שאיבה לאחר הפסקה ארוכה

שאיבה לאחר הפסקה ארוכה

היי, אני מניקה בת שנה. ההנקה שלנו ידעה עליות ומורדות מסיבות שלא קשורות להנקה עצמה אלא לכל מיני מסביבים. בתקופות שונות היו לנו הנקה בלעדית, שאוב בלעדי, תמ"ל, ועכשיו כבר כמה חודשים יש תמ"ל והנקות פינוק קצרות. בד"כ 1-2 ביום ועוד פעם בלילה. בתקופות ששאבתי בלעדית או בנוסף להנקה הייתי מוציאה מנה של 100-120 מ"ל בקלות. בחודשים האחרונים לא שאבתי. עכשיו אני צריכה לחזור לשאוב ולא הולך לי. המקסימום שהגעתי אליו זה 40. בשאיבות אחרות יוצא 20 במקסימום. מה קרה? אני משתמשת באותה משאבה שהשתמשתי בה בעבר (אוונט ידנית). בשלב הזה לא אמור להיווצר חלב על פי דרישה? איך אפשר להגביר את הכמות?
 
חזרה לשאיבות

הי,
יצור חלב אכן אמור להיווצר לפי דרישה, אך את מתארת מצב שבו את מניקה הנקות קצרות של 2-3 ביום, ללא הוספה של שאיבות ולכן הגוף מכוון את עצמו לייצר ע"פ צורך ולא יותר מכך.
לכן במידה ואת רוצה כעת להגביר שוב את תפוקת החלב הנכון יהיה לחזור לסטטוס שאיבות יותר אינטנסיבי, את יכולה להחליט על יומייים רצופים שבהם את מבצעת שאיבה כל שלוש- ארבע שעות, כאשר ההמלצה היא 7 דקות צד אחד 7 דקות צד שני, חזרה לצד הראשון ל 5/5 דקות ו 3/3 דקות ורואה מה קורה, כיצד הגוף מגיב לדרישה, בעבודה עם שאיבה יש אלמנט משמעותי של חזרתיות בד"כ ככל שיהיו יותר שאיבות כך הגוף יגיב ביתר יעילות לגירוי וליכולת לשחרר חלב.
יחד עם זאת אי אפשר להבטיח את החזרה לייצור חלב כפי שהיית רגילה, הפסקה ממושכת וירידה בכמות ההנקות/שאיבות כן גורמת למנגנון ייצור החלב להוריד בתפוקה.
תעשי את הנסיון של היומיים תראי מה המגמה, האם את רואה שינוי, חשוב ששאיבה או 2 יהיו גם במהלך הלילה וזה בחלט ייתן לך אינדקציה
האם להמשיך או לא....
את יכולה לשלב תוספי תזונה שידועים כמשפיעים על תפוקת החלב (חילבה/ מורנגייה) כמובן לקרוא על גב האריזה את ההנחיות על מנת לוודא שאין עבורך מניעה מליטול את אחד התוספים.
בהצלחה,
ליאת ארנון
 
למעלה