שאלה - הבאת רכוש לארץ, תושב חוזר

nachshon4

New member
שאלה - הבאת רכוש לארץ, תושב חוזר

אשמח לקבל תשובות לשאלות הבאות.
אנחנו עומדים לחזור לארץ אחרי 5 שנים.

1. לפי ההוראות, אפשר להביא עד 2 טלוויזיות או מחשבים אישיים כשחוזרים. האם הכוונה למכשירים חדשים בקופסא, או לכל מכשיר? לצורך העניין, יש לנו לפחות 4 מחשבים ניידים בשימוש שוטף (הורים, ילדים), ממש לא חדשים. האם ידרשו ממני לשלם מכס על 2 מחשבים מתוכם?

2. אני רוצה להביא ארגזים של יין. ההוראות בקשר לאלכוהול בדפי האינטרנט לתושב חוזר הן בדיוק כמו ההוראות למי שנשא לשבוע חופש וחוזר. האם זה נכון, או שיש הוראות אחרות לתושב חוזר? ובכלל אם אני בכל זאת מביא יין מעבר לכמות המותרת ללא מס - מה אחוז המס שאצטרך לשלם ואיך מחשבים אותו? האם עלי להביא חשבוניות?

תודה לעונים
 

eladogden

New member
תשובות

לגבי שאלה מס' 1:
הזכויות הן למשפחה, לא לאדם בודד. כלומר, על כל בני המשפחה שחוזרים, חלה הזכאות שאתה קיבלת. זה לא שלכל אחד מבני המשפחה מותר להביא 2 מחשבים :) זה לא משנה אם המחשבים חדשים או ישנים, הפטור לא מחייב אותך להביא משומש. הוא גם לא מחייב אותך להביא את המחשבים מהמדינה ממנה שבת לארץ...
אם תביא יותר מ-2 מחשבים, על השלישי ואילך תשלם מע"מ (מחשב פטור ממכס ומס קניה, ומשלם רק מע"מ)

לגבי שאלה מס' 2:
אין כלל פטור על אלכוהול במשלוח בלתי נלווה (משלוח שלא מגיע אתך בטיסה ונלקח על ידך מהמסוע של המזוודות), ומעל כמות סבירה, המכס ידרוש ממך אישור מכון היין. אישור זה לוקח מס' ימים לקבל ויעכב את המשלוח שלך ויוביל כמעט בוודאות לבדיקה פיזית, בנוסף למכס שתשלם. לא שווה להביא אלכוהול. נקודה.

שבת שלום, אלעד
 

nachshon4

New member
תודה על התשובות, עוד שאלות

נראה שאתה בקיא בעניינים:

נתחיל מהברור יותר:

2. לגבי האלכוהול - לא ברור למה זה לא שווה באופן גורף. נניח שאני מוכן לשלם מכס, או כל תשלום, תוך הנחה (סובייקטיבית שלי)ף שהיין שאני מביא, גם אחרי התשלומים הנדרשים עדיין יהיה לי יותר זול מיין באותה איכות שאקנה בארץ. יש איזו בעיה עם זה? מה זה מכון היין? אם אני מביא 3 קרטונים של 12 בקבוקים, בלי להסתיר כלום - למה זה עלול לגרום?

1. כלומר, תן לי להבין - יש לי 4 מחשבים משומשים בבית (מה לעשות, הבנות מקבלות מחשב בבית ספר), הכי צעיר בן שנתיים. אני בא איתם לארץ ונדרש לשלם עליהם? לפי איזה מחיר מחייבים אותי? אגב, אחד מהם גם יצא איתי מהארץ כשעברתי לכאן....
 

eladogden

New member
תשובות

2. מוכן או לא, אלכוהול אינו פטור ממכס, ומשלם מכס (מהשווי של היין + לפי % הכוהל), מס קניה ומע"מ... למכס אין שום בעיה עם הייבוא, מכון היין (של משרד הכלכלה) מנסע למנוע פגיעה ביבואנים הרשמיים ואוסר בייבוא אישי להביא מעל כמות מסויימת. במידה ואתה מביא 3 ארגזים, צור קשר ומראש עם מכון היין, הם יבקשו הצהרה עם פירוט היין, סוג הענבים, % האלכוהול, כמות הנוזל בכל בקבוק וכו'... ואולי תוכל לקבל אישור מראש, ולחסוך זמן... מכס בכל מקרה תשלם... אלכוהול לא נמצא ברשימת הפטורים לתושב/ת חוזר/ת...

