רק להיום

עליזה 63

New member
רק להיום

13 בפברואר הקשרים שקושרים "ככל שהקשרים הקושרים אותנו ביחד יהיו חזקים יותר מאלה המנסים להפריד בנינו, הכל יהיה בסדר." טקסט בסיסי, עמוד 57 רבים מאתנו חשים כי בלי אנ-איי היינו ודאי מתים במחלה שלנו. הקיום של 'מכורים אנונימיים' הוא החיים שלנו. ואם זאת יש לפעמים חוסר אחדות באנ-איי. עלינו ללמוד להגיב בצורה בונה על ההשפעות ההרסניות שעולות לפעמים בחברותא שלנו. אם אנו נחליט להיות חלק מהפתרון במקום להיות חלק מהבעיה, אנו בכיוון הנכון. ההחלמה האישית שלנו והגידול של האנ-איי תלויים בשמירה על אווירה של החלמה בפגישות שלנו. האם אנו מוכנים לעזור לקבוצה שלנו לטפל בצורה קונסטרוקטיבית בכל בעיה שנוצרת? כחברי קבוצה, האם אנו שואפים לפתור את הקשיים שלנו בצורה גלויה, כנה והוגנת? האם אנו משתדלים לקדם את טובתם המשותפת של כל החברים, ולא את הצרכים שלנו? וכמשרתים נאמנים, האם אנו לוקחים בחשבון את ההשפעה של הפעולות שלנו על חברים חדשים? שירות יכול להוציא את הטוב או את הרע שבנו. אבל רק באמצעות שירות כזה אנו יכולים להתוודע אל כמה מפגמי האופי הקשים ביותר שלנו. האם אנו מתחמקים משירות כי אנו חוששים להתמודד עם מה שאנו עלולים לגלות על עצמנו? אם נזכור את הקשרים שקושרים אותנו, ההחלמה מההתמכרות פעילה, הכל באמת יהיה בסדר. רק להיום: אשתדל לשרת את החברותא. לא אפחד לגלות מי אני עצמי.
 

