רכבת מרכז - המקום הכי לא נוח להחלפה בין אוטובוס לרכבת

מה לגבי נהריה ובאר שבע? גם בהם המעבר בין האוטובוסים לרכבת חלק יחסית. אפילו ירושלים אם תחנת בנייני האומה לא הייתה אתר בניה.
בכל המקרים האלה נדרשת יציאה מתחנת הרכבת, מעבר כביש בירושלים וחציית צומת מרכזית בבאר שבע. במקרה כזה אין שום הבדל בין מסוף לסתם תחנת אוטובוס שמוצבת בכניסה לרכבת. בנהריה ובאר שבע המסוף גם מצריך המתנה בחוץ במזג האוויר. ולכן כתבתי שיש רק 2 מסופים ''אמיתיים'' בהם הנוסע לא נדרש לצאת משטח המסוף לביצוע ההחלפה ולא צריך לעמוד בחוץ בהמתנה ארוכה.
 

ניוטראל

Active member
68 נכנס עד למסוף ארלוזורוב!
פעם 72 מבני ברק, היה נכנס עד קרוב לטרמינל של תחנת הרכבת סבידור!
 

Ccyclist

Well-known member
אגב, תצפו בהסרטה.
ותחוו את דעתכם!

בגדול - אתה מראה את החוויה וזה מאד מעניין לראות מה השתנה ולא השתנה ב4 חודשים.

נראה שהפטריוטיזם קיבל עדיפות על שילוט נורמאלי. שילוט בתחנות רכבת צריך להיעשות בגובע העיניים על הקיר או מהתקרה, לא לוחות סנדביץ' ניידים על הרצפה. שילוט בעברית בלבד אולי הגיוני עכשיו, אבל בעתיד צריך להוסיף לו כיתוב באותיות לטיניות. רביעיות הדגלים בגובה הכתף לוקחות מקום ציבורי שמוטב שלא היו לוקחות. חוטי דגלונים מהתקרה או דגלים על מוט בזווית מסויימת מעמודי התחנה היו נראים יותר ולוקחים פחות שטח רצפה. השילוט של החטופים דווקא מוצלח יותר, פוסטר שטוח גדול ומכובד.

ההליכה על הריצוף בגשם מזכירה כמה לא חשבו על שלב ההליכה. אני רואה שגדר המתכת בכניסה למסוף עוד שם. העובדה שאפשר להלכד על אי התנועה בעל פרשת דרכים אומרת הכל על העדיפות הנמוכה להולכי הרגל.

למרות שרואים את עמוד התחנה - בסרטון הוא נראה סתמי ולבן ללא סמל הרק"ל. בלונדון או ברלין אי אפשר לטעות בסמל המערכת התת קרקעית בלילה כשהוא מואר בשילוב צבעים בולט.

ראיתי שגם אתה הסתבכת עם המיקום הנסתר של הכניסה לתחנת הרק"ל. ישבו חכמי חלם וחשבו - יש מעבר חצייה, אז נחסום את הכניסה למדרגות הנעות הישר ממנו איפה שירצו ללכת ונשים אותה בסיבוב מאחור.

עצוב שבתחנה שהיתה פתוחה כחצי שנה יש כבר דליפת גשם.

לא ברור לי מדוע הסתבכת עם המכונה שבקונקורס. אפשר להכנס ישירות לוולידטורים עם הרב-קו. אציין שאם זה איך שאמורים לתקף במקטע הקרקעי - זה מאד מבלבל. כמי שרגיל לעשות ולידציה או בשער וולידטור או במכשיר צהוב או וורוד שמזכיר וולידציה באוטובוס - ברגע שמתחילים להראות כל מני מחירים בעת תיקוף, ובייחוד מחיר שלא מוטען לי - זה נראה כמו טעות. קרה לי עם מכשיר כזה בסלמה, היה לי 125 ק"מ תקף לעכו, אבל המכונה הראתה 15 ק"מ. בתיקוף צריך רק וי ירוק שאומר שתיקפת.

קצת מאכזב שברגע שנעמדת ברציפים הפסקת לתעד את הפלא. יש לרק"ל אזור ספסלים קצת נסתר מאחורי פיר הדרגנועים ויש גם דלתות זכוכית מקצה הרציף לעבר המנהרות עצמן. אלו אלמנטים די ספציפיים וקצת נסתרים שכדאי לתעד.

תודה על התיעוד.

אגב - למה הכניסה הדרומית של בניין התחנה הראשי בסבידור סגורה כך שצריך לצאת ביציאה הצדדית? זה מאד לא אינסטינקטיבי כשרואים את הבניין בחזור.
 
