שאלה בנוגע....

שאלה בנוגע....

משום מה נראה לי ששם הפורום הזה לא כל כך נכון. מכיוון שרוב הגולשים פה מכוונים לרוק המתקדם של שנות השישים והשיבעים. וכך צריך להיות שמו. יש היום גם להקות חדשות שמנגנות בסיגנון הזה, שמופיעות בסגנון הזה, שיוצרות יצירות גדולות. Dream Theater Spocks Bread The Flower Kings ועוד הרבה, והייתי באמת רוצה לדעת האם מישהו כאן מתעניין בלהקות הללו? בסוף שנות השיבעים ובתחילת שנות השמונים היו מעט מאוד אנשים בארץ שאהבו את יס ראש ג´נסיס רנסנס וכל השאר,(שמח להיות מאלו שקנו בהיסטריה את Going For The One בהזמנה מחו"ל איך שהוא יצא). והיום זה נראה לי אותו דבר מתעלמים ממשהו שבעוד 10 20 שנה יביטו בו בנוסטלגיה. השאלה שלי היא אמיתית ולא בקטע של ביקורת , כי זה ברור שלגיטימי לכל אחד לאהוב את המוזיקה שהוא אוהב ולהעריך כנ"ל, אך מה אתם חושבים על כל הפרוג שקורה היום?
 
שאלה טובה

אני משער שאני לא היחיד כאן שבהחלט שם משקל רב על רוק מתקדם בימינו. קודם כל, אל תשכח את כל מה שהולך -עכשיו- בארץ. חוץ מזה יש היום המון רוק מתקדם בכל העולם, רק שהוא לא מגיע לכאן פיסית. בחנויות מוכרים את כל הקלאסיקות של ג´נסיס, ג´תרו טאל, אי אל פי, ג´נטל ג´ייאנט, יס, קינג קרימזון וזאפה, והרבה יותר קשה למצוא ת´ינקינג פלאג, אנגלאגארד, 5uu´s, פרזנט, DFA ועוד חצי מיליון הרכבים שפעילים כיום בעולם. לכן הגיוני שפחות קהל ייחשף לכך. זה לא אומר שצריך להגביל את הפורום הזה רק לשנות השישים והשבעים. אני די בטוח שעם הזמן זה יגיע יותר ויותר, ויותר אנשים יכירו את זה. בינתיים בוא נדבר על מה שיש...
 

NiGa

New member
DREAM THEATER, BABY!!

עזובו´תכם מכל הישנים וזה... זה נכון שהכל היה צריך להתפתח ממשהו אבל גם לפני האוטו היו כרכרות ואני לא רואה אך אחד נוסע בכאלה לעבודה.... חוץ מבנהריה וכאלה... אבל לא משנה! הקיצר, חיפשת אוהבי רוק מתקדם חדש ועדכני? מצאת!
 
המודרנה

בעיני להמון יצירות רוק מתקדם משנות השבעים יש ערך נצחי והן לא התיישנו בטיפה מאז. יצירות כמו Selling England By The Pound או Tarkus הן כולן יצירות מופת ואין משמעות לזמן שבו הן נוצרו. כך בעיני לפחות. פעם היה הרבה חרא והיום יש הרבה חרא, אך מה שטוב נשאר טוב, וזה לדעתי מסביר מדוע עכשוויות אינה ערך עליון כלל וכלל. אין לזה שום חשיבות.
 

NiGa

New member
אני בכלל לא טוען ככה...

אני רק אומר שאחרי שאני שומע דרים עם היכולות הטכניות ועם הסאונד החדשני ועם סטנדרטים של ניגון שבעבר לרוב לא היו קיימים - קשה מזה ליפול על הישנים! כמובן שכאוהב מוזיקה מאז או נגיד מסוף שנות ה 80, שאז באמת היצירות האלה החלו להכנס קצת לתודעה - ברור שתאהב אותן... אבל מה איתי? שהוכרתי לכל הסצינה של רוק מתקדם רק לפני שנה וחצי? ונפלתי ישר על דרים? כמוזיקאי זה מספק לי את הצורך למוסיקה בשיר... אני לא יכול לשמוע סתם עוד שיר עם 4 אקורדים...
 
