה למצרים, אחר כך שיתחיל לשחק בקקה...."חצי אחוז המנפח של תעלת סואץ" שיילך לישון על האף.
כנראה שנסיון החיים שלך עשיר משלו?
 
איזה חוסר כבוד. מגעיל.

כמה זיבולי שכל
חבל על השמן של הקריאה.... שיקדם את החזון של בן גוריון לספח את רצועת עזה למצרים, אחר כך שיתחיל לשחק בקקה...."חצי אחוז המנפח של תעלת סואץ" שיילך לישון על האף.
איזה חוסר כבוד. מגעיל.
 

raminec

New member
../images/Emo6.gif

שמעתי אותך בפעם הראשונה
ההתעלמות מכוונת.

הרבה יותר מכובד מצידך, ערן.
 
ערן, דבר אחד צריך להבין

כמה זיבולי שכל
חבל על השמן של הקריאה.... שיקדם את החזון של בן גוריון לספח את רצועת עזה למצרים, אחר כך שיתחיל לשחק בקקה...."חצי אחוז המנפח של תעלת סואץ" שיילך לישון על האף.
ערן, דבר אחד צריך להבין
מדובר באיש עסקים, ואם זה כלכלי כמו פינוי הנמל מרצועת החוף למשל, אזי שלא יהיה לך ספק שזה מה שיקרה. הקו לאילת אם יוקם בצורה נכונה בשילוב הנמל שדה התעופה מבחינת כמות נמטענים ללא ספק יהיה רווחי בסופו של דבר. כמו כן, ממש יפה לראות שיש עדיין אנשים שמאמינים בנגב כמו ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון. וזה לא פופוליסטי המשפט "להפריח את השממה" ניתן לעשות את זה רק מה לפעמים אנשים פופוליסטים משתמשים במשפט הזה אני לא יודע אם כוונותיו של האיש הספציפי רציניות, אבל אם מה שמתואר בכתבה הוא באמת מאמין בו, אזי אני מברך על כך.
 

fireman

New member
אין לי טענות כנגד הכותב

ערן, דבר אחד צריך להבין
מדובר באיש עסקים, ואם זה כלכלי כמו פינוי הנמל מרצועת החוף למשל, אזי שלא יהיה לך ספק שזה מה שיקרה. הקו לאילת אם יוקם בצורה נכונה בשילוב הנמל שדה התעופה מבחינת כמות נמטענים ללא ספק יהיה רווחי בסופו של דבר. כמו כן, ממש יפה לראות שיש עדיין אנשים שמאמינים בנגב כמו ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון. וזה לא פופוליסטי המשפט "להפריח את השממה" ניתן לעשות את זה רק מה לפעמים אנשים פופוליסטים משתמשים במשפט הזה אני לא יודע אם כוונותיו של האיש הספציפי רציניות, אבל אם מה שמתואר בכתבה הוא באמת מאמין בו, אזי אני מברך על כך.
אין לי טענות כנגד הכותב
כי אם על מה שהוא כותב.... אם אתם קונים את כל הססמאות האלה של "להפריח את השממה" "חזון בן גוריון" ועוד כל מיני לוקשים אחרים זאת בעיה שלכם, וגילביון, אתה מוזמן להחנק מהססמאות האלה. במקום לחפש מאחורי האוזן כל מיני נימוקים מטומטמים למה כן צריך להקים את הקו לאילת ולשפוך עליו כסף כמו זבל, מה שיהיה בסופו של דבר מחדל יותר גדול מהקו לירושלים וישקיעו את הכסף בדברים אחרים.... הוא רוצה להפריח את השממה, שידאג לקידום התיישבות בנגב, שידאג להביא מפעלים למצפה רמון, שיגייס חברות ענק להשקיע בארץ ובנגב... שלא ישחקו בקקה ויספרו סיפורים על "החייאת נמל אילת" וכל הזיבולי מוח האלה. אם אתם חושבים שהמצרים כל כך מטומטמים וביום בהיר מישהו ברכבת ישראל או במדינת ישראל בכלל יכול להתחרות בתעלת סואץ אתם חיים בסרט שחבל על הזמן.... הפעלת התעלה לא עולה למצרים כלום, מעצם העובדה שאוניה עוברת בתעלה הם לא משלמים על זה כלום, בניגוד לכך, עלויות עתק של הוצאות שינוע, הנפה, בדיקה, אישורים, מכס וכל הבירוקרטיה הקבועה והכי הכי הכי יקר....הזמן. אם אתם חושבים שעם הנתונים האלה אפשר להתחרות בתעלת סואץ.....אתם עושים מעצמכם צחוק. הקו לאילת הוא קו פוליטי נקודה בלי שום צידוק כלכלי, רק שחבל שהוא יעלה למשלם המיסים מיליארדים!
 

