שאלה: האם מותר להפעיל APU

singera

New member
שאלה: האם מותר להפעיל APU

בזמן תידלוק המטוס? בנתב"ג מהו הצינור הצהוב שמתחבר למטוס מהשרוול?
 

ERJ PILOT

New member
ל-APU מותר לפעול בזמן תדלוק, אבל

אסור להתחיל בהפעלה בזמן התדלוק. הצינור: לא יודע על נתבג אבל מה שראית זה אויר שנכנס לקבינה כשה-APU לא במצב הפעלה, או יכול ליהיות שבאותו מטוס ה-APU לא עבד והשתמשו בעגלת אויר חיצונית להתנעה של המנוע הראשון.
 

נועם04

New member
צינור צהוב אינו AIR STARTER אלה

מיזוג בלבד , AIR STARTER הוא בצבע אפור וקטן יותר ומתחבר לפתח אחר
 

נועם04

New member
רועי כמה צינורות מיזוג וצינורות

AIR START חיברת אתה , הרי לחץ האוויר להנעת מנועים שצריך להיות ב DUCT גדול יותר מאוויר למיזוג לכן צינור AIR START קטן יותר. (לפחות כך בבואינג).
 

ERJ PILOT

New member
נועם אני מבין שאתה מכונאי בארץ

אבל צבע לא אומר כלום בדיוק כמו שדיברת על ה-TRIM בבואינג ואני הראתי לך שיש הרבה הבדלים בין מטוס למטוס. איין לי ספק שחיברת הרבה צינורות, יותר ממני כי אני לא מחבר צינורות, אבל אני טס למספר מדינות והצבע של הצינור לא אומר כלום, בכל מקום הצבע יכול ליהיות שונה, אז בוא נעזוב את הצבע שלא אומר כלום, תלוי איפה מחברים את הצינור המדובר, ואם תקרא את התשובה שלי תראה שלא אמרתי את מה שאמרתי באופן מוחלט, דיברתי על שני צינורות נפרדים ונתתי דוגמא לשניהם, מה שכתבתי לך היה בשביל להסביר שצבע לא אומר כלום, אל תשכח שהתחזוקה והכלים בהם אתה משתמש הם בישראל בלבד, במדינה אחרת הדבר יכול ליהיות שונה, במיוחד כשדיברת על ה-APU , שוב זה דפוס הפעילות בב"ג אך לא בכל העולם, וזה כדי שהרשות תרוויח עוד קצת כסף, בעולם לא כך הוא הדבר, אני רק אתקן אותך שוב: מבחינה בטיחותית בזמן תדלוק אסור להתחיל בפעולת ההתנעה של ה-APU, אך אם ה-APU במצב פעולה אפשר לתדלק.
 

Gruv

New member
נועם אתה טועה

מותר לתדלק מטוס עם APU עובד !!! מה שכן אסור לתדלק בזמן הנעת הAPU ! ואם צריך להניע את הAPU ולא סימנו לתדלק,אז מפסקים את התדלוק מניעים ואז ממשכים כרגיל.
 

singera

New member
זה מזגן או רק איוורור?

למה צריך אותו אם יש מתח קרקע כך שמפעילים את המזגן של המטוס על מתח ח"ח
 

נועם04

New member
בכדי להפעיל את המיזוג הפנימי של

המטוס צריך APU אבל מה רשות שדות התעופה (להלן הרשות) איננה מסכימה שיפעילו APU אלה ממש לפני יציאת המטוס , לכן צריך לחבר מזגן חיצוני ובדרך לתרום מעט שקלים לקופת הרשות
 

singera

New member
ראיתי שיש שנאי 90KVA מתחת לשרוול

הוא לא יכול להדליק את המזגן? וכמה זה כמה שקלים? כיום כאשר המטוס על הקרקע ומחובר לשרוול הAPU על OFF ומדליקים אותו כהשרוול מתנתק ורק כעבור דקה את המנועים? איך זה היה הנוהל בטרמינל 1?
 

