שאלה הלכתית

לא הבנתי אם את רצינית או צינית

אם חלילה זה היה ברצינות- את חייבת סליחה גדולה לקנדי. ואם זה היה ציניות- מוטב היה מלכתחילה להבהיר זאת.
 
../images/Emo67.gifאוי אוי אוי איזה פאדיחה

סתם נכנסתי לפורום בלי כוונה מיוחדת וקראתי ת'הודעה הזאת בלי לבדוק מי באמת כתבה אותה ובמבט ראשון זה לא היה נראה לי משהו שמתאים לאישה דתיה-נשואה לכתוב או לחשוב אבל עכשו אחרי שחזרתי עמוד אחד אחורה התברר לי שהיא כן נשואה על פי דבריה, אם כי היא באמת קצת לא קובנציונלית בדעותיה ה"כפרניות" משהו... בכל אופן-
על עלילת השוא!!!!!!!
 
סליחה את צריכה לבקש מקנדי, לא ממני ../images/Emo13.gif

ולהבא- יותר מנומס כשנכנסים למקום חדש הוא לרחרח טיפה את המקום והאנשים לפני שממהרים להסיק לגביהם מסקנות... לשם כך עדיף למשל לקרוא קודם את השרשור הכרות {נמצא בטאג-ליינס בראש הפורום}. אבל בואי נפתח דף חדש כעת- וברוכה הבאה
 
ביקשתי מקנדי!!!(../images/Emo214.gif)

וטוב... הנימוסים שלי אף פעם לא היו איייי.... אבל אני אשתדל
בכל אופן, תודה על הצ'אנס
 

candy77091

New member
שרשרת לא אליי כך שלא ביקשת.

דעותיי הם לא כפרניות הם מציאותיות וכן אני "מודרנית" יש לי מודעות עצמית.ואולי זה מפליא אותך אבל אני נשואה לאדם כזה שהוא כמוני ומעריץ אותי בפה מלא.
 
1. אני ממש מסכים לגבי שאלות הלכתיות

וזה גם מה שאמרתי בעצמי - לשאול רב ולא פורום. 2. אני לא הכחשתי את העובדה שאנשים חוטאים. אין לי מושג על מה את מדברת. 3. בקשר לגדול הדור - נו באמת. 4. פה הבעיה - את אומרת כדי לומר ולא כי זה מעניין מישהו. שיבושם לך.
 
"שווה לכם"?

אז לפי זה זה הולך... ולמה אתה חייב להכניס את ההקלות המוטלות בספק לכל דיון שרק מתקרב לנושא?
 

אלישע30

New member
מר צדיק יסוד עולם - אצלך או הכל או כלום ?

ואל תרד לפזים אישיים, כי זה לא העניין פה. אני אכניס את הנושא שהציל לי את הנישואים לכל מקום דיראה לי רלוונטי.
 
אצלי ההלכה קובעת.

יהודים דתיים, אתה יודע... הטענה שלך, ש"זה לא בתרי"ג אז זה לא מספיק חשוב", היא לא טענה כלל (אלא אם, שוב, אתה קראי). יש הלכות דרבנן, ומשכב בחושך היא אחת מהן. להעלות פעם אחר פעם את הרעיון של עבירה על איסור דאורייתא ("לא תסור...", ולא ניכנס כאן לפרטים) כתשובה על שאלה הלכתית, נשמעת לי מוגזמת, והבעיה ההלכתית לא נפתרת בכך שזה הציל את הנישואין שלך. אם זה אסור - אז זה אסור (כמובן שיש מקומות להתיר, ואתה הבאת בקישורים חלק מהם, אבל 'יחסי המין הרבה יותר מספקים' זו לא טענה להתיר. זו טענה כמעט חילונית, של סיפוק יצרים בסיסי). לא ירדתי לפסים אישיים. דיברתי באובייקטיביות על דרך הפסיקה שאתה הצעת, הפועלת לפי 'מה שווה לכם'. זה מגוחך במקרה הטוב ונורא במקרה הקצת פחות טוב. אתה, לעומת זאת... טוב - לא צריך לחזור על מספר הפעמים שדיברת על הנשים המסכנות שלי ושל אחרים, אשר בגלל ההלכה המעצבנת הזו נאלצות להיות פחות מסופקות מינית. זה מעוות.
 

אלישע30

New member
אז יש אנשים עם אילוצים

שאצלם "וחי בהם" קובע. הם מתקשים מאד לשמור על איסור דאורייתא, ובתור סולם הצעתי להם לעבור על "פסיק" דרבנן שגם אינו עבירה. גם כשאורי זוהר חזר בתשובה, הוא היה בהתחלה נוסע באופניים במקום באוטו, עד שנהיה לחרדי. ואם איזו חומרה של איזה רב מקלקלת לנו את השורות, (והס מלהזכיר שברור שזו גזירה שאין לה מקום ואין הציבור יכול לעמוד בה)אז לא נקיים אותה, האמונה אינה נקבעת עפ"י הדרך שבה אתה שוכב עם אישתך. הדת אינה ספסיפיקציה טכנית. היא הרבה יותר מזה, ולא ניתן להפרעות ולחומרות קטנות להחליט בשבילנו מיהו יהודי טוב.
 
דרך פסיקת ההלכה שלך , כמו שנאמר שוב ושוב,

לא נכונה. לא כל אחד יעשה מה שירצה, ודאי אם הטענות שלו כל כך לא נכונות (זו גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה? נו באמת). אם אתה לא נותן להלכה לקבוע בשבילך מיהו יהודי טוב, אז מי מחליט? אתה?
 
קראתי את מה שענו פה,

בעיקרון הדברים נכונים, אך יש לי כמה תהיות בנושא, מצד ההלכה - מכמה בחינות. אני מניח שלמרות התהיות הפסיקה תישאר אותה הפסיקה, אך אני ממליץ בעניין הזה לשאול גם רב ולא רק את דעת פוסקי הפורום.
 
ישנם דברים בסיסיים שא``צ לשאול רב

כגון אם אשה צריכה לטבול או לא, וזו השאלה שנשאלה כאן ואף אחד לא מתיימר להיות פוסק הלכות.
 
זה לא מדויק.

אבל בגלל שאני לא לחלוטין מבין בבעיות שעלו לי בראש, לא העליתי אותם לדיון. תמיד טוב לשאול רבנים שאלות הלכתיות. מי אמר שמי שענה פה הוא בכלל דתי? אני בכוונה מקצין, אבל לא כך בודקים הלכה.
 
יש לי תחושה שאני מבינה לאיזו תהיות התכוונת

משהו בכיוון של כמה ימים האשה פולטת את הש"ז והנפ"מ לגבי זמן הטבילה מזה?...
 
זה רק חלק. אבל זה באמת לא משנה.

ראוי לתת לרב 'לשבור את הראש', כי הוא יודע אילו דברים צריך לקחת בחשבון הרבה יותר טוב מאיתנו (טוב, לפחות אמור לדעת...)
 
התהיות הנ"ל לא רלוונטיות.

התהיות שהעלית הן, למיטב ידיעתי, עניין של טומאה "רגילה" - שלא קיימת בימינו. (שכן אנחנו טמאי מתים). טומאת נידה הינה טומאה שהעונש על העובר עליה חמור, והיא נקבעת לפי פתיחת המקור וספירת הימים. אני לא רב, אבל זו דעתי. אשאל רב, ואחזור עם תשובה.
 
למעלה