raminec

New member
אם כבר

אין לי טענות כנגד הכותב
כי אם על מה שהוא כותב.... אם אתם קונים את כל הססמאות האלה של "להפריח את השממה" "חזון בן גוריון" ועוד כל מיני לוקשים אחרים זאת בעיה שלכם, וגילביון, אתה מוזמן להחנק מהססמאות האלה. במקום לחפש מאחורי האוזן כל מיני נימוקים מטומטמים למה כן צריך להקים את הקו לאילת ולשפוך עליו כסף כמו זבל, מה שיהיה בסופו של דבר מחדל יותר גדול מהקו לירושלים וישקיעו את הכסף בדברים אחרים.... הוא רוצה להפריח את השממה, שידאג לקידום התיישבות בנגב, שידאג להביא מפעלים למצפה רמון, שיגייס חברות ענק להשקיע בארץ ובנגב... שלא ישחקו בקקה ויספרו סיפורים על "החייאת נמל אילת" וכל הזיבולי מוח האלה. אם אתם חושבים שהמצרים כל כך מטומטמים וביום בהיר מישהו ברכבת ישראל או במדינת ישראל בכלל יכול להתחרות בתעלת סואץ אתם חיים בסרט שחבל על הזמן.... הפעלת התעלה לא עולה למצרים כלום, מעצם העובדה שאוניה עוברת בתעלה הם לא משלמים על זה כלום, בניגוד לכך, עלויות עתק של הוצאות שינוע, הנפה, בדיקה, אישורים, מכס וכל הבירוקרטיה הקבועה והכי הכי הכי יקר....הזמן. אם אתם חושבים שעם הנתונים האלה אפשר להתחרות בתעלת סואץ.....אתם עושים מעצמכם צחוק. הקו לאילת הוא קו פוליטי נקודה בלי שום צידוק כלכלי, רק שחבל שהוא יעלה למשלם המיסים מיליארדים!
אם כבר
מי שצריך לשלם על הקו הזה זה האיחוד האירופי כדי להפעיל לחץ כלכלי על המצרים להוריד את עמלות השייט בתעלה שהן לא נמוכות במיוחד לפי מה ששמעתי. בכל מקרה, סביר להניח שעם עלויות השינוע הם לא יחסכו ממש הרבה כסף מכל המיזם.
 
