שאלה: דוט-נט ומסדי נתונים -מול- C++

havalina

New member
שאלה: דוט-נט ומסדי נתונים -מול- C++

שלום! במהלך חיפושי העבודה (אני בעיקר מתכנתת ++C) נתקלתי בדי הרבה מודעות ביקוש עבודה שאינן רלוונטיות לידע שלי, קרי: דוט-נט, C#, ג'אבהסקריפט, ASP, בניית אתרים, מסדי נתונים וכו'. רציתי לדעת:
האם תחומי עיסוק אלה נחשבים פחות מכניסים (משכורת) מתחומי פיתוח בשפות ה"חזקות" יותר (C++, C, Real-Time, תקשורת וכו')?
האם העבודה בתחומים אלה נחשבת באופן גורף פחות לחוצה (לוחות זמנים, שעות נוספות וכו')?
 
לפי טבלאות השכר

מתכנתי אינטרנט מרוויחים פחות ממתכנתי CPP וכו', אבל בהחלט עושה רושם שבזמן האחרון יש להם יותר ביקוש. לגבי לחץ - לפחות מנסיון שלי, אין הרבה הבדל
 

liat111

New member
השאלה כוללת מידי

שאלת על תחומים שונים כאילו אין הבדל ביניהם, אז קצת קשה להתייחס ברצינות לשאלה, אבל בגדול: בדוט נט המשכורות גבוהות יותר מב C++, בבניית אתרים הן נמוכות יותר. לחץ בעבודה אינו קשור לשפה בה אתה עובד (ואם כבר עבדת פעם בתכנות אתה בטח יודע את זה) אלא בחברה בה עובדים, וגם באותה חברה יש הבדלים בלחץ בין מדורים שונים.
 

havalina

New member
את מפתיעה אותי

ראשית, מהיכרות שלי אני מאד מתפלאת שאת אומרת שהמשכורות גבוהות יותר בדוט-נט, אם את משווה את זה לעבודה מול פרוטוקולי תקשורת, למשל, בC++ או C, ובטח אם את משווה לעבודה ב-Real Time. שנית למיטב הבנתי דוט-נט משמש לבניית אתרים (ובגדול: programming for the web, e-commerce), באמירתי "בניית אתרים" לא התכוונתי לבניית אתר סטאטי אלא דינאמי כמו אמאזון. למיטב הבנתי, אתרים אלה מבוססים לרוב על מסדי נתונים ברקע (למשל, לאחסן את כל הספרים של אמאזון). קישרתי בין התחומים כי ברוב הצעות העבודה שראיתי, הופיעו כולם כקריטריונים לתפקיד. ברור, שכל תחום יכול להופיע כעיסוק בנפרד. למה עוד משמש דוט-נט אם אפשר לדעת? אשמח לשמוע. את אמרת: "לחץ בעבודה אינו קשור לשפה בה אתה עובד (ואם כבר עבדת פעם בתכנות אתה בטח יודע את זה)" ובכן, זה נכון מצד אחד, אבל מצד שני יש תחומים שלרוב יש בהם לחץ אטומי, Real Time למשל, מול, לא יודעת, רעיית צאן. כוונתי הייתה כן לנסות ולמצא מגמה כזו. הרי קיימת תלות כלשהי בין התחום לבין הלחץ (גם אם לא התלות היחידה: כפי שאמרת, זה תלוי גם במקום העבודה) אם שאלתי כוללנית מדי, תוכלי לתקן אותי ועדיין להתיחס אל שאלתי "ברצינות" בניגוד לדבריך. כנ"ל, אם אינך מסכימה אתי. ודבר אחרון, אני בת.
 