ג´נטל ג´ייאנט

ההיכרות הראשונה שלי אי פעם עם הפרוג התרחשה בנובמבר 1998. לפני זה שמעתי היפ-הופ, גרין דיי ורדיו. באשר לטענתך הראשונית, אני טוען שזה בסך הכל (וזהו, לא יותר מזה) עניין של טעם, ותו לא. זה הכל. מה זה עניין של טעם? על זה עוד אפשר להתווכח. אבל זו לא טענה אובייקטיבית, זה מה שבטוח. סאונד חדשני זה לא דבר ש-כל- אדם רוצה, יכולות טכניות זה ממש ממש לא מה ש-כולם- מחפשים. אפילו לא הכולם שכאן בפורום. לכן בתור נימוק זה חלש.
 

LEATHER REBEL

New member
Despite the bad comment

I believe that Gravy Train is worth checking. Three of thei four releases are available on Repertoire records This band is good, no matter what the other surfer thought
 
אההם...

The band is good, no matter what the other surfer thought זה בסך הכל מזכיר לי משפט אחד מהסרט ´ספיחס´, בו בעל המועדון הזקן מציג את שלושת ה"בנות" בתואר : הלהקה הטובה ביותר בעולם!!! קבלו אותן!!! ומי שלא ראה את זה, צריך לראות. גם אם זה רק בשביל הסצנה הזו. זה פשוט סרט מושלם, לא משנה מה חושב כמעט כל מי שראה אותו.
 

TomerZimmermann

New member
מה הקשר?

גם אני התחלתי לשמוע רוק מתקדם לפני שנה-שנה וחצי. התחלתי ע"י זה שהכרתי את סימפוני-אקס וסטרטאווריוס. מהם עברתי לדרים תיאטר ובמשך זמן די ארוך הקשבתי לדרים. היום אני מתחיל להכיר את ג´נסיס, קרימזון, ג´טרו טאל ובתקווה שלאט לאט עוד להקות ועוד דיסקים של הלהקות הנ"ל. זה לא מונע ממני לשמוע דרים גם היום אבל זה לא הופך את הלהקות הישנות לפחות טובות לדעתי...
 
תשובות מעניינות

כמובן שלא התכוונתי שהלהקות משנות השיבעים עליהם גדלתי פחות טובות, התכוונתי להתעלמות מסוימת מהפרוג העכשוי ששמתי אליה לב בפורום הזה ובפורום רוק מתקדם הותיק יותר. בסך הכל אני חושב שמי ששומע את פטרוצ´י ומכיר את אבותיו הרוחניים סטיב האו גילמור וכדומה, יכול להבין ולהנות מפטרוצ´י הרבה יותר. אבל באמת נראה שיש כאן הרבה שמתענינים גם בפרוג שקורה היום. וזה משמח. ולמי ששאל, קודם כל שקיף שאני מכיר את פלאאור קינגס. אני חושב שהגיטריסט שלהם (שהוא גם הכותב העיקרי) נגוע בתכונה שהייתי קורא לה "אווירת יס" יותר מכל אחד מהגיטריסטים של היום. הוא מנגן בצורה מאוד מאוד דומה להאו וכתב מאוד מאוד דומה לג´ון אנדרסון. רק מה הוא איטי יחסית להרבה מהגיטריסטים האחרים (מיכאל רומאו, ג´ון פטרוצ´י, ואחרים) ואיטי יחסית להאו של שנות השיבעים. המלצה על להקות פרוג עכשויות? טוב טראנסאטלנטיק , פלוור קינגס וספוקס בירד כבר אמרנו.... אז יש סימפוני X (יחסית יותר מטאל מדרים) אבל עשו דברים מענינים Fates Warning , דיסקים מומלצים A pleasent shade of gray perfect symmetry ואלו קצת גבוליים לדעתי Spiral Architecht , Ayreon , Enchant, Cairo, Porcupine tree אה וכמובן איך שכחתי את Pain Of Salvation המופלאים.
 
