IRIS ->
במצלמות סטילס IRIS נקרא בעברית "תריס", שתפקידו בעצם לחשוף את התמונה לאור, ולאחר מכן להסתירה ממנו, בכדי שלא תישרף לגמרי. במצלמות SLR ומצלמות מתקדמות ישנה אפשרות לקבוע את מהירות חשיפת סרט הפילם (מהירות בפתיחה והסגירה של תריס). המשתנה העיקרי שמושפע משינויים במהירויות התריס הוא כמובן בהירות התמונה. זו גם תלויה במצב של צמצם המצלמה (הshutter). אם למשל הוא פתוח, אבל התריס כוון למהירות גבוהה (עושים את זה למשל בכדי להקפיא אובייקט או דמות שזזה במהירות בתמונה חדה), אזי חשיפה שיקבל הסרט תצהיה יחסית מאוזנת, אע"פ שהתריס נסגר מהר ולא נותן להרבה אור להיכנס. את התכונה הזו ירשו ממצלמות הסטילס מסרטות הוידאו, וגם מצלמת הminiDV שלך. במקרה שלך, אתה בעצם צריך לפתוח את התריס כמה שיותר, בכדי שייכנס כמה שיותר אור לתמונה (לחיישן CCD במקרה הזה). תנסה להגיע לרמה של 1/30. כמובן שלפני המשחק עם הIRIS עדיף לך לארגן תאורה יותר טובה. ואגב, הגרעיניות בתמונה, מקבילה לגרעיניות שיש במצלמות דטילס גם כן. כאשר במצלמת סטילס אתה מצלם בסרט עם ASA גבוה, הגרעיניות של התמונה עולה, כאשר רגישות הסרט עצמו לאור גדולה יותר, ולכן מצלמים איתו במקומות שבהם נמצא מעט יותר אור. במקרה של מצלמות הוידאו, ישנה הגברה אלקטרונית של האור, שמבוצעת ע"י חיישן, ומביאה בעצם גם לאותה תוצאה, וגם לאותו אפקט. ככל שהמצלמה שלך מתקדמת יותר, הGrain (הגרעיניות) יכול להיות נמוך יותר, בשל שלל אפשרויות ידניות שאתה יכול להגדיר למצלמה, והיות המצלמה מצויידת בחיישנים יותר טובים (3CCD מול 1CCD מתבטא כאן למשל). ובקשר לתוכנה, ראה אחת מהתגובות האחרונות שכתבתי בפורום, שמפנה לדגימת וידאו ישירות לפורמט DIVX. דגימה לפורמט דחוס אמנם מורידה את איכות הסרט הסופי, אך למי שלא מתכוון להפיץ את הסרט בברחבי תבל, זה פיתרון סביר.