שאלה בנוגע לחתונה קתולית

שאלה בנוגע לחתונה קתולית

האם חתונה קתולית היא באמת כזו? כלומר, הם באמת לא מתגרשים לעולם (ולא משנה מה)?
 

nrmlsr

New member
תשובה

בבשורה על פי מתי בפרק ה' בפס' 31-32 כתוב: וְנֶאֱמַר אִישׁ כִּי יְשַׁלַּח אֶת־אִשְׁתּוֹ וְנָתַן לָהּ סֵפֶר כְּרִיתוּת׃ וַאֲנִי אֹמֵר לָכֶם הַמְשַׁלֵּחַ אֶת־אִשְׁתּוֹ בִּלְתִּי עַל־דְּבַר זְנוּת מְבִיאָהּ לִידֵי נִאֻפִים וְהַלּקֵחַ אֶת־הַגְּרוּשָׁה לוֹ לְאִשָׁה נֹאֵף הוּא׃ זה מה שישוע אמר לגבי נושא הנישואים וזה תקף גם לגבי נישואים קתוליים וגם לגבי נישואים משיחיים. הסיבה היחידה שמוצדקת לגירושין אם כבר היא על דבר-זנות(כלומר על בגידה שקשורה לזנות) אבל במקורות אחרים בברית החדשה כתוב שגם במקרה שזה קורה עדיף להתפייס ולא להתגרש משום שמה שאיחד אלוהים אסור לאדם להפריד אלא אם אלוהים בעצמו הותיר זאת. משה התיר גירושין על דברים פשוטים בגלל שלב האנשים היה חוטא ולא היה מסוגל לעמוד בחוקי התורה ולכן אם היה קובע שאסור להתגרש איש לא היה עומד בחוק הזה כמעט אך כבר מההתחלה עוד בספר בראשית אלוהים ברא גבר ואישה והם היו בשר אחד מבחינת האחדות הרוחנית שלהם בהקשר של ביטוי שהכוונה היא שברגע שהגבר מתאחד עם האישה במישור הרוחני של הדברים אסור להפריד אותם אם אלוהים הוא זה שהביא לאחדותם בתור משפחה אחת. המושג המקראי "אחד" מדבר על אחדות מורכבת למשל בין גבר לאישה שנחשבים בביטוי שציינתי :"בשר אחד"(משפחה אחת) וכן גם לגבי נושאים נוספים. המילה המקראית אחד שונה במשמעותה בתנ"ך מאשר המילה יחיד שמציינת אחדות שלא ניתנת לחלוקה או להגדרה של אחדות מורכבת כלשהי.
 

nrmlsr

New member
תשובה

מי שכן מתגרש עלול במהלך חייו לעבור על הדיבר לא תרצח ואף להפר את עקרונות האמונה. באמונה המשיחית ובאמונה הקתולית גירושין זהו חטא וגם אם יש סיבה מוצדקת מכתבי הקודש להתגרש מומלץ שלא להתגרש כי יש מקרים שהגירושין עלולים להביא לידי חטא. בחתונה קתולית בדרך כלל אי אפשר להתגרש בדרך כלל וכן לגבי חתונה משיחית. החתונה הקתולית שונה במהותה מחתונה משיחית אך מבחינת העקרון שלה לא ניתן להתגרש. ייתכן ויש כאלו שמאפשרים גירושין בחתונה קתולית אבל לא בטוח אבל אלו שכן מאפשרים זאת מפרים את עקרונות האמונה הקתולית וכן את האמונה המשיחית שעליה מתבססים חלק מעקרונות האמונה הקתולית. האמונה הקתולית שאבה חלק ממקורותיה מהאמונה המשיחית שקדמה לאמונה הקתולית. האמונה המשיחית(The Messianic faith) שונה במהותה מהאמונה הקתולית(The Catholic faith). האמונה המשיחית היא אמונה שמתבססת רק על התנ"ך והברית החדשה ללא מקורות חיצוניים. האמונה הקתולית היא אמונה שמתבססת על חלקים מהאמונה המשיחית שצויינו בשורה הקודמת כולל נושא הנישואים אך גם מתבססת על דברים שמקורם איננו מכתבי הקודש של האמונה המשיחית,למשל: הקאנון הקתולי שלא מוזכר בשום מקור בברית החדשה. הקאנון הקתולי הוא מקור שנכתב לאחר כתיבת הברית החדשה וקיימים בו גם ציווים שאינם משיחיים כגון: התפללות לקדושים(לא מוזכר בברית החדשה אלא רק בקאנון הקתולי). התפללות למרים,אם ישוע(מוזכר רק בקאנון הקתולי הציווי הזה אך לא בברית החדשה). התפללות למלאכים(מוזכר רק בקאנון הקתולי אך לא בברית החדשה). הפיכת האפיפיור למתווך בין האדם לאלוהים(תפקיד שאמור בכלל ישוע למלא על פי הברית החדשה ולא האפיפיור אם מסתמכים על כתבי הקודש על סמך התנ"ך והברית החדשה ללא מקורות חיצוניים). הפיכת נציגיו של האפיפיור לאלו שדרכם יש ישועה גם רעיון זה לא מוזכר במפורשות בכתבי הקודש ואין ציווי כזה בברית החדשה להפוך את נציגיו של האפיפיור למתווכים בין האדם לאלוהים. ישוע לא אמר שהדרך והאמת והחיים היא דרך מעשי אדם או דרך אנשים אלא שהוא הדרך והאמת והחיים והישועה היא דרכו כדבריו(כדברי ישוע):"אני הדרך והאמת והחיים ואין איש בא אל האב אלא דרכי". כלומר ישוע אומר שמשום שהוא חלק מן האלוהות(השילוש הקדוש,אחדות של שלושה באלוהות אחת) רק דרכו ורק דרך האמונה בו ניתן להוושע ולקבל קשר חי ואמיתי עם אלוהים ולא על ידי מעשים כלשהם. אין מקור בו ישוע אומר שיש דרך נוספת אל האב אלא הוא אומר שהוא הדרך היחידה לאב והדרך היחידה לישועה ושרק הוא מושיע ולא אף אחד אחר.
 

