ועוד בנושא הקואקס
שלום לך יוני. גם אני בפורום שיט וימאות. אני ימאי משנת 1971 ועד לינואר 2008 כיהנתי בתפקיד יו"ר איגוד השייטים הישראלי, ואני גם חובב רדיו ותיק. ובכן מנסיוני, ההצעות ל כבלי RG8 TU RG213 שקיבלת כאן אינן מעשיות כל כך כשמדובר בהשחלה לאור התורן. אלה כבלים לא גמישים מספיק למטרה הזו, ויש לזכור תמיד שלאורך התורן מוחלים כבלי חשמל ומעלנים למיניהם כך שהמקום צפוף ולא רצוי ליצור חיכוך אם ניתן למנוע זאת. עוד ענין הוא הכנסת הכבל דרך גג הקבינה. לצורך כך יש מעבר מיוחד עשוי פליז מצופה ניקל וכן גומי לאיטום. המעבר הזה מתאים לכבל דק כמו RG58 ואינו מאפשר העברת כבלים עבים. יש לזכור עוד, שהכנסת והוצאת כבל בתורן היא מלאכה קשה וכבל עבה אינו מקל על המלאכה. מכל הללו ברור ש RG58 הוא הפתרון שלך. ועוד ענין לשים לב אליו. במכשירים ימיים וותיקים העכבה היתה של 75 אוהם למטרה זו קיים כבל קואקס RG59 רצוי שתבדוק בספרות של המכשיר שלך. ענין נוסף הוא סוג האנטנה שלך. למרות האמור לעיל, אני מצמליץ לפניך להיכנס לאתר של חברת BEKDEN המתמחה בייצור כבלי קואקס בטכנולוגיה מתקדמת ויתכן שמתצא שם קואקס דק ובאיכויות גבוהות שמפצות על ההפסדים בשל אורך הכבל. ובאשר לאנטנה עצמה. אם אתה משתמש באנטנת חובבי רדיו שמיועדת לרכב, עליה להציבה על פלטת נירוסטה ברוחב של 25x25 לפחות כדי שתהיה לה "אדמה". לא קשה להתקין זאת על התורן והתוצאות מצוינות. אם אתה משתמש באנטנה "ימית" אין כל צורך באדמה מאחר והן באות בד"כ עם רדיאלים או ללא צורך ברדיאלים (חצי אורך גל). הייתי מציע לך לשהתמש בקונקטורים מוזהבים כמו אלה שמפורסמים ב WEST MARINE ולא בקונקטורים פשוטים, וזאת מגלל תנאי הקורוזיה בים. בהצלחה רון שלם 4X6VO