עליזה 63

New member
פרשת השבוע שבת שלום

מה נפנים ומה נלמד מפרשת יתרו? פרשת יתרו סיכום פרשת יתרו לנושאיה בפרשת יתרו כבר התנתק ישראל ממצרים וחנה בהר האלוקים, שם נהיה לעם סגולה בקבלו את תורת השם. לעומת ביאת עמלק להלחם עם בני ישראל ברפידים, מסופר על ביאת יתרו עקב שמעו את כל אשר עשה אלוקים למשה ולישראל עמו. בראותו את משה שופט לבדו מבקר עד ערב, נתן את עצת חותנו. בני ישראל באו מרפידים למדבר סיני, שם הוכנה עמידת העם בהר סיני להתקדש סביבו לקראת דיבור האלוקים את עשרת הדברות. לאחר מעמד הר סיני בו לא ראו כל תמונה "כי מן השמים דברתי" הוזהרו על ההמחשה הנכונה בעבודתם את השם לבל ישתמשו בסמלים מוחשיים, אלא במזבח מכובד. -------------------------------------------------------------------------------------------------- ומה אנחנו לומדים ומפנימים השבוע? הפרשת פותחת בפועל : וישמע .אין כאן ציווי, יש החלטה של יתרו: וישמע, שמע. הלמידה שלנו השבוע מדגישה את תפקידו של המאמן, של מי שלוקח על עצמו את התפקיד לעזור, לכוון, את/ה, אני. יש הזמנה: לשמוע את הקול הפנימי שלנו, ולשמוע גם לאחר. נשמע בכוונה. נקשיב ונלמד. הסיפור המקראי מתאר לנו את המפגש בין יתרו למשה. בין היתר כתוב:"...וישאלו איש את רעהו לשלום": אנחנו לומדים שהמפגש בין מאמן למתאמן צריך להתקיים מתוך רצון, וברוגע. אני רוצה לפגוש אותך, וגם אני. משה מספר ליתרו את כל אשר עשה אלוהים. בין היתר, שבמצריים היו תלאות, אבל גם באותו משפט מזכירים את ...הטובה, שהיה להם. כאשר אני קורא את הפסוק ומעמיק, מבין שכאשר אני מסתכל אל עברי, רואה שיש גם מהטוב וגם מהרע. מצד אחד תלאות, מצד שני, את הטובה אשר עשה אדוני. תמיד בעברנו יש דברים טובים, חיוביים. עלי, עלינו לחזק במודע את אותם הדברים שעזרו לנו בדרך לבניית אישיותנו.אני מדגיש נקודה זאת, כי הרבה פעמים , ברגעי מצוקה, ברגעים שלא רואים את האור, מרגישים שכל מה שעוטף אותנו הוא שלילי, ואז ברגעים אלה רואים רק חולשות. סיפור יציאת מצריים מראה שיש ויש, יש חולשות אך גם חוזקות, ומי שרוצה לצעוד קדימה בחיים של אושר ושמחה, חובתו לקבל את התלאות, אך להדגיש את חוזקותיו. ולכל אחד מאיתנו הרבה חוזקות. יתרו שואל את משה : "..מדוע אתה יושב לבדך...". הרבה פעמים אנחנו מסתגרים בתוכנו, לא מוכנים לשתף את האחרים במצוקתנו.מבוקר עד ערב לא שלוים, לא רגועים.מתעסקים רק במה שמציק לנו. אז בא יתרו ואומר: " לא טוב הדבר...",זו דרך לא נכונה. נולדנו יחידים,אך חיים ביחד, במובן הרחב של המילה.בדרכנו בחיים יש לנו הרבה שותפים, לא תמיד רואים אותם, לא תמיד מרגישים, לא תמיד מוצאים, אך נמצאים.עלינו לחפש אותם. כל אחד יודע מהו רוצה, לפעמים בברור, לפעמים במעורפל. רק צריך לבקש עזרה, או ללמוד לבקש סיוע, כדי להשיג את היעד. כי לבד, זה קשה ומעייף, אף לא יעיל. היום יותר מתמיד, בעולם כל כך מקושר, בעידן של אינטרנט,הגלובליזציה, זה אפשרי. יתרו מציע לחלק את עבודה : "...ושמת עליהם שרי אלפים,שרי מאות, שרי חמישים, ושרי עשרות". זה מלמד אותנו שכדי להשיג מטרה , טוב נעשה אם נחלק אותה לפרטים, ובצורה מושכלת והדרגתית, נעלה לפסגה, נגיע ליעד. בפעם אחת , בנשימה אחת, לא נצליח, שוב נתחלש, ואת השינוי לא יעשה. מזכירים לנו כאן גם את שמותיהם של בני משה. לכל שם משמעות והסבר: גרשום:גר הייתי. במקום בו אני נמצא . לא טוב לי, מרגיש זרות. במקום העבודה, בבית, וכו. מה שיפה ומעניין שאני אומר גר הייתי, כבר במחשבה שלי, אני רואה את המחר. הייתי, ולא מוכן להיות עוד. זהו הזמן לשמוע לקול הפנימי שלנו. לדעת שניתן לשנות ולצאת מהגר לשם. שם נוסף : אליעזר: יש לי את הזכות לבקש עזרה, סיוע, כפי שציינתי קודם לכם. הרבה פעמים רוצים לחולל את השינוי, אך קשה לנו לבד. לא צריך להסתגר,צריך לדעת לחפש את האדם ואת הדרך שתחזק אותי לקראת השינוי, המפנה. "ויחנו במדבר, ויחן שם ישראל. ויחן, ביטוי עמוק, ולא במקרה בלשון יחיד. באו כל בני ישראל למדבר, אבל רק כאשר היו מאוחדים יכלו לקבל את התורה, אומרים לנו חז"ל. ומה זה אומר לגבינו? רק כאשר אנחנו נגיע לאחידות בין הרגש , לשכל. רק כאשר תהיה התאמה ביו היעוד לדרך, רק כאשר נהיה אחד עם עצמנו, אז נהיה מוכנים להגשים את עצמנו. ויחן: חן. ברגע שנמצא חן בעצמנו, נחוש אושר,נראה את הטוב. עלינו לזכור תמיד להכיר ולהוקיר את מעלותינו: את הגדולות, המרשימות, כמו את המעוטות, הנסתרות. שמו של חותן משה : יתר ו מזכירה לנו שצריכים לעשות את בכל השיקול דעת. יותר מדי בטחון עצמי או יותר מדי פחד או דאגה זה לא טוב. יתר בגמטריה: יחן בגמטריה: י=10 ת=400 י=10 ר=200 ח=8 ן=50 _______ _______ 610=7 &n -------------------------------------------------------------------------------- עליזה ואהבת לרעך כמוך זה כל התורה עצמה.
 
למעלה