nrmlsr

New member
תיקון שגיאת כתיב

רשמתי: מי שכן מתגרש עלול במהלך חייו לעבור על הדיבר לא תרצח ואף להפר את עקרונות האמונה. וכוונת דברי הייתה: מי שכן מתגרש עלול במהלך חייו לעבור על הדיבר לא תנאף ואף להפר את עקרונות האמונה. בכל מקרה האמונה המשיחית מיסודה היא המקור לאמונה הקתולית ששאבה חלק ממקורות האמונה המשיחית לדרכי אמונתה ביחד עם מסורות אחרות.
 

Gyongyos

New member
האם חתונה משיחית תיתכן גם בפועל?

הרי בארץ אין סיכוי לקיום חתונה משיחית, שהרי כל אחד חייב להתחתן לפי דתו, ואם זה בחו"ל אז ניתן להבין שזאת חתונה נוצרית לכל דבר.. לא ככה?
 
חתונה משיחית

רוב המאמינים בארץ מתחתנים בחתונה אזרחית בכדי לקבל תוקף חוקי לחתונתם ועורכים טקס יהודי משיחי - שזהו בדרך כלל שילוב של סממנים מהחתונה היהודית עם קונספט משיחי תנ"כי. למשל בחתונה שלי, כמעט כל מה שיש בחתונה יהודית אורתודוקסית, היה בטקס שלי, כמו שבירת הכוס, שבע הברכות וכו'. בנוסף היו נדירת נדרים, והחלפת טבעות. כל מי שהיה בטקס, כולל אורחים שהם לא מאמינים, ושומרי מסורת יהודית, התברכו מהטקס, אמרו לי שהם לא ראו דבר כזה בחייהם - ושהדרך שבה עשינו את הטקס נגע בליבם. כמו כן ישנם יהודים משיחיים שעורכים טקס מסורתי עפ"י ההלכה היהודית.
 

Gyongyos

New member
מצטער על הבורות

נדירת נדרים והחלפת טבעות, זה משהו שאין בחתונה אורת' רגילה? האם יש סממנים קבועים לחתונה משיחית?
 
תלוי

אם אתה לוקח את כל גוף המשיח(הכוונה לכל המאמינים בכל העולם מכל הזרמים), אז יש דברים מאד דומים, כמו החלפת הטבעות ונדירת הנדרים, ביהדות, הבעל מקדש את האישה בענידת הטבעת, והגבר לא עונד טבעת. אני לא זוכר שיש נדירת נדרים אחד לשני. למעשה על-פי ההלכה היהודית, בכדי שזוג יתחתן, כל מה שצריך הוא שני עדים ממין זכר, ואמירת "הרי את מקודשת לי בטבעת זו כדת משה וישראל" תוך כדי ענידת הטבעת על האצבע של האישה. באמונה המשיחית, אנשים מתחתנים מתוך הבנה עמוקה שהם נכנסים לתוך ברית אחד עם השני לפני אלוהים וברצון אלוהים. אני לא אומר שבחתונה יהודית בני הזוג מתחתנים בקלות דעת, אך אין כל הבנה לגבי המשמעות העמוקה של הברית בין בני הזוג. מעטים הם האנשים שמבינים את המשמעות של כל הטקסיות והסמלים שקיימים בחתונה.
 

galgal21

New member
למה חתונה משיחית צריכה להיות

חתונה מיוחדת? לדעתי אם בני הזוג נרשמים כנשואים אצל פקיד ממשלתי (או שעושים זאת בקפריסין) זה מספיק כדי להגדירם כנשואים. מי שרוצה יכול לערוך גם מסיבה אזרחית.
 
למה לא?

כשבני זוג באים בברית הנשואים הם באים לפני אלוהים בברית קדושה, לכן אני מאמין ולא רק אני אלא גם מנהיגי גוף המשיח, שלא הרישום הממשלתי קובע לפני אלוהים שהזוג נשוי, כי אם רועה הקהילה ביחד עם הקהילה שהם העדים קובעים ונותנים את התוקף לנישואים בעולם הרוח(שהוא מציאותי וממשי).
 
בנוסף לדברים שנכתבו

טקס הנישואין בין גבר לאשה, הוא ברית ברית שנכרתת בדם(קריעת הבתולים) זוהי ברית קדושה, ואלוהים ייעד את הגבר ואת האישה לחיות ביחד בברית הזאת, כאחד לכל החיים. לכן ניאוף זהו חטא חמור באותה המידה כמו רצח וגנבה.
 
למעלה