שאלה בנושא תאונת דרכים

verynice5

New member
שאלה בנושא תאונת דרכים

נהג א' נסע יחד עם נהג ב' ברכב. במהלך הנסיעה הסכים להתחלף עם נהג ב' ונהג ב' נהג ברכב. לנהג ב' לא היה רשיון בתוף (עקב שלילה) ונהג א' ידע את זה. במהלך הנסיעה היתה תקלה ברכב ולכן נהג ב' (זה בלי הרשיון שנהג באותה עת) עצר את הרכב. נהג א' (בעל הרכב עם הרשיון) ירד מהרכב כדי לשים משולש אזהרה, אולם אז הגיע רכב נוסף ודרס אותו למוות. את מי תובע העזבון ואת מי תובעים התלויים? האם העזבון יקבל פיצויים, למרות שנהג ב' נסע ללא רשיון (בגלל שהעצירה היתה כתוצאה מקלקול הרכב) תודה.
 
תשובה

זה מאד בעייתי. יכול להיות שלעיזבון והתלויים תהיה עילת תביעה נגד הנהג של הרכב הדורס. השאלה מורכבת מדי ואינה מתאימה למתן תשובה בפורום אינטרנטי.
 

verynice5

New member
תודה. בינתיים התחלתי קצת ללמוד את הנושא

ואני מבינה מדוע זה מורכב ולא כל כך מתאים לפורום כזה, אבל ברשותך, יש לי שאלות קטנות (אני מקווה שהן קטנות): האם הנהג שנהרג יחשב במקרה הזה נהג או נוסע? במידה והתלוי יקבל את הפיצוי מקרנית (במידה ולא יקבל לאור ס' 7(6) לחוק הפלת"ד) ממי קרנית תובעת את הכסף? תודה.
 
תשובה

שאלותייך לא קטנות בכלל. הן מעלות חלק מהבעיות במקרה זה ולמעשה נוגעות בלב ליבה של הבעיה המשפטית.
 
תשובה אפשרית:

מה שהם עשו זה אולי תיקון דרך. תיקון דרך לרוב נחשב לשימוש ברכב מנועי ולכן לרוב חל עיקרון ייחוד העילה. ברגיל אם היה לנהג רשיון היה צריך לתבוע אותו ואת מבטח הרכב בו "נהג" אפילו שלא נהג ברגע התאונה. כיוון שאין לו רשיון נהיגה, אולי חלים דיני הנזיקין ואולי אפשר לתבוע את נהג הרכב הפוגע אבל צריך להוכיח חבות נזיקית מצידו- רשלנות שלו שבגללה הוא פגע בהרוג וכמובן שניתן לייחס רשלנות תורמת להרוג. נהג שנוהג ללא רשיון ואולי גם נוסע שנוסע בידיעה שלנהג אין רשיון, אולי אין להם זכות תביעה כלפי קרנית. קרנית לרוב חוזרת לנהגים חסרי רשיון ובעלי רכב שבזדון התירו נהיגה ללא שריון. * זו תשובה בשליפה ובלי שעשיתי בדיקה והיא בעיקרה ניחוש, אל תסתמך/כי על תשובה זו ואיני אחראי לנכונותה.יתכן בהחלט שיש טעויות רציניות בתשובתי. תבדקי את המצב המשפטי היטב עם מומחה לתחום הפלת"ד.
 
למעלה