רעש לא טוב כל כך.ונתפס המנוע

DAN TAL

New member
סתם תוספת מטופשת שלי.

הקטע המרגיז באמת הוא,שXT350 שנת 99,שמטופל נכון,לא יתפוס מנוע כך סתם. כלומר לאחר שתשקיע את הסכום הנכבד ששיפוץ אמיתי יעלה,תבדוק היכן טעית. אני מכיר כמה וכמה XTים כאלו,שחיים בתת תנאים כבר נעל -10 שנים וומשיכים לתפקד באופן מעורר התפעלות. כל עוד מטופלים במקום הנכון,בזמן הנכון.
 

enigo

New member
כמה עולה הרבה?

כמו שאמרו לך, ואתה מסרב להבין - השאלה היא מה קרה בדיוק. רעשי התקתוק שהתעלמת מהם יכולים להיות שרשרת טיימינג גמורה שנקרעה/קפצה ולקחה איתה חצי ראש (או כולו). סדר גודל של מחיר עבודה לאובראול נמצא בין 1000 ש"ח במוסך זול אם לא צריך לפתוח חלק תחתון ועד 3000 ש"ח וצפונה במוסך יקר יותר אם כן צריך לפתוח חלק תחתון. אי אפשר לדעת אם צריך לפתוח חלק תחתון עד שלא בודקים את מצב הטלטל (יכול להיות שהרעש היה בשל חופש שנוצר בין הטלטל לבוכנה, ואז צריך להחליף טלטל). אי אפשר לדעת גם אם הצילינדר, חלק שעלותו עומדת בד"כ על אלפי שקלים, צריך החלפה או לא. אתה מתחיל להבין למה השאלה שלך חסרת משמעות, או שאתה עדיין במוד "פולניה נעלבת"?
 

Alfa156 GTA

New member
הוא מחפש תשובה אחרת ולא מוכן להבין.

התשובה שלך היא : בין 1000 שח לבערך 3000 ש"ח, שדעתי היא לכיוון הגבוהה יותר. בהצלחה. אגב, להגיע למצב כזה עם XT, זה כשרון.
 

MorEyal

New member
כל הדיון יכל לההתסכם ב 1000-3000

אין לי סיבה להעלב, מה שרציתי זו תגובה לגבי טווח מחירים, אז נניח שהטווח הוא לא אלף לשלוש והוא אלפיים לארבע , לפחות אני יודע למה נכנסתי. אגב החלק שיותר עניין אותי ורציתי עליו לקבל תגובה הוא האם מספיק לגשת לעבודה כזו עם חוש טכני והתעסקות קודמת במכניקה(לא במנועים) ואם משהושמכיר את התהליך מוכן לחלוק וללוות את התיקון איתי טלפונית כאשר יתעוררו שאלות.
 

Alfa156 GTA

New member
מנסיון מר של המון אנשים...

הזול יוצא יקר. עדיף שיהיה לך למי לפנות במידה ויהיו תקלות.
 

MorEyal

New member
אגב אני דווקא בכלל לא אגרסיבי איתו

וזה לא האופנוע הראשון ולא השני שלי וכמובן שאני לא הבעלים הראשונים ככה שכנראה הכישרון הוא של קודמי. בכל אופן לא באתי להקים מהומה,סך הכל אני צריך עזרה טכנית
 

yoe66

New member
הטווח הריאלי הוא בין אפס לעשרת

אלפים ש"ח תלוי כמה מהמנוע והגיר נהרס שים לב לדבר בנימוס בבקשה
 

45degrees

New member
תגיד אייל - אתה יודע אם הלך

הקרנק? אם הלך הצילינדר? הבוכנה כנראה הלכה - אתה מתכוון להחליף אותה או רק להחליף רינגים? האם נגרם נזק לחלק המנוע העליון וצריך לחדש את איזורי "המיסוב" של החלקים הנעים? האם שבבים שטיילו במנוע הרגו חלקים מהגיר או חלקי מנוע פנימיים אחרים? אם מנוע נתפס ושמן יש - האם משאבת השמן תקינה או שיש סתימה במעברי השמן? עכשיו תעשה חושבים רגע ואל תענה עדיין: לכל אחת מהשאלות לעיל יש סעיף מחיר בעת התיקון. אפילו מחיר זה אינו קבוע שכן בחלק מהמיקרים אתה יכול להעזר בחלקים משומשים שמחירם שונה מאוד ממחיר חלקים חדשים. וזה עדיין לא הכל כיוון שערימת השאלות לעיל היא רק חלק קטן מאוד מכל הדברים שיש לבדוק בעת תיקון המנוע על מנת לוודא שהתקלה לא תחזור על עצמה מיד לאחר סגירת המנוע (כי לא אותרה כמו שצריך ורק הוחלפו חלקים). ועכשיו אחרי שלקחנו נשימה עמוקה - מה דעתך אתה יהיה טווח המחירים לתיקון? ועכשיו אבצע חטא גדול ואשלוף תשובה לא מבוססת מהמותן (אם התשובה מספקת אותך אתה בבעיה): מחיר התיקון יהיה בין 4000 ל 10000 ש"ח.
 

פרגיתי

New member
../images/Emo45.gif

ולאייל, תבין, כל עוד המנוע לא נפתח ונבדק ע"י מכונאי במוסך או ע"י אדם אחר הבקיא במכונאות וברזי מנוע ה4 פעימות לא תוכל לקבל תשובה מדוייקת. 45degrees צודק בהערכת המחיר שלו ואפילו אם שלופה מהמותן. זה הכיוון בכללי, השאלה היא מה הנזק? הרי ההבדל הכספי בין "מנוע עליון" בלבד (בד"כ: בוכנה, רינגים, חריטה, שלייף, אטמים, עבודה) לבין נזק מהותי בשאר מכלולי המנוע וסביבתו כתוצאה מהזנחה הוא עצום. אבל אי אפשר לדעת בוודאות, לא? רק ע"י פתיחה של המנוע, בעל מקצוע הבקיא בתחומו יוכל להגיד לך מה הנזק ואף כיצד נגרם. אם אתה מרגיש שאתה עצמך, מסוגל מבחינה טכנית לטפל בזה לבד (ואני די בספק וגם בגלל ה"רעשים" שהזנחת ממקודם לפי דבריך ושייתכן וגרמו לתקלה). בהצלחה בכל דרך שתבחר.
 
למעלה