שאלה בקשר לילד הבכור (12)

לאה_מ

New member
לא אמרתי לגבי שינה - רק לגבי מיקום

אין לי בעיה שיהיה ער בבית או בבית של חבר. אני לא חושבת שבשעות האלה הם צריכים להיות בחוץ.
 

Kalla

New member
לא רק לך.

למען האמת, הכל מפריע לי בסיפור הזה.
 

תּמר

New member
אני לא יודעת אם זה מוזר או לא

נראה לי שצריך לתאם ציפיות. להגיד - בכל פעם שאתה רוצה לישון אצל חבר, תשאל אותי כדי לקבל אישורֿ, ןשאין אישור גורף, כי את צריכה לדעת היכן הוא נמצא. נראה לי שזה מה שאני הייתי עושה.
 
השעות והשיטה לחלוטין לא מקובלות

ושעות עירות כאלולא מקובלות אלא הוא עם הוא בבית עם חבר בשקט בשקט בחדר.
 

אורזיגל

New member
גם לי יש בן בכור בן 12, אצלנו לא

הולכים לישון אצל חבר ולא מזמינים לישון בלי לתאם מראש, אפשר גם בהתראה קצרה אבל תמיד צריך לתאם. הוא יודע שהבית פתוח בפני החברים שלו ואנו שמחים תמיד לארח (מלבד במקרים מיוחדים), אך יודע שצריך להגיד מראש. לא היינו מקבלים התנהגות כמו שאת מתארת.
 

אפרתש

New member
מוזר לי שרק עכשו גיליתם את זה

מה שחשוב זה איך הדברים התנהלו אצלכם בבית עד היום, ומה מתאים לכם. עד היום לא סיכמתם אם הוא מודיע או מבקש? עד היום לא סיכמת אם אפשר להפתיע אותך באורח שמגיע בחצות הלילה? אם מדובר בילדים שנוהגים לישון הרבה אחד אצל השני ומרגישים בבית אחד אצל השני ואת מכירה את ההורים - אני לא מוצאת פסול בכך שהוא מודיע לך, תוך ידיעה שלו שבמקרים מסוימים את עשויה להוציא החלטת וטו (למשל כי הוא לא יודע שיש תוכניות למחר בבוקר, או כי הוא לא סידר את החדר). אם מדובר בילדים שאת לא מכירה - מאד לא חביב עלי. הוא צריך קודם לדבר, ולספר לכם מי הילדים האלה.
 
הדברים התנהלו אצלנו כך:

(מקוצר הזמן עונה לכולם ולא אחד אחד) כשהילד ביקש להתארח אצל מישהו, הוא היה מבקש לפני כן ,זמן סביר מראש ואם היה ניתן היינו מאפשרים זאת. לאחרונה נפרצו גבולות בנושא לינה אצל חברים. המקרה שהביא ב- 1.00 בלילה חבר עם הודעה קצרה, הוא מקרה יחידי. אני מכירה את כל הילדים, הם לומדים איתו מהגן, והם חברים שלו מעל 10 שנים (רובם).
 

noa128

New member
לא מבינה את משפט הסיום

"נשמע לי מוזר.." - לא מתאים לך? תגידי לא. לא מקובל עליי, בדיוק בשביל זה את האמא והוא מרגיש צורך ליידע אותך (באמת תודה רבה..). ויותר מזה, ההנחה "לא שאלתי כי את תמיד מסכימה" ממש 'מזמינה' התקלה שלך בסגנון "אבל היום אני לא מסכימה" ולו בכדי שיבין שאין כאן שום הסכמות גורפות ועצמאות ניתנת למי שאחראי, דואג לקבל רשות וליידע וגם (קצת)מתחשב וזוכר שיש לו הורים שדואגים לו. אצלי לא היה ולא יהיה כזה דבר, הם שואלים מראש, מבקשים רשות וכשמדובר בשינה מחוץ לבית אני תמיד מוודאת בעצמי עם הוריו של הילד המארח שזה אכן מתאים להם ולא "נוחת" עליהם ילד רק כי הצעירים תיאמו ביניהם, תמיד יש מצב שהבן שלהם לא דאג ליידע אותם מראש ואם להם לא מתאים - זה הבן שלי ש'ייתקע' שם ויפריע... לגבי השעות, אני מסכימה עם שאר הכותבים - אין מצב שילד שלי יסתובב מחוץ לבית בשעות כאלה ואני לא אדע היכן הוא ואם יש משהו שמתייחס להמשך הערב (יעני אחרי נגיד 21:30-22:00) - זה יתואם איתנו לא יאוחר מהשעות האלה ויקבל אישור או לא. ב 01:00 בלילה אני ישנה בידיעה מלאה היכן (באיזו מיטה) הוא ישן. הילד מבקש גבולות - זכותו.
 

פלגיה

New member
אנחנו בדיוק בגיל עכשיו

עד עכשיו ההסכם היה שאם רוצים להזמין/להתארח לארוחת ערב או שינה אצל חברים צריך לחשוב על זה מראש, מספיק מוקדם ולהודיע להורים של כולם. עכשיו עם הגדולה נוצרו מצבים של היא אצל החברה עד 9 או 10 ופתאום הם נזכרות שאולי כדאי לישון ביחד, ואז הולכים להתארגן וכו' וכו'. איכשהו חוסר התכנון מראש מפריע לי, אבל אם נמצאים אצל חברה ב-10 בלילה עדיף לי שתישאר לישון ושלא תחזור בשעה כזאת. היו כמה כסחים "אתם לא תגידו לי מה לעשות" "לא תחליטו בשבילי מתי אני אחזור הביתה" וכו'. ברגע שהיא הבינה שאנחנו עקשנים בנקודה הזאת, היא קיבלה את הנקודה שלנו. עכשיו היא מודיעה לנו בזמן. אין כל כך מה לשאול, כי זה תמיד אחת משתי חברות. אין גיוון במקרה הזה. לגבי הישארות בחוץ עד מאוחר - זה תלוי מתי. ב"סתם ערב" אני מעדיפה שב-9 יהיו בבי. אבל יש ערבים מיוחדים למשל ל"ג בעומר או ערבי פעילויות בסניף וכדומה שאז "כולם" נמצאים בחוץ עד מאוחר, ואז גם רכז הביטחון של הישוב מודע לזה, והוא מפעיל פטרולים מתוגברים.
 
כשהם חזרו מבילוי בשעה מאוחרת

והילד הודיע לי שהוא רוצה לישון אצל חבר, הסכמתי והעדפתי שהוא ישן אצלו מאשר יסתובב בלילה לבד. בעלי ישן ואני לא מסתובבת בשעות כאלה, כי אני פחדנית. הילד אמנם לא גר רחוק מאיתנו, אבל במקרה זה העדפתי ואמא שלו הסכימה שהוא ישאר. ברור שנמתחו גבולות ואני צריכה לשכתב את החוקים או לשדרג אותם, לטובת כולם. ותודה לכולכם על התגובות.
 
למעלה