רשמים ותמונות מאיטליה, מאי 2019

וקצת מילנו לבסוף. כמובן, עם בולוניה בדרך


אז לא ידעתי איך ארגיש בכרך הענק הזה לאחר כל הירוק שלפניו. אבל אני שמחה שעשיתי זאת, ראיתי את הדואומו מבחוץ ועוד אראה אותו מבפנים, טעמתי קצת מהיופי של מרכז העיר הזאת.

אבל בדרך כמובן הייתי צריכה לעצור בבולוניה, לא ייתכן שהרכבת תעצור שם ולא ארד לבדוק מה השתנה בשנה האחרונה. שוב גשם ואפור. לא כל כך נעים אבל תוך כחצי שעה-שעה הגשם הפסיק (גרם לנזקים של ממש באמיליה-רומניה באותו היום, עד להשבתה של רכבות בכיוון השני מזה שנסעתי אליו, למזלי) והעיר כמובן מטפסת ועולה, אופפת אותי לגמרי והיא עדיין אחד המקומות האהובים עלי בעולם.

הלכתי לכל המוכרים, באיזה מסלול שלא תכננתי, אבל שם אני לא צריכה מפה לאחר עשרים וכמה ימים שביליתי במצטבר בעיר. פיאצה מאג'ורה נקיה לגמרי מפיגומים סוף סוף אבל הספריה של האוניברסיטה עם הסמלים הצבעוניים בחצר, ארקיג'ינאזיו, וסאלה בורסה - אכן הבורסה לשעבר, עם עתיקות רומיות - בפיאצה נטונו הנושקת למאג'ורה - עדיין עטופים. בכל מקום חנויות אוכל עם הפסטה הממולאה, שמתי לב מה נפתח, מה נשאר. האוכל במרכז בעיר הזאת, אין סוף להיצע.
אז פשוט נתתי לעיר הזאת להיכנס לי לעור וכמובן, זו לא תהיה הפעם האחרונה.

למילנו הגעתי לקראת 6 בערב, דחיתי כנראה את ההגעה כדי שהשוק לא יהיה גדול מדי. לנתי במלון מקסים שנקרא Charly בסביבת התחנה ,אולי 500 מטר משם, ונהניתי מאוד. תמורה מלאה לכסף, 84 אירו, 2 כוכבים רק כי אין מעלית, וחדר מרווח, נוח מאוד, תענוג לסוף טיול. לקחתי את המטרו הנוח לדואומו ונהניתי.
היה מזג אוויר מקסים, המון תיירים בכיכר, נכנסתי לגלריה המפורסמת שליד, משם לראות את הבניין של הסקאלה, משם לרובע בררה, Brera, מקסים בערב. כמה שיק ומסעדות. הכל הליך, ללא מכוניות. משם לטירה וחזרה למלון, סך הכל כ-3 שעות של סיור.

בבוקר נסעתי לאזור אחר, רציתי לראות את הכנסיה העתיקה של הפטרון של העיר, סנטאמברוגו', משם הלכתי לאתר שגם הוא היה בעבר כנסיה ומנזר, היום סוג של מוזיאון חינמי, "הקאפלה הסיסטינית" של מילנו, אכן מעוטר מכל עבר בעשרות רבות של ציורי קיר מהרנסנס הלומברדי, יש גם עוגב עתיק והתברר שגם קונצרטים מעניינים לאורך כל השנה. נהניתי. זו היתה המלצה של דווידה מאתר tripadvisor, שמצאתי בפורום מילנו שם, המון חומר שהוא כתב במשך השנים, וזה עזר לי.

אז עוד 3 שעות בבוקר ושוב נהניתי. זה כרך ענק עם יותר מדי מכוניות אבל עם תחבורה ציבורית מתפקדת וכל מה שצריך זה למצוא את הפינות הירוקות, ויש כאלה, מצאתי אפילו בלי לחפש. כדי לנשום אוויר אחר קצת.
אז נשבעתי לחזור בשמחה לשבוע, אולי כבר בסתיו הקרוב - עם שילוב הליכה באזור, אני מקווה. וכמובן, מזון מילנזי - ריזוטו, מינסטרונה, פולנטה - עשיר, בדיוק לחורף.

וחתמתי טיול (כמעט) מושלם שנתן לי הרבה השראה למחשבות על המשך דרכי בחיים. באיטליה - טיול, רצון לעבור לשם - אבל גם מבחינת ייעוד לחלק השני של חיי, כשאני על ספו. מה עוד לבקש מטיול...



