שאלה בתחום הפרוקטולוגי

שאלה בתחום הפרוקטולוגי

אני אדם בגיל העמידה שלקה לפני שבועיים לראשונה בחייו בפיסורה. אני מטופל ע"י פרוקטולוגית שהמליצה לי להרבות בשתיית מים ולערוך שינוי תזונתי. אשר להמלצת המים, אין לי בעיה. אוכל לעמוד בכך. אבל שינוי תזונתי דרסטי נראה לי עניין מסובך, שספק רב אם אוכל להתמיד בו.

אשמח על כן לדעת באילו תוספי מזון מומלץ להשתמש בנסיבות כאלה. תוספים שיש בהם כדי להקל על העיכול והיציאות ולא מנטרלים מהמזון את הערכים התזונתיים שלהם.

תודה רבה על העזרה.
 
שלום שניאור,

ותודה על פנייתך.

אתה יודע.. לעתים הדרך הארוכה היא הקצרה ביותר- למה אני מתכוונת? אומנם זו פעם ראשונה להופעת הפיסורה, אבל אם לא תעשה את השינוי הנדרש, היא תמיד עלולה להרים את ראשה שוב ושוב ובכך אתה מעמיד את עצמך בסיכון למחלות נוספות. חשוב לדעת כי גורמי דלקת המופיעים בצורה כרונית עלולים לסכן אותנו למחלות נוספות ומגוונות.

חשוב לי להבין האם יש רקע של עצירות, סטרס ממושך..?
לתפיסתי, כאשר אין לפחות יציאה אחת ביום, זו עצירות.

במקרים האלה חשוב לרכך את הצואה על מנת לא להמשיך ולפצוע את המקום ובכך לסייע להחלמתו.

אם אתה מדווח כי אין בעיה להרוות עצמך במים- זו בהחלט התחלה טובה. מרבית האנשים אשר נוטלים סיבים דרך המזון או בתוסף - שוכחים להרבות בשתיית מים ומקבלים את הפעילות אותה הם רוצים למנוע- עצירות. ברגע שמרבים באכילת סיבים ולא שותים מספיק מים יוצרים פקק ולא עשינו דבר.

אז לסיכום;
זה יהיה נהדר עבורך לעשות שינוי תזונתי (ולהרבות בשתייה) במיוחד עם אכן יש רקע של עצירות- השינוי אינו חייב להיות דרסטי- אלא רק להוסיף סיבים לתזונה. זה יכול להיות בצורת תוסף על בסיס פסיליום (יש אבקות, יש כמוסות) או כמזון. רוב המזונות המלאים מכילים בתוכם סיבים וכמות גדולה יותר של מים וכמובן ויטמינים ומינרלים. אפשר גם לצרוך מזונות מוצילגים כאלה שיש בהם ריר כמו במיה, קוואקר, פישתן..
מקומית אתה יכול למרוח מעט שמן זית- לרכך את המקום ולמנוע סדקים.

רפואה שלמה:)
 
תודה לך, קלרי אקוסאפ.

על תשובתך המהירה והרחבה, אשמח עם זאת אם תואילי לתת לי הנחיות יותר ספציפיות לגבי מה עלי לדרוש מהמוכר ואיזה מינון
רצוי ליטול. אני מעדיף בקפסולות.

ושוב תודה
 
היי שוב

עלייך לדרוש מהמוכר כמוסות פסיליום- חברות שונות מייצרות את התכשיר- בדר"כ בריכוז של 300-500 מ"ג.

מינון הנטילה המומלץ הוא: 2 כמוסות, 3 פעמים ביום. נכון יותר להתחיל במינון של כמוסה אחת, 3 פעמים ביום. אם אין שינוי בצואה תוך יומיים שלושה , להעלות את המינון ל2 כמוסות, 3 פעמים ביום.
לא לשכוח לשתות הרבה מים- לפחות 12 כוסות ביום.
כמובן שאם אתה נוטל תרופות או תוספים אחרים- יש ליטול את הפסיליום במרווח של שעתיים לפני או אחרי.
 

מתלמד8

New member
לשניאור-הקלה בעצירות

קבל עצה מניסיון אישי,סובל שנים מעצירויות כתוצאה מכדורים שאני נוטל,לאחרונה קיבלתי פתרון מצויין דווקא מתרופה של קופת חולים,הרופא רשם לי תרופה צמחונית(תרופה צמחונית מקופת חולים?-זה נדיר,אבל הפעם הפתיעו לטובה) בשם "אגיולקס" בצורת גרגירים משילוב של 2 מרכיבים צמחיים.
לוקחים כפית(הכפית באה בתוך הקופסא עם הגרגירים) אחת של גרגירים ובולעים עם 2 כוסות מים אחרי ארוחת הערב,למחרת יש 2 יציאות רכות וניקוי מלא של הכיבה וללא פגיעה בערך התזונתי של המזון שאכלת.

באזהרות היצרן על הקופסה כתוב שאסור לקחת יותר משבועיים,כי הגרגירים עלולים להפוך את כיבה "לכיבה עצלה"התלויה בתרופה,

אני לוקח את הגרגירים כחודש ומרגיש עם זה טוב.

ביום יום אני לוקח ויטמנים ומינרלים מכל מיני סוגים,אבל במקרה של העצירות הפתרון של הגרגירים הוא טוב יותר הן מבחינת התוצאה וגם מהבחינה הכספית(התרופה נמצאת בסל התרופות )
מאחר ואיני רופא או נתרופת,,אבקשך לעשות הכל לפי הנחיית הרופא שלך.
 
אהלן,

תודה לך מתלמד..

אני מכירה את התכשיר אותו המלצת ובמכוון לא המלצתי עליו מפני שאכן עלול לגרום ל"קיבה עצלה"...

תוספת של סיבים על בסיס פסיליום או העשרת המזון היא הדרך הנכונה והטובה ביותר לגופינו ואינה גורמת לעצלות אלא בדיוק ההפך-
היא משמשת כ"מגרפה" לניקוי פסולת מהמעי שלנו ומסדרת את היציאות.

יום נפלא
 
למעלה