אני לא רוצה להתחרות בתעלת סואץ

אין לי טענות כנגד הכותב
כי אם על מה שהוא כותב.... אם אתם קונים את כל הססמאות האלה של "להפריח את השממה" "חזון בן גוריון" ועוד כל מיני לוקשים אחרים זאת בעיה שלכם, וגילביון, אתה מוזמן להחנק מהססמאות האלה. במקום לחפש מאחורי האוזן כל מיני נימוקים מטומטמים למה כן צריך להקים את הקו לאילת ולשפוך עליו כסף כמו זבל, מה שיהיה בסופו של דבר מחדל יותר גדול מהקו לירושלים וישקיעו את הכסף בדברים אחרים.... הוא רוצה להפריח את השממה, שידאג לקידום התיישבות בנגב, שידאג להביא מפעלים למצפה רמון, שיגייס חברות ענק להשקיע בארץ ובנגב... שלא ישחקו בקקה ויספרו סיפורים על "החייאת נמל אילת" וכל הזיבולי מוח האלה. אם אתם חושבים שהמצרים כל כך מטומטמים וביום בהיר מישהו ברכבת ישראל או במדינת ישראל בכלל יכול להתחרות בתעלת סואץ אתם חיים בסרט שחבל על הזמן.... הפעלת התעלה לא עולה למצרים כלום, מעצם העובדה שאוניה עוברת בתעלה הם לא משלמים על זה כלום, בניגוד לכך, עלויות עתק של הוצאות שינוע, הנפה, בדיקה, אישורים, מכס וכל הבירוקרטיה הקבועה והכי הכי הכי יקר....הזמן. אם אתם חושבים שעם הנתונים האלה אפשר להתחרות בתעלת סואץ.....אתם עושים מעצמכם צחוק. הקו לאילת הוא קו פוליטי נקודה בלי שום צידוק כלכלי, רק שחבל שהוא יעלה למשלם המיסים מיליארדים!
אני לא רוצה להתחרות בתעלת סואץ
אבל כן לספק תחבורה בטוחה לאילת. אם זה ע"י סילוק משאיות הברום והאשלג מכביש הערבה וגם מתן אלטרנטיבה לכביש הערבה הגלי, החד מסלולי והמסוכן. אולי זה לא הכי כלכלי אבל כלכלה זה לא השיקול היחידי: גם מערכות הבטחון, החינוך והבריאות אינן כלכליות אבל חיוניות. דרך אגב, כפתרון ביניים הייתי משפר את כביש הערבה באופן הבא: הפרדה מבטון לכל אורך הכביש והרחבה לצורך עקיפה לאורך כמה מאות מטרים כל מספר קילומטרים. יש בארה"ב כבישים כאלה - המכוניות נוסעות בשיירה ואין משחקים.
 

raminec

New member
לתאונות דרכים עם פצועים והרוגים

אני לא רוצה להתחרות בתעלת סואץ
אבל כן לספק תחבורה בטוחה לאילת. אם זה ע"י סילוק משאיות הברום והאשלג מכביש הערבה וגם מתן אלטרנטיבה לכביש הערבה הגלי, החד מסלולי והמסוכן. אולי זה לא הכי כלכלי אבל כלכלה זה לא השיקול היחידי: גם מערכות הבטחון, החינוך והבריאות אינן כלכליות אבל חיוניות. דרך אגב, כפתרון ביניים הייתי משפר את כביש הערבה באופן הבא: הפרדה מבטון לכל אורך הכביש והרחבה לצורך עקיפה לאורך כמה מאות מטרים כל מספר קילומטרים. יש בארה"ב כבישים כאלה - המכוניות נוסעות בשיירה ואין משחקים.
לתאונות דרכים עם פצועים והרוגים
יש מחיר כלכלי מחושב וידוע. זה אומר שניתן לכמת את העלות של כל התאונות דרכים בכביש הערבה ולדעת האם זה כדאי מבחינה כלכלית להקים רכבת נוסעים או להשקיע בשיפור הכביש מהבחינה הבטיחותית. אני לא ממש משוכנע שרכבת היא הפתרון הכדאי ביותר כלכלית כיום.
 

