שאלה בנושא מעקב

NEMESIS666

New member
שאלה בנושא מעקב

לפני כשנה התגלה אצלי גידול במעי הגס. הגידול פרץ לחלל הבטן והיה stage 2 . הגידול הוסר בהצלחה ע"י ניתוח. לאחריו טיפול מונע של 12 טיפולי 5fu . בגלל גילי הצעיר עשיתי בדיקות גנטיות והתגלה שאכן הגידול הוא תוצאה גנטית ויש לי תסמונת HNPCC , תיסמונת הגורמת לגידולים במעי הגס ובנוסף מגדילה ההסתברות לגידולים בקיבה, כליות ודרכי השתן ביותר מההסתברות ללא התסמונת הגנטית. תוכנית המעקב שלי היא פעם בשנה CT אגן, בטן וריאות, פעם בשנה קולונוסקופיה ופעמיים בשנה מרקרים (אשר אינם מהווים אינדיקציה אמיתית במקרה שלי). אני נמצא בהרגשה שמעקב זה אינו מספק. האונקולוג שלי חושב שכן. לדעתו אין צורך באנדוסקופיה או מעקב נוסף אחר. אני די לחוץ מהמעקב ולדעתי הוא לוקה בחסר. מה דעתכם?
 

VB100

New member
מעקב

שלום איש היקר, 1.לא ברור האם הוצע לך לעשות הקרנות אחרי ניתוח ולפני טיפול מונע ? אם לא תבדוק למה. 2.מתי זה נותחת ומה אומר האונקולוג שלך לגבי תרופה חדשה AVASTIN, שניתן לקבל אותה ביחד עם טיפול מונע? (אמנם היא עדיין לא במלוא בסל התרופות, אבל כדי לבדוק אם אתה כן מתאים לקריטריונים של משרד הבריאות: http://www.infomed.co.il/questions/q_041705_7.htm ) 3.בתחום סרטן מעי הגס אתה יכול להתייעץ אם אחד הרופאים המרכזיים בארץ א.פיגר (אולי זה הרופא שלך, אבל אם לא, זה הפרטים: ד''ר אריה פיגר, מומחה לגידולים במערכת העיכול, מנהל השירות לאונקולוגיה של מערכת העיכול, איכילוב: מזכירתו: 036973082, טל לביקור פרטי: 036702490 ) מעקב: ** כל משה כתבתה זה למעשה מעקב מלא, אלי כדי במקום CT רגיל לעשות בדיקת FDG-PET/CT בדיקה יותר מתקדמת ויותר יקרה לקופת חולים. וכדי לעשות אותה (או CT) פעמיים בשנה (אני לא בטוח שקופת חולים תסכים לזה מבחינת המימון). ** מרקרים כן מהווים אינדיקציה.
 

NEMESIS666

New member
VB100 היקרה

תודה על תגובתך. לא עשיתי הקרנות מאחר והגידול היה STAGE 2 , כלומר פרץ לחלל הבטן אך למזלי ללא גרורות ללימפה. הגידול הוצא בשלמותו בניתוח שעשיתי. לכן גם לא קיבלתי AVASTIN כטיפול אלא 5FU כטיפול מונע בלבד. אני מוטרד מהמעקב מאחר וכתוצאה מהתסמונת הגנטית שיש לי, פוליפ יכול להפוך לגידול סרטני בגודל 10 ס"מ תוך שנה-שנה וחצי (אצל אדם ללא תיסמונת מדובר על תהליך של כעשר שנים). כמו כן אני מוטרד מאחר והגידול פרץ לחלל הבטן ולכן במעקב הנוכחי הבדיקה השנתית של המעי הגס וה-CT אינם בודקים לי למשל את הקיבה ואזורים אחרים בגוף. האם יש לך מושג אם לא נהוג במקרים שכאלה אנדוסקופיה למשל? תודה.
 

VB100

New member
בדיקת FDG-PET/CT

לגבי אנדוסקופייה אין לי שום מידע , אבל ע''י בדיקת FDG-PET/CT רואים את כל הגוף ובדיקה הרבה יותר איכותית ואמינה. (וכמו שאמרתי קודם היא יותר יקרה לקופת חולים ואז הם לא יסכימו, אבל צריך להתעקש.) למיטב ידעתי ניתן לעשות אותה רק ברמב''ם ואיכילוב. אני חושב שזה מאוד מומלץ במקרה שלך.
 
למעלה