 
לאט לאט. את שומעת את גוש העצמות החורק הזה? זו אני מנסה לצאת

מאזור הנוחות. כובד של פיל. אבל...יש תקווה.
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
תמיד יש תקוה, אם אין תקווה למעשה מה נשאר?
פילוסופיה רגעית שלי אחרי טיול מקסים בעיר מוכרת עם חברים טובים, אוכל טוב, בילוי
מוצלח ואפילו קצת שופינג, מה עוד צריכה בת חווה? תקווה לעוד פעם אולי קצת שונה אולי טיפה דומה.
נ.ב. למזלך אני כבר לא שומעת טוב חחחחח
&nbsp
 
המקום שדיברתי עליו במילנו, סן מאוריציו, קורסו מג'נטה 15

יש כאן תמונה שלו:
http://www.turismo.milano.it/wps/po.../chiesa_di_san_maurizio_al_monastero_maggiore

ומלון צ'רלי החביב ביותר:
https://www.booking.com/hotel/it/charly.he.html
ויש גם כלב, ג'ק ראסל בשם סנופי. שלפעמים בא אלייך להתלטף אבל אם הוא במיטה שלו, אסור לנסות ללטף אותו כי הוא עלול לנשוך.
 
נכון, ואפילו אולי הטיול הטוב אי פעם

הייתי בכפר הקטנטן פונטרוטולי - בעתיד אעשה שם הליכה ארוכה יותר מזו שעשיתי הפעם, זו היתה רק טעימה - ממש ליד האחוזה של משפחת מאצאי. אני חושבת שהם נטועים באזור כבר מאות שנים. הנה האתר שלהם:
https://www.mazzei.it/en/The-estates/Castello-di-Fonterutoli/The-estate

היה נוף לכל האזור, יש להם כרמי זיתים, ענבים. ואז אני לא זוכרת אם דניאלה הסב את תשומת לבי שיש להם גן ירק. היתה שם חלקה שבה שורות-שורות סודרו גידולים שונים. ודניאלה מנה את כולם. פעם ראשונה ראיתי איך נראה ארטישוק ואחר כך בהמשך שמתי לב במקומות שונים בכפרים שעוד הייתי בהם, לעוד חלקות. ממש עם הפירות על השיח.
אגב, בבולוניה גדלות אוכמניות על שיח בפיאצה קאבור, במרכז העיר, בין תנועה, כנסיות, עוד פיאצה.

אבל הרגע הזה, היה גם נוף לקיאנטי, זה היה אחרי גשם ובתחילת מאי הכל ירוק. חשבתי, במה האנשים האלה עסוקים. בדיוק נזכרתי בסטפנו, באגריטוריסמו איל קוקו, ליד מונטלצ'ינו, שם הם בין השאר מייצרים את היין של האזור, ברונלו.
https://www.ilcocco.it/it
חשבתי על סטפנו שדיבר בכזאת רצינות על היין הזה. ובאחיו ג'אקומו שעשה סיור קטן, דיבר על אילו חביות בדיוק הם מיישנים בהם את היין והתנצל על כך שהם קטנים, רק 10,000 בקבוקים בשנה.
אבל אז הבנתי שאני רוצה עתיד דומה לעצמי.
שאני מקנאה במה שמהווה את היומיום של האנשים האלה.

ושבחלק השני של חיי אני רוצה משהו כזה. לא יודעת איך זה ייראה. אבל רוצה לחיות במקום שקט יותר. נראה.
 

לאונידס

Active member
כרגיל מרגיש לגזור ולשמור

יש עכשיו באחד מערוצי הטלוויזיה בתוכנית החדשות סדרת כתבות על תיירות יתר במגוון ערים, בעיקר בגלל שתיירים נעים כמו עדר.
נחמד לקרוא על טיול שחף מהאשמה הזו.
&nbsp
 
תודה. יש אכן כל כך הרבה מה לראות, מעבר לאותם אתרים שחוזרים

על עצמם. שכמובן יש הצדקה לבקר בהם, אבל יש כה רבים אחרים.
העומס מקשה על ההנאה מרומא או מפירנצה אבל גם באלה אפשר לסור לפינות פחות עמוסות, אפשר לבקר במוזיאונים פחות מתויירים. פאלאצו ברבריני הוא מקום מאוד ראוי והיו מבקרים במספר נורמלי. בפאלאצו מאסימו ביום ראשון היה מלא - גם, באגפים מסויימים ורק חלק מהזמן - אין ספק משום שירד גשם ללא הפסקה. אבל זה מקום גדול ומעבר לקבוצה זו או אחרת שבאה לזמן קצר והולכת, הביקור היה נוח.
במילנו בררה היה ריק בערב, פנינה שכזאת.

ביקור ארוך ברומא ובפירנצה, עדיף בחורף, בין נובמבר ומרץ. אם רוצים לראות אמנות בשקט. מצד שני, קשה לבטל את קסם הפריחה בתחילת מאי, לאחר ימי גשם.

ומי שרוצים להכיר פינות שונות של איטליה, יש היום מדריכים מקיפים (אפשר להוריד אונליין) של חברת בראדט, Bradt, בינתיים לאברוצו, אמיליה רומניה וליגוריה.

יש האתר italymagazine.com שיש לו הצעות יפות לעיתים קרובות.

ישנו https://www.wanderingitaly.com עם הצעות ללוניג'נה, צפון מערב טוסקנה שכמעט לא מתוייר, אבל לא רק שם.

ישנו https://www.apathtolunch.com - עוד זוג שגר לא רחוק מאלה שמחזיקים את האתר למעלה, עם שלל הצעות בליגוריה אבל לא רק.

