סיינה, קרטה סנזי (גבעות החימר שליד), ואל ד'אורצ'ה
הגעתי בערב המוקדם ל-Dimora dei Monaci, מקום האירוח שלי, B&B כזה מפנק ומייד התאהבתי בדוצ'ו ובצ'ינציה, המארחים שלי. החדר צפה לטבע, ממש כך, עוד לא הייתי בעיר שנושקת לטבע באופן כה מיידי. היה שם גם ראלף, שבה מדי שנה להרבה ימים לעיר, שוטר בפנסיה מניו יורק. עם חלוף הימים - 5 - יותר ויותר נהניתי לדבר איתו, הוא הצחיק אותי וגם עניין (יש לו משפחה באיטליה, הוא דור חמישי למהגרים מסיצ'יליה ומקלבריה).
פשוט פינוק. היה לי חדר גדול, צופה כאמור לטבע, מיטה נוחה, מקלחת מושלמת. ארוחת בוקר טובה, צ'ינציה אפתה לי עוגות טבעוניות...הדירה ענקית, מרוהטת כבד ועתיק.
באתי בשני ועזבתי בשבת בבוקר. היו לי ערבי שני, שלישי, שישי ושני ימים מלאים רביעי וחמישי ועדיין הרגשתי שהכל היה על קצה המזלג.
האמנות גדולה: דואומו, המוזיאון של הדואומו (הרבה אמנות של אמנים פיזניים, איזה כיף שמחכה לי עוד ביקור רציני בפיזה, לא נכנעתי לפיתוי לבוא אליה לחצי יום), הקריפטה, בית הטבילה, המוזיאון העירוני עם ציורי הקיר הכה מרשימים שלו, סנטה מריה דלה סקאלה, בית החולים לשעבר, כנ"ל עם אמנות גדולה. כל זה ביומיים מלאים היה יותר מדי מה גם שלפעמים היה גם מלא מבקרים. אז זה יתוקן בפעם הבאה.
האמנות בסיינה הושפעה מאמנות ביזנטית לאורך זמן רב יותר מאשר זו של פירנצה, כך שהיא נראית מתקדמת פחות. עד שהיא תפסה את רוח הזמן של הרנסנס לקח זמן. עדיין, המכלול מרשים ביותר.
לא התאהבתי בסיינה, אבל נהניתי לשוטט ללא מטרה, לתעות, להכיר את הפיאצות, לאכול טוב, גם ג'לטי, גם במסעדות, בעיקר ב-Osteria da Gano, בדיוק הסיבה למה אני אוהבת לאכול במסעדות טובות באיטליה: פשוט כל כך, מדוייק כל כך וטעים. ואיזה שירות. מסתבר שבעל המסעדה מוכר לבעלי החווה שביקרתי אצלם יום לאחר שסעדתי אצלו, אז בכלל היה כיף. אכלתי אצלו פישי אל אליונה, Pici all'Aglione, פישי זו צורה דומה לספגטי רק רחבה יותר, אליונה הוא שום ענק מהסביבה, עם טעם עדין יותר מאשר שום רגיל. זה יחד עם רוטב עגבניות, הכל מעט מתקתק. זהו. לא צריך יותר. גם בסיינה מגישים קאשו פפה, אבל עם פישי ולא עם ספגטי או עם צורה אחרת (לא זוכרת איזו, אולי טונרלי) של פסטה לעומת זו של רומא.
אגב אני למדתי ש-Ci = צ'י אבל גם כאן וגם ברומא, מרככים ל-שי...
לקראת הפאליו שיתקיים עוד מעט בתחילת יולי, המירוץ סביב הקאמפו של סיינה ללא אוכפים, כבר מתאמנים בתופים בערבים, ראינו גם פעם אחת ילד חוזר מאימון של טרלול דגלים. רובע האווז גם חגג באותו שבוע, אז הוציאו שולחנות למרכז הכביש. העיר הרי מורכבת מ-17 רבעים שיש להם מזרקות, מוזיאונים, כנסיות שלהם. אווז, נשר, צב, דב, וכולי.
לא רציתי לעזוב את סיינה והתגעגעתי לדוצ'ו ולצ'ינציה מייד כשעזבתי. אבל תהיה עוד פעם.
https://www.booking.com/hotel/it/la-dimora-dei-monaci.html