אני לא ידוע כצובע...
כי זה נוטה לקחת הרבה זמן, וכי אני עצלן. אז הקומיקס שלי ככלל לא צבוע. אבל אני עושה את זה מדי פעם, בעיקר לציורים בודדים. אני מכיר באופן כללי את טכניקות הצביעה המסורתיות, את הממוחשבות ואפילו את טכניקות הצביעה בשחור לבן המקובלות במאנגה מסורתית. בהסתמך על כל זה אני יכול להגיד את זה- אנחנו (רוב הציירים והצובעים בפורום, עד כמה שראיתי) וצובעי קומיקס בכלל, נוטים להעדיף צביעה ממוחשבת פשוט כי זה קל יותר, וחוסך עבודה. עם כישורים מתאימים, ועם ציוד מתאים (טאבלט עם רזולוציה ורגישות ללחץ טובים מספיק) ועם טוכנה טובה אין דבר שאפשר לעשות ביד שאי אפשר לעשות על מחשב. אומן מחשב טוב יכול לגרום לצביעה להראות כמו כל דבר, מצבעי עפרון ועד צבעי שמן. אז למה צביעת מחשב נראית בדרך כלל כמו "צביעת מחשב"? פשוט מאוד. המחשב מאפשר אפקטים שפשוט אי אפשר להשיג בצביעת קומיקס מסורתית. אומן טוב כמו סיימון ביסלי(או הרבה אחרים ב-2000AD), למשל, יכול להפיק קומיקס שלם בצבעי שמן מלאים, וזה נראה מדהים יותר מכל מה שתראה בדרך כלל במחשב. אבל כשמדובר בקומיקס סדרתי, כשיש גם שיקולים של מגבלות זמן, כמות החומר שיש לצבוע ועלות ההפקה, אז בדרך כלל צביעה מסורתית תכיל צביעת cell (מילוי שטחים בצבעים אחידים), כאשר את עיקר ההצללה (אם בכלל) מספקים קווי ה-hatch של האינקינג. לכל היותר תוכל לצפות לגרדיאנטים לינאריים פשוטים (מעברי צבע מגוון כהה לבהיר) שהושגו באופן ידני בעזרת "טפטים" של גרדיאנט מוכן מראש. לעומת זאת, צביעה ממוחשבת מאפשרת לך בקלות ומהירות יחסית ליצור אינסוף צבעים, גוונים והצללות, מה שמאפשר לתת לציורים חיים ונפח שלא היה ניתן לתת להם בשיטה המסורתית. מצד שני, כשזה לא מבוצע היטב אז מתקבל מראה "פוטושופי" מלאכותי וצבעוני מידי, ובכל מקרה אובדת אורגניות מסוימת של הצביעה. אבל שוב- זה לא חסרון של השיטה, אלא של המבצע. אומן טוב יכול בעזרת מחשב לצבוע טוב באותה מידה, ואף במידה טובה יותר מצביעה ידנית. בכל מקרה, כדי לדעת לצבוע טוב (לא משהו שאני מתמחה בו, אני מודה) צריך שליטה גם ביכולת צביעה מסורתית. אומן טוב סתם ידע לצבוע בידיים הרבה יותר טוב מבמחשב. אומן טוב שגם למד גרפיקה יוכל לישם את כישוריו כדי לצבוע עוד יותר במחשב. לעומת זאת, גרפיקאי טוב שאין לו כישורים מסורתיים יצבע רע לא משנה כמה טובה השליטה שלו בכלים ממוחשבים.