נערך לאחרונה ב:

ניוטראל

Active member
אגב, תצפו בהסרטה.
ותחוו את דעתכם!
בגדול - אתה מראה את החוויה וזה מאד מעניין לראות מה השתנה ולא השתנה ב4 חודשים.

נראה שהפטריוטיזם קיבל עדיפות על שילוט נורמאלי. שילוט בתחנות רכבת צריך להיעשות בגובע העיניים על הקיר או מהתקרה, לא לוחות סנדביץ' ניידים על הרצפה. שילוט בעברית בלבד אולי הגיוני עכשיו, אבל בעתיד צריך להוסיף לו כיתוב באותיות לטיניות. רביעיות הדגלים בגובה הכתף לוקחות מקום ציבורי שמוטב שלא היו לוקחות. חוטי דגלונים מהתקרה או דגלים על מוט בזווית מסויימת מעמודי התחנה היו נראים יותר ולוקחים פחות שטח רצפה. השילוט של החטופים דווקא מוצלח יותר, פוסטר שטוח גדול ומכובד.

ההליכה על הריצוף בגשם מזכירה כמה לא חשבו על שלב ההליכה. אני רואה שגדר המתכת בכניסה למסוף עוד שם. העובדה שאפשר להלכד על אי התנועה בעל פרדת דרכים אומרת הכל על העדיפות הנמוכה להולכי הרגל.

למרות שרואים את עמוד התחנה - בסרטון הוא נראה סתמי ולבן ללא סמל הרק"ל. בלונדון או ברלין אי אפשר לטעות בסמל המערכת התת קרקעית בלילה כשהוא מואר בשילוב צבעים בולט.

ראיתי שגם אתה הסתבכת עם המיקום הנסתר של הכניסה לתחנת הרק"ל. ישבו חכמי חלם וחשבו - יש מעבר חצייה, אז נחסום את הכניסה למדרגות הנעות הישר ממנה איפה שירצו ללכת ונשים אותה בסיבוב מאחור.

עצוב שבתחנה שהיתה פתוחה כחצי שנה יש כבר דליפת גשם.

לא ברור לי מדוע הסתבכת עם המכונה שבקונקורס. אפשר להכנס ישירות לוולידטורים עם הרב-קו. אציין שאם זה איך שאמורים לתקף במקטע הקרקעי - זה מאד מבלבל. כמי שרגיל לעשות ולידציה או בשער וולידטור או במכשיר צהוב או וורוד שמזכיר וולידציה באוטובוס - ברגע שמתחילים להראות כל מני מחירים בעת תיקוף, ובייחוד מחיר שלא מוטען לי - זה נראה כמו טעות. קרה לי עם מכשיר כזה בסלמה, היה לי 125 ק"מ תקף לעכו, אבל המכונה הראתה 15 ק"מ. בתיקוף צריך רק וי ירוק שאומר שתיקפת.

קצת מאכזב שברגע שנעמדת ברציפים הפסקת לתעד את הפלא. יש לרק"ל אזור ספסלים קצת נסתר מאחורי פיר הדרגנועים ויש גם דלתות זכוכית מקצה הרציף לעבר המנהרות עצמן. אלו אלמנטים די ספציפיים וקצת נסתרים שכדאי לתעד.

תודה על התיעוד.

אגב - למה הכניסה הדרומית של בניין התחנה הראשי בסבידור סגורה כך שצריך לצאת ביציאה הצדדית? זה מאד לא אינסטינקטיבי כשרואים את הבניין בחזור.
כי עשיתי הסרטות אחרות, של הדנקלית...
 

Ccyclist

Well-known member
אגב, תצפו בהסרטה.
ותחוו את דעתכם!

הנה החלפה מהרכבת הארצית / פרברית לתחתית (קו תת שטח רדוד) בתחנת ויקטוריה:


הכניסה לתחתית נמצאת ממש ביציאה מתחנת הרכבת, מתחת לגג שלה. מסוף האוטובוסים העירוניים נמצא גם הוא בכניסה לתחנה - אפשר לראות אותו לכמה שניות כשהצלם עובר בין תחנת הרכבת לתחנת התחתית.

אין מעבר חצייה אחד או אפילו אזור לא מקורה במסלול.

ויקטוריה אינה אפילו הדוגמה הטובה ביותר למעבר, אבל היא מה שהצלחתי למצוא. בתחנות טרמינל ראשיות אחרות הכניסה לתחתית היא בדרך כלל בתוך אולם התחנה, אם כי יש דוגמה גרועה אחת של Fenchurch Street שהיא תחנת טרמינל שאין לה תחנת תחתית צמודה, היוצא מן הכלל שמוכיח את הכלל.
 
למעלה