רציתי לשאול אותך..................

magy

New member
רציתי לשאול אותך..................

נמאס לי, את אומרת כל שני וחמישי, בעיקר בחגים שאורכים כגלות. ואני תמיד שוכחת לשאול ממה בעצם נמאס לך. אני יודעת שאת לא יושבת בבית בחגים, את נוסעת וחווה, מבקרת ומבלה. אז ממה נמאס לך? אמרת שנמאס לך למלא חובות ולבקר משפחה. למלא חובות, כך הגדרת את זה. ואני לא הבנתי, כי החובה הזו עבורי , לפחות היום, היא שִמחה בתוך הרִיק הגדול. אולי הכל עניין של פרופורציות , גם האמירות וגם מילוי החובות. אבל עדיין לא שאלתי אותך מה תעשי בזמן הפנוי אם לא תמלאי את החובה המשפחתית שעליה את קובלת, מתלוננת, רוטנת, (אבל די בעדינות, כי גם את מבינה שאלו צרות נעימות למדיי). לא שאלתי כי חשבתי שטוב לך עם המשפחה המצומצמת והמורחבת עם המכרים והחברים. אז מה תעשי אם תהיה כמוני, שלא רובץ עליה שום עול ריצוי המשפחה? תסעי לבד להביט באדמה חרושה בשדות העמק? תשבי על מצוק ותבהי בשמיים ובים? תצפי במעוף הציפורים ותחלמי להצטרף אליהן? יהיה לך זמן לחשוב יותר או להכין מאזן - שלילי מול חיובי? למה מתכוונת האמירה "אני לא עושה מספיק עבור עצמי"? במבט מהצד, כל אחד היה רוצה להתחלף איתך. יש לך כל מה שאדם רוצה, אם אין לו שאיפות מופרזות כמו לגעת בירח.... את כל הזמן נוגעת בחיים, נוגעת בטובם ובנחמדותם. לא, לא אמרתי שאין לך גם קשיים, אבל יש לך גם פיצוי וגמול עבור המאמץ. פיצוי, מעבר להולם. תמורה, לא רק הוגנת, אלא תמורה בריבוע בּועעעע. לעשות עבור עצמך? כל מה שאת עושה אינו מאולץ. את לא עושה דברים שאינך אוהבת, את לא חיה במקום שאינך רצויה בו או גורם לך סבל ועוול. אינך מקופחת, אלוהים ברא אותך באהבה...ובנדיבות. מה עוד את יכולה לעשות עבור עצמך שלא עשית? ללמוד? כן, אין לזה סוף... זה נפלא....ומעשיר לקחת לעצמך מאהב, שניים, שלושה? להיות יותר בחופשות מאשר בעבודה?.... כן, רב האנשים חולמים על זה אבל..... אין אבל.....!!! מה את עוד רוצה שאין לך????????? ואני מקווה שאולי תקלעי לפורום הזה יום אחד..... ותראי את שאלתי.... ואולי אף תשיבי לי..
 

softy

New member
נמאס לה

זה מצב נפשי, שום טבלה מלאה ככל שתהיה לא יכולה לבטל את המצב הנפשי הזה, רק כנראה פסיכולוג אחד טוב.
 

magy

New member
אין צורך

ועדיין לא ברור לי מה הקשר בין אדם שנמאס לו ובין פסיכולוג טוב......
 
את חושבת לפסיכולוג

לא נמאס לפעמים? אולי הוא יש לו בכלל בעיות משל עצמו ? אנחנו באים טוחנים לו את המוח והוא צריך להלך בין טיפות ה"שגעון" של כולנו ולא להירטב בואו ניתן קרדיט לפסיכולוג. מגיע לו.
 

magy

New member
לא אמרתי רבע מילה נגד פסיכו

לוגים למרות שיש לי בהחלט מה להגיד........בעדם ונגדם.......
 
ואני בכלל התכוונתי

סתם קצת לצחוק על עצמי כמובן. לרגע לא התכוונתי אלייך יקירתי
 
אז זהו שלאחרונה

הלוגי שלי נהיה יותר פסיכי מבדרך כלל אז אני נותנת למישהו אחר לשבור את הראש בקשר לזה. (זה לא תמיד עוזר אבל נחמד לזבל למישהו אחר את השכל לשם שינוי)
 

magy

New member
../images/Emo3.gif

אני עדיין חושבת שקולגה צריך לעשות הנחה משמעותית לקולגה אחר בפרט שאין בטחון שיום אחד הוא לא יזדקק לשירותייך......... אז את הולכת אליו ולא נעים לך לזבל לו... כי את יודעת איך מזבלים לך? את גם יודעת אם הוא מטפל נכון או סתם חומד את כספך..... לא מתעוררים/ות חילוקי דיעות כשמדובר באסכולות שונות של טיפול? סיטואציה מעניינת......
 

softy

New member
נחמד לדעת

שפסיכולים מתייחסים אל המטופלים שלהם כזבלני שכל.
 