אגב, ההשפעה הגדולה ביותר על

הבאסיסט, מתופף וגיטריסט של דרים היא מrush. שלושת חברי הלהקה נפגשו בפעם הראשונה ב85, בסיבוב ההופעות של ראש, ומצאו והאובססיה שלהם ללהקה היתה נקודת המוצא לשיתוף הפעולה העתידי, עד ימנו. הם התחילו לנגן יחד קטעים וגרסאות קאוור לשירים של ראש, ועד היום מציינים כל אחד את המקביל לו מראש, בתור האדם המשפיע ביותר בתחומו. הלהקה גם הפיקה בשיתוף עם נגנים מעריצים נוספים דיסק הוקרה בשם working man עם ביצועים חדשים לשירים של rush. לכבוד יציאת הדיסק החדש של ראש, מייק פורטנוי הציע את דרים כלהקת החימום לסיבוב ההופעות, ואף כתב את הLiner Notes לדיסק הטרי. הסולן הוא יוצא הדופן היחיד, ואי אפשר להאשים אותו כשהוא מציג את פרדי מרקיורי כמודל הההשראה הגדול ביותר שלו. מעבר להשפעה הרבה מיס, קרימזון, איירון מיידן וקווינס רייך. השילוב בין הסגנונות של ראש וקווין הוא הבסיס העיקרי שעל פיו הוקמה הלהקה (שנקראתה במקור על שם שיר של ראש)
 
מוסיקה בשני אקורדים

כנראה שלא הבנתי נכון: Dream Theater מנגנים מוסיקה מורכבת, רב שכבתית, עם שינויי מקצב ועם עיבודים סימפוניים ללהקת רוק, ואילו Genesis, Yes, ELP, Crimson ומאות אחרות, ניגנו מוסיקה בשני אקורדים? בוא תסביר לי!!! Dream Theater היא להקת מטאל. מה שאנחנו, הזקנים שלא מבינים, כינינו אז "רוק כבד". אז באמת יכול להיות שDream Theater מנגנים מוסיקה יותר מהוקצעת ממה שניגנו Deap Purple או Black Sabath או Uriah Heep, אבל דווקא כאחד שמנגן ואוזנו רגישה מוזיקאלית, הייתי מצפה להבין את ההבדל בין הרוק של שנות השבעים למה שעושים היום. אני מתנצל אם אני פוגע בציפור נפשך, אבל לדעת ה"זקנים", אין אף הרכב בשני העשורים האחרונים שהצליח להגיע לדרגת האמנות אליה הגיעה Gentle Giant או ליכול התזמור של Yes ברוב אלבומיהם משנות השבעים, או לרגישות המוסיקאלית של ג´נסיס וקרימזון. יקי
 
לא רק הזקנים

אני בן עשרים ואחת וחצי ואני מרגיש כמוך. אני חושב שזה לא קשור לגיל, באופן כללי. אפשר לנסות עד מחר לעשות חתכים באוכלוסיה ולבחון באילו גילאים יש יותר העדפה לכאן או לכאן, אך בסך הכל גיל הוא נתון חסר משמעות בעיני, ולא רק בנושא הזה. נכון, אנחנו מדברים על טעם אישי. אך אני מרגיש צורך עז לציין שלאחר האזנה אובססיבית להרבה רוק מתקדם משנות השבעים ולאחר האזנה קצת פחות אובססיבית להרבה רוק מתקדם משנות התשעים, אני פשוט לא מוצא במוסיקה העכשווית את העושר והיופי שהיה פעם. באלבום אחד ג´נסיס, שהיו יחסית הרכב -מאוד- מגובש סגנונית, הכניסו המון השפעות וסגנונות שונים. המוסיקה שלהם מאוד עשירה ברגשות, צבעים ומצבים שונים. את זה אני בדרך כלל לא קולט אצל להקות חדשות יותר, באופן כללי.
 

flowerking

New member
מסכים איתך אבל...

