רפור

מצא

New member
רפור../images/Emo35.gif

הרפור,מטרתו ליצור תחושה לא מודעת של "אתה ואני דומים" דרך שפת הגוף והדיבור. שאלתי היא האם זה בכל המקרים נכון? מה קורה למשל עם אנשים שדוקא מתחברים עם אנשים שמשלימים את אופיים? יכול להיות שאנשים מסויימים יתנגדו לאנשים הדומים להם? לדוגמא אדם ששפת הגוף שלו משדרת חוסר ביטחון, אולי הוא זקוק לאדם מולו שמשדר ביטחון? יום טוב לכולם עידית
 
רפור

כתלמידה שנה א' הבנתי שהרפור מטרתו לתת תחושה של הצטרפות למונחה כאשר מתחילים הנחיה חדשה. זאת כדי לאפשר למונחה מקום נוח להפתח. האם משתמשים ברפור לאורך כל סדרת הפגישות?, או מספיק לזהות את המקום של המונחה רק בפגישה הראשונה? תודה תמר
 

drshy

New member
מה דעתך?

אם בפגישה השניה או השלישית המונחה ירגיש שאינך "מצטרפת אליו" האם תצליחי לסייע לו? שי
 

מצא

New member
הצטרפות

הצטרפות יכולה להתבטא בתגובה המילולית,לדוגמא אם המונחה מביע קושי רגשי, להצטרף דרך "אני מבינה שקשה לך...." "זה באמת קשה...." תוך שימוש במילים שהמונחה תאר. אבל השאלה אם בנוסף שפת הגוף צריכה להיות זהה? מה זה משדר? עידית.
 

drshy

New member
להיות זהה עד כמה שניתן וסביר

ועד כמה שאת מרגישה בנוח... למשל, אם האדם השני נע בתזזיתיות על כסאו כנראה שלא תוכלי לחקות אותו חיקוי מושלם, אבל תוכלי להיות קצת יותר תזזיתית מכרגיל... שי
 

מצא

New member
מה שמטריד אותי

זה למשל אם האדם השני בדוגמא שנתת,לא מרוצה משפת הגוף התזזיתית שלו, ו"שומו שמיים"
מולו יושב אדם בדיוק כמוהו,האם שם לא תיווצר התנגדות?
 

מצא

New member
ברוכה הבאה תמר../images/Emo39.gif

רפור חשוב מאוד בפגישה ראשונה וישנה חשיבות גם ביתר המפגשים,למרות שכבר נוצר קשר ואמון יש לשמר אותו.גם בחיי היומיום שלנו כשאנחנו מדברים עם אנשים קרובים לנו תמיד נחמד שישנה הקשבה והבנה מהצד השני,כל שכן בתהליך טיפולי. יום מקסים עידית.
 

PreDirector

New member
נקודה מעניינת מאוד

כי יש כמה מקרים שהרפור עלול לעצבן ואחד הדברים שלא מלמדים בקורסים של הNLP אלא לומדים לבד זה : אם אין רפור מלא(צורה,דיבור,CHANK של מידע,נשימה וכו..) אז אפשר להיתקל במקרה ממש לא נעים של עוינות. תחשבו על זה, אתם ברפור גופני עם האדם אבל לא ברפור במלל אז אתם יוצרים קונפליקט לא מודע של "אני משקר לך בפנים וכיף לי עם זה" וזה יכול לטרפד הרבה וכמובן ליצור חוסר אמון ותנגודת לאדם(אפילו ANCHOR שלילי לאותו אדם) ,גיליתי את זה שעסקתי במכירות וכמו שידוע לכם ,דרך הניסיון זוהי הדרך הכי ודאית לדעת איך באמת פועלים דברים בשטח. כמו כן יש ארצות ותרבויות מסויימות שרפור גופני עלול להוות חוצפה.
 

מצא

New member
מסכימה איתך

מחוויה חד פעמית שלי במפגש עם פסיכולוג,הקושי שלי היה שישבה מולי מומיה שרק הנהנה עם הראש,ולא הרגשתי שום חיבור,מה שיצר אצלי התנגדות וחוסר רצון לשתף את האדם הזר הזה בחוויות שהן כל כך שלי. יום טוב עידית.
 

breuven

New member
רפור

זה רק התחלה צריך כל כך הרבה בשביל ליצור מצב טיפולי אני קורה לזה גורל. צריך לבנות גורל לאדם להשתנות על ידך.
 