eladts

New member
גם בחברת GM חשבו שהם יכולים

לתאונות דרכים עם פצועים והרוגים
יש מחיר כלכלי מחושב וידוע. זה אומר שניתן לכמת את העלות של כל התאונות דרכים בכביש הערבה ולדעת האם זה כדאי מבחינה כלכלית להקים רכבת נוסעים או להשקיע בשיפור הכביש מהבחינה הבטיחותית. אני לא ממש משוכנע שרכבת היא הפתרון הכדאי ביותר כלכלית כיום.
גם בחברת GM חשבו שהם יכולים
לכמת את הנזק הכלכלי כתוצאה מהתכנון הלא בטיחותי אך הזול של אחד הדגמים מתצרתם. אבל בארה"ב, בניגוד לישראל, יש פצויי עונשין. זו השפה היחידה שסופרי האפונים מבינים. בפעם הבאה שמנהל ב-GM יעמוד בפני החלטה דומה הוא יתן יותר משקל לחייהם של לקוחות החברה.
 

raminec

New member
חחחח...

גם בחברת GM חשבו שהם יכולים
לכמת את הנזק הכלכלי כתוצאה מהתכנון הלא בטיחותי אך הזול של אחד הדגמים מתצרתם. אבל בארה"ב, בניגוד לישראל, יש פצויי עונשין. זו השפה היחידה שסופרי האפונים מבינים. בפעם הבאה שמנהל ב-GM יעמוד בפני החלטה דומה הוא יתן יותר משקל לחייהם של לקוחות החברה.
חחחח...
אני מדבר על המדינה. אף אחד בחיים לא יוציא דבר כזה מהמדינה. בוודאי שלא בישראל.
 

alantan

New member
עלויות ובירוקרטיה?

אין לי טענות כנגד הכותב
כי אם על מה שהוא כותב.... אם אתם קונים את כל הססמאות האלה של "להפריח את השממה" "חזון בן גוריון" ועוד כל מיני לוקשים אחרים זאת בעיה שלכם, וגילביון, אתה מוזמן להחנק מהססמאות האלה. במקום לחפש מאחורי האוזן כל מיני נימוקים מטומטמים למה כן צריך להקים את הקו לאילת ולשפוך עליו כסף כמו זבל, מה שיהיה בסופו של דבר מחדל יותר גדול מהקו לירושלים וישקיעו את הכסף בדברים אחרים.... הוא רוצה להפריח את השממה, שידאג לקידום התיישבות בנגב, שידאג להביא מפעלים למצפה רמון, שיגייס חברות ענק להשקיע בארץ ובנגב... שלא ישחקו בקקה ויספרו סיפורים על "החייאת נמל אילת" וכל הזיבולי מוח האלה. אם אתם חושבים שהמצרים כל כך מטומטמים וביום בהיר מישהו ברכבת ישראל או במדינת ישראל בכלל יכול להתחרות בתעלת סואץ אתם חיים בסרט שחבל על הזמן.... הפעלת התעלה לא עולה למצרים כלום, מעצם העובדה שאוניה עוברת בתעלה הם לא משלמים על זה כלום, בניגוד לכך, עלויות עתק של הוצאות שינוע, הנפה, בדיקה, אישורים, מכס וכל הבירוקרטיה הקבועה והכי הכי הכי יקר....הזמן. אם אתם חושבים שעם הנתונים האלה אפשר להתחרות בתעלת סואץ.....אתם עושים מעצמכם צחוק. הקו לאילת הוא קו פוליטי נקודה בלי שום צידוק כלכלי, רק שחבל שהוא יעלה למשלם המיסים מיליארדים!
עלויות ובירוקרטיה?
תלוי איך מקימים את המיזם... אם יקחו דוגמא מנמלי הקונטיינרים החדשים ביותר אשר משתמשים ב-"cassettes" -- פריקת מספר קונטיינרים בו זמנית -- ניתן לפרוק או לטעון ספינת קונטיינרים גדולה במספר שעות (במקום יממה כמקובל). כמו כן, יהיה צורך בהפעלת רכבות מאובטחות ex-territoire שאינן פורקות סחורה בארץ על מנת לא לעבור דרך המכס. כלומר, ביצוע איחוד של איזורים בתוך נמלי אילת ואשדוד שיחוברו בעזרת מסילה הרכבת, ללא הוצאת סחורה לתוך שטח מדינת ישראל. יתכן שיש כאן יתרון נוסף. במקום להפעיל ספינה אחת גדולה מסינגפור שתעצור ותפרוק ביוון, איטליה, צרפת, והולנד, אם ממילא פורקים וטוענים, ניתן יהיה לפרק את הסחורה למספר ספינות קטנות יותר שתעשנה את הדרך הקצרה יותר בים התיכון ליעדים בצורה ישירה ומהירה יותר. אין בידי את כל הנתונים, אבל יתכן בהחלט שהדבר עשוי להיות כלכלי אם זה יתבצע כמו שצריך.
 

