שאלה בנוגע ללימודי עו"ס קלינית תואר שני

עומר חן2

New member
זה פשוט מידע לא נכון

זה פשוט מידע לא נכון. אם זה היה נכון, אז בוגרי בר אילן לא היו יכולים להתקבל לבי"ס לפסיכותרפיה, כי אין שם מגמה קלינית (יש שם מגמה טיפולית). כל ענין הפסיכותרפיה והדרישות - בהקשר לתואר שני בעבודה סוציאלית, הוא מגוחך. הרי ברור לכל אחד שאין כזה דבר עו"ס קליני, אבל משתמשים בזה בכל מקרה, גם בשמות של מגמות בתואר שני. אבל בתכלס - רק בחיפה ובתל אביב יש מגמה שנקראת קלינית. בכל שאר המקומות זה נקרא אחרת (וןמתכוונים לאותו דבר). וכל הנסיון הזה של אנשים לנסות להכפיף מקצוע שהוא טיפולי כמו עבודה סוציאלית, כך שיהיה ה שיותר קרוב לפסיכולוגיה (ששם דווקא יש מגמות קליניות ברורות ובחוק) זה פוגע במקצוע שלנו.
 

liorakott

New member
שאלה בנוגע ללימודי עו"ס קלינית תואר שני

שלום לכולם,

יש בכוונתי להתחיל ללמוד תואר שני בשנה הקרובה, נרשמתי לבר אילן למגמה הקלינית, לאונ' תל אביב למגמה הטיפולית אינטגרטיבית ולמגמה הטיפולית לחץ ומשבר וגם לחיפה למגמה הקלינית.
אני יודעת שלפי חוק אין כזה דבר עו"ס קליני, אבל בפועל הרבה פעמים כשאני מסתכלת במדורי הדרושים, כתוב שמחפשים "עובד/ת סוציאלי/ת קליני/ת". הבנתי גם שבחיפה ובבר אילן בגלל שהמגמה נקראת "קלינית" אז בסיום הלימודים אני יכולה לקרוא לעצמי עו"ס קלינית. אבל באונ' תל אביב מדובר במגמה טיפולית ולא קלינית (שבפועל אני ממש לא מבינה מה ההבדל, שני מילים נרדפות...). בכל מקרה, אתמול הייתי ביום פתוח בתל אביב, ואמרו ליששום אוניבריסיטה בתעודה שלה לא יכולה לרשום "עובדת סוציאלית קלינית" כי אין כזה דבר וכולם פשוט נותנים MA בעבודה סוציאלית, זה ברור לי. אז מה זה אומר בפועל? אם אני מנסה להתקבל למשרה שדורשים בה עו"ס קליני, אחרי שלמדתי במגמה טיפולית בת"א זה נחשב? אשמח אם מישהו יוכל לעשות לי סדר מניסונו האישי או ממה שהוא מכיר.
ועוד שאלה, אם מישהו יודע כמה ימי לימודים זה במגמה הקלינית בבר אילן?

תודה לכולם :)
 
יכולה לענות רק על השאלה האחרונה שלך

הבנתי שבבר אילן לומדים יום וחצי- יום מלא ועוד יום אחה"צ
 

עומר חן2

New member
תשובה פשוטה

כמו שאת בעצמך כתבת, הכל זה עניין של סמנטיקה.
בבר אילן אין מגמה שנקראת קלינית (יש מגמה שנקראת טיפולית) - אבל בגלל שהיא נמצאת שם כבר שנים - ב'שטח' קוראים לה מגמה 'קלינית' (שוב, היחידות שיש להן מגמות שנקראות 'קליניות' הן חיפה ותל אביב).
ואגב, כבוגרת מגמה שאינה 'קלינית' - עבדתי בבריאות הנפש וקראו לי 'עו"ס קלינית', נרשמתי לבי"ס לפסיכותרפיה, שהיה רשום שם בדרישות קבלה שצריך 'תואר שני קליני' (והתייחסו בפועל לזה שיש לי תואר שני בעו"ס, ויש לי נסיון בבריאות הנפש) - ככה שבתכלס, זה הכל משחק של מילים.
עובדת סוציאלית היא מטפלת, ואם ממש בא לך - גם עכשיו אחרי התואר הראשון את יכולה להגיד שאת קלינית....
 
למעלה