milindapanna
New member
סליחה?
1. לא האשמתי את הממשלה בתחלואי האקדמיה באופן כללי. מה שאני טוען הוא שהיחס של הממשלה לאקדמיה תואם את היחס הכללי של הציבור לאקדמיה (ונעזוב את הביצה והתרנגולת), וכך הגענו לאן שהגענו, כמובן תוך ניהול לקוי של האוניברסיטאות עצמן לאורך הרבה שנים (אם כי לדעתי הניהול הלקוי הוא רק בעייה חלקית ואפילו קטנה יחסית). 2. "לקדם נושאים בתוך אילוצים" - בזה לדיקאן הנוכחי מגיע צל"ש. 3. כל קורס שאתה החלטת שהוא חיוני ברמה שחייבים באותה שנייה שביקשת להקים אותו? זו לא דמגוגיה זולה? (ואגב, המצב הוא די אנוש בראייתי) 4. ברור שיש סדרי עדיפויות, מה השאלה בכלל? רק לא הבנתי מאיפה הגעת לויכוח אידיאולוגי... לבקש לקיים קורס כתיבה הוא אידיאולוגי? להסכים לזה שצריך כזה קורס זה אידיאולוגי? הבחירה שעשה הדיקאן (במקום לענות לך, חודש לפני פתיחת השנה, "אין בעייה, צודק, נפתח קורס מייד!" וגם "כן המפקד!") הייתה להגיד לך שהנושא מוכר וידוע ובטיפול. האם הטיפול יניב פרי? אין לי מושג. האם אני מבין שהדיקאן לא יעזוב עכשיו הכל וידאג לקורס הזה? ברור. האם הבחירה של הדיקאן יכולה להביא למערך קורסים רציני יותר? וודאי. האם הדיקאן לא הסביר רק לפני חודש או משהו כזה שיש בעייה בכלל לפתוח את שנת הלימודים משום הקיצוצים? הסביר. האם זה עזר? לא יודע, כנראה. אז עכשיו הוא צריך להוסיף מערך קורסים (בזמנו כשהיה הקורס שדפנה וכוכב הצפון דיברו עליו, היה מדובר על - למיטב זכרוני - משהו כמו 20 או יותר קורסים שישרתו את כל התלמידים שנדרשו לקחת אותם, וזה לפני הקורסים של המחלקות עצמן!) ומורים מיידית? איפה אתה חי? אז שוב, להאשים את הבירוקרטיה והבירוקרטים זה קל ופשוט, לעשות - קצת יותר מורכב. ולסיום, אתה מדבר על "להמנע מבחירה" - ונראה לי שזה לגמרי לא מחובר למציאות, שבה יום יום נעשות בחירות - של אנשים, קורסים, אפילו חוגים. אבל יותר כיף להתלונן ולהשמיץ, לא?
1. לא האשמתי את הממשלה בתחלואי האקדמיה באופן כללי. מה שאני טוען הוא שהיחס של הממשלה לאקדמיה תואם את היחס הכללי של הציבור לאקדמיה (ונעזוב את הביצה והתרנגולת), וכך הגענו לאן שהגענו, כמובן תוך ניהול לקוי של האוניברסיטאות עצמן לאורך הרבה שנים (אם כי לדעתי הניהול הלקוי הוא רק בעייה חלקית ואפילו קטנה יחסית). 2. "לקדם נושאים בתוך אילוצים" - בזה לדיקאן הנוכחי מגיע צל"ש. 3. כל קורס שאתה החלטת שהוא חיוני ברמה שחייבים באותה שנייה שביקשת להקים אותו? זו לא דמגוגיה זולה? (ואגב, המצב הוא די אנוש בראייתי) 4. ברור שיש סדרי עדיפויות, מה השאלה בכלל? רק לא הבנתי מאיפה הגעת לויכוח אידיאולוגי... לבקש לקיים קורס כתיבה הוא אידיאולוגי? להסכים לזה שצריך כזה קורס זה אידיאולוגי? הבחירה שעשה הדיקאן (במקום לענות לך, חודש לפני פתיחת השנה, "אין בעייה, צודק, נפתח קורס מייד!" וגם "כן המפקד!") הייתה להגיד לך שהנושא מוכר וידוע ובטיפול. האם הטיפול יניב פרי? אין לי מושג. האם אני מבין שהדיקאן לא יעזוב עכשיו הכל וידאג לקורס הזה? ברור. האם הבחירה של הדיקאן יכולה להביא למערך קורסים רציני יותר? וודאי. האם הדיקאן לא הסביר רק לפני חודש או משהו כזה שיש בעייה בכלל לפתוח את שנת הלימודים משום הקיצוצים? הסביר. האם זה עזר? לא יודע, כנראה. אז עכשיו הוא צריך להוסיף מערך קורסים (בזמנו כשהיה הקורס שדפנה וכוכב הצפון דיברו עליו, היה מדובר על - למיטב זכרוני - משהו כמו 20 או יותר קורסים שישרתו את כל התלמידים שנדרשו לקחת אותם, וזה לפני הקורסים של המחלקות עצמן!) ומורים מיידית? איפה אתה חי? אז שוב, להאשים את הבירוקרטיה והבירוקרטים זה קל ופשוט, לעשות - קצת יותר מורכב. ולסיום, אתה מדבר על "להמנע מבחירה" - ונראה לי שזה לגמרי לא מחובר למציאות, שבה יום יום נעשות בחירות - של אנשים, קורסים, אפילו חוגים. אבל יותר כיף להתלונן ולהשמיץ, לא?