נועם04

New member
השנאי נועד למתח החיצוני שמחובר

למטוס , לידיו יש את מערכת המיזוג אשר מחוברת למערכת החשמל של השרוול כך שיוצא שאם המיזוג עובד לא ניתן להזיז את השרוול ולהפך. בטרמינל 1 צוות המכונאים היה מפעיל את ה APU ומנתק מתח חיצוני כשעה או שעתיים לפני יציאה. כמה כסף? בסביבות 300$ לשעה למטוס גדול.
 

singera

New member
אז אם יש פתח למיזוג חיצוני

הוא נאטם הרמתית לפני המראה אבל לא הבנתי משהו אחד אם יש שנאי למתח חוץ למה צריך מזגן לא ניתן להדליק את המיזוג של הטוס עצמו או שזה יותר מידי חשמל לשנאי
 

singera

New member
כמובן שכחתי לציין שזה לא שנאי רגיל

כמו שאנחנו מכירים מהבית או מעמודי החשמל אלה כולל בתוכו גם ממיר תדר כי בארצינו יש 220V 50HZ ובמטוסים יש 115V 400HZ בארה"ב יש רק ממיר תדר כי שם המתח הוא 115V 60HZ. אז צריך להמיר ל400HZ בלבד
 

נועם04

New member
בכדי להפעיל מיזוג פנימי של המטוס

צריך APU ואסור להפעיל APU בשטח טרמינל3 אלה ממש לפני יציאת המטוס.
 

Gruv

New member
הנעת APU ב T3

הAPU מופעל עלידי הטייסים 1/2 שעה לפני יצאת המטוס . וזות בכדי לעביר מתחים ממתח חצוני למתח שמייצר הAPU . ולמה . כי בזמן העברת המתח יש קפיצת מתחים והדבר גורם להודעות שונות של תקלות דמי ולפמים גם לא דמי . בנוסף גם בימים חמים המזגן החיצוני אינו מספיק לקרר את המטוס וגם אז נעזרים ב APU חצי שעה לפני היצאה . בנוסף הנעה של APU חצי שעה לפני היצאה זה נועל כתוב .
 

ERJ PILOT

New member
לגבי APU

הפעלת ה-APU בכל חברה וחברה היא שונה, יש חברות שחוכרות את ה-APU ולכן משלמות פר שעה, יש חברות שה-APU בבעלותן, איין כזה דבר נוהל כתוב, בנתבג לפי מה שנועם כתב אוסרים על כל החברות להפעיל את ה-APU אלא לפני הנעה, כדי "לעשות" על החברות כסף, במדינות אחרות יש נהלים שונים. איין שום צורך להפעיל את ה-APU כ-1/2 שעה לפני, אפשר להפעיל את ה-APU 2 דקות לפני הנעה ולהעביר את הבורר משליטה של GPU ל-APU כך זה במטוס שאני טס עליו, אני די בטוח שככה זה ברוב המטוסים, אפשר לשאול את מייק ריכפלד לגבי ה-737 , לגבי ERJ לוקח בדיוק 7 שניות אחרי 95% ROTOR SPEED ב-APU הגנרטור מתחיל לעבוד, מהרגע הזה אפשר לנתק את ה-GPU , עד כמה שידוע לי זה המצב ב-CRJ גם כן. רק שאלה: איפה הנוהל הזה כתוב? בכל חברה?
 

Gruv

New member
המשך ל APU

כמו שכתבתי ההנעה של הAPU באלעל מבוצעת 1/2 לפני היצאה מהסיבות שכתבתי בשירשור הקודם ובנוסף מהסיבות שגם צריך לקפל את כול הציוד מיזוג מתח.באלעל כול הAPU הם בבעלות החברה.לגבי זמני הנעה של הAPU אין בכלל ויכוח .אבל יש עוד שיקולים ומה עוסים והAPU לא מניעה בדקה האחרונה מתחילים לרוץ להביא אייר סטרטר .מה ואולי אפשר לסדר אפילו בזמן הקצר שנותר.ומה עם הודעת שקופצות ברגע האחרון עם העברת המתחים(במטוסים בעלי EICAS ) ? לא סומחים על הרגע האחרון,לפחות לא באלעל.
 
למעלה