וגם https://www.easyhiker.co.uk - להליכות קלות בטבע, לא רק באיטליה אבל אם באיטליה, בכל מיני מקומות.

וזה: rossiwrites.com - אוצר בלום האישה הזאת. הכל על ונטו אבל כל כך יותר מזה גם כן.

אז כל מי שרוצים, אלה מקורות טובים ללמוד מהם.
 
זו דוגמא אחת לעיר עם רובע עתיק מקסים בריביירה, שמהחוף נראית

בנויה מדי ולכן לא רבים נוהגים לפקוד אותה. היא שמרה על זהות מקומית מדהימה יחסית לאזור שמבקרים בו מיליונים מדי שנה. הם היו בצהריים, אני הייתי אחר הצהריים + אפריטיף. כדאי למי שנוסעים לאזור.
https://www.apathtolunch.com/2019/05/a-lunch-visit-to-chiavari-our-favorite.html
 

מיקהפ

New member
תודה על כל מה שכתבת,

תענוג אמיתי לקרוא ואולי גם לתכנן.
איך את בוחרת את בתי המלון? כלומר, ברור לי ענין המחיר והמיקום, אבל המלצות של מישהו?
 
לא. דרך בוקינג. ולפעמים יש המלצות ספציפיות שאני זוכרת אותן

בעל-פה מהודעה שקראתי בפורום כלשהו, או שעברתי ליד המלון ואהבתי את המיקום, בביקור קודם.

ברומא, זה היה לפי המחיר והמלון עצמו. בביקור קודם ראיתי אותו, מצא חן בעיני היכן שהוא ממוקם וכיוון שהרשימה של המלונות ב-100 אירו או פחות היתה דלה, בחרתי בו, הוא היה הבחירה הטובה יותר מהשאר, ובהפרש גדול. וצדקתי, זה מקום שארצה ללון בו שוב. לי היום לינה בסביבות המדרגות, מזרקת טרווי, פנתיאון, טרווי, לא אפשרית. הצפיפות, המסחריות, זה לא בשבילי יותר. לכן מעבר לנהר היה מושלם בשבילי.

בסיינה, ישבתי הרבה זמן ושיחקתי עם תאריכים. רציתי יותר אמצע שבוע כי חשבתי שהעיר תהיה מלאה פחות בזמן זה. התברר לי שאם אני רוצה משהו בתנאים טובים, שוב אין לי איך לרדת מ-100 אירו. אינטואיטיבית בחרתי את המקום הזה, בהיותו גם בתוך החומות ומצד שני לא ממש בקאמפו או בדואומו - מה שאמר שהיו לידו מסעדות טובות מאוד ולא תיירותיות - והצלחתי מאוד. זה בעיני נדיר, יחס כזה של בעלי בית. וגם זה מקום לשמור. וכמובן אחזור אליו.

את החווה בחרתי בהתחשב בזה שלא היתה לי מכונית אז הייתי צריכה מקום להגיע אליו בנסיעת מונית יחסית קצרה מתחנת רכבת, הוא גם היה צריך להיות במיקום הגיוני בין סיינה ומילנו, כדי שהדרך למילנו בתחילת השבוע שאחר כך, לא תהיה ארוכה מדי. ועל סן מיניאטו העיירה ספציפית קראתי המלצה מאישה שכתבה המון על איטליה במהלך השנים. אז הכל התאים. גישה קלה, החווה גם מאוד נוחה ללכת לסן מיניאטו עצמה. אבל הביקורות בבוקינג היו מעורבות ולקחתי צ'אנס.

בפועל זה מקום שלא דואג היטב לאורחים, יותר חשוב לו לערוך מסיבות בסופי השבוע ולא להפעיל את המסעדה, בלי שהוא מיידע את האורחים בצורה ברורה לגבי זה. ואז אופציית המסעדה נופלת. ומצד שני כבר היה מאוחר ללכת לאכול בעיירה עצמה. וגם החדרים קצת בעייתיים.
אבל זה היה מקום זול מאוד ללינה והפקתי מכך לקחים לעתיד.
שוב, בוקינג הוכיח את עצמו כאתר אמין לצורך ביקורות על מקומות לינה.

במילנו היה לי לילה אחד, חשבתי שאם אני מגיעה לתחנת הרכבת, כדאי שאעשה כמה שפחות דרך בהגעה אל המלון. שוב סינון, ציונים ומחירים, והגעתי לצ'רלי. לא כל כך סמכתי על הביקורות המהללות מנסיון עבר שמה שמהולל, לא תמיד אני חושבת שמגיעים השבחים עד כדי כך. אבל כאן לגמרי כן. על חדר כזה הייתי משלמת כפול בפריז. אז ללילה אחד, לא רחוק מהתחנה ובאזור בטוח, זה היה מושלם.
שוב, בוקינג.

אבל למילנו לשהות ארוכה, למשל, קיבלתי המלצה בפורום אחר על דירה מסויימת ואם וכאשר, אני יודעת איך למצוא אותה באתר בוקינג.
 
למעלה