שאלה בנושא התקשרות מול חברת הוט

mirish1010

New member
שאלה בנושא התקשרות מול חברת הוט

הנני לקוחה של חברת הוט ומקבלת ממנה שירותי קו טלפון. המסלול אליו השתייכתי הסתיים והחברה העבירה אותי למסלול אחר מבלי לשאול ו/או לקבל את הסכמתי. ראשיתרצוני לברר האם זה חוקי, ושנית - האם יש דרך לקבל המברת הוט היקרה החזר יחסי על החיוב העודף.
תודה ויום טוב - מירי, השואלת המתמידה.
 

efibau

New member
תשובה

על פי העובדות שתיארת, הוט נהגה כחוק. סעיף 13א לחוק הגנת הצרכן, שקובע את ההוראות לגבי עסקה מתחדשת, מחריג סוגים מסויימים של שירותים מהכלל הקובע שעל הספק לקבל את הסכמת הצרכן מראש לחידוש העסקה. אחד החריגים: "שירותי טלפון בסיסיים" (נייח ונייד) עם זאת, החוק קובע כי ספק של שירותי טלפון צריך לשלוח הודעה מוקדמת לצרכן בתקופה שבין 60 עד 30 יום לפני תום תקופת ההתקשרות, ובה לפרט את המועד בו תסתיים העיסקה (כלומר, יסתיים המסלול); תנאי העסקה אחרי חידוש העסקה (כלומר, המסלול החדש); הודעה כי ההתקשרות בין הספק לצרכן תימשך אלא אם הצרכן יודיע שאינו רוצה לחדש את ההתקשרות; הבהרה כי זכותו שלהצרכן לבטל את ההתקשרות לאחר החידוש מתי שירצה בכך, ללא הגבלה; צרכן שאינו רוצה בחידוש / אינו מרוצה מהתנאים - צריך לשלוח הודעת סירוב לחברת-טלפון. בתקשורות שכאלה, מומלץ לעשות זאת גם בכתב, ולא רק בשיחת טלפון, כדי שיהיה תיעוד.למרבה הצער, התקשורת מדווחת לא אחת על מקרים שבהם רק כאשר הלקוח מתקשר ומבקש לבטל את ההתקשרות במסלול החדש, מוצע לו מסלול בתנאים טובים יותר. במענה נוסף בהמשך אוסיף קישורים על חידוש חוזה בתום תקופה - המועצה הישראלית לצרכנותחוק הגנת הצרכן איך לנתק אחרי תום התקופה.
 
למעלה