raminec

New member
עדיף להשקיע בירדן

עלויות ובירוקרטיה?
תלוי איך מקימים את המיזם... אם יקחו דוגמא מנמלי הקונטיינרים החדשים ביותר אשר משתמשים ב-"cassettes" -- פריקת מספר קונטיינרים בו זמנית -- ניתן לפרוק או לטעון ספינת קונטיינרים גדולה במספר שעות (במקום יממה כמקובל). כמו כן, יהיה צורך בהפעלת רכבות מאובטחות ex-territoire שאינן פורקות סחורה בארץ על מנת לא לעבור דרך המכס. כלומר, ביצוע איחוד של איזורים בתוך נמלי אילת ואשדוד שיחוברו בעזרת מסילה הרכבת, ללא הוצאת סחורה לתוך שטח מדינת ישראל. יתכן שיש כאן יתרון נוסף. במקום להפעיל ספינה אחת גדולה מסינגפור שתעצור ותפרוק ביוון, איטליה, צרפת, והולנד, אם ממילא פורקים וטוענים, ניתן יהיה לפרק את הסחורה למספר ספינות קטנות יותר שתעשנה את הדרך הקצרה יותר בים התיכון ליעדים בצורה ישירה ומהירה יותר. אין בידי את כל הנתונים, אבל יתכן בהחלט שהדבר עשוי להיות כלכלי אם זה יתבצע כמו שצריך.
עדיף להשקיע בירדן
משם ניתן לשנע את כל הסחורות לאירופה ברכבת בלי העמסה מחדש על אוניות.
 

fireman

New member
אין פה שום דבר תלוי

עלויות ובירוקרטיה?
תלוי איך מקימים את המיזם... אם יקחו דוגמא מנמלי הקונטיינרים החדשים ביותר אשר משתמשים ב-"cassettes" -- פריקת מספר קונטיינרים בו זמנית -- ניתן לפרוק או לטעון ספינת קונטיינרים גדולה במספר שעות (במקום יממה כמקובל). כמו כן, יהיה צורך בהפעלת רכבות מאובטחות ex-territoire שאינן פורקות סחורה בארץ על מנת לא לעבור דרך המכס. כלומר, ביצוע איחוד של איזורים בתוך נמלי אילת ואשדוד שיחוברו בעזרת מסילה הרכבת, ללא הוצאת סחורה לתוך שטח מדינת ישראל. יתכן שיש כאן יתרון נוסף. במקום להפעיל ספינה אחת גדולה מסינגפור שתעצור ותפרוק ביוון, איטליה, צרפת, והולנד, אם ממילא פורקים וטוענים, ניתן יהיה לפרק את הסחורה למספר ספינות קטנות יותר שתעשנה את הדרך הקצרה יותר בים התיכון ליעדים בצורה ישירה ומהירה יותר. אין בידי את כל הנתונים, אבל יתכן בהחלט שהדבר עשוי להיות כלכלי אם זה יתבצע כמו שצריך.
אין פה שום דבר תלוי
יש פה עניין של חשיבה כלכלית נכונה ועניין של כדאיות (כלכלית גם כן) בזמן שפורקים סוחרת ומעמיסים אותה בחזרה היא יכולה לחצות את התעלה ולהגיע לטורקיה ועוד יישאר עודף זמן. אוניה זה לא אוטובוס שעוצר באינסוף תחנות ביניים ואוספת כאן מכולה ושם 2 מכולות כל הרעיון של התחרות בתעלה הוא בנושא המכולות, אתה לא יכול לפרוק שנאי ששוקל 400 טון באילת, להעביר אותו לקרון רכבת ולהעמיס אותו שוב באשדוד. רק עלויות הפריקה והטעינה יכולות להגיע לעשרות אלפי דולרים, בערך כמו עלות הפעלה של אוניית מכולות גדולה ביממה (כ70 אלף דולר) הבעיה עם מכולות היא שהאוניות מאוד גדולות וכמות המכולות מאוד גדולה, מה שאומר שמשך הפריקה והטעינה הוא מאוד מאוד ארוך ויתכן שהמכולות יצטרכו "לחנות" זמן מה במגרשים בנמל באילת או באשדוד בהמתנה לפריקה וטעינה חוזרת. מכולה עומדת זו מכולה שמישהו מפסיד עליה כסף, ובתחום הזה הדבר לא בא בחשבון. סוגיה נוספת שצריך לבדוק היא התאמת נמל אילת לקלוט סוחרות גדולות ומעבר לכך את ההשלכות על הסביבה הימית בעיקר. אם אתם חושבים שהירוקים ישבו בשקט כשסוחרת של 100 אלף טון נכנסת לנמל אתם טועים.
 