התפתחותו העיקרית של הפרוגרסיב היה בסוף שנות השישים ובשבעים תפס תאוצה בעיקר בזכות להקות על באותה תקופה...כמו קינג קרימזון יס ג´טרו טול וכו´ וכו´ וכו´ זו הסיבה שאני מניח שבפורום הזה מתייחסים בעיקר למוזיקה המתקדמת של אותה תקופה...אני טועה? בכל מקרה אני מאוד מכבד גם את מה שיש היום...את דרים טיאטר אין צורך להזכיר למרות שדווקא אותם כמעט והפסקתי לשמוע אבל לגבי פלאוור קינגס יש להם כמה קלאסיקות כמו ספייס ריבולבר ופלאוור פאוור שעוד ידברו עליהן בעתיד...אתה בטח מכיר מה אתה אומר על האלבומים הללו? בכל מקרה אני מניח שיהיו פה דיונים גם לגבי הפרוגרסיב המודרני... יום טוב ואחלב פורום. נ.ב--אילו להקות פרוגרסיב עכשיויות יכולים להמליץ לי פה?? תודה מראש
 

cha ching

New member
אמממ....

אני די בקטע של הפרוג של עכשיו.... דרים, ליקוויד.... ואני מאוד מוכנה שתתח את אוזניי לעוד פרוג עכשווי יותר... כילמען האמת-פרוגרסיב של שנות ה60-70 מעניין לי את ה@#$%^&*
 

rockyracoon

New member
דרים ת´יאטר וכל הפרוג החדש הזה..

אני כבר 11 שנים בעניין של הפרוג- זה של שנות ה 70 כמובן, ובשנה האחרונה ניסו מספר אנשים "להרעיל" אותי על פרוג חדש בכלל , ועל דרים ת´יאטר בכלל. שמעתי מספר פעמים, מאוד הערכתי את המיומנות המקצועית בנגינה, את ההפקה הנוצצת, אבל...משהו...משהו חסר לי. חסרות לי מילים כדי לתאר את ה-"משהו" הזה שיש בכל אלבום של קרימזון/יס/ג´נסיס משנות ה-70 החל מהישמע הצליל הראשון. זו אולי אנאלוגיה קצת מפגרת, אבל אני חושב על דרים ת´יאטר (וכל הפרוג החדש) כעל גורד שחקים גבוה שכזה: נוצץ, משוכלל, ומרשים בארכיטקטורה והרושם החיצוני שלו. הפרוג הקלאסי לעומת זאת מתקשר אצלי למבוך של מערות אפלות...מיסתורי, סבוך, אפל, וטומן בחובו הפתעות. עד כאן האנלוגיה האידוסינקרטית שלי....למישהו יש רעיון אחר לגבי מהו אותו "משהו" מסתורי שכה נעדר מלהקות הפרוג של היום ומונע ממני להתחבר ללהקות כגון דרים ?
 

aviol

New member
אחי..אני איתך כבר ב2 נושאים!

א.קווין ב.דרים ת´יאטר לא משהו פעם שלישית גלידה..?
 
כל מילה.. ../images/Emo45.gif

דרים מרשימים בטכניקה, אבל בטכניקה בלבד. אין ספק שכל אחד מחברי הלהקה מוכשר בתחומו והחיבור שלהם יחד יוצר סופר גרופ חזק מאד בצד הטכני ביצועי. מעבר לזה קשה לי להגדיר אותם כפרוג, כי נגינה מהירה וקטעים ארוכים הם לא אינדיקטור. גם אם מבצעים אין ספור פעמים קטעים של ראש ויס בהופעות. אני לא אומר שהם לא טובים, פשוט לא מתחברים לז´אנר. אולי הם פשוט אמריקאיים מדי, אין לי תאור מדוייק יותר.
 

rockyracoon

New member
Shattered dream....

טכנאים מוכשרים מה?.... שמע אין ספק שהם מסוגלים ליותר, הם נראים נורא אינטליגנטים בוידאו שצפיתי בו, אבל הם שמים דגש כנראה על נגינה מהירה וטכניקה מאשר על קומפוזיציה חכמה ומעניינת. אולי העניין נעוץ בהבדל תרבותי עמוק יותר בין שנות ה 70 ושנות ה 90. משהו כמו "קישקשתא" מול "טלה-טאביז" או "מונטי פיית´ון" מול "סיינפלד". משהו רע קורה לעולם...
 
למעלה