../images/Emo13.gif לא מלמדים את זה ב NLP

כי זה לא ממש קיים... למה אני מתכוון
אם אתה עומד מול אדם ומחקה אותו באופן בולט, לא רק שלא תשיג ראפור אלא בהחלט תשיג עויינות. - כי אז האדם מאויים. אומנות הראפור היא אומנות עדינה, Subtle, בלתי נראית, העובדת על דקויות. אם אתה בראפור עם אדם אחר - אז אתה בראפור עם אדם אחר. אין הבדל בין "ראפור גופני" ל"ראפור מילולי" - לא קיימת הפרדה כזאת. יש התאמה מילולית והתאמה פיזית והתאמה קיצבית והתאמה רעיונית והתאמה אנרגטית, אך אלו הם האמצעים להשיג ראפור. בברכה מיכאל
 
זה מה שקרה לי בתרגיל הראשון בכיתה

במפת החושים שלי החוש הדומיננטי שלי הוא חוש השמיעה. נתבקשתי לחקות את תנועותיו של האסיסטנט שהיה בן-זוגי לתרגיל, ובשלב מסוים הוא ביקש ממני לא להיות כל כך מוגזמת בתנועותיי. זה היה מביך ומתסכל. רפור צריך להיות עדין, אני זוכרת פעם אחת שבה הפסיכולוגית שלי נתנה לי להזות את הבושם שלה על עורי, לאחר שהבעתי הנאה מריח הבושם הזה. זו היתה פגישה בשומה ונהדרת. שתינו ישבנו בחיבור כל השיעור אף על פי שהתנוחה הרגילה שלי היתה באותה תקופה א-חיבור. שאלתי היא, אם בתחילת הפגישה יושב אצלי מונחה בא-חיבור, מדבר בטון של א-חיבור (בדרך כלל אני מזהה את זה על ידי טון צפצפני במיוחד אצל נשים ובקול מונוטוני אצל גברים), הרי אם אנסה לחקות את זה, אהיה לגמרי סתמית והמונחה יברח לי, לא?
 
לגבי שיעור ולגבי טיפול

כשרוצים לישר דף מגולגל, מגלגלים אותו לצד השני. בשיעור, גם אני הייתי בשלב ראשון מבקש מהתלמידים ללכת עם המימיקה עד הסוף בשלב ראשון. ואח"כ להתחיל להעלים אותה. כמובן שכאשר אנו יוצרים ראפור, התנועות אמורות להיות מינימליסטיות, אם אנו משנים תנוחה אז משנים אותה בהדרגה ולא בפתאומיות ובמיידיות. אחד הדברים היותר נפוצים זה להתאים את קצב הנשימה - כי זה יותר סמוי מהעין. אפשרויות נוספות זה ליצור ראפור בהדמיה! בארה"ב עשו את זה הרבה וזה עובד. נראה לי שהמפגש הבא של קבוצת תרגול ה-NLP. יהיה מיועד במיוחד ליישור קו באמנות הראפור העדינה
יום נפלא מיכאל
 
יש דרכים ליצור ראפור

שלא דרך התאמת הנשימות או התאמת הפיזיות, או התאמת הדיבור או תוכן השיחה. אלא בשימוש עם הדמיון... איך עושים את זה
אולי זה יהיה מה שנתרגל במפגש הבא של קבוצת התרגול של הנל"פ ??
רצוי ליצור סקרנות, לא??
מיכאל
 

מצא

New member
אהלן עפרה../images/Emo39.gif

תדמייני את המפגש כמו יצירה מוסיקלית בינך לבין המונחה,כשאת מתאימה את הקצב שלך לקצב של המונחה,כשכל מונחה מגיע עם ה"צלילים" וה"ריתמוס" המאפיינים אותו. כשאת קשובה ל"צלילים" את יכולה ל"כוון" את הכלי שלך ליצירה משותפת נפלאה. יום מקסים עידית.
 
למעלה