levikon

New member
ערן, מה שאלן מציין זאת בידיוק הנקודה.

אין פה שום דבר תלוי
יש פה עניין של חשיבה כלכלית נכונה ועניין של כדאיות (כלכלית גם כן) בזמן שפורקים סוחרת ומעמיסים אותה בחזרה היא יכולה לחצות את התעלה ולהגיע לטורקיה ועוד יישאר עודף זמן. אוניה זה לא אוטובוס שעוצר באינסוף תחנות ביניים ואוספת כאן מכולה ושם 2 מכולות כל הרעיון של התחרות בתעלה הוא בנושא המכולות, אתה לא יכול לפרוק שנאי ששוקל 400 טון באילת, להעביר אותו לקרון רכבת ולהעמיס אותו שוב באשדוד. רק עלויות הפריקה והטעינה יכולות להגיע לעשרות אלפי דולרים, בערך כמו עלות הפעלה של אוניית מכולות גדולה ביממה (כ70 אלף דולר) הבעיה עם מכולות היא שהאוניות מאוד גדולות וכמות המכולות מאוד גדולה, מה שאומר שמשך הפריקה והטעינה הוא מאוד מאוד ארוך ויתכן שהמכולות יצטרכו "לחנות" זמן מה במגרשים בנמל באילת או באשדוד בהמתנה לפריקה וטעינה חוזרת. מכולה עומדת זו מכולה שמישהו מפסיד עליה כסף, ובתחום הזה הדבר לא בא בחשבון. סוגיה נוספת שצריך לבדוק היא התאמת נמל אילת לקלוט סוחרות גדולות ומעבר לכך את ההשלכות על הסביבה הימית בעיקר. אם אתם חושבים שהירוקים ישבו בשקט כשסוחרת של 100 אלף טון נכנסת לנמל אתם טועים.
ערן, מה שאלן מציין זאת בידיוק הנקודה.
אוניות הקונטינרים החדשות עובדות בידיוק כמו אוטובוס מאסף. הן שטות לאורך מסלול קבוע מנמל לנמל, ומערכת ממוחשבת שיודעת לאן כל מכולה צריכה להגיע מכתיבה את הפעולות. וכך לדוגמא ספינה שיצאה מפליקסו באנגליה, תעבור דרך רוטרדם (שם היא תפרוק ותעמיס מכולות), תרד בתעלה האנגלית מסביב לספרד ופורגל ותפרוק ותעמיס באחד מהנמלים בחצי האי האיברי. לאחר מכן היא תמשיך לדוגמא לבנגאזי, לפורט סעיד, לעדן בתימן ותמשיך לסינגפור ולמזרח הרחוק. בכל נמל היא מעמיסה ופורקת מכולות. זה אולי בהיקף קצת יותר גדול לנוסעים, ולוקח הרבה יותר זמן, אבל זה מאוד דומה. אפילו האוניות שמובילות את הציוד הרכבתי שלנו, שהן אוניות גלנוע עוברות בהרבה נמלים שונים. ככה זה עבד ויעבוד. ובכל מקרה, חברה שרוצה להביא את המוצר שלה במהירות משתמשת במטוסים. אפשר אפילו להטיס קטרים אם רק רוצים... ואף אחד לא חשב לחבר את המסילה גם לעקבה? ליצור מסוף בינלאומי של מטענים? שם תיהיה הרבה פחות התנגדות של ירוקים...
 

