רכישת משרד חדש מהקבלן

שלום,
לפני שנתיים רכשתי משרד על הנייר מקבלן, לפני חודש קבלתי את המשרד ברמת מעטפת. ההוצאות הכרוכות הנלוות ברכישת משרד כמו מס רכישה ,עורך דין ,משכנתא ופחת על הנכס טרם הוכרו . אני מעוניין בהכרה בהוצאות הנלוות בלבד עבור הוצאות שוטפות של חודש דצמבר בגין מלוא הוצאה עבור מס רכישה ועורך דין, האם זה אפשרי?
תודה מראש למשיבים.
 
שלום רב, בוקר טוב!

יש להפריד בין סוגי ההוצאות:

מס רכישה – מתווסף לעלות הנכס וממילא מוכר בפחת במשך השנים

עורך דין - הסכום ללא מע"מ מתווסף לעלות הנכס, כנ"ל. המע"מ ניתן לקיזוז בשוטף

משכנתא –
המשכנתא עצמה אינה מוכרת. הוצאות המימון – עד ליום הפעלת הנכס הסכום מתווסף לעלות הנכס. מהיום שהנכס פעיל– מוכר כהוצאה שוטפת מכח סעיף 17 לפקודת מס הכנסה - סכומים המשתלמים בתור ריבית או הפרשי הצמדה על כסף שלווה, אם נוכח פקיד השומה שהם משתלמים על הון ששימש בהשגת הכנסה – יוכרו כהוצאה שוטפת

בהצלחה
דורון פרלשטיין, שותף
שמידט בן צבי פרלשטיין רואי חשבון
 
היי,
ראשית תודה על תשובתך.
מדוע מס רכישה ועו"ד צריך להיות מופחת ע"פ 25 שנה?
ההוצאה שולמה במזומן ,אחרת הייתי צריך לשלם ריבית והצמדה על פריסה לתשלומים.
האם קיימת אפשרות/פרשנות שבגינה יהיה ניתן להכיר כהוצאה שוטפת?
שוב תודה על תשובתך מראש
 
למעלה