שאלה דחופה

f u f u

New member
שאלה דחופה ../images/Emo124.gif

למי אפשר לפנות בנושא חיות בר פצועות? כבר כמה שעות שאיזו חיה לא מזוהה מיללת ומשמיעה קולות מצוקה כנראה היא פצועה. היא נמצאת בשדה פתוח יחסית מול הבית שלי אבל אי אפשר לראות אותה. התקשרתי למספר החירום של המשרד לאיכות הסביבה וזו תשלח פקח רק מחר בבוקר - לדעתי היא לא תשרוד עד הבוקר, יש גורם אחר שאפשר לפנות אליו בשעה זו? תודה!!
 

אבאשלטל

New member
תשובה

תנסה לברר מי הפקח האיזורי של רשות הטבע והגנים שאחראי על איזור מגורך , ותנסה להתקשר אליו ישירות . אם הוא ער ולפעמים אפילו אם הערת אותו , יש אפשרות שהוא ישתכנע (בהתאם לנסיבות) בדחיפות המיקרה ויבוא מיד . בהצלחה !
 
נו? מותח! איך נגמר?

א- מה הסיכוי שמדובר בתן/זאב עצוב ובכיין? ב- בארץ אין דובים (ויש יותר מידי יער). אין שום מניעה להתקרב מעט ולבדוק מי מתבכיין שם באמצע החושך. ג- היכן את גרה?
 

אבאשלטל

New member
בוקר טוב , עיט זהוב !

הדיווח אכן היה מאוד סובייקטיבי ולוקה בחסר בלשון המעטה ... למשל , מה הסיכוי שמדובר בסתם גור כלבים נטוש . והאם ידעת שחלק מרפרטואר הקולות הטיבעיים של שועלים (קריאות אזהרה מסכנה למשל) עשויים בהחלט להשמע כיללות מצוקה לאוזן הלא מיומנת ? אבל בהתחשב בנסיבות (ובשעה) השאתי לה את המיטב שיכולתי . נ. ב. 1. גם אני אשמח לדעת איך (אם בכלל) הסתיים העיניין . 2. צרפתי את התמונה האחות לתמונת עמוד העולם שלך , שיהיה .
 

אבאשלטל

New member
../images/Emo45.gif !

מוכר גם בכינויו "מעלה ערוד" אגב , הידעת כי ריבס המידבר הוא אביו של הירק המתורבת שנתן לרכוש במרכולים ונקרא גם "רברבר" ? ? ?
 

סאקרה

New member
תמונה נהדרת

נראה כמו עץ עבות ולא כמו שיח שעושים ממנו חמוצים..
 

אבאשלטל

New member
עוד כמה פרטים

התמונה צולמה בשעת בוקר עם שמש נגדית , אחרי לינת לילה (עם מכונית וולבו ישנה !) ממש באמצע המעלה . במקום נחצבה התרחבות בקיר המכתש וניתן היה להחנות את "רכב השטח החייתי" שלנו מבלי להפריע לתנועה (יש שם לעיתים סיורים רכובים של צה"ל בלילות) . ריבס המדבר הוא מין אנדמי לארץ , מתקיים על תא שטח מצומצם יחסית בהר הנגב (שם הוא נפוץ למדי) , ופורח רק בשנים ברוכות גשם , בשנים מועטות גשמים הוא רק מלבלב קלות , ואילו בשנים שחונות הוא שולח את חובביו ומשחרי פניו לחפש את החברים שלהם במקום אחר ...
 
השנה

זכינו לפריחה מועטה בלבד ואפילו לא בכל הריכוזים הידועים (מדרונות הערוד למשל נותרו מיותמים). לשמחתי גיליתי (דווקא) השנה, מס' אתרים חדשים שלא הכרתי, וחלקם אף רחוקים מאד מאזור הערוד העידו והלוץ.
 

f u f u

New member
הטבע עשה את שלו...

ולעולם לא אדע מה עלה בגורל אותה חיה. היללות/נשיפות גבוהות נמשכו לפחות עד שנרדמתי ועם בוקר לא היה סימן לחיה המסתורית וגם הקולות נעלמו. מכיון שכך לא הטרדתי שוב את המוקד שאליו התקשרתי אתמול. אגב המוקדנית טענה שזו לא סיבה מספיק טובה להעיר את הפקח כך שגם אם היה מדובר במקרה "אמת" לא היה מי שיעזור. איחולי בריאות ואריכות ימים לכל חיות הבר ותודה למי שניסה לעזור..
 

f u f u

New member
../images/Emo13.gif

א- כנראה גבוה מאוד ב- הבעיה היא לא הדובים ג- רחובות חג שמח
 

אבאשלטל

New member
שתי הערות לסיכום

1. בנוגע לפקח , זה תלוי כמובן באיש עצמו . אני הכרתי פקחים שבמיקרי חירום (על פי שיפוטם) היו גם קמים באמצע הלילה . ולכן אם את רצינית בנושא הכי טוב שתצרי קשר ותכירי את הפקח המקומי ובהסכמתו אם יהיה צורך תתקשרי אליו ישירות ולא דרך מוקדנים . 2. הסיכוי שזה היה תן אולי גבוה , קצת פחות נראה לי הסיכוי שזה היה זאב .
 
למעלה