ההתייחסות היתה אך

ורק לעצמי בתור זבלנית שכל. לא לאף אחד אחר ואתך הסליחה אם הובנתי לא נכונה. אני מתנצלת.
 

softy

New member
מגי

תנסי לקרוא שוב פעם את מה שכתבת ותגלי שבעצם כתבת שיש מישהי שיש לה בעצם הכל, והיא בכל זאת חיה בתחושה שאין לה כלום. בקיצור לא מאושרת. מכאן ועד פסיכולוגיה הדרך קצרה.
 

magy

New member
אובז'קשיין

אפשר לנער אותה אפשר להציג בפניה אלטרנטיבות אחרות להסתכלות אפשר לקחת אותה לסיבוב בבית אבות בבית חולים בבית תמחוי אפילו בבית קברות... לתת לה להבין שיש לה "צרות של עשירים" ואז היא תבין שבאופן יחסי, מצבה שפיר לעומת האסונות האמיתיים למה ישר טיפול פסיכולוגי.....? לא כל תופעה דורשת טיפול מקצועי. יש אנשים שאפשר לדבר איתם והם מפנימים.... הרי שמענו מפי בר סמכא, שבעיותינו הם זבל .......חחחח שמצמיח כסף...... ואז אותו פסיכולוג הולך לפסיכולוג אחר כדי לספר לו כמה רע לו.........ומעביר את כספנו אל גורם שלישי..... דינמיקה מעניינת של העברת כספים.......ובעיות....
 

softy

New member
Overrule

במידה והפרסונה מספיק מבוגרת ומספיק אינטליגנטית על מנת לדעת את מקומה ואת מצבה על פני הפלנטה, והיא עדיין לא מצליחה לשאוב אושר מהקיים ולחפש את האושר דווקא במה שלא קיים, הרי ששום ניעור שבעולם ושום סיבוב לימודים ארוך לא יביא אותה לידי הפנמה של מה שבעצם נמצא כבר בפנים אבל עטוף במלא קליפות פסיכולוגיות עבות שרק פסיכולוג שלא רואה עצמו זבלן ברשות העירייה יכול יהיה לקלף ממנה. אם היא הייתה קוראת כאן אותה פרסונה, אני בטוח שהייתה מסכימה איתי.
 

הזוייה

New member
הקסם כאוויר לנשימה

פעם בתחילת הדרך היה קסם, אך השגרה, המנטרה החוזרת מפיגה אותו. והחיים ממשיכים, עם תאבה לקוסמיות המרגשת הזו במילוי נסיעות , ספרים, טיולים, אהבות כמו זרימת דם בלתי פוסקת-ושלא תיפסק חלילה אחרת נדום. החוויה המשפחתית היא עוצמה, מסגרת, שינוי שלב בחיים, צמיחה, אבל גם בה יש רצון לחפש את השונה בבגד הנוצץ בתוך הכיסים הקטנים של החיים: בטיול, בתינוק שנולד, ברומנטיקה בין ערביים, בהליכה לקניות בסופר בהפתעה הלא צפויה שאולי הנה היא בדיוק פה ועכשיו. בלי החיפוש אחרי הניצוץ הקוסמי הזה, החיים ריקניים והופכים למשהו בלתי נסבל כמו צדפה בים שהפנינה אבדה בה.ואז הם הופכים לעוד ספר, עוד בית קפה, עוד ערב עם שיח משמים עם הבעל או עם הבדידות. לכל כיוון או סטאטוס שנלך- נמשיך לחפש את סוד הקסם.
 

magy

New member
סוד ניצוץ הקסם........

אוקי...... שיכנעת אותי.....
ואני חושבת על סולם מאסלו....... זה הסולם עליו הייתי מטפסת.......... וכשאתה בתחתית הסולם.....הזה... יש הרבה לאיפה לטפס....
 

magy

New member
מה שלא אומר

שלא יכולת להיות על הקצה העליון שלו... ולרדת ממנו.....כדי לעלות מחדש..... אולי התקווה לעלות בסולם....היא זו שמחזיקה אותנו מעניין לפגוש אדם היושב על פסגת הסולם.....ולשאול לשלומו......
 
למעלה