שוב - המכס הנו גוף שאוכף חוקים שנקבעו על ידי משרדי הממשלה השונים, כל אחד בתחום סמכותו לגבי יבוא וייצוא טובין. הוא לא קובע נהלים בעצמו, למעט דרכי עבודה מולו.

1. אם הוצאת את המחשב, ויש לך רשימון יצוא, הוא פטור בכל מקרה. אבל אני מניח שלקחת אותו אתך בטיסה, ולכן אין לך הוכחת יצוא. ללא רשימון יצוא, מבחינת המכס, אי אפשר להוכיח שהוא נלקח אתך. עמיל המכס יכין 2 הצהרות: אחת של תושב/ת חוזר/ת, שבתוכה יירשמו 2 מחשבים... ועוד רשימה של 2 מחשבים שאינם בפטור... כמה שתצהיר עליהם, מתוך זה ייגזר המע"מ. המכס יצפה שתצהיר ערך אמיתי של הדברים... כמה הם שווים כעת, במצבם, במידה ותמכור אותם.
 

tsrs

New member
לגבי המחשבים (לפטופים)

א. אם הם יצאו איתנו בטיסה וחוזרים איתנו בטיסה (לא במכולה) האם צריך להצהיר עליהם?
מוטבעת עליהם מקלדת עברית + הם לא חדשים.
אם צריך לשלם מכס כבר עדיף לזרוק אותם...
ב. האם גם אייפדים נחשבים?
ג. שאלת המשך - טלפונים סלולריים - האם ניתן להכניס אחד לכל בן משפחה?
 

eladogden

New member
מטען נלווה

מטען נלווה, דינו לא כדין משלוח בלתי נלווה.
סביר להניח שאם יבדקו ויראו תגית עברית על המחשבים, ישלחו אתכם לדרככם...
טאבלט זה מחשב לכל דבר, ואם יש לו פונקציה סלולארית (מקום ל-SIM), זה מכשיר סלולארי...
לגבי הטלפונים, מוטב שתקחו אותם אתכם בטיסה... נהוג לעכב בגין טובין חדשים (אייפון חדש וכו')... לגבי משומשים לא נתקלתי בעיכובים - אבל שוב, אני לא מתעסק במטען נלווה, לכן אל תתפוס אותי במילה.
 

tsrs

New member
תודה! אולי תהיה מנהל הפורום?

זה נראה שיש לך פה הכי הרבה ידע...

מה לגבי יבוא רכב לתושב חוזר?
נשמח לשמוע את דעתך!
תודה רבה רבה
 

eladogden

New member
כי זאת העבודה שלי

ואם שמת לב, אני לא חותם פה בשם או בפרטי קשר :)
אבל אני עובד בחברת שילוח/עמילות מכס ומתמחה 11 שנה ביבוא/יצוא של חפצים אישיים...

לגבי רכב, אני מהאנטי הגדולים ביותר... עשיתי פעמיים יבוא של רכבים, עם ההוצאות בנמל והמיסים והכל, כולם יצאו בשן ועין.
בדיקות, אישורים... כאבי ראש... יש חברות שמתמחות רק ברכבים, והן יודעות לעשות את זה.
אני תמיד מקבל את ההרגשה שייבוא אישי של רכב זה באמת למי שיש כיס מאוד עמוק!

לגבי מנהל הפורום? מכיוון שלא הכל פה קשור ליבוא אישי של חפצים, אלא גם לנהלי משרד הקליטה/ביטוח לאומי, בהם אין לי שום ידע .... אני אמנע מלהגיש מועמדות :)
 

nachshon4

New member
אהה...רגע

אז מה שכתבת לי למעלה על מחשבים ניידים נכון רק למה שאשלח במכולה או בדרך אחרת? כלומר אם כל אחד לוקח את המחשב שלו ל מטוס אז זה יעבור בלי בעיות?
 

eladogden

New member
חוזר שוב על התשובה

מכיוון שאני לא מתעסק במטען נלווה, אני לא רוצה להצהיר משהו שאולי לא נכון...
אם המחשבים יצאו מישראל, ויש על המחשב תווית בעברית וכו' - לא אמורים לעכב אתכם.
אם הם נקנו בארה"ב - ושווים מעל 200$ - אתה צריך להצהיר עליהם.
 
למעלה