liat111

New member
פירוט נוסף

שכר נקבע משילוב של היצע וביקוש, ומכיוון שהמחסור בתוכניתני דוט נט גדול יותר מהמחסור בתוכניתני C++, השכר שם גבוה יותר. את טועה גם בקשר למטרה של דוט נט: הוא לא נועד לכתיבת אתרים אלא לכתיבת תוכנות (אפליקציות) בכלל. ניתן גם לבנות אתרים בסביבת פיתוח זו, אבל לא רק. לגבי רעיית צאן - זוהי לא שפת תכנות, ואפילו לא מקצוע בתחום המחשבים. אם רצית לשאול האם יש הבדלים בלחץ בין עבודה בתכנות לבין עבודות אחרות, אז כן. יש עבודות לחוצות יותר (למשל בתחום הרפואה) ולחוצות פחות (למשל פקיד בעירייה)
 

yanivib

New member
תשובה

1. מנסיוני, מרוויחים פחות כסף בתחומי מערכות מידע - קרי פיתוח מערכות Web ובסיסי נתונים (לא משנה באיזו טכנולוגיה) מאשר בתחום הנדסת תוכנה. 2. בקשר לעבודה לחוצה - העבודה לחלוטין איננה פחות לחוצה. זה מאוד תלוי בפרוייקטים\חברה בדיוק כמו בתחום ה-Realtime. 3. מנסיוני אני יכול לאמר לך שאיכות כח-האדם\מקצועיות המתכנת היא פחותה בתחום מערכות המידע מאשר בתחום הנדסת התוכנה. כל ילד יכול להפוך לתכנת ASP ו-SQL טוב ולבנות מערכות מבוססות Web. לעומת זאת, לא כל תוכניתן מסוגל לפתח שרת,להתעסק עם פרוטוקלי תקשורת או אפילו לעבוד עם COM אמיתי. מקווה שעזרתי
 

liat111

New member
מאיפה הדיעות הקדומות האלה?

יש לי חברה שעבדה ב REAL TIME ועכשיו היא עודת במערכות מידע. האם היא נהפכה באחת לאדם פחות איכותי לדעתך? אנשים שעובדים במערכות מידע אינם פחות מקצועיים מאלה שב Real time. אלה פשוט תחומים שונים וכל אחד מקצועי יותר בתחומו. המשפט שלך דומה למשפט "רואי חשבון הם פחות איכותיים ומקצועיים מעורכי דין. לא כל רואה חשבון יכול לנסח חוזה".
 

yanivib

New member
תגובה

אני מצטער אם דבריי נשמעים לך כדעה קדומה, אבל מנסיוני (4 שנות נסיון הפיתוח ועבודה ב-2 חברות תוכנה גדולות + הרבה חברים תוכניתנים), אני בהחלט יכול לאמר לך על סמך בסיס חזק של נסיון שבתחום ב-RealTime נדרשים אנשים חכמים יותר מבתחום מערכות מידע. לא כל אחד יודע או יכול לממש \ לפתח אלגוריתמים מתוחכמים, לא כל אחד יודע לעבוד עם זכרון בצורה חכמה, רוב תוכניתני מערכות המידע אינם נדרשים לממש \ לפתח אלגורתמים ואינם אף עובדים על מצביעים\פוינטרים שנחשבים ל"נורא מסובכים ומבלבלים". זו אחת הסיבות שלתכנת ב-ASP או ב-Visual Basic הרבה יותר קל ופשוט מאשר לפתח ב-C++ או Delphi. אצלי במחלקה, רוב התוכניתנים לא יודעים לממש מיון בועות..ואני עובד בחברת תוכנה מצליחה מאוד..
 

ami026

New member
שטויות במיץ....

(1) מתכנתי ASP לא פחות חכמים ממתכנתי C++.... (2) כל האלגוריתמים חסרי טעם כי יש דברים כבר מובנים (HASH, מיונים וכ'ו) (3) מיון בועות -- לא יעיל (נסה את quicksort) (4) תתעורר אחי, העולם עובר ל-WEB (כן, כן כולל C++.net, VB.net ועוד)...העתיד ב-WEB (ואני לא מתכוון לאתרי אינטרנט סטטיים)
 
למעלה