רכשים חדשים שהשגתי

מן הסתם יהיה

כתוב made או printed in israel. ואין ממש הבדל בעטיפות עצמן, נדמה לי.
 

itaikuskus

New member
צודק

יש בדרך כלל בצד האחורי כיתוב למטה בעברית שהתקליט נוצר בישראל, ולעתים אף באנגלית רשום משהו כמו made in israel. ההדפסות המקוריות שוות יותר, וגם האיכות שלהן יותר טובה משום מה. אין בכלל הבדל בעטיפות עצמן חוץ מכמה מקרים יוצאים מן הכלל שההדפסה הישראלית מוסיפה משהו כדי "למכור יותר עותקים" כמו אלבומי סולו שהם כותבים שם נגיד "דיויד גילמור, גיטריסט הפינק פלויד" או "רוג'ר דלטרי סולן המי" וכו' וכו' אני ראיתי שהם גם שינו לגמרי את העטיפה של a night at the opera של קווין. הוצאה ישראלית גם מן הסתם תעלה פחות.
 

The Albatross

New member
בהוצאה הישראלית של מדל,

הם הוסיפו "עם השיר Echoes", כנראה בשביל למכור עוד עותקים
 

idanem

New member
בדקתי את זה

כתוב שם: made and printed in great britan מה שאומר שהוא נדיר
 
תקליטים של הפלויד מתוצרת הארץ

מבוקשים הרבה יותר ע"י אספנים בעולם. אלו התקליטים שנחשבים לנדירים - במיוחד אלו עם הכיתוביות הטפשיות בעברית על העטיפה.
 
כן, טוב, יד שניה וזה...

אספנים בחו"ל מעוניינים בהוצאות "נדירות" ממדינות עלומות וישראל, מה לעשות, היא מדינה עלומה. אם זכרוני אינו מטעני, לפני כמה שנים היה איזשהו מאמר - אולי באחד הגליונות המיוחדים על הפלויד שהוציא אחד מכתבי העת, או ב-Record Collector - שם צוינו כמה מהתקליטים הנדירים וה"מבוקשים" ביותר ע"י אספנים, ולפחות Meddle עם הכיתוב בעברית, מופיע שם, אם לא יותר מזה. ככלל, ההדפסות הישראליות בשנות השבעים היו מה שניתן לכנות בלשון עדינה "דלות-תקציב". היינו, העיצוב העשיר שהיה לאלבומים האלו במקור, וכל פיצ'יפקעס שנוספו להם, לא היו קיימים בהדפסה המקומית. היא היתה באיכות ירודה, וגם הפלסטיק עצמו, כמדומני, היה ירוד. אבל במדינות ה'מתפתחות' המצב היה גרוע עוד יותר...
 

itaikuskus

New member
אז כדאי שאני אשמור טוב טוב על

התקליטים שלי. יום אחד אני אמכור אותם בהרבה כסף, מסתבר.
 

One Echoe

New member
אני ממליץ

לקרוא את הספר " חוות החיות ", אחרי אנימלס, או לפניו.
 

The Albatross

New member
ואני ממליץ

שלא תהיה לכם מורה להיסטוריה שתכריח אתכם לקרוא את חוות החיות. כשמכריחים אותי להגיש עבודה על משהו, זה מוציא את כל הכיף מהעניין.
 

frikin shin

New member
תתחדש ../images/Emo13.gif

לא שמעתי את אנימלס אבל אוהבת מאוד את השניים האחרים
 

One Echoe

New member
משהו שחשבתי עליו.

בקשר לאנימלס, לפי מה שאני רואה, אנימלס דומה לחומה באיזשהו אופן, כי מוצגת בו ראות של ווטארס ... אפשר לקרוא לזה טרום חומה. האם זה יהיה נכון להגיד שהאי-שיתוף של הפלויד התחיל באנימלס? כלומר, מבחינה מוזיקלית שומעים את השיתוף יותר מהחומה, אפילו בהרבה. אבל מבחינת מסרים זה אלבום ווטרסי לגמרי! בניגוד למשל לוויש יו או דארק סייד... למרות שגם הם די ווטרסים :\ מישהו יכול להאיר לי?
 

וינסנטי

New member
לפי דעתי...

ההשתלטות של ווטרס התחילה בעצם ב-dsotm, שכן הוא כתב את כל המילים באלבום- דבר שלא כ"כ מקובל בלהקות, הלא כן? אבל תכל'ס, אם מדברים מבחינת סגנון מוזיקלי, אין ספק שאנימלס זאת ההתחלה המעשית של ההשתלטות של ווטרס. אתה גם שם לב לזה במוזיקה עצמה- הרבה מאוד מילים, והרבה פחות מוזיקה מאלבומים קודמים.
 

שלום חן

New member
גם לפי דעתי...

התעמקות על הרבה מסר ופחות מוזיקה. ווטרס ניתן לדמות אותו לחזיר בתקליט הזה מכיוון שדווקא כאן הוא התחיל את הרודנות שלו בלהקה. אך כל זה מתגמד בעצם לשיר שלדעתי הכי חזק בתקליט שיר שמבליט את האכויות של גילמור על הגיטרה שיר שכל פעם שאני שומע אותו מעביר בי רטט והרבה עוצמה: dogs כמובן שיר בן זו...ה שיר בן א...ף.
 

avki

New member
לא מדויק...

ביחס של מוזיקה נטו ומילים נטו, באנימלס יש הרבה פחות מילים מאשר ב
. ויש ספק אם זו התחלה של ההשתלטות המעשית. חמעשה, ווטרס החל להשתלט על הלהקה בהפקת וכתיבת
, אבל מאפיינים דיקטטוריים החלו מתגלים בהפקה של אנימלס והלאה. ואנימלס הוא אפילו יותר ווטרסי מוויש ו
. על הווטרסיות של
: בעצם כל האלבום הוא קונספט של ווטרס נטו. אני כמעט בטוח שחברי הלהקה לא תרמו משהו לקונספט של האלבום, אולי חוץ מדפיקות הלב בהתחלה ובסוף, והאפקטים שרייט הוסיף. זאת אומרת, האלבום הוא ווטרסי לחלוטין. אבל, כמובן, המויזקה בוצעה והולחנה ברובה גם ע"י חברי הלהקה האחרים, ולכן זה אלבום יותר פינק פלויד מאשר ווטרס (שלא כמו החומה או TFC). אבל רק לשים לנק' אחת, שאם לוקחים את
כאלבום שהוא כמעט מושלם, או הכי קרוב למושלם שיש, אז בעצם המוזיקה והמילים מתחברים ליצירה הכי אמיתית שיש. זאת אומרת אם המילים ממש קרובות לשלמות, אז המוזיקה ממש קרובה לשלמות, ואם המוזיקה ממש קרובה לשלמות, אז כנראה שזה בהשפעת המילים, ואם המוזיקה נוצרה בהשפעת המילים, והמילים חוברו ע"י ווטרס, ואנחנו טוענים שהמוזיקה מתאימה למילים באופן כמעט מושלם, אז כנראה שבסופו של דבר המוזיקה היא גם ווטרסית, כי היא מושפעת מהמילים של ווטרס, מהקונספט שלו, ומהבימוי שלו. דמגוגי, מתפלסף, תיאורתי, אבל נשמע לי נכון...
 
למעלה