../images/Emo104.gif../images/Emo16.gif ליאורה-לא, אני לא מלמדת
למרות שאני מאוד אוהבת ללמד. התאכזבתי קשות ממשרד החינוך, והתפטרתי לפני מס´ שנים. אני רואה את נושא החינוך כשליחות, יעד, מטרת-על ולא עוד עבודה שעושים, כי יש חופשים (
מרגיז אותי המשפט הזה). לי תמיד היה חשוב לנהוג בתלמידי, באותה הדרך בה הייתי רוצה שהמורה של ילדיי תנהג בהם. בהמון כבוד, אהבה, חמלה, רצון להנחות, להדריך. אני יכולה לאמר לך, שהיו הרבה בורות שנפלתי לתוכם (במיוחד בשנה הראשונה), ושהייתי אוכלת את עצמי על זה (מורה שאין לה נקיפות מצפון, היא לא מורה טובה, לדעתי), אבל כמו אמא, אין מושלמות, יש אין סוף נקיפות מצפון (לא ישבתי איתו מספיק, לא תיגמלתי אותו מילולית על הצלחה בקריאה, לא התיחסתי מספיק ליצירה החדשה וכד´) אבל יש הרבה רגעי אושר. בואי אספר לך את הניצחון הקטן שלי, בזכותו הרגשתי שהרווחתי את עולמי באותן שנתיים מופלאות (לימדתי באילת...): היתה לי תלמידה עם קשיים בלימודים (דיסלקציה וכו´). כשנפגשתי את מרכזת החטיבה הצעירה לפני תחילת שנת הלימודים (הילדים עלו ל-א´), ישבנו ושוחחנו על הילדים. אמרתי לה, שאני לא אקרא את התיקים של הילדים מהגן, כי כל ילד יפתח אצלי דף חדש. אולם!!! אם יש ישנן בעיות למידה קשות, אני רוצה לדעת, כדי שהילד לא יצטרך להאבק מחדש. היא אמרה לי שישנה ילדה אחת, ד´ שמה, שזו לה השנה השניה בכיתה א´
. "פעם שניה ב-א´? זה קצת חריג. מה קרה?" אז היא סיפרה לי. כשנפגשתי עם הילדים, שבוע לפני תחילת שנת הלימודים, פגשתי את הילדה הכי יפה בעולם (אני בוכה עכשיו...). המלאך שלי!!! כאילו השאירו אותה עוד פעם ב-א´ (היא עברה לבית-ספר שלי כדי שלא יהיה לה קשה לראות את החברים עולים כיתה והיא נשארת שוב ב-א´), רק כדי להפגש איתי. ילדה עדינה, רגישה, אהובה, מתוקה. הילדה שלי. איזה חיוך, איזה אושר קרנו ממנה. פרח יפה שלי. אחרי שבועים מתחילת הלימודים, הזמנתי את אמא שלה, וביקשתי שתספר לי מה קרה. בגלל הקשיים שלא אותרו, חשבו שהיא עצלנית (סיפור ידוע) ומאז התחילה מסכת היסורים. זה הגיע למצב שהילדה לא רצתה ללכת לבית-ספר בבוקר. בכיתה א´!!! כיתה שאמורה להיות לילדים אושר וחוויה. בקיצור, הילדה קיבלה מורה תומכת והמון עזרה ממני. התקדמה בקצב אישי, וכל התקדמות היתה כיבוש מחדש של האוורסט. אבל! האושר הגדול היה, שאחרי חודש, אמא שלה באה בסוף היום. "סיגל, אני רוצה לדבר איתך?" נבהלתי! "מה קרה? קרה משהו ל-ד´ שלא הבחנתי בו?". אבל החרדה שלי היתה לשווא (טוב, היא הייתה המלאך שלי, אז איך אני לא אבהל...). אמא שלה אמרה שרואים התקדמות בלימודים (התקדמות מאוד קטנה יחסית לשאר הילדים, אבל ראו משהו), אבל מבחינתה הניצחון שלנו הוא בזה שהילדה קמה בבוקר ברצון והולכת לבית-הספר!!! לבית-ספר הקודם היא היתה מאחרת, ואלי היא היתה מקדימה לבוא בבוקר. אני הייתי מגיעה ב - 7:15 והיא היתה מגיעה דקות אחרי. מבחינתי - את היעוד שלי השגתי באותה שנה. גרמתי לילדה אחת אושר-את עולמי קניתי. עד היום יש לי תמונה שלה ושלי באלבום התמונות. מלאכית קטנה שלי (היום בכיתה ז´).