רכישת GPS מחול

tiraman

New member
רכישת GPS מחול

היי , אני רוצה לרכוש GPS מחול ורציתי לדעת עם יש איזה שהוא תשלום בארץ שצריך לשלם ( מכס , מעמ או כל דבר אחר ) ושאלה נוספת היא , מה אתם חושבים על הדגם של GARMIN eTrex Legend ? תודה מראש
 
Legend

היי, ברשותי מכשיר כזה ואני מאד מרוצה. בכל אופן, זה עניין של ציפיות... אתה מוזמן ליצור קשר בטל´ 483391-054. דודי.
 
אם לטייס, אל תרכוש אותו

תחפש כאן תגובות והודעות בנושא. לתעופה רוכשים מכשיר GPS תעופתי, יש מכשירים זולים ויש יקרים.
 
דווקא כן

טייסים הם עם של אנשים שחושבים שהם מיוחדים. מצחיק אותי כל פעם מחדש. המשפט "לתעופה רוכשים מכשיר GPS תעופתי" הוא אופייני לכך. אפשר להשתמש ב GPS "לא תעופתי" מצוין לניווט עם מטוס, בפרט בישראל ובכלל בעולם. יש כמה פונקציות "תעופתיות" שאתה מפסיד, אבל במקומן אתה מקבל מכשיר שימושי גם באוטו, גם בהליכה, יותר זול, וגם יותר קטן פיזית. לדעתי, אם אתה צריך לשאול (כלומר לא טייס מקצועי שמכיר את השימוש ב GPS תעופתי היטב) אתה בהחלט יכול להסתפק ב לגנד.
 

tiraman

New member
ראשית

אני מודה לכם על התגובות ואני בהחלט חושב ומבין שניתן להסתפק במכשיר שהוא לא " תעופתי " אך מה לגבי נושא היבוא מחו"ל ? האם יש עלות מיוחדת או שניתן להזמין דרך האינטרנט ולקבל את זה בלי כל עלויות המס שנגזרו עלינו ? תודה
 
אין לי כוונה להתווכח כאן אבל

אני משתמש ב-GPS כבר מלפני בערך 17 שנה פחות או יותר. GPS תעופתי יש לי מבין הראשונים בארץ וכבר החזקתי בדגמים שונים שמותקנים דרך קבע בפנל המטוס וגם היו לי שלושה דגמים ניידים. בנוסף אני לא ממש רוצה להתווכח כאן עם אנשים שבאו מתעופה זעירה ואו נולדו לתעופה רק בשנים האחרונות וטרם עברו ניווט בינלאומי ראוי לשמו, אבל בין היתר אציין את הדברים הבאים: ההבדל בין GPS תעופתי ללא תעופתי זה שבתעופתי יש את כל נקודות הקריאה התעופתית ברחבי חלק העום שנכלל בדטה. ב-GPS התעופתי יש גם פונקציות חישוב תעופתייות כמו מציאת הרוח על פי מהירות קרקע, חישוב ניווט ורטיקלי חישובי דלק כולל התראות קוליות. לדעתי, ואני לא יודע זאת בודאות, אין ב - GPS לא תעופתי. ועוד, כל שדות התעופה בארץ ובחלק העולם מוגדר ב-GPS וכולל נתוני הרדיו, נתוני שדה התעופה השונים כולל מסלולים ונתוניהם השונים. ב- GPS התעופתי מוגדרים גבולות ה-TMA של כל שדה ושדה בארץ ובחלק עולם שנכלל בדטה שלו,אזורים אסורים לטיסה וכו. אם אתה רוצה לטוס, אפילו רק בארץ, אתה יכול לקבל את תדרי הרדיו של כל שדה ושדה , לדעת עם ואיזה דלק יש בכל שדה. אם תקח מכשיר לא תעופתי, זה לא יהיה לך. דרך אגב, אני לא ממש בטוח שאם תקנה את ה-GPS שהוזכר, יהיו לך את הכבישים והדרכים בארץ כי בפרסומים של גרמין מצויין שהמכשיר כולל מפות קרקע של אמריקה צ/ד ואני לא ממש בטוח שזה ממש הכרחי לכן ציינתי שאם אתה צריך לתעופה, תקנה תעופתי. יש דיילר של גרמין בארץ שמו דודי ורניק (תחפש ב144 קונדור תעופה)והוא יגבה ממך בערך 100 דולר יותר מהמחיר בחול ועוד מע"מ. אם תייבא לבדך, תשלם גם מעם וגם כ - 50 דולר לעמיל מכס, ועוד כל מני עלויות, לכן כדאי לך לרכוש אצלו. אם יש לך מישהו שמבקר באושקוש ומוכן לקנות לך את המכשיר, תוכל לרכוש אותו באושקוש בדיל של פחות כ-100 דולר שיסתכם בחסכון ראשוני לפני מע"מ בכ- 200 דולר (המע"מ צריך לשלם במכס בנתב"ג)
 
חשבתי שמדובר ב GPS לא מחשב ודפיות

אין ספק שמי שעושה "ניווט בינלאומי ראוי לשמו" יצא למסע ללא דפיות שדות התעופה, ללא הזנה מוקדמת של כמה נקודות ל GPS שלו, ובטח שלא רשימת תדרים מסודרת. הוא גם לא יכין מראש (עם מחשב ניווט או תוכנת פאלם) נתיב מסודר עם גובה וכו´. ולכן, כל היתרונות של GPS תעופתי יהיו חיונים! אז כן, GPS תעופתי זה נחמד. זה שימושי באמת בארה"ב כאשר אנשים באמת טסים בהתראה של 5 דקות למקום לא ידוע ללא מפות וללא הכנה. לעומת זאת, טייס חובב שפשוט רוצה לדעת מרחק מאילת, כוון לבצרה, ואת הזמן להרצליה, יכול להסתפק ב GPS שעולה $200 ויותר קל ורב שימושי מ PILOT III שהוא כבד מיושן, מכיל מפות גרועות, לא ניתן לשימוש בו זמני עם נתונים מארה"ב ואירופה וכו. לגבי "עמיל מכס" זאת כבר הפחדה שאין לה בסיס במציאות. ניתן להזמין מכשיר מחו"ל באמצעות דואר חבילות (להתעקש על זה ולא FEDEX או DHL) ולשלם מע"מ בלבד, וזה *תמיד* יוצא יותר זול מהיבואן - לא חשוב אם זה GPS או כל מכשיר אחר. כמובן, לקנות באושקוש זה הכי זול.
 

ramiby

New member
לגבי דואר חבילות

הערה קטנה: דואר חבילות עובר דרך איש מכס שצריך להעריך ... ולגבות כסף + מע"מ. לעיתים (אם הם לא מכירים את המוצר) הם יבקשו אישור מכון התקנים וכו´ (מניסיון). דוקא במקרה זה מומלץ FEDEX כי יש להם אנשים שמתמחים בשיחרורי מכס (כל עוד ערך המוצר המוצהר נמוך - נדמה לי עד 150$).
 
תגיד, אתה רציני או רוצה להתווכח

תשמע, אתה מעט ציני, מה אתה חושב שאני המלצתי למישהו לטוס בלי דפיות, או לטוס בצורה לא מתוכננת. יש לי הרגשה שאתה מנסה להיות כל הזמן רק צודק. אם תשים לב, יש נושאים שמועלים כאן שאני בכלל לא משתתף בדיון שלהם כי אני לא ממש מספיק טרי או לא מספיק מבין בהם. ואני נוהג בנושאים מסוימים על פי המשפט "סייג לחוכמה שתיקה". אבל רק לדוגמה, ניווט ורטיקלי, אין בדפיות הנמכה, חישובי רוח, גם כן אין בדפיות וגם חישובי תצרוכת דלק. אם יש לך במטוס אמצעי כמו GPS , שאתה יכול לקבל נתונים בזמן אפס במקום להוציא ספר דפיות ולהתחיל לחפש בספרים. יתרה מכך, כשאני למשל מתכנן טיסה ליעד, אפילו אילת, אני מכין תכנית טיסה ב-GPS לפחות כך אני מכריח את הילדים שלי (כי אני מכיר את האבנים בדרך) אז פותחים מפה, וקורא לנקודות מתוך ה - GPS (לתוך התכנית טיסה) והן מובנות בתוך ה - GPS ואילו עם מכשיר לא תעופתי, יהיה צורך לשבת הרבה זמן ולהגדיר את כל הנקודות. בענין הענתיקיות של PILOT3 אני לא חושב שזה בכלל קריטי. אבל הבאתי אותו כדוגמה לבחור שרצה לקנות מכשיר זול. בכלל , כל ההפרש בין המכשירים הוא כעלות שעה או שעתיים טיסה, מי שבתעופה לא יכול לעשות חשבון לסכומים כאלו. ועם הוא עושה חשבון, אז אפשר בכלל להסתדר בלי GPS אני מכיר כאן עוד כמה חברים כולל אני בתוכם שקונה מטוסים משומשים מדור מטוסים ישן במקום לקנות מטוס ששיך לדור חדיש וגם יקר יותר, או בכלל לא קונה ורק שוכר.
 
מנסה להיות צודק?

אין כאן ענין של צדק גיל. אפשר לרכוש GPS לא תעופתי ולטוס איתו, בפרט בארץ. והוא יהיה שימושי מאד בכלל ובטיחותי (במקרה עננים) בכלל. נקודה. זה הכל. אפשר גם לרכוש GPS כן תעופתי ולטוס איתו, והוא יהיה יותר טוב, מה יש ויכוח על זה? לא. בלי יחס למחיר ושימוש אחר, התעופתי עדיף. שוב נקודה. וזה הכל. רק שלא לכל אחד מאה-מאתים דולר זה קישקוש, בטח לא למי ששאל במקור, ולא סביר לומר לו בצורה כלכך גורפת כמו שאתה עשית "רק תעופתי". אני נסיתי להביע דעה *אחרת*. אין כאן ענין של צדק. כמובן זה נגרר כרגיל לויכוח מטופש, שבו בעצם כולם מסכימים על הכל. לא ברור לי לשם מה. תקרא שוב את ההודעה המקורית שלי ותשאל את עצמך אם היא לא דעה אלטרנטיוות סבירה ואם באמת היית חייב להגיב בהרצאה על טיסות לחול ויתרונות ה GPS התעופתי.
 
יש לי הרגשה מוזרה לגביך בנדון

אם אני אמשיך להתווכח איתך נראה לי שזה יהפוך את הויכוח לאישי מדי. לא איני מעונין בויכוחים ילדותיים. אני לא אמרתי "רק תעופתי" במנותק מהכל. אני אמרתי שאם לתעופה, אז רק תעופתי. ועם עוסקים בענין כסף, כל דבר זול הוא יקר. ובענין ההתרסקות לים שאף אחד לא התרסק בגלל GPS, זה נכון, עד לפני כשבע עשרה שנה היינו מנווטים כאן בים התיכון רק באמצעות VOR ואני לא מתכוון בטיסה לא לאיטליה, אלא לרודוס, היינו טסים שעה על VOR נתב"ג, שעה וחצי על כלום, ועוד שעה וחצי על VOR רודוס. כיום,המציאו מין פטנט כזה ששמו בישראל GPS, אז אנחנו מנצלים אותו עם כל המעלות שבו.
 
וגם בענין דואר חבילות יש לי מה לומר

אבל מכיוון שזה לא שייך לפורום הזה רק אומר לך שאני מייבא מלבד לעסק שלי, במהלך עשרים ושבע השנים האחרונות ציוד למטוסים השונים שהיו לי כל מיני חבילות, אבל בדואר חבילות, הדבר היחידי שאני מוכן לשלוח זה סחורות שלא יקרה אסון גדול עם לא בטוח שיגיעו לידיים שלי בסופו של ענין. ומענין, עם מיבאים בפדקס, משלמים סכום מינימום 50 דולר, וכמה עולה הזמן של מי שהולך להוציא את הסחורה שלו מדואר חבילות?
 
לי יש יופי של כוונה להתווכח

ואני לא רוצה להיות עדין כמו יאיר גיל כאן אבל מי שטס לחו"ל, אפילו אם זה רק קפריסין, ללא GPS תעופתי הוא לא נורמלי. יש אנשים שחושבים שאפשר לקחת רק דפיות ואז הכל מסתדר. במיוחד כאלו שלא טסו מעולם לחו"ל במטוס שהם הטיסו. נהדר באמת לצאת לקפריסין ולקחת הדינג משדה דוב או חיפה ולחזור הפוך, ובטווחים האלה זה גם עובד בדרך כלל. אבל, אין דרך נורמלית לנווט בלי GPS. הרי ענ"ר מפסיקים לעבוד מהר מאוד ומתחילים לעבוד שוב בערך שכבר רואים את החוף שמנגד. ומה גם, כמו שקרה לי, שיוצאים מקפריסין והבקר מודיע אחרי ההמראה כי עלי לקחת כיוון לנקודה LEDRA ולא ל VEKOX האהוב, פשוט בגלל איזה תרגיל של חיל האויר הציוני? או באמצע איזה ILS אמיתי בלובליאנה שהפקח מתחיל להיות מודאג בגלל איזה 8 מטוסים שעושים הולדינגים מאולתרים בתוך עננים ושולח אותך לנקודה שאלוהים יודע איפה היא? אני לא רוצה להיות עדין, ואשתמש במילים ברורות. אדם צריך להיות מטומטם כדי לצאת מהארץ עם GPS שאינו תעופתי ועדיף שיהיה גם די מעודכן. לגבי ETREX וכאלה, לבריאות, בתוך ציון. תכניס לשם את כל הבצרה והחארטות האלה וזה בטח מספיק. רק אם תטוס בטעות IFR לאילת ולא יתלבש לך בפוקס לבטל IFR בסמר ולרדת לאילת בנוסח הרצליה אז תתחרט יופי על התהליך המורכב יחסית שכולל גם איזה דיבור עם המצרים בדרך אם אין לך GPS תעופתי עם DB של Jeppesen שיתן לך וקטורים. אבל באמת לא חייבים. החברה היו טסים עם קונסטליישנים לניו יורק בשנות החמישים ואם היו מפספסים את ניו יורק באיזה 150 מייל היו מרגישים צלפים גדולים. רק לא ליעץ ביחס למיכשור הנחוץ לטיסות חו"ל, למשל, בלי לעשות את זה קודם. זה מה זה לא מקצועי. בשמחות אבי
 
נו באמת

ראשית, לעצם הטענה, יש הרבה מאד אנשים שטסו לקפריסין בלי GPS פרטי תעופתי, ואף אחד עוד לא נפל למים בגלל זה. אני לא הייתי מגדיר אותם כ"לא נורמלי" יותר מכל טייס אחר. שנית והעיקר - הדיון היה אם אפשר להשתמש ב ETREX לטיסה או לא, ע"י מי שהוא ככל הנראה טייס מתחיל וצעיר, בלי עודף כסף - לא ל GPS ולא לשחרור מהמכס. התשובה שלי לכך (וגם שלך למעשה) היא: כן! לא דנתי ואין לי ענין לדון אם אפשר לטוס "ראלי איטליה" עם ETERX כי באמת לא עשיתי את זה וגם יש להניח שבכל המטוסים היה GPS תעופתי מקושר לטייס אוטמטי בכל מקרה, ואז, שוב, ה GPS הידני והפרטי הוא גיבוי. בפעם הבאה שמישהו שואל אם אפשר להשתמש ב GPS בשביל לבצע הנמכות IFR לאילת, אני מבטיח לתת לך ורק לך לענות.
 
זה בערך כמו

שאני אייעץ על תרגילים באנך כשבשבילי אנך זה מה שבנאים בודקים איתו אם הקיר ישר.
 
וואלה אתה צודק

אני חושב שיש להעביר חוק נוסף בכנסת, יחד עם האיסור על שידורי פורנו, כל טייס כותב בפורום חייב להיות: IFR, מסחרי, נסיון בראלי לאיטליה, ציוד מקצועי הכי יקר שיש (אוזניות- בוס. GPS - צבעוני תעופתי, וכו´) וכמובן דו-מנועי ופוזה. כל מי שאין לו את כל אלו אסור יהיה לו לכתוב בפורום! אני חושב שאני באמת אשאר באנך ואפסיק לקשקש כאן ולקלקל את הנוער. הם עוד ירכשו אוזניות ב 350 דולר בלבד, לא ישמעו את הבקר, ויהרגו. נ.ב. שכחתי להוסיק לחוק: טייס כותב בפורום עושה הנמכות רק עם GPS.
 
הכל נכון אבל יש בעיה אחת

הכל רכיש ובר קניה: אזניות, GPS, דו-מנועי ועוד. אבל בעניין הפוזה, זה דבר שנולדים איתו. או שיש לך, או שאין לך. וממש אי אפשר לקנות את זה כי זה מוקרן מבפנים. אבל נעצור את הדיון כאן.
 
וחוצמיזה, אם אתה עושה לי ספירת מלאי

למה אתה טס בפיטס יום אחרי שאתה חוטף קאט מנוע באוויר? ככה מתנהג טייס מקצועי? אני לא הייתי נוגע אחרי זה במטוס עם מקל באורך מטר אפילו עד שמכונאי היה בודק את זה טוב טוב. וזה שהמדריך שלך מאמריקה שלח לך מייל שאומר כי "זה קורה לפעמים" זה באמת אחלה. מילאת טפסים? אבל אתה לא רק יודע הכל, אלא גם מעז לפרט ביחס לאחרים. אז הרי לך.
 

omni

New member
שני GPS בכל טיסותי לקפריסין

עד היום בכל טיסותי לקפריסין לקחתי איתי שני מכשירי GPS, טסתי פעם אחת לפני כ 10 שנים באולטראלייט. שלש שעות פחות 10 דקות הלוך, ושלוש שעות + 10 דקות חזור
 
למעלה