alantan

New member
../images/Emo45.gif בדיוק לכך התכוונתי

ערן, מה שאלן מציין זאת בידיוק הנקודה.
אוניות הקונטינרים החדשות עובדות בידיוק כמו אוטובוס מאסף. הן שטות לאורך מסלול קבוע מנמל לנמל, ומערכת ממוחשבת שיודעת לאן כל מכולה צריכה להגיע מכתיבה את הפעולות. וכך לדוגמא ספינה שיצאה מפליקסו באנגליה, תעבור דרך רוטרדם (שם היא תפרוק ותעמיס מכולות), תרד בתעלה האנגלית מסביב לספרד ופורגל ותפרוק ותעמיס באחד מהנמלים בחצי האי האיברי. לאחר מכן היא תמשיך לדוגמא לבנגאזי, לפורט סעיד, לעדן בתימן ותמשיך לסינגפור ולמזרח הרחוק. בכל נמל היא מעמיסה ופורקת מכולות. זה אולי בהיקף קצת יותר גדול לנוסעים, ולוקח הרבה יותר זמן, אבל זה מאוד דומה. אפילו האוניות שמובילות את הציוד הרכבתי שלנו, שהן אוניות גלנוע עוברות בהרבה נמלים שונים. ככה זה עבד ויעבוד. ובכל מקרה, חברה שרוצה להביא את המוצר שלה במהירות משתמשת במטוסים. אפשר אפילו להטיס קטרים אם רק רוצים... ואף אחד לא חשב לחבר את המסילה גם לעקבה? ליצור מסוף בינלאומי של מטענים? שם תיהיה הרבה פחות התנגדות של ירוקים...
בדיוק לכך התכוונתי
הדוגמא של שנאי של 400 טון אינה הדוגמא הנפוצה, אלא קונטיינרים בגודל סטנדרטי. אני בהחלט מבין את הספק שערן מטיל בכדאיות, ואף מסכים איתו, שכן מדובר במבצע הנדסי, כלכלי וחשוב ביותר -- לוגיסטי, שספק אם מישהו יבצע כראוי. אבל בהחלט מדובר בדבר ישים אם מישהו כן יעשה זאת כראוי. אני גם חושב שעדיף לנסות לשתף פעולה עם ירדן ולעשות זאת בעקבה, גם כי יש שם תשתית ראשונית מוכנה, ואין צורך לבנות תעלה חדשה, וגם מטעמים מדיניים.
 
אגדה יפה שתתמש עוד 40

אגדה יפה שתתמש עוד 40
שנה. במדינה כמו שלנו הכל זז בצורה איטית קיצונית. קשה לי לראות דבר כזה מוקם אף על פי שבכל המדינות המפותחות אפשר להקים אותו גם ב-10 שנים. מה שאני לא הבנתי שם, איפה תעבר הרכבת בכפר סבא וברעננה? על הכביש? מתחת לכביש? זה יהיה בנוסף לקו רכבת ישראל המתוכנן